Ikea keuken, iemand ervaring?

30-07-2013 22:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettend leuke keuken bij de Ikea gezien. Ik zit er zwaar aan te denken om deze keuken aan te schaffen.

Qua prijs pat dit ook wel in mijn straatje.. Alleen heb ik een kleine stemmetje in mijn hoofd die mij aan het twijfelen brengt.

Is het wel van goede kwaliteit, etc. Ect..

Wie heeft er ervaring met Ikea keuken?
Jep, ik heb ervaring. Mijn vader had een Ikeakeuken, mijn moeder had er een en ik heb er zelf een. Prima keukens (ik vind keukens namelijk altijd absurd geprijsd want ik vind ze nooit mooi).

Bij ons is er nooit iets stuk gegaan, bij geen van ons.

Maar dat is natuurlijk geen garantie... Mijn vader heeft de keuken zo'n 6 jaar gehad, toen ging hij verhuizen en is de keuken achtergebleven.

Ik ken ook mensen die al 20 jaar een keuken van Ikea hebben. Ik weet niet of daar ooit wat kapot is gegaan.

Mijn vader en mijn vriend hebben zelfs allebei zelf de keuken gebouwd, want de montagekosten zijn nog iets van 1000 euro en dat vonden we belachelijk (vooral aangezien mijn vader en mijn vriend heel handig zijn allebei).
Ik heb er zelf geen, maar volgens mij zijn het prima keukens. Ik ben deze week nog wezen kijken, maar ik zag helaas geen enkele mooie.
Prima keukens! In mijn ouderlijk huis hadden we er een en daar is nooit iets mee aan de hand geweest.

+ dat je gewoon garantie krijgt op de apparatuur lijkt me?
Ik heb een ikeakeuken maar heb wel gekozen voor oven, magnetron en vaatwasser van een ander merk.

Had eerder nl slechte ervaringen met de IKEA Whirlpool apparatuur.

Wel de koelkast van IKEA genomen (paste goed in de kast) en die is inmiddels al vervangen na twee jaar. Gelukkig wel garantie.

Dus keuken zou ik je aanraden maar de apparatuur dus niet. Maar die kun je prima voordelig online kopen.
Mijn zus heeft er een! Ook zelf ingebouwd. Ze zijn er waanzinnig blij mee! Ik wil er zelf ook een van Ikea. Heb nu bruynzeel en ben daar helemaal niet tevreden over.
Ik, mijn zus en mijn ouders hebben een Ikea keuken. Prima kwaliteit. Hebben wel eigen apparatuur, dus niet van Ikea. Weet dus niet hoe de kwaliteit daarvan is.
Hier ook een ikea keuken, en tot nog toe prima in orde, maar hij staat er pas 2 jaar, dus over de duurzaamheid kan ik je nog niets vertellen.

Wel hebben we de sommige apparatuur ergens anders gekocht, inductieplaat, koelkast en afzuigkap zijn van ikea, combi oven en vaatwasser ander merk, online besteld.

Wij hebben hem ook laten monteren door een ikea monteur en ook dat ging prima, geen klachten.

Voor de keuken hebben we het nooit nodig gehad, maar Ikea is verder ook erg coulant met klachten oplossen, mocht het nodig zijn.
Ik heb zelf wat keukenkastjes van ikea gehad. Prima spul. Wel lastig vond ik dat de frontjes niet voor geperforeerd waren. Met het oog op rechte handgrepen heb ik daarvoor toch maar een klusjesman benaderd.
Hier ook! Zit er al een jaar of 7 in en alles werkt nog perfect! Zou zo nog een Ikea keuken nemen, alleen dan zonder het onbehandelde keukenblad.. Waarom de vorige eigenaren daar ooit voor hebben gekozen?
De mijne is nu 11 jaar oud en nog prima, op gebruiksslijtage na. Pas nog van een grote kast het interieur vervangen ( apothekersladen ipv planken) en dat was geen punt: alles past uitstekend in de oude kasten en was in een mum van tijd geïnstalleerd.

Mijn volgende zou zomaar weer Ikea kunnen zijn.
Ik heb nu 3 jaar een ikea keuken en heb ook al de apparatuur van hun genomen (zelfs een ingebouwde koffie/cappuccino machine en een stoomoven ze hebben dus ook wat luxere apparatuur) en ik heb (nog) geen klachten.

Wel door familie laten monteren ivm. kostenbesparing en volgens mij ging dat prima.

Ow wat wel goed is om te weten is dat het programma om een keuken te ontwerpen niet altijd goed werkt. Zo leken wij op papier een prima keuken te hebben ontworpen maar toen we het door wilde geven bleek sommige apparatuur niet naast elkaar te mogen staan en dat gaf dat programma niet weer. We konden dus weer terug naar huis met alle mitsen en maren op papier om weer een nieuwe keuken te ontwerpen. Niet handig maar misschien is dat inmiddels aangepast
Ja, hier ook een Ikea-keuken en erg tevreden!

Familieleden hebben een vakantiehuisje dat ze ook verhuren, de boel moet dus redelijk hufterproof zijn, en ook zij hebben al heel wat jaren dezelfde Ikea-keuken in t huisje.
Ik heb een mooie licht blauwe ikea keuken. Er in gezet door de vorige eigenaar. Ik ben er blij mee. IK vind alleen in het aanrechtblad dat er snel vlekken in trekken. Mijn engige tips is dus om te investeren in een goede kwaliteit aanrechtblad, verder prima keuken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
I <3 ikea keukens.

Heb er vorig jaar eentje uitgekozen en geplaatst.

Erg gemakkelijk gegaan.

1 ding mislukt en dat is het aanrecht. Was vergeten dat onze muren schuin lopen en nu past ons aanrechtblad niet. Op 1 stuk zit er een gleuf van 4 cm. Haha.

Het blad moeten we nog steeds vervangen.

Misschien deze week maar eens doen ;)
quote:bibaatje schreef op 30 juli 2013 @ 23:00:

Ik heb een ikeakeuken maar heb wel gekozen voor oven, magnetron en vaatwasser van een ander merk.

.+1. Zelf geen ervaring met Ikea Whirpool, maar ik las slechte recensies over Whirpool toendertijd, dus vandaar.
Wij hebben ook een Ikeakeuken, is prima en ziet er nog goed uit. Hebben hem wel laten plaatsen, want we hadden geen zin om dat zelf te doen.
Cum non tum age
Wij hebben ook een Ikea keuken. Inmiddels 5 jaar oud. En is prima. Ik vind alleen dat de frontjes wel snel beschadigen (misschien door het design, namelijk ruw hout). Maar het apparatuur vind ik top. Ik heb de keramische plaat, vaatwasser en oven. Allen werken goed en eenvoudig.
We hebben in april de Ikea duktig gekocht. Het in elkaar zitten ging gelukkig redelijk snel. Ook de apparatuur werkt verder naar wens. Het is erg stevig allemaal en genoeg bergruimte. Enige nadeel is dat het werkblad toch wat aan de lage kant is voor ons.

Keuken
Grief is just love with nowhere to go
Wij hebben de onze al 10 jaar, er mankeert nog niets aan, alleen zitten we te denken om de deurtjes in een andere kleur te kopen, dan heb je immers weer een nieuwe look enkel door de deurtjes te vervangen, alles past nl. feilloos op elkaar.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Maleficent schreef op 31 juli 2013 @ 08:20:

We hebben in april de Ikea duktig gekocht. Het in elkaar zitten ging gelukkig redelijk snel. Ook de apparatuur werkt verder naar wens. Het is erg stevig allemaal en genoeg bergruimte. Enige nadeel is dat het werkblad toch wat aan de lage kant is voor ons.

Keuken

Mijn ouders hebben een ikea keuken. Prima keuken! Wij hebben er zelf ook naar gekeken, maar omdat wij er een bijzondere hoek in moesten hebben ivm ons huis, lukte dit niet. Ikea is daar wel wat beperkter in. Ook met keukeneilanden trouwens.

Uiteindelijk hebben we een keuken in Duitsland gekocht. Niet eens zo heel veel duurder als ikea, maar stukken goedkoper dan keukenzaken in Nederland.

Maar als je geen bijzondere eisen hebt, is een Ikea keuken prima!
Vorig jaar hebben we ons huis gekocht. Hierin zit ook een ikea keuken, incl de apparatuur van whirlpool. Helaas had de vaatwasser erge kuren dus hebben we beroep gedaan op de garantie die nog op de vaatwasser zat (zit 5 jaar garantie op)

Vaatwasser was binnen een week gerepareerd! Top service.

We zijn erg blij met deze keuken, alles past super mooi en is solide.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven