Eindelijk huisarts + halve doorverwijzing

28-07-2013 12:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk na al die tijd er tegen proberen te vechten, ben ik naar de huisarts gegaan. Het gesprek ging mega vlug door de zenuwen en stress.

Het probleem is als volgt, ik lijd heel erg aan dwanghandelingen uitvoeren. Stopcontacten, deuren, ramen, lichten, kranen, koelkast, fornuizen, alles wat afgesloten kan worden, iets mee kan gebeuren moet ik tig keer controleren. Het lukt niet om er tegen te vechten heb het al zo vaak geprobeerd, maar ik slaap dan de hele nacht slecht tot ik weet dat het goed is en er iemand anders op de plek is (werk).. Zo vaak probeer ik er tegen te vechten, niet controleren dan loop ik weg en word ik gek van binnen ik moet terug om te kijken, het moet...

Dit heb ik dus verteld aan de huisarts, ook dat ik erg veel last heb op sociaal vlak, mensen die dichtbij mij staan van mij afduw , omdat ik geen sociaal contact wil/durf met mensen die dicht bij mij staan. Ouders, ik durf hierdoor ook geen relatie aan te gaan want wil/durf geen contact met familie aan te gaan. Ik heb altijd maar lacherig gedaan van oh het boeit me niet familie en heb daar gewoon geen zin in, maar eigenlijk ben ik gewoon doodsbang. Waarvoor? Ik weet niet maar ik wil het gewoon niet, gezellige gesprekken, ongemakkelijk op de bank, samen eten, ongemakkelijk, mensen ontmoeten die van alles over je willen weten, ongemakkelijk.. Ik ontwijk het al die tijd..

Alleen het punt is nu, zag ik dat op de doorverwijzing alleen staat "dwangmatig handelen" en ik heb het ook over de andere angst gehad. Ik heb morgen vroeg gelijk als ze open zijn een telefonisch consult, en ik twijfel, kan ik gewoon beiden problemen dan wel aankaarten, want als ik daar daarna langs moet staat er op het formuliertje alleen dwangmatig handelen.

Ook nog waar ik erg mee zit is dat wanneer mensen erg dichtbij mij komen ik ze afstoot, boos word om pietlutterige dingen om ze dus op afstand te houden. Ik wil dit niet ik wil de persoon ook niet kwijt..

Ik maak mij ontzettend druk om de financiën, wat gaat het kosten en hoe gaat het verder. Bij FBTO was het niet echt duidelijk moet ik zeggen. Maar goed financiën of niet, ik wil hier tegen vechten, ik wil dit alles niet meer. Ik wil genieten van het leven! Ik ben doorverwezen naar de ggz.

Kortom de vraag of ik dat dus kan morgen in het telefoongesprek?! en ik wil hierbij ook graag mijn hart luchten, ik hoop zo dat ze mij kunnen helpen en ik weer kan genieten van het leven. Ben al trots dat de eerste stap was gezet !
Tuurlijk kan dat morgen in het telefoongesprek. Waarom niet?

GGZ is tweedelijnszorg en kost jou zelf niet overdreven veel/niets. Vraag dat morgen ook gewoon even na.
Ik denk dat het gewoon vergoed wordt. Verder kan je in het telefoongesprek aangeven wat je wilt en bij de intake ook. Je ziet het nu misschien als verschillende onderdelen, maar het hoort allemaal bij elkaar.
LillyFeee ik dacht nee dat mag niet als het niet op het briefje staat Stom misschien!

Ik had het misschien moeten navragen bij de dokter maar ik was al zo gespannen om er hulp voor te vragen dat ik alleen mijn probleem voorgelegd heb doorverwijzing kreeg en snel naar een vriend van mij toe ging om even tot rust te komen!

Vanavond ga ik ook op papier zetten wat ik allemaal wil zeggen. Ik ben niet goed in een telefoongesprek, en ben bang dat ik dingen heel verkeerd ga verwoorden.
Ik was ook bij de ggz. Ik moet alleen het eigen risico betalen. Ik zit bij unive extra zekur

Goed dat je hulp hebt gezocht!
goed idee, happiness, om je gesprek van morgen goed voor te bereiden door de belangrijkste dingen even op papier te zetten.

En gefeliciteerd dat je de eerste stap hebt genomen en naar de h.a. bent geweest!!

En denk maar niet dat je de enige bent met dit soort problemen! Je bevind je in goed gezelschap, haha!

Dit zeg ik alleen maar om het wat lichter te maken. Ik wil het zeker niet bagatelliseren, het lijkt me heel zwaar.

Maar het is zeker mogelijk om er iets aan te doen. Straks sta je er niet meer alleen voor!

Liefs van eendvogel
eerste llijn: 20 euro per keer eigen bijdrage

tweede lijn: helemaal vergoed

Ik weet niet waar je nu naar doorverwezen bent, je kunt het in het gesprek even vragen. Super trouwens dat je hulp hebt gezocht! Maak je geen zorgen over wat er op de verwijzing geschreven staat. Wanneer je in behandeling wordt genomen krijg je een uitgebreide intake en dan komen alle problemen aan bod.

Succes morgen!
Lika, dat geldt alleen voor de eerste 5 consulten in de eerste lijn. Daarna hangt vergoeding af van de aanvullende verzekering die je hebt. Heb je die niet, dan betaal je de volle mep vanaf consult 6.
ah goeie aanvulling lillyfee, wist ik niet!
Suus_90: Eigen risico is nog best veel scheelt wel dat ik er al 130 euro voor verspilt heb voor een implanon (waarbij ik hoop dat hij beter gaat werken).

@Eendvogel: Dankjewel! Nee dat is ook zo, en dat doet mij ook wel goed, oke het is niet fijn de problemen natuurlijk maar het is wel eengevoel dat ik door iemand begrepen word. Dankjewel!!!

@lika76: Eh op het formulier staat GGZ VColwassenenzorg, maar omdat ik onder de 23 (21 jaar) ben, werd ik toen ik gebeld werd naar GGZ Volwassenenzorg doorgestuurd naar gedeelte voor jeugd. Ah oke, dat is fijn! Er komen namelijk zoveel dingen in mijn hoofd, waar je bij zon huisarts bezoek niet bij stil staat. Dankjewel!

@Lillyfeee, ik had daarover al contact opgenomen met fbto, alleen met aanvullend therapieen "vergoeden ze 7 sessies" , dus de rest gewoon helemaal zelf. Slik...

Maar ik geef liever men salaris er aan uit, dan dat ik niet meer beter word.

Ik wil er voor vechten!
Dat is alleen eerstelijns. Ggz is in 99% van de gevallen tweedelijnszorg. Gezien de werkelijke kosten is wat jij ervoor moet betalen een schijntje.
Klopt, eigen risico is ook veel. Ik heb de rekening ook van de week gekregen. Ik had dus nog niks betaald van me eigen risico :(
Ahh oke, auwtch is even slikken dan ja.

Ik ga het ook even over thuissituatie hebben, ik wil toch heel graag op kamers. Ik merk dat ik er geestelijk ook aan onderdoor ga thuis, en twijfel al zoveel jaar en ik moet gewoon gaan. Ik hoop dat hun mij tips kunnen geven voor kamers, e.d. want ik zie door het bomen het bos niet meer. Moet makkelijk lukken lijkt me als je ongeveer 500 euro overhoud in de maand om een kamer te huren toch ? Boodschappen heb ik er al van afgehaald van mijn loon (+zorg,telefoon,scooterverzekering).
Pfoe wat een zenuwen heb er amper van kunnen slapen
en..? heb je het gesprek al gehad?
ja heb het gesprek gehad, viel allemaal mee t gesprek werd goed op gang gehouden door vragen die gesteld werden

Nu is het afwachten wanneer ik op intake gesprek kan komen (wachtlijst).

Het begin is gemaakt, ik ben heel blij !:)
Fijn, happiness, dat het eerste gesprek achter de rug is! De kop is eraf!

En dat het goed ging. Als je dat wilt, klets dan gewoon door op dit forum!
Dankje, ik kan niet wachten!

Ik heb morgen ook een bezichtiging voor een kamer, ik heb geen idee hoe zo iets in zijn werking gaat maar ik hoop dat ik het word

Mijn geluk kan niet op dan! maar niet te vroeg juichen.
Kamer was niets voor de rest in mijn buurt zoeken ze tot op heden echt alleen studenten. Jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven