Gezondheid alle pijlers

cerazette

22-07-2013 07:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren kamp ik met extreem heftige menstruatieklachten. Zo heftig dat ik 2 a 3 dagen per maand niet in staat ben voor mezelf laat staan mijn kinderen te zorgen. Ivm factor V leiden mag ik de pil niet slikken. Spiraal al 2 x geprobeerd en was op zijn zachtst gezegd geen succes. Nu heb ik woensdag weer een belafspraak met de gyn nav bezoek op vrijdag. Mogelijk is cerazette een optie voor mij die wel mag in combinatie net mijn stollingsproblemen. Heeft iemand ervaring? Als dit niet kan of niet werkt willen ze gaan kijken of ze op een hoger niveau (hersenen) mijn cyclus kunnen stilleggen of een kijkoperatie doen om te zoeken naar endometriosesporen in mijn buikholte. baarmoeder en eierstokken vertonen geen tekenen daarvan. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik hoor ze graag, want ik begin de hoop en moed op een oplossing een beetje te verliezen onderhand.
Wat ingewikkeld voor je! Ik gebruik al jaren Cerazette, ben er erg tevreden over. Ben ook niet meer ongesteld, maar dat schijnt niet bij iedereen zo te zijn. Ik heb geen last van bijwerkingen.
Wat vervelend zeg. Heb Cerazette drie keer tijdens borstvoeding gebruikt en was er erg tevreden over.
Wat een snelle reacties en wat fijn dat het reacties zijn die weer wat moed geven. Op internet zie ik alleen maar ellendige bijwerkingsverhalen dus daar ben ik gestopt met lezen. Dank!
Wel ervaring met Cerazette, maar niet in combinatie met stollingsproblemen.

Heb je voor je klachten al wel eens buscopan of buscopan compositum (die laatste is in combinatie met paracetamol, als ik het goed herinner) geprobeerd? Zo niet, dan kun je misschien eens bij je arts navragen hierover. Het is een anti-krampmiddel, wat bij mij erg goed helpt tegen menstruatieklachten. In NL op recept, in D vrij verkrijgbaar bij de apotheek (dus geen paardemiddel, wil ik hiermee aangeven).
Tof, dat ga ik woensdag gelijk navragen als ik de gyn spreek. Zou inderdaad fijn zijn om geen paardenmiddel te hoeven slikken. Als tijdelijke oplossing heb ik nu ibu 600 die ik moet combineren met 2 paracetamollen per keer. Dat vind ik al vrij heftig.
Ik was niet zo blij met Cerazette, omdat ik continu bloedingen had, alsof ik elke dag menstrueerde...

Ik hoop dat het voor jou de oplossing zal zijn.
Je schreef dat je al 2 keer een spiraal geprobeerd hebt, ik neem aan dat je het dan over een niet-hormonale spiraal hebt, toch? Een koperspiraal staat erom bekend dat het de menstruatieklachten vaak versterkt, dus dat lijkt me in jouw geval dan sowieso niet handig... Anticonceptiepil gaat niet i.v.m. stollingsprobleem. Wat zegt je arts van een mirena-spiraal? Dat is natuurlijk wel hormonaal, maar die werken voornamelijk direct en locaal op de baarmoeder in, en de dosis is stukken lager dan bij de gewone pil. Ik vraag me dan af hoe groot het efffect daarvan op de stolling is...?
Ik heb het 2,5 jaar geslikt. Ik had geen bijwerkingen ideaal!

Van andere pillen kreeg ik bijwerkingen zoals overgeven enz.. Ik slik het nu niet meer, omdat ik steeds meer bloedingen kreeg, in het begin had ik dat niet! Dat is wel wat minder, verder is het echt een fijne pil
Beide keren was het wel de mirena. Geen succes dus voor mij. Continue bloedverlies, emotieloos etc.
Okee, dan is de mirena ook de oplossing niet..

Je schreef "of een kijkoperatie doen om te zoeken naar endometriosesporen in mijn buikholte. baarmoeder en eierstokken vertonen geen tekenen daarvan". Hoe hebben ze dat laatste dan vastgesteld? Met echo?

Qua klachten klinkt het wel richting endometriose....
Buscopan werkt op de spierwand van de baarmoeder (o.a.), en zal dus voornamelijk effect hebben als klachten worden veroorzaakt door krampen van de baarmoeder. Als het probleem door endometriose veroorzaakt wordt, vermoed ik dat dit medicijn weinig te weeg gaat brengen. Je arts kan het beste inschatten hoe of wat, dus overleg met hem...
Ik heb geen ervaring met de menstruatieklachten. Ik slik nu wel de cerazette i.v.m. migraine. Ik slik hem nu ongeveer drie maanden en tot nu tevreden hierover.
Slik de pil sinds 2007 vanwege endometriose.

Niet meer ongeteld geweest. Wel tweemaal gestopt vanwege zwangerschappen. Daarna weer gewoon begonnen. Na de tweede zwangerschap een aantal weken gevloeid en nu alweer ruim een jaar niets.

Ideale pil voor mij.
Ik slik nu alweer 2 jaar cerazette. Daarvoor denk 1,5 jaar niet (had toen even geen anticonceptie nodig) en daarvoor ook ongeveer 2 jaar.

Heel af en toe heb ik een doorbraakbloeding, maar vind dat toch minder erg dan een stopweek.

Heb trouwens ook een stollingsafwijking (proteïne s deficiëntie) vandaar dat ik deze pil nu slik.
Ik slik Cerazette omdat ik andere pillen niet verdraag ivm migraine en ben er tevreden over. Ik word niet meer ongesteld, alleen soms wat spotting.

Is Implanon misschien een optie?
Ze hebben inderdaad met een echo gekeken naar mijn baarmoeder en eierstokken en de gyn gaf aan geen endometriosetekenen te zien. Daarom dacht ze dat het wellicht in de buikholte zou zitten. Implanon zou mogen in combinatie met factor V maar heeft niet de voorkeur omdat ik heel slecht reageerde op de hormonen van de mirena. Erg vlak en emotieloos. Niets was meer leuk.
Je moet je niet tegen laten houden door nare verhalen van anderen! Als het echt niet zou werken, zou het vast niet meer bestaan en als je het niet probeert, weet je ook niet of het bij jou zou kunnen werken.

Ik heb hem een aantal jaar terug 3 maanden geprobeerd en was 3 maanden 'ongesteld'. Heel licht, maar toch niet echt handig. Voor mij was het een te lichte pil.
nova sure?
Dat is waar chirpy! Ik merk dat ik zelf ook een beetje in de uitgeprobeerd stand zit en moet weer even gaan geloven dat er vast iets werkt.
Miedo, volgens de gyn werkt dat alleen Ls je heel erg veel bloed en dat heb ik dus helemaal niet. Ik bloed zelfs erg licht. Ik word alleen geveld door de pijn. Zo erg dat ik ervan flauwval en moet overgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven