Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Gelukkig, je snapt we willen wel een live-verslag....

Hou je het nog uit?
Leuk is anders, met dit weer. ZIt echt te smachten naar koelere dagen, dus baal er ook wel van dat de voorspelling zegt dat het na een paar iets koelere dagen eind komende week gewoon weer 28 graden wordt. Bahbahbah!

Wat vooral het vervelende is, is dat slapen sowieso al lastig is, maar dat de hitte dat nog moeilijker maakt (gelukkig vannacht wel heel goed geslapen ineens). En dat ik nog 101 klusjes wil doen, maar daar heb ik met de warmte geen puf voor.

Klaag-steun-zeur en zo
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Klagen mag hoor! Daar vraag ik het toch voor... Kan me voorstellen dat het met dit weer een beetje tegenvalt. En als je samen bent kan je vriendlief (of vriendinlief) van alles laten doen maar in je uppie moet je toch zelf ook nog het huishouden wat op orde houden enzo. Dus dat is wel extra zwaar. Ik hoop voor jou dat het snel wat koeler wordt! En tot die tijd maar veel middagslaapjes doen en met je voeten in een bak water enzo? En accepteren dat niet al die 101 klusjes nog gaan gebeuren.... Succes!
Emma, wat fijn dat alles goed is

Kun je al genieten of ben je toch nog wel angstig?

Mila, herkenbaar wat je schrijft over pijn. Ik heb inderdaad gewoon pijn. Hartenpijn. En daar voel ik me schuldig over. Tegenover mensen die hun kind hebben verloren. Het was bij mij nog lang geen kindje, waarom ben ik er dan juist nu zo verdrietig van?

Volgende week mag ik gelukkig weer naar het ziekenhuis.

Claude, hou je taai! En klagen mag. Hoe ver ben je nu?

Fearless, morgen jouw uitgerekende datum. Succes, sterkte en veel plezier met bevallen!
Waar zit de any-key?
Pijn is pijn, Houston. Niet schuldig voelen daarover, jouw pijn maakt de pijn van een ander niks meer of minder waard

Mijn datum is 14 augustus, dus in principe kan het elk moment raak zijn nu

Ben benieuwd hoe het met Fearless en Lizzy is.
quote:Houston77007 schreef op 27 juli 2013 @ 17:42:

Emma, wat fijn dat alles goed is

Kun je al genieten of ben je toch nog wel angstig?

Van de angst ben ik gelukkig af. Ik heb er nu wel vertrouwen in. Na zo'n 8 weken vervaagde de angst een beetje.

Ik zou rond deze tijd ook uitgerekend zijn van mijn 1e zwangerschap (1 augustus). Het blijft een bijzondere datum en ik wil er die dag wel even bij stil staan.

Maar voor jou het is anders Houston. Ik gun het je zo! En het kan ook opeens raak zijn, hou dat in gedachten. Lekker dat je een dagje weg gaat, je moet jezelf soms echt even verwennen.

Mila, fijn dat je deze klachten hebt (je begrijpt wel wat ik bedoel). Had je deze klachten al eerder zo sterk gehad? Klinkt goed hoor. Nog 2,5 week, ik denk dat het goed zit, dat gevoel heb ik.

CF, niet teveel willen doen. het lijkt me zeker geen pretje met een dikke buik in deze hitte. Sterkte!
Ken je dit nummer Houston: http://www.youtube.com/watch?v=06Uw6Siqhtg (voor als je een vruchtje/kindje verloren hebt)

Ik hoorde het vorige week en ik moest huilen!!!
Niet schuldig voelen houston, ook al was het nog lang geen kindje, het was wel jouw diepste wens die ineens niet meer uitkwam. Fijn dat je ook al weer vooruit kunt kijken naar volgende week!

Emma was het maar waar. Bij mijn 2e zwangerschap heb ik met 9,5 week nog kotsmisselijk boven de wc gehangen. Huilend, omdat ik toen de slechte echo al gehad had en het toen helemaal zo zinloos voelde! Maar je hebt gelijk, als ik niks zou voelen was het ook weer niet goed! Maar t blijft afwachten....
Ja, dit zijn de meest onzekere weken (vind ik dan). Ik hoop dat je snel de 12-wekengrens voorbij bent.
Hallo allemaal, even een ego post, maar ik kan niet slapen, morgen moet ik een pregnyl spuit zetten (vet eng!!!) en maandag mijn eerste behandeling!! Echt spannend allemaal!!
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
Spannend hoor! Succes met spuiten.
Ik lees in een ander topic dat Fearless gisteren moeder is geworden...

Gefeliciteerd!!!
@fearless Gefeliciteeeeeeeerd!!!!!
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
Fearless, ook hier: van harte!
...
anoniem_149264 wijzigde dit bericht op 28-07-2013 15:16
Reden: dubbel geplaatst
% gewijzigd
Fearless, gefeliciteerd!!!!!
Ha, kijk! Was er dus toch stiekem iemand aan het bevallen....

