Buitengesloten in vriendengroep

27-07-2013 22:40 112 berichten
Ik maak deel uit van een vriendengroepje, maar eigenlijk ook weer niet. Zo voelt het tenminste wel.

De laatste driejaar ben ik niet meegevraagd voor het jaarlijkse 'vriendinnenweekendje'. Daar heb ik toen wat van gezegd. Het werd ook op een achterbakse manier geregeld, buiten mijn rug om. Zodat ik later op facebook moest constateren dat ik de enige was die niet meeging.

Nu is er weer zoiets aan de hand, ze gaan met z'n allen een dagje uit en wie wordt er niet meegevraagd... Juist.

Is het kinderachtig dat ik er zo zwaar aan til? Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
Lees net dat twee zussen zijn. Is dat niet het probleem?
quote:dedeurkruk schreef op 28 juli 2013 @ 14:31:

Ik snap dat je trots bent Avalon, maar jouw nadruk ligt op het materialistische vlak en dat vind ik toch wel bekrompen. Je focust op de knappe man (de grote prijs) de dure auto, het geld, en volgens mij ben je daarin dus nog wel zoals die vriendinnen.

Maar dat is wat die vriendinnen zien: het materialistische wat zij heeft, en de reden dat ze haar dus afstoten. Daarom benoemt zij het.

Het maakt deel uit van haar verhaal.

En nu wordt ze vervolgens beticht van arrogantie. Dat is dingen uit het verband trekken.
Met zulke meiden ben ik heel snel klaar, zo laat ik me niet behandelen.

Ik vind het ook erg kinderachtig om één iemand buiten te sluiten, en dat de andere meiden hun mond houden omdat ze bij het groepje willen horen. Bah zeg.

TO ik zou zorgen dat ik wat nieuwe vriendinnen maakte. Mocht er nog iemand van het 'oude groepje' contact met jou willen houden, moet ze daar maar wat moeite voor doen bij jou.

Niet zitten afwachten tot je weer mee mag en niet gaan vragen om antwoorden hoor. Je krijgt toch geen eerlijk antwoord.
Ik heb degene die erop tegen was dat ik mee zou gaan, wel even de wind van voren gegeven (telefonisch). Ben behoorlijk tegen haar uitgevallen. Ze toonde weinig begrijp en perste er uiteindelijk een (volgens mij niet gemeend) sorry uit.Ik heb gezegd dat ze een gebrek heeft aan inlevingsvermogen, en de hoorn erop gelegd (nadat ze nogmaals zei dat ze niet begreep dat ik me buitengesloten voelde)

O ja, en ik ben erachter gekomen dat er nog een vriendin niet mee is gevraagd, terwijl zij heel goed in de groep ligt. Ook heel vreemd.
Maak ene verbond met die andere vriendin en ga op vakantie naar Texel
quote:iones schreef op 28 juli 2013 @ 11:10:

[...]

Dit is nou een typische wijvenreactie!

Doe even normaal!~

Ik reageer alleen op de manier hoe Avalon het beschrijft.

Uiteraard mag ze genieten en trots zijn op wat ze heeft bereikt, daar gaat het niet om.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 28 juli 2013 @ 22:24:

[...]

Doe even normaal!~

Ik reageer alleen op de manier hoe Avalon het beschrijft.

Uiteraard mag ze genieten en trots zijn op wat ze heeft bereikt, daar gaat het niet om.

Avalon beschrijft de reden waarom ze uit de groep ligt. En dan noem jij haar arrogant.

Dat vind ik echt een wijvenreactie.

Vrouwen mogen niet ergens trots op zijn. Want dan worden ze door andere vrouwen meteen arrogant genoemd.

Vrouwen hebben houden elkaar liever onzeker. Lekker altijd op elkaar kissebissen en elkaar bekritiseren. Dat kunnen ze wél goed.
Iones, dát vind ik nou een wijvenreactie. Alsof álle vrouwen altijd jaloers zijn, alsof álle vrouwen altijd roddelen en een andere vrouw graag naar beneden halen. Welnee. Misschien moet je eens met leuke vrouwen omgaan.
Dat avalon goochelt met identiteiten.... de ene keer man, dan weer vrouw is, gescheiden maar ook getrouwd is, twee banen en tegelijk thuisblijfmoeder.... en vervolgens vanaf haar high horse met een moralistisch vingertje naar beneden zwaait.

Dat vind ik eigenlijk nog veel arroganter.
quote:Ratsmodee schreef op 28 juli 2013 @ 14:42:

[...]

Je komt wel arrogant op mij over. En dat zit niet in het feit dat je trots bent op wat je bereikt hebt en dat ook uit (chapeau daarvoor), maar wel dat je je eigen prestaties en succes neerzet tegenover degenen die dat dat niet gelukt is. Je maakt steeds een onderscheid waarin je jezelf ophemelt en tegelijk anderen neerhaalt. Je pocht met je zelfverworven succes en gewin (ook al beweer je van niet) omdat je het steeds in verband brengt met anderen die dat niet hebben. Ongemerkt klop je jezelf op de borst en acht je jezelf belangrijker dan 'die anderen' die als dom en (daarmee indirect) minderwaardig worden weggezet.

Dat is -hoe subtiel ook- kwetsend en het roept weerstand op. Dat heb je gemerkt IRL, maar je ziet het hier op het forum ook gebeuren.

Een beetje meer nederigheid zou je sieren en maakt je een rijker mens avalon. Mensen met andere/minder capaciteiten zijn nèt zo waardevol als jij. Ze maken andere keuzes en leven hun leven anders dan jij wellicht, maar dat maakt het beslist niet minder waard!+1
quote:rebecca_90 schreef op 28 juli 2013 @ 18:35:

Ik heb degene die erop tegen was dat ik mee zou gaan, wel even de wind van voren gegeven (telefonisch). Ben behoorlijk tegen haar uitgevallen. Ze toonde weinig begrijp en perste er uiteindelijk een (volgens mij niet gemeend) sorry uit.Ik heb gezegd dat ze een gebrek heeft aan inlevingsvermogen, en de hoorn erop gelegd (nadat ze nogmaals zei dat ze niet begreep dat ik me buitengesloten voelde)

O ja, en ik ben erachter gekomen dat er nog een vriendin niet mee is gevraagd, terwijl zij heel goed in de groep ligt. Ook heel vreemd.

Maar heb je een reden gekregen waarom ze jou en dat andere meisje niet mee wilde hebben?

Ik zou lekker met dat meisje wat leuks gaan doen als je dr kent en een leuke meid is?

En op zoek naar een echte vriendin, misschien op een sport of hobby iets?
quote:Ratsmodee schreef op 29 juli 2013 @ 13:55:

Dat avalon goochelt met identiteiten.... de ene keer man, dan weer vrouw is, gescheiden maar ook getrouwd is, twee banen en tegelijk thuisblijfmoeder.... en vervolgens vanaf haar high horse met een moralistisch vingertje naar beneden zwaait.

Dat vind ik eigenlijk nog veel arroganter. Dat klinkt alsof ze een beetje multischizo is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven