Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Hmm, Jooles nog niet terug van date met de Chinees?! Dan ben ik heel benieuwd.

Hoe lang, hoe veel, hoe hard, hoe ... moet je crosstrainen voordat je effect ziet?
quote:isiss schreef op 07 juni 2008 @ 10:43:

Hmm, Jooles nog niet terug van date met de Chinees?! Dan ben ik heel benieuwd.

Hoe lang, hoe veel, hoe hard, hoe ... moet je crosstrainen voordat je effect ziet?

Heeeeel erg lang denk ik. Paar weken ofzo? Ligt er ook aan of je het elke dag doet of 2x per week.

En Jooles
Yas, sterkte! Zoiets kost veel energie, je wilt nog graag zoveel mogelijk tijd met iemand doorbrengen zolang iemand er nog is, maar het valt niet mee..

Jooles, hoe was de date????

Het past bij hem, maar of ik er blij mee ben is een tweede. Natuurlijk is er iets veranderd in mijn gevoel en ik ben heel nieuwsgierig wat er gebeurd als ik hem nu weer zie. Dan weet ik of het de moeite waard is. Gillend gek ben ik al geweest, nu heb ik wat meer afstand genomen en dat scheelt.

Isiss, je hebt me wel weer met twee voeten op aarde gekregen! THX! Je hebt gelijk. Doordat hij zo moeilijk bereikbaar is, wordt het allemaal aantrekkelijker. Ik moet er moeite voor doen, het is niet vanzelfsprekend.

Wat ik zo leuk aan hem vindt? Hij is heerlijk gezelschap, ik voel me net een prinses als we samen zijn, hij staat midden in het leven en geniet van alles wat hij doet. Als we samen zijn, draagt hij me op handen. Er is een gevoel dat ik vanaf die eerste zoen had, en het klinkt zo belachelijk stom, maar ik wist vanaf toen dat het iets bijzonders was. Maar we zullen zien..
Oh.

Heeeeel erg lang geeft geen hoop. Idee vooraf was iedere dag, praktijk nu is al 2x. In één week.

Als je echt niet (meer) van sporten houdt, kan je 't ooit wel weer leuk gaan vinden?

Ik dacht: klein beginnen. Niet meteen drastisch met 'n duur sportschoolabonnement waar ik na een maand al geen zin meer in heb. Nee, een crosstrainer via via, van iemand die ooit precies hetzelfde dacht als ik.

Ding opgehaald, maar gewoon beginnen kan uiteraard niet. Want er moet eerst leuk muziekje op de mp3, anders is er sowieso geen zak aan. Dat kan niet meteen, daar gaat wel een paar dagen overheen. Muziekje staat erop, ik wil beginnen op 't geval. Alhoewel, heb hoofdpijn, dat werkt niet, dus ik begin morgen. Idee vooraf: iedere dag 'n half uurtje, dat moet echt makkelijk te doen zijn, want 3 kwartier fietsen naar m'n werk vroeger was ook geen probleem. Volgende dag: muziekje aan -vette dance, anders kom je niet vooruit natuurlijk- en aan de gang. Vette dance geeft 'n goed tempo. Beetje snel, maar 'n half uurtje stelt toch echt niks voor?

Na 10 minuten benen compleet verzuurd en tong op m'n knieën, om van 't rooie -bijna ontplofte- hoofd niet te spreken. En niet eens een paar cm strakker! Om dit heeeel lang te gaan doen...? Mwah.
Chicas, ik heb eindelijk weer tijd om bij te lezen, ben bezig met de lay-out van de scriptie en wat kleine dingetjes veranderen zodat 't er mooier staat etc. Maandag moet ik 'm al inleveren en ik ben er klaar voor!!!!

Etosha, wat superleuk jouw verhalen te lezen, wat leuk dat-ie er nou echt is!!! En wat fijn dat 't zo gemakkelijk gaat. Raar zeker om jouw huis nu te moeten delen inderdaad, maar ook leuk!!! Fijn dat hij zelf dingen om handen heeft (ik heb dat soms niet gedaan als ik 'op bezoek' ging en achteraf was dat niet zo leuk, voor geen van beiden).

Yas, veel sterkte gewenst.

Rianne, leuk om te lezen dat je vakantie zo leuk was!! D.F. ben ik nooit geweest, Oaxaca wel en heb daar ook hele mooie herinneringen aan!!! Nu weer flink aan 't werk? Ongeloofelijk die prijs voor dat ticket!!!

Jooles, hoe was 't bij de Chinees?

Ine, ben benieuwd hoe het verder gaat!

Isiss, sorry als ik je uit de droom haal, maar met alleen 2 keer per week crosstrainen zie je echt geen resultaat (tenzij je 100 weegt). En nee, je kan crosstrainen echt niet leuk gaan vinden als je er geen bal aanvindt (wie vindt crosstrainen nou leuk?!??! het is supersaai!!!!).

Als je elke dag een halfuurtje gaat crosstrainen denk ik dat je wel fitter wordt, en héél misschien ook wel wat gewicht verliest (ligt er een beetje aan hoeveel je nu doet denk ik), maar dat je daar nou een killer body van krijgt, ik denk 't niet (sorry!!!). Je moet trouwens ook elke keer een hogere weerstand zetten of sneller gaan (na bv. 2 weken). Je kan beter krachttraining gaan doen, dan worden je spieren sterker en groter en word je over 't algemeen dus strakker. Crosstrainen is voor calorieën verbranden prima (en om uithoudingsvermogen te kweken maar dat zie je er weer niet van buiten af), maar je ziet er alleen beter uit als je daarnaast ook strakker wordt, denk ik (en dus spieren kweekt).

Maareh... de crosstrainer noem je toch geen sporten? Je kan beter iets leukers zoeken, ga bv. tenissen, of roeien, of volleyballen, of ga zwemmen, of naar een klimwand, in 't weekend naar 't bos, ga dansen (buikdansen, ballet, jazzballet, salsa, stijldansen, wat je maar leuk vindt), koop een hoelahoep of een springtouw, of allebei, ga op zondag een eind fietsen, huur een roeibootje, of een zeilbootje, ga paardrijden, waterskieën (in Best!), doe yoga oefeningen, etc.

Voor vrijwel iedereen die ik ken is cardio (die crosstrainer ) en fitness slechts een middel om een doel te bereiken. En als je héél graag er beter uit wilt zien, dan kan je misschien wel gemotiveerd blijven. Maar voor mij werkt dat doel niet (en eerlijk gezegd, het lichaam van vrouwen die alleen maar cardio doen is voor mij ook absoluut geen ideaal).

Doelen die wel werken zijn, sneller worden dan mijn teamgenoten, 't langer vol kunnen houden dan de tegenstander, etc. Dus als middel voor een andere sport. Wat bij mij ook werkt is niet buiten adem willen zijn na de drie trappen van de metro en de twee van de universiteit, of na 'n sprintje voor de bus. En wat ook werkt voor mij is: 's avonds kunnen slapen (als ik niets doe lukt dat helaas niet, ik moet echt energie verbranden).

Sorry voor dit negatieve verhaal!!! Maar ik hoop dat je er wat aan hebt, ikzelf vind sporten heel leuk, sport elke dag, maar als dat zou bestaan uit verplicht een halfuur op een cardiomachine te gaan staan, zou ik er zeker de brui aan hebben gegeven!!!
Oei oei! Dat gaat dus nooit wat worden!
Ben trouwens niet altijd zo a-sportief geweest. Tot 'n paar jaar geleden (toen ik nog studeerde) eigenlijk wel regelmatig gesport. Jaren getennist, even gebasketballed, tussendoor cardiofitness, maar sinds ik werk kan ik 't niet meer zo opbrengen 's avonds. De noodzaak was er ook absoluut niet want ik fietste bij m'n eerste baan 1,5 uur per dag, en tot ik vorig jaar in BE ben gaan wonen deed ik ook alles op de fiets/lopend want geen auto. Sinds ik niet anders kan dan met de auto, en fietsen alleen hier 'voor de leuk (dus niet leuk)' is, is er ineens wel 'n noodzaak want m'n broeken van vorig jaar passen niet meer.
Wat goed van je scriptie trouwens, Margaretha! Moet je die ook nog verdedigen? Of na maandag al vakantie?

Ja, ik moet 'm nog verdedigen, over 10 dagen! En mijn ouders komen kijken (leuk he). en dan een paar dagen later is 't al diploma uitreiking! En ik heb nog geen werk!!!!
Leuk dat je ouders komen!

Waar gaat je scriptie eigenlijk over? Of is dat ak-info?

Die baan komt wel, als ik jou was zou ik eerst lekker vakantie nemen en na de zomer actief gaan solliciteren. Als dat financieel in ieder geval gaat. En als je tussendoor per ongeluk iets tegenkomt natuurlijk wel reageren, maar na al die jaren studeren... Ga je 'n baan zoeken in Spanje?
Zo even een update van mijn meeting met de Chinees. Hij kwam gisteren om 18 uur aan. Het was aan het begin zo vreemd om hem in huis te hebben, hem tegenover me te zien, na 9 maanden, ik was een beetje krampachtig bezig, maar hij was heel lief en deed ontzettend z'n best. Gelukkig ging het op een gegeven moment wat beter en leek het wel weer als vanouds, veel gelachen en zo, het voelde weer enorm vertrouwd. Ik had gekookt, we hebben veel gepraat, ik heb een hoop antwoorden gekregen. Hij was erg open en oprecht, dat kon ik wel waarderen. Hij voelt zich behoorlijk schuldig, vooral omdat hij nu pas zag hoe zeer hij mij gekwetst heeft. Hij was heel blij dat ik contact had opgenomen en dat ie gekomen was, ik ook. En ja, hij is blijven slapen Vandaag heb ik m naar Schiphol gebracht en hij zit ondertussen alweer 5 uur in het vliegtuig richting China.

Ik moet zeggen, het deed me meer dan ik had verwacht. Ik vind hem nog steeds geweldig, ik ken m ook door en door (op drie manieren: als collega, als vriend en in een relatie), maar ik weet ook dat t m niet gaat worden en dat is de afgelopen 24 uur ook heel duidelijk bevestigd. Hij heeft grootste plannen voor zichzelf wb werk (oa een aantal "deadlines", die hij gehaald wil hebben voordat hij 30 is, heeft ie nog een jaar en 4 maanden te gaan) (laat nou die ambitie oa een punt van m zijn waar ik destijds op ben gevallen...) en hij heeft eerlijk gezegd dat ie van me houdt, maar niet genoeg om daarvoor zijn plannen opzij te schuiven/te veranderen. Dat wist ik eigenlijk al wel. Maar om het dan zo uit z'n mond te horen, deed toch wel zeer. Hij heeft iig wel veel nagedacht en is absoluut niet blij hoe hij gereageerd en gehandeld heeft nadat het uit was gegaan, daar heeft hij (oprecht) spijt van. Hij wil dan ook graag als vrienden contact blijven houden, dus ik ben benieuwd...

Ik ben iig blij dat het nu is uitgesproken, dat ik antwoorden heb gekregen, mijn verhaal kwijt kon en dat we het toch fijn hebben kunnen afsluiten. Ik denk alleen wel dat ik weer een tijdje nodig heb om alles te verwerken.

Beetje ego-post vandaag, sorry, maar ben er verder niet echt met m'n hoofd bij. Ik reageer weer als ik in fase twee van verwerking zit
Hee girls, ik zal mij weer eens zetten aan een wat langer epistel hier! Hoe is het met iedereen? Lekker weekend?

Yas: jij hebt vast geen lekker weekend... hoe is het met je oma? Wat naar zeg, en hoe oud iemand ook is, afscheid blijft gewoon heel verdrietig. Sterkte!

Jooles: waar ben je??? Hoe langer het stil blijft hier, hoe spannender ik het vind... cool! Overigens, om antwoord op je vraag te geven, B is voor de eerste keer in NL. En tegelijk ook antwoord voor Ine: hij blijft tot eind augustus!

Rianne: wat een heerlijk verhaal van je vakantie! En dan in oktober weer even twee weekjes hierheen. Dat lijkt me ook een fijn vooruitzicht toch? En hoe'st met de mannen??

Ine: nee, tuurlijk gaat dat niet zo snel uit je systeem. Maar ik geef ook Isiss wel gelijk. Het maakt het ook spannender zo natuurlijk. Moeilijk hoor.

Marg: wat goed van je scriptie! En wat spannend dat je hem moet verdedigen... maar ook leuk dat je ouders daar dan speciaal voor komen. Ik heb vanmiddag aan B het gebouw in Leiden laten zien waar ik zelf afgestudeerd ben. Ook erg leuk om te doen!

Hier is alles nog altijd prima. Ik merk dat ik het allemaal wel erg vermoeiend vind, want ik werk gewoon full time en wil B ook genoeg aandacht geven als ik thuis kom. En dan is hij de hele dag alleen geweest en kletst hij dus de oren van mijn hoofd, vol vragen over wat hij nu weer allemaal gezien heeft. Isiss, jij vroeg wat hij van NL vindt? Hij vindt het erg leuk! Het is voor hem heerlijk dat het zoveel minder grimmig is dan in ZA. Hij voelt zich daardoor veel meer op zijn gemak en als blanke erg welkom, waar hij zich in zijn eigen land altijd onveilig en uitschot voelt.

Ik had gedacht dat hij het erg druk zou vinden hier op straat maar dat vindt hij ook erg meevallen. De auto's rijden veel rustiger, ze toeteren niet en het ziet er allemaal zo georganiseerd uit. Zegt ie. Hij vindt het ook leuk dat al mijn vrienden en familie zo meeleven en dat maakt dat hij zich extra welkom voelt. Hij vindt alles wel heel erg duur hier. Zelfs een tafel van Ikea voor 25 euro noemt hij erg duur. Laat staan al ons eten!

Ik ben blij dat hij het leuk vindt om dingen hier in huis te doen als ik aan het werk ben. Hij zwaait me 's ochtends op blote voeten in de voortuin uit om zes uur, half zeven en als ik 's avonds thuiskom staat het eten klaar. Hij houdt thuis ook erg van de tuin mooi maken dus dat vindt hij gewoon leuk om te doen. En je kan hem geen groter plezier doen dan een doe-het-zelf-zaak, al vond hij van de week Dille&Kamille ook erg leuk.

Zo gauw ik vrij ben, doen we leuke dingen. Vandaag zijn we naar Leiden geweest waar ik elf jaar heb gewoond en gestudeerd. De burcht op, over de markt, kerken laten zien, mijn universiteitsgebouw, mijn studentenhuis, ergens op een terrasje gezeten... en op de terugweg door Wassenaar gereden om hem de duurste kant van NL te laten zien. En hij heeft al een Hemaworst op en vandaag patat met een kroket. Morgen gaan we naar Amsterdam!

Vrienden hebben we nog niet veel gezien. Eerst maar even aan elkaar wennen en hij aan NL. Maar dat komt nu wel langzaam. En wat ik vooral erg leuk vind... dat hij steeds terloops vragen stelt over als hij hier 'zou komen wonen'. Waar we dan wonen, wat hij voor werk zou doen, wat dat qua geld op zou leveren, hoe dat zou moeten qua verblijfsvergunning... ik laat het daar expres steeds bij, wil hem niet pushen, maar ik merk dat het me enorm blij maakt dat hij er blijkbaar mee bezig is. Het samenwonen is wennen (en het went ook echt!) maar voor de rest zou ik echt niets liever willen dan dat hij voor altijd blijft! Wat uiteraard niet kan, maar toch... dus ja, ik ben een erg gelukkig mens!
Oh Jooles, crosspost... jee, meis, wat heftig lijkt me dat! Wel erg fijn dat het nu in ieder geval wel een veel beter gevoel heeft dan voor je hem weer gezien had. Maar ook moeilijk als je zelf graag iets anders zou willen dan wat hij op dit wil bieden.

Ingewikkeld hoor...
Jooles heavy!!! Wel fijn dat het op deze manier is afgesloten toch? Succes met de verwerking!!

Etosha, wat klinkt dat leuk!!! Mijn vriend vond ook alles heel duur (als ik voorstelde om in de stad een broodje te eten keek hij mij geschokt aan om dan te zeggen 'Margaretha! we hebben toch brood thuis!'). En ik herken 't ook van dat afstudeergebouw, mijn vriend was er bij toen ik mijn BA kreeg en ik vond 't echt prachtig om 'm daar te hebben en dat allemaal mee te maken!!!

En wat supersuperleuk dat hij zo bezig is met de mogelijkheid om in Nederland te gaan wonen!!! Dat betekent in elk geval dat hij zich lekker voelt en thuis daar. Ik ben benieuwd hoe 't verder gaat!!

Isiss, dat is idd ak info, ik post 't zo meteen. Wat betreft werken, wel meer mensen zeggen tegen mij eerst maar relaxen, maar ik wil eigenlijk in de zomer niet hier in de stad blijven (dat is echt een hel met 3 miljoen mensen, 3 miljoen auto's, veertig graden, smog en geen zuchtje wind). Ik wil ook niet naar 't zuiden gaan zonder werk eigenlijk, want ik wil 't liefst geen appartement gaan huren zonder dat ik weet wat mijn inkomsten worden, bijvoorbeeld. Ik kan ook niet zomaar terug naar Nederland om daar de zomer door te brengen, bij mijn ouders bv., hoewel dat wel héél relaxed zou zijn. Ik heb hier nl. al mijn spullen (in elk geval meer dan die 20 kg die je mee mag nemen), en wil geen kamer van 300 euro aanhouden alleen daarvoor. Dus al met al genomen denk ik dat als ik nu 'vakantie' ga houden dat voor mij niet echt een vakantie is waarbij ik lekker kan ontspannen en niets doen; aangezien er heel veel losse eindjes nog opgelost moeten worden.

Het liefste zou ik werk vinden nu, en dan in september beginnen. Dat zou ook best weleens kunnen, want in augustus ligt alles hier plat en in veel branches (behalve toerisme etc) word je gedwongen om in augustus vakantie te nemen. Of ik dan in juli wel of niet zou meoten werken zou me dan om 't even zijn. Als dat lukt, dan heb ik wel die zekerheid van werk, kan ik een appartement huren, mijn spullen daar laten, etc. en kan ik toch nog een paar weekjes naar Nederland om te relaxen en ook om wat dingetjes te regelen (ik heb bv. mijn kamer nog onderverhuurd).

Maar als dat niet lukt, dan ga ik eerlijk gezegd liever gewoon meteen aan de slag, en dan in september of oktober een weekje vakantie, dan dat ik nu nog niets heb en die onzekerheid. Als ik nog in Nederland zou wonen zou 't misschien anders zijn, dan zou ik misschien een paar weken bij mijn ouders aanlummelen, maar nu is dat gewoon niet handig. Ik vind 't ook helemaal niet erg, ik heb me niet ingesteld op vakantie na de master, en ben er ook niet echt aan toe, dus dat scheelt.
Margaretha: klinkt wel logisch, je theorie over werken/vakantie nu. En als je niet het idee hebt dat je vakantie nodig hebt, dan kan je net zo goed aan de slag gaan.

(en zeer interessante scriptie! Las 't net in m'n mail, kijk intussen scheel van de koppijn dus ga de ak niet meer in)

Etosha: het klinkt inderdaad superleuk! En kan me voorstellen dat het wel een heel fijn gevoel geeft dat B. zo serieus nadenkt over hier komen wonen. (Gamma hier in de buurt zoekt medewerkers zag ik vorige week )

Jooles: hoewel niet leuk, vind ik 't toch heel positief wat je schrijft. Alsof jij er zelf idd vrede mee hebt dat 't voorbij is tussen jullie, en goed dat hij spijt heeft van z'n lullige manier van doen. Vermoeiend als hij zgn. deadlines moet halen, en daar alles voor moet wijken. Niet echt een reëele manier van leven als je 't mij vraagt.

Ine: zit jij middenin de voetballgekte?

't Nieuws opent net met rellen en dreiging tot rellen. Gatver & onbegrijpelijk. Dat mensen zich zo gek laten maken alleen maar om voetbal.

Nog nieuws over de liefde?
Jooles, fijn dat het is uitgesproken. Waar ik dan wel weer aan denk. Hij geeft aan dat hij niet genoeg van je houd om z'n plannen opzij te schuiven maar zou jij jouw plannen voor hem opzij geschoven hebben? Toevallig had ik het daar vanmiddag met iemand over en die zei: de liefde overwint alles. Vandaar dat ik het me ineens afvroeg.

Marg, echt hoor, je kan (en moet) je hele leven nog keihard werken. Nu, achteraf, dacht ik....had ik toen maar een sabbitical genomen, al was het maar voor een maand ofzo, maar gewoon even relaxen. Jammer dat je zoveel losse eindjes hebt en niet zomaar even kan realiseren dat je spulletjes zijn opgeslagen enzo. Je scriptie top!

Etosha, oooow wat heerlijk zo'n vent in huis. Klinkt me als muziek in de oren (nou ja, behalve het gekwebbel als je moe thuiskomt). Met tram 12 komt hij bij mij Hij klinkt heerlijk positief over NL. Het zou toch wat zijn hee. Zitten jullie al die jaren te broeden op het plan dat jij daar naartoe gaat en dan neemt hij zomaar de beslissing dat hij best hier zou willen wonen. Ben heeeel benieuwd hoe de story gaat eindigen.

Hier kapoet. Vandaag Chipita haar eerste verjaardag gevierd en was reuze gezellig maar retevermoeiend.

Ine, als jij nou een hard-to-get speelt? Wellicht gaat het jachtinstinct van d'n Ollander dan opspelen?

Isis, heb je nog wat van Nemo gehoord of hebben de kamelen geen antennes op hun rug? Zit ze van godverlaten?
Chipita's 1e verjaardag!

Je kan wel merken dat we hier nog niet zo in de kinderen zitten, gaat compleet aan iedereen voorbij

Proficiat!!