Gefeliciteerd fearless!

Hoop dat alles goed gaat?
Fearless, wat fijn dat ze er is! Gefeliciteerd
Waar zit de any-key?
@ Fearless, gefeliciteerd!! Hopelijk gaat alles goed en kan je heerlijk genieten!!

@ Emma, gefeliciteerd met je goede combinatietest, wat fijn zeg!! En heel fijn, die positieve reacties op FB!

@ positieve reacties. Ik heb in de familie (ouders, zusjes, tante) mijn plannen verteld en tegen mijn beste vriendin en haar man. Ongelooflijk hoe enthousiast iedereen is, echt dat geeft zo'n fijn gevoel! Ik had dat niet helemaal verwacht eerlijk gezegd. Maar goed, er zullen ook heus nog wel negatieve reacties komen...

@ hier. Het 'baby-idee' begint steeds meer te leven in mijn hoofd... Ik ben en blijf er zo mee bezig, leuk hoor, maar soms ook wel vervelend, omdat het gewoon nog een tijdje duurt. Hopelijk krijgt mijn hoofd wat meer rust als ik door de 'keuring' in het UMC heen ben.

Daar waar ik eerst had besloten te wachten totdat ik helemaal klaar was met de opleiding en dan pas te beginnen met de behandelingen, kom ik daar nu een beetje van terug.

Ik wil al mijn theorietoetsen zo snel mogelijk gehaald hebben en dan kan/wil ik eventueel over ruim een jaar al beginnen met de behandeling... Misschien denk ik er wel wéér anders over als ik begonnen ben met de opleiding hoor haha!

Wel typisch, mijn cyclus kan ik altijd uittekenen, rond de 28 dagen, met als uitschieter een keer 30 dagen. Nu zit ik op dag 33 en nog niks te bekennen hoor! Ach, ik zal heus/helaas niet onbevlekt ontvangen zijn ;). We houden het maar op de warmte!
Fearless van harte gefeliciteerd!!!
Dag allemaal, weer even een teken van leven van mijn kant :-). Allereerst de nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie kindjes, geweldig. Ook alle zwangeren, wat zijn het er al veel gelukkig, gefeliciteerd, en de hoogzwangere dames...pff wat zullen jullie het zwaar hebben met deze hitte, sterkte met de laatste loodjes.

Hier gaat alles helemaal prima. Mijn kereltje is alweer 5 maanden!!, jeetje wat gaat dat snel zeg. T is een cliché maar het is echt zo. De ontwikkeling gaat zo hard, onvoorstelbaar gewoon, elke dag is er wel weer wat nieuws waar ik me over verbaas. En hij is zo lief, en grappig en leuk etc etc Ik ben zo blij en gelukkig met hem, elke dag is een feestje, ook de lastige dagen al zijn die er weinig tot nu toe. Hij slaapt onvoorstelbaar goed, vanaf 2 maanden al de hele nacht en nu al bijna het klokje rond. Een heel makkelijk ventje ook, alleen als hij honger heeft en het duurt te lang en dan goed schreeuwen ook, tjonge, ik heb hem wel eens uitgekleed omdat ik dacht dat hij was gestoken door een wesp oid zo ging hij tekeer haha.

Ik ben inmiddels alweer volop aan het werk, een hele omschakeling maar toch ook wel weer prettig. Ik heb alles goed geregeld en dat loopt allemaal prima. Hij doet het heel goed op het kdv gelukkig. En heel leuk, hij heeft een boekje waar ik wat inschrijf van thuis en het kdv hoe de dag was, heel leuk om te lezen en voor later een mooie herinnering. Grotere kindjes die liedjes voor hem zingen en met hem knuffelen, echt heel leuk.

Ik geef nog steeds borstvoeding, wat een feestje. Veel kolven uiteraard inmiddels maar ook dat loopt prima. En s morgens ligt hij nog gewoon lekker naast me in bed te drinken en als ik vrij ben kolf ik bijna niet en heb ik hem gewoon aan de borst, zo heerlijk knus. Al wordt het overdag wel wat lastig nu omdat hij veel te graag om zich heen kijkt wat er allemaal gebeurt, t is soms een heel gefriemel met zo'n beweeglijk mannetje dan.

Ik hoop dat jullie er allemaal net zo van gaan genieten als ik.
De 29e. En ik kan niet slapen...
Waar zit de any-key?
Een hele stevige Houston
Bezige Bij, leuk wat van je te horen en super dat het zo goed gaat. Ik wil ook borstvoeding geven, lijkt me zo bijzonder en mooi.

Hoeveel dagen werk je en is dat te doen?

Houston, knuffel van mij
Houston, ook van mij een hele dikke knuffel!!

@bezigebij, wat een leuk en enthousiast stukje om te lezen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven