Lekkere sladressing
vrijdag 6 juni 2008 om 20:22
Ik dacht dat er een topic over was bij de pijler eten. Of weet wel zeker dat het er was.
Ik vind mosterd/honing vinaigrette/dressing bij heel veel dingen echt super lekker.
Een andere variatie die lekker is (ik doe het dan vaak met gorgonzola);
Vinaigrette met Roquefort
2 eetlepels azijn
peper en zout
8 eelepels olijfolie
50 gr Roquefort (of gorgonzola kaas)
1 eetlepels fijngehakt bieslook
Schenk de azijn in een schaaltje en voeg er wat peper en zout aan toe. Voeg onder voortdurend roeren met een garde of de mixer de olie beetje bij beetje toe tot een enigszins gebonden saus is ontstaan. Verkruimel de roquefort of gorgonzola en roer deze samen met het bieslook door de vinaigrette.
Hangt van het gerecht af maar soms is het lekker een fijn gesnipperd sjalotje of een teentje knoflook erbij te doen.
Ik vind mosterd/honing vinaigrette/dressing bij heel veel dingen echt super lekker.
Een andere variatie die lekker is (ik doe het dan vaak met gorgonzola);
2 eetlepels azijn
peper en zout
8 eelepels olijfolie
Schenk de azijn in een schaaltje en voeg er wat peper en zout aan toe. Voeg onder voortdurend roeren met een garde of de mixer de olie beetje bij beetje toe tot een enigszins gebonden saus is ontstaan. Verkruimel de roquefort of gorgonzola en roer deze samen met het bieslook door de vinaigrette.
Hangt van het gerecht af maar soms is het lekker een fijn gesnipperd sjalotje of een teentje knoflook erbij te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

vrijdag 6 juni 2008 om 21:09

vrijdag 6 juni 2008 om 22:56
zaterdag 7 juni 2008 om 03:38
Staat dit op lijf omdat je een slanke dressing wilt?
Probeer het eens zonder dressing. Als je een hap van de rest van je eten neem, schuif er dan ook wat sla bij (zoals je een broodje gezond bv ook eet met sla zonder dressing).
Als je tomaten in kleine blokjes snijdt (ipv plakken) wordt het door het tomatenvocht ook al lekkerder.
En anders:
olie, witte wijnazijn, mosterd, paprikapoeder, klein beetje gedroogde basilicum.
Probeer het eens zonder dressing. Als je een hap van de rest van je eten neem, schuif er dan ook wat sla bij (zoals je een broodje gezond bv ook eet met sla zonder dressing).
Als je tomaten in kleine blokjes snijdt (ipv plakken) wordt het door het tomatenvocht ook al lekkerder.
En anders:
olie, witte wijnazijn, mosterd, paprikapoeder, klein beetje gedroogde basilicum.
.
zaterdag 7 juni 2008 om 10:20
He mijn posting is weg. Nou ja, ik vind honing/mosterd dressing het lekkerst. Maar die is ook kant en klaar te krijgen.
Deze dressing vind ik ook lekker (wel met gorgonzola ipv roquefort en ik ben gek op ui dus een fijngesnippert sjalotje is er heerlijk in);
2 eetlepels azijn
peper en zout
8 eelepels olijfolie
Deze dressing vind ik ook lekker (wel met gorgonzola ipv roquefort en ik ben gek op ui dus een fijngesnippert sjalotje is er heerlijk in);
2 eetlepels azijn
peper en zout
8 eelepels olijfolie
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 7 juni 2008 om 11:46
Ik ben erg gecharmeerd van de ceasarsalad-dressing, maar die koop ik kant en klaar. Honing/mosterd vind ik ook een goede, die maak ik wel zelf. Ook altijd lekker is griekse olijfolie met balsamico azijn. Of de klassieke vinaigrette:
8 delen olie, 3 delen wijnazijn
gesnippert uitje
teentje knof geperst
peper, zout
likje mosterd
schepje suiker
verse gehakte groene kruiden (peterselie, bieslook)
Ook heel lekker over ijsbergsla: dressing met verse sinaasappelsap!
8 delen olie, 3 delen wijnazijn
gesnippert uitje
teentje knof geperst
peper, zout
likje mosterd
schepje suiker
verse gehakte groene kruiden (peterselie, bieslook)
Ook heel lekker over ijsbergsla: dressing met verse sinaasappelsap!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zaterdag 7 juni 2008 om 12:10

maandag 9 juni 2008 om 21:34
Ik heb de twee topics samengevoegd, dus het kan zijn dat de reacties nu in een wat rare volgorde staan.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com