Cadi: ja, heb van Nemo gehoord, is nu idd onbereikbaar in de woestijn, maar afgelopen vrijdag nog 'n dagje aan 'n zwembad gehad ergens (citaat: "kan slechter dus"). Gaat met ups & downs.
Cadi, ik snap wat je bedoelt. Misschien had ik ook in mijn vorige post het "opzij schuiven" weg moeten laten en alleen het veranderen laten staan. Ik heb nl nooit van hem verlangd om alles op te geven. Integendeel, ik heb juist gekeken wat de mogelijkheden zijn om die deadlines wél te halen, maar dan niet in China, maar in NL. Zodat we samen konden kijken hoe het samen gaat. En ja, ik was wel bereidgeweest om mijn plannen te veranderen. Bv dacht ik vorig jaar september nog dat ik nooit meer uit NL weg zou willen. Maar voor hem had ik best mijn leven hier willen opgeven om naar Japan te gaan, maar alleen als ik min of meer zeker wist dat we het samen kunnen, ook in het dagelijks leven. Kijk, het was gewoon onverantwoord geweest om hier de boel de boel te laten en gewoon naar China te vertrekken. Maar we hebben eigenlijk maar 2 maanden echt een relatie gehad, ik had net waanzinnig veel moeite gedaan om terug naar NL te komen, een huisje te vinden, dat helemaal op te knappen. Bovendien zijn er wb werk voor mij zo goed als geen mogelijkheden op de plek waar hij zit. Ik kan geen les geven zoals hij, want geen opleiding en ik ben ook absoluut geen leraar-typje. Verder spreek ik geen Chinees (tuurlijk, kan je leren, maar als ik nu zie dat hij er al bijna 1,5 jaar intensief mee bezig is en steeds nog alleen maar met handen en voeten duidelijk kan maken wat hij wil), dus een baantje in horeca oid zou ook geen optie geweest zijn. Hoewel ik er vaak, heel vaak aan heb gedacht en het liefst gewoon was gegaan, was het gezien alle bovenstaande dingen allemaal te onzeker geweest om alles hier achter te laten. En ja, liefde overwint alles, zeggen ze, maar ik vraag me af of dit het juiste geweest zou zijn. Ik denk eerlijk gezegd van niet. Vandaar mijn zoektocht naar een andere manier en ik denk dat ik m'n best gedaan heb om een compromis te vinden, waar we ons beiden in hadden kunnen vinden. Helaas, dat deed hij niet. Want het was niet zoals hij bedacht had. Daarbij komt (en dat hoorde ik dus vrijdag voor het eerst) dat het ontzettend moeilijk is om in Japan als leraar aan de bak te komen en als je niet Brits, Amerikaans of Canadees bent, kan je het over het algemeen helemaal schudden. Dus daarom was mijn compromis met Japan voor hem ook nog eens geen optie. Alleen heeft hij mij dat destijs dus niet verteld.

Anyway, lang verhaal weer, maar had toch het idee dat ik het even moest uitleggen. Misschien ben ik ook te verantwoordelijk, te rationeel of gewoon te schijterig, te veel op zoek naar zekerheid. Het wordt m iig niet. En ik ben er verdomme nog steeds kapot van, hoewel ik er idd ook wel weer vrede mee heb. Het is zo'n dubbel gevoel. Kreeg gisteren ook meteen een mailtje van m toen ie was aangekomen. Heb m toen gevraagd of we misschien even geen contact konden hebben, want ik trek het op het ogenblik niet. Ik moet nu eindelijk alles afsluiten en achter me laten en ik denk niet dat het helpt als we nu al weer dagelijks contact gaan hebben of zo. Nou ja, jullie merken wel, ik ben nog steeds redelijk aangeslagen en nog niet veel verder als zaterdag. Komt misschien ook wel omdat ik vannacht bijna niet geslapen heb door bezoek van diverse muggen en ik nu weer op het werk zit, wat nog steeds niet soepel loopt en waar ik iedere dag met buikpijn naar toe ga. Tja, soms zit t allemaal gewoon niet zo mee
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 09-06-2008 09:01
Reden: spelfoutje...
% gewijzigd
Oma is vanmorgen gestorven. Het is goed zo, maar het had dagen eerder moeten gebeuren.

Mijn schoonzus en ik hebben haar afgelegd (raar woord).

Gewassen, mooie kleren aan, make up op en haar gedaan.

Ze zag er weer uit als oma, niet dat zieke hoopje van vorige week, dat was vreselijk om te zien.

En nu ineens ziet ze er weer normaal uit.

Ine, wat je zegt, wat kost dit energie. Eerst dagen en nachten waken met de hele familie (is niet groot) en dan komt uiteindelijk het einde.

Wij zijn allemaal doodmoe! Hoewel je niks doet, alleen wachten eigenlijk.

Raar hoor, ik ben een generatie opgeschoven.

Zwaai naar iedereen!
Yas, gecondoleerd, meis. Kan me voorstellen dat het allemaal veel energie kost. Veel sterkte!

Marg, gefeliciteerd met de scriptie!!! Goed, joh. Ben je al zenuwachtig voor het verdedigen, of denk je dat dat wel goed zal komen? Leuk dat je ouders komen, trouwens.

Etosha, wat klinkt dat allemaal geweldig en positief, ook dat ie NL zo leuk vindt en allemaal vragen aan het stellen is ed. Kan me voorstellen dat het soms wat vermoeiend is, maar wel leuk-vermoeiend, toch?

Kjong, nog gefeliciteerd met Chipita!

Met mij gaat het ondertussen beter, ik kan het alweer meer naast me neerleggen, dus dat gaat de goede kant op. Dank voor jullie lieve woorden allemaal. Ja, ik heb er idd vrede mee, ben blij dat het zo goed is afgelsoten. En Isiss, het lijkt mij ook vermoeiend, die deadlines...maar hij heeft het in z'n hoofd gezet, op de een of andere manier is de 30 een uiterst belangrijke mijlpaal voor hem. Hij ziet in China ook veel meer mogelijkheden voor zichzelf, betere banen met meer verantwoordelijkheid en last, but not least, ook sneller meer geld (doel: baan als leraar in het bedrijfsleven met een Westers salaris in China, waarmee je dus min of miljonair daar bent; of zo'n baan echter makkelijk te krijgen is, weet ik niet). Ben benieuwd hoe hij het allemaal gaat fixen, maar ik denk dat ik wel op de hoogte word gehouden en hij is een doorzetter, dus ik voorzie niet al te veel problemen Schijnt dat ie wel tegen een vriendin over "ons" heeft gezegd dat hij "weet dat hij hier iets weggooit dat in principe voor de rest van zijn leven geduurd zou kunnen hebben" en dat hem dat wel pijn doet...

Goed, ik ben iig op de goede weg en hou er verder nu over op

Iemand gisteren nog de mega-wedstrijd gezien? Isiss, kwam R.'s oranje uitdossing uitermate goed van pas, he? Ik heb in de stad op een terras met een meisje van m'n cursus gekeken, geweldig, die sfeer! En daarna leek het wel alsof NL al kampioen was, haha, wat een feest!

Zwaai naar iedereen!
Ik heb helaas niet met anderen de wedstrijd gekeken, zat thuis achter de pc, wel met te tv aan, maar mij doet het niet zoveel. Met anderen doe ik graag mee, maar als ik niet een afspraak in de kroeg of zo heb, gaat het alles een beetje langs mij heen.

Mooi dat het goed gaat met je Jooles. Hoe gaat het solliciteren?

Etosha, herken je je huis nog? Samen in Nederland lijkt mij voor jullie een mooie oplossing, zeker als hij zich er ook goed voelt. Hopelijk hebben wij dan op termijn nog een ldr minder hier.

Ine, van mij hoefde hij niet meer aan te kloppen, maar alleen jij weet hoe het tussen jullie tweeen zit.

Marg, wat ik mij afvroeg, hoe zit het nu tussen jou en vriend? Wat vind hij van je plannen/war zijn jullie plannen samen? Hij woont toch aan de kust, geen mogelijkheid daar een horecabaan te zoeken en dan verder te kijken?

Oke, ik moet weer aan het werk, maar eerst even ontbijten. Ik had vandaag een afspraak met mijn srudieadviseur en kreeg ervoor geen hap door mijn keel, ik was bang dat zij mijn planning in de war zou gooien, dat ik ivm de zomervakantie mijn scriptie al op een juli in zou moeten leveren, goedgekeurd door tweede lezer bijvoorbeeld, maar gelukkig hoeft het idd pas eind augustus en hoeft daarna pas naar de tweede lezer. Dus dan heb ik zelfs nog meer tijd dan ik zelf gepland had. Ben helemaal opgelucht. Want door al dat gefocus op mijn eigen (ontbrekend) doorzettingsvermogen en dat het geval gewoon af moet, was ik even vergeten dat het geheel niet alleen door een begeleider maar ook door de opleiding goedgekeurd moet worden.
Gecondoleerd Yas!!! Mooi dat je haar zelf hebt kunnen afleggen, ik heb dat ook bij mijn opa gedaan en kijk er toch met een fijn gevoel op terug!

Jooles, maak jezelf niet al te gek met dingen die 'in principe je hele leven geduurd zouden kunnen hebben', want dat weet je gewoon niet. Misschien was 't na twee jaar wel op een hele ugly breuk uitgelopen, dan is dat je toch maar mooi bespaard gebleven!!

En idd wat een wedstrijd, ik heb 't gekeken met nog heel veel andere Nederlanders hier in een kroeg die voor 't EK omgetoverd is in Nederlands domein. Er was zelfs frikandel speciaal!!!!

Es, de plannen zijn eigenlijk niet zo ambitieus hoor; ik ga daar een baan zoeken en dan kijken we hoe 't tussen ons gaat. We wonen al zolang uit elkaar dat (hoewel ik 't wel rot vind klinken om toe te geven) we eerst maar eens moeten kijken hoe het allemaal loopt als we dichtbij elkaar wonen. En verder gaan de plannen niet dat zien we dan wel. Wat heeft 't voor zin om allerlei plannen te maken als je niet weet hoe 't gaat lopen? ik kan idd wel een horecabaan zoeken en vinden denk ik, maar dat wil ik als 't even kan toch wel vermijden. Dat betaalt hier heel slecht (minimumloon is hier 600 euro!), en ik wil eigenlijk 't liefste iets in mijn eigen vakgebied doen of iets wat daarmee te maken heeft nu ik zolang heb gestudeerd. Maar het zou idd altijd kunnen als ik echt op zwart zaad kom te zitten.
Oh Marg, ik moet toch wel glimlachen om je positiviteit, dank je wel! En je hebt natuurlijk hartstikke gelijk ook. Ik laat me er niet gek door maken! (wordt gewoon m'n nieuwe mantra, is nl ook toepasselijk op een hóóp andere situaties )

Frikandel speciaal??? Leuk, als er zo'n kroeg is waar je met andere Nederlanders kunt kijken. Is toch een stuk leuker dan in je eentje.

Es, ik vind dat je goed bezig bent, petje af! Dusse, zo slecht zit t niet met je doorzettingsvermogen, hoor

Tja, wb solliciteren, ik doe m'n best, maar helaas nog geen succes... komt ook nog wel goed!
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 10-06-2008 12:37
Reden: smiley wilde niet zoals ik t wilde
% gewijzigd
En nu is het mij dus ook gebeurd....heel stuk geschreven.....en weg is het. Nog een keer dan...

Hey meiden, ik ben er ook weer eens. Ben steeds zo moe van het werk dat ik geen fut meer heb om te reageren. Lees wel alles hoor en leef mee!

Yas: gecondoleerd. Wel fijn dat je je oma hebt afgelegd. Lijkt me dan nog iets moois dat je nog voor haar kan doen.

Kjong: nog gefeliciteerd met de verjaardag van Chipita!

Jooles: wat een verhaal zeg van de Chinees. Kan me voorstellen dat het natuurlijk wel heel wat met je doet. Maar ik sluit me aan bij Marg en bekijk het van de positieve kant. Beter nu dan een hele vervelende break-up na een paar jaar.

Etosha: wat een mooie verhalen over B. heb je. Maken me helemaal blij. Fijn zeg dat hij het naar z'n zin heeft in NL. Komt helemaal goed met jullie!

Es: vind het zo goed van je dat je zo bezig bent met je scriptie. Zal straks wel een opluchting voor je zijn toch, dat je toch nog mooi afgestudeerd bent straks!

Zat vorig jaar zo'n beetje in het zelfde schuitje als jou. Gelukkig had ik een tweede lezer die het gigantische pak werk binnen 1 week had nagekeken en dat heeft me enorm geholpen.

Marg: wat leuk zeg dat je ouders langskomen bij je afstuderen! Moet je in het openbaar verdedigen? Ik hoefde het gelukkig alleen te doen voor begeleidster en tweede lezer. Wat was ik blij, lijkt me verschrikkelijk zo voor een hele groep mensen.

Hoop voor je dat je een baan vind in je vakgebied. Dat is het allermooiste natuurlijk! Ik zou het ook zo graag willen, maar dat gaat hier gewoon niet natuurlijk. Dus nu toch maar het toerisme...(maar hopelijk toch echt niet voor altijd).

Aan de rest even een zwaai

Gisteren heb ik de wedstrijd hier ook gezien. Moest tot half 9 (in NL half 10) werken, dus heb alleen de tweede helft live gezien. Was gisteren net met een Italiaanse collega aan het werk en per telefoon werden wij op de hoogte gehouden. Ik steeds blijer, hij steeds triester. Om half negen heb ik me snel omgekleed en ben met vriend (hij in NL oranje t-shirt ) snel naar de NL'se kroeg vertrokken. Kon het thuis ook wel bekijken, maar ik wilde nu natuurlijk 'in het Nederlands' en tussen de Nederlanders kijken. Werd nog een gezellige avond!
quote:Jooles schreef op 10 juni 2008 @ 09:21:

Isiss, kwam R.'s oranje uitdossing uitermate goed van pas, he?

Jullie zullen 't niet geloven, R. loopt al sinds ie 'n shirtje aan kan in iets oranjes (tis allemaal met korte mouwen, vandaar), speelt gister eindelijk 't NLs elftal, zit ie in compleet niet-oranje op de bank! Dus ik zei dat 't nou wel echt tijd was om iets oranjes aan te trekken, maar dat vond ie dus echt heel stom.

(niet dat ik daar problemen mee heb, ik snap echt totaal niet dat mensen compleet met pruiken en andere achterlijke oranje dingen aan nu voetbal moeten kijken)

Oh, quoten en teruglezen kan niet tegelijk. Later dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven