nieuw steigerhout behandelen

25-07-2013 16:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het bezit van een mooie tuintafel van onbehandeld nieuw steigerhout. Nu wil ik dit zo behandelen, dat het een mooie oude look krijgt. Een beetje zo oud sloophout effect met blauw of groen.

Wie heeft goede tips om dit te bereiken?
Ik dacht dat de essentie van die meubels was dat het oud, gebruikt hout was? Nieuw steigerhout is net zoiets als nieuw antiek.

Maar goed...gewoon buiten laten staan in weer en wind is denk ik het beste voor een oude look.
Ik dacht hetzelfde als starshine het idee van steigerhout is toch dat het al gebruikt is. Maar idd, gewoon niks aan doen lijkt me dan het beste.
Maak je geen illusies, al dat zogenaamde oude steigerhout wordt gewoon nieuw gemaakt in China. Net als kasteelvloeren en wagondelen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
ClaudeFiolle

Ik heb btw wel tuinmeubelen van echt gebruikt steigerhout. Dat weet ik zeker omdat we de boel zelf gemaakt hebben.
Het is veel voordeliger dan oud steigerhout. En je kunt er dus een oude look aangeven, en dan met een kleurtje. Ik kan niet helemaal goed vinden op het internet hoe dat te doen. Ik denk eerst schuren, dan verven en dan nog een keer schuren en dan aflakken of iets dergelijks.
Dat vergrijsde.. die look hoef ik juist niet.
Cetabever vergrijsd noten. Niet echt groen of blauw dus, maar wel een mooie kleur 'oud'. Dun aangebracht met een doek.

Niet in iedere bouwmarkt te koop, iig wel bij karwei
en kijk eens op decoratieve verftechnieken.nl
Nog maar even uppen.

Kan ik het ook nog behandelen met een dekkende buitenbeits in een kleur, en dan daarna licht schuren?
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2015 00:03
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven