Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goldstrike: Als je direct wil beginnen met zwangen worden zou ik een maand voordat je stopt met de pil al beginnen. En anders een maand voordat je echt begint.

Dat is een beetje de regel toch? Een maand voordat je eventueel zwanger kunt worden beginnen met foliumzuur?
Nou ik drink al geen koffie en van alle thee moet ik vaak naar de wc, dus dat scheelt al ;)
Ik ben heel slank, maar bij mij zag je het ook snel.

Had ik vooraf niet verwacht, maar juist omdat ik normaal een platte buik heb viel het best op.

Ik droeg toen wel tuniekjes en brede tops, maar toen ik het vertelde op mijn werk zeiden collega's dat ze het stiekem al weken in de gaten hadden (was toen 13 weken)

Maar ik was toen ook al 5 kilo aangekomen

Mijn verloskundige zei meteen de eerste keer al dat ze verwachtte dat ik veel aan zou komen juist omdat ik geen reserves had, en gelijk had ze (25 kilo).

Maar was er ook zo weer af hoor
O en ik had last van mijn darmen toen, daar kreeg ik ook een bolle buik van. Door de hcg zit je vaak verstopt de eerste maanden van je zwangerschap.

Maar dat heeft ook niet iedereen, een vriendin van mij is ook heel slank, bij haar zag je het pas bij 20 weken.
oh, dan hoef ik dus niet zoveel aan te komen, reserves genoeg.

Maar ik ga vanavond weer fietsen emt mijn vriend, dan ben ik wel mooi sneller met mijn dikke reet.
Hahaha hoppala.

Slank en sportief zijn natuurlijk niet altijd hetzelfde,

Ik doe al veel te lang niks meer, zou ook eens een stuk moeten fietsen of hardlopen , maar ben te lui
gatver, had ik net een heel verhaal geschreven, was ik ineens weer uitgelogd.

@erge verhalen, jeetje meiden wat maken jullie rot dingen mee zeg!

@rest ik ga straks weer op iedereen reageren!

Hier gaat het wel weer ok. Naja eigenlijk niet, maar ik merk dat ik de dingen ga ontlopen. Met mijn moeder gaat het ruk, met mijn vaders bedrijf gaat het ruk. Kennen jullie dat gevoel; dat je het liefst gewoon weg wilt. Ik zou zo graag mijn sloepje pakken en ergens heen varen waar ik alleen ben.Sorry hoor van mijn ego-post. Vriend wil heel graag dat ik praat, maar ik kan het niet, ik wil niet huilen of mij er rot door voelen. Gek dat ik hier dan wel wil praten..

Maarja, lekker weer is het h'é! Hebben jullie al weekend plannen?
Oja, dat had ik ook nog gezegd.. Over dun en snel zwanger verschilt denk ik ook wel.

Mijn moeder was heel dun toen zij zwanger was van mijn zus, en dat zag je ook vrij laat pas!!
Snoeptomaatje vreselijk is dat he, als je bericht ineens weg is!

Vervelend dat het allemaal niet zo lekker gaat om je heen.

E ja dat gevoel kennen we denk ik allemaal wel.

En ja heerlijk he dat zonnetje,

Ik ga zaterdag wrs met een vriendin en onze kindjes naar het pierebadje en zondag komen vrienden op bezoek.
quote:snoep_tomaat schreef op 01 augustus 2013 @ 14:40:

Oja, dat had ik ook nog gezegd.. Over dun en snel zwanger verschilt denk ik ook wel.

Mijn moeder was heel dun toen zij zwanger was van mijn zus, en dat zag je ook vrij laat pas!!

Ja scheelt echt per persoon en per zwangerschap.

Mijn moeder is ook dun en bleef bij mij heel lang dun en kreeg maar een kleine buik, maar was bij mijn zusje heel veel aangekomen en echt een mega buik.
Bedankt voor de antwoorden dames.

Snoeptomaat knuffel voor jou! Het kan zijn dat jij jouw gevoelens beter kan typen dan face to face met je vriend.

Bij twee slanke vriendinnen van mij zag ik het met 3 á 4 weken.

Een andere slanke vriendin kreeg pas een bolling toen ze 14 weken was.
Ik zag laatst een zwangere vrouw, haar hele huid stond strak, ze hield zoveel vocht vast. Ik had wel enorm medelijde met haar en helemaal dan met dit weer
@snoep, Mattie, kapitein:

@snoep: echt kut als er zo van alles bij elkaar komt. Heb ik ook ooit gehad en op een gegeven moment kon ik het echt niet meer allemaal aan. Had geen vriend toen en ben wel met mensen gaan praten. Op aanraden van één van hen ben ik toen ook een dagboek bij gaan houden, zodat je af en toe even van je af kunt schrijven. Eerste paar dagen iedereen dag wel 10 pagina's geschreven geloof ik, daarna werd het gelukkig wat minder. Maar opkroppen breekt je echt op.

@buik zien: een kennis van mij is "vrij stevig" en daar zag je eigenlijk niet dat ze zwanger was. Ze was iets dikker dan normaal, maar helemaal geen echte zwanger-buik. Dat lijkt me zo jammer!

@noodles: niet zo raar dat jij van andere dingen rammels krijgt dan de rest, maar dat maakt het niet minder vervelend!
Hoi Snoep_tomaat, we kennen elkaar nog niet meer sterkte in ieder geval. Soms gaat nou eenmaal alles stom, daar doe je niks aan en daar mag je best even van balen toch?

Ik zou ook wel in een bootje weg willen varen (maar dan van mijn tentamens haha).

Ja foliumzuur zou ik echt een maand van tevoren mee beginnen. Anders heeft het namelijk eigenlijk al geen zin meer. Ze adviseren door te slikken voor de zekerheid, maar het is juist van belang dat je foliumzuurspiegel al op peil is VOORdat je zwanger raakt.

Hihi ja ik voel me echt een gezondheidsnerd zo, zo'n freak die alles tot in den treure heeft uitgezocht. Maar ja, het is gek hoeveel je al leert in zo weinig jaar. Ik ben blij dat je het kan waarderen

@ Wanneer je de zwangerschap ziet: ligt ook aan hoe de baby ligt, bij sommige ligt de baarmoeder erg naar achter gekanteld, daarbij zie je de baby bijna niet. Als de baarmoeder wat meer naar voren ligt zie je het ook bij een 'dikkere' vrouw eerder.

@ Hoppala: volgens mij heeft iedereen dat over wat hij zelf studeert. Maar probeer maar eens te bedenken dat je eerst helemaal niets ergens van wist. Je hoeft er misschien niet super intelligent (als in extreme IQ's) voor te zijn, maar je moet wel die interesse en die drive hebben om te studeren. Omdat iedereen denkt iets te weten over ziektes valt het mij altijd erg op dat ik denk: ooohja dat geloofde ik vroeger ook altijd, haha wat een onzin

@ Lekker weer: jaaaaaa het is heerlijk weer. Helaas kan ik er niet van genieten maar ik heb wel een jurk aan en festini-ijsjes in de vriezer dus dat maakt het toch een beetje feestelijk! Geniet ervan!
quote:j22 schreef op 01 augustus 2013 @ 15:01:

@snoep, Mattie, kapitein:

@snoep: echt kut als er zo van alles bij elkaar komt. Heb ik ook ooit gehad en op een gegeven moment kon ik het echt niet meer allemaal aan. Had geen vriend toen en ben wel met mensen gaan praten. Op aanraden van één van hen ben ik toen ook een dagboek bij gaan houden, zodat je af en toe even van je af kunt schrijven. Eerste paar dagen iedereen dag wel 10 pagina's geschreven geloof ik, daarna werd het gelukkig wat minder. Maar opkroppen breekt je echt op.

@buik zien: een kennis van mij is "vrij stevig" en daar zag je eigenlijk niet dat ze zwanger was. Ze was iets dikker dan normaal, maar helemaal geen echte zwanger-buik. Dat lijkt me zo jammer!

@noodles: niet zo raar dat jij van andere dingen rammels krijgt dan de rest, maar dat maakt het niet minder vervelend!Lijkt me juist heerlijk. Soms zie ik van die dames lopen met zo'n enorm zwangere buik en dan denk ik echt: jeetje hoe valt ze niet voorover nee hoor, doe mij maar een onopvallende buik! Ik weet toch wat erin zit
@hier gaat het al een tijd stom, haha en nu nog stommer... Ach ja, leren we allemaal van!

@ ik zou ook een klein buikje willen hebben en het aller mooist dat je het van achter niet ziet! Het zou mij alleen niets verbazen als ik een nijpaard wordt die enorm veel vocht vasthoudt.
haha kapitein, wat jij hebt met ziektes heb ik met klimaatverandering, milieu, het weer en overstromingen. En met geologie, maar daar praten mensen niet zovaak over.

@snoep, schrijf maar lekker van je af hoor!
quote:snoep_tomaat schreef op 01 augustus 2013 @ 15:11:

@hier gaat het al een tijd stom, haha en nu nog stommer... Ach ja, leren we allemaal van!

@ ik zou ook een klein buikje willen hebben en het aller mooist dat je het van achter niet ziet! Het zou mij alleen niets verbazen als ik een nijpaard wordt die enorm veel vocht vasthoudt.Tja daar ben ik ook bang voor haha ach ja, one can only hope!
quote:hoppala schreef op 01 augustus 2013 @ 15:15:

haha kapitein, wat jij hebt met ziektes heb ik met klimaatverandering, milieu, het weer en overstromingen. En met geologie, maar daar praten mensen niet zovaak over.

@snoep, schrijf maar lekker van je af hoor!

Dat bedoel ik nou! Dan denk je: he wat denken jullie allemaal vreemde dingen, klopt van geen kant. Waar heb je dat in 's hemelsnaam vandaan? En als je dan terug gaat denken realiseer je dat je ook zulk soort dingen dacht vroeger. Gek is dat hè, maar daaraan zie je hoeveel meer je weet dan wij. En dat is goed. Als we iets stoms zeggen over het klimaat moet je het maar zeggen!

Ik denk bijvoorbeeld altijd dat een koude winter een voorbode is voor een warme zomer omdat mijn oma dat altijd zei. Geen idee of het waar is eigenlijk
Poeh het duurde even voor ik alles had gelezen. Ben een paar dagen ziek geweest. Oorpijn, keelpijn, snotverkouden en mega hoofdpijn. Vandaag voel ik me gelukkig al weer een stuk beter, maar gisteren was ik echt mega zielig. Niet alleen mannen kunner er wat van .

@gezond eten: Een pakje komt hier af en toe nog wel in, maar we proberen zo veel mogelijk zelf te maken. Ik probeer ook af en toe een dag zonder vlees te doen, maar ik krijg van vriend altijd klachten dat hij het vlees mist. Hij was het opzich wel met me eens dat we best wat minder vaak vlees kunnen eten alleen is hij wel een echte vlees eter. Ik ben ook voor kinderen gewoon eten geven zoals het is. Wat mijn broer deed was een stuk banaan geven en ook wat prakken en af en toe ook een hapje uit het bakje en verder lekker knoeien. Gekochte potjes wil ik niet aan beginnen.

@ buik: Ik heb nu een blubberbuikje en hoop juist op een mooie zwangere buik. Ik wrijf nu soms over mijn buik en vraag me dan af hoe het zal zijn.
@snoep:

@tara: Beterschap! Vervelend om met dit weer ziek te zijn zeg

@fit en vet: ik ben naar mijn idee ook gezond en fit, maar heb volgens zo'n BMI bereken ding wel 7 kilo overgewicht. Ach, het is wel allemaal in proportie, al zou ik wel graag een plattere buik hebben. Ik denk ook dat je het bij mij heel snel zal zien als ik zwanger ben.

Al ben ik wel lang, en dan kan het geloof ik (heb ik me laten vertellen) dat de baby in de beginfase meer naar binnen groeit ipv naar buiten. Gewoon omdat je veel ruimte in je buikholte hebt ofzo.

Kapiteiin kan me vast vertellen of dit complete onzin is of niet ;)

Vind het trouwens bij slanke dames echt heel mooi om te zien, zoals snoep al zei, dat je van de achterkant niets ziet, maar aan de voorkant echt zo'n babybump hebt.

Overigens vind ik niet iedere zwangere dame mooi, sommigen worden echt zeekoeien minder mooi.

Hoop dat wij gewoon allemaal mooie zwangere buikjes hebben
Ik voel me de laatste tijd al een zeekoe zonder zwanger te zijn. Ik heb zo'n rare dikke opgeblazen buik de laatste tijd. En ik heb in mei en juli getest, dus ik ben niet zwanger.
Vervelend hop! Heb ik ook een tijdje gehad, weet nog steeds niet waarom eigenlijk. Ik denk nog steeds dat het door mijn spiraal/menstruatie kwam, want sinds die er uit is heb ik er geen last meer van.

Of zit het meer in je darmen denk je?
quote:tara82 schreef op 01 augustus 2013 @ 15:52:

@ buik: Ik heb nu een blubberbuikje en hoop juist op een mooie zwangere buik. Ik wrijf nu soms over mijn buik en vraag me dan af hoe het zal zijn.

Doe ik ook soms

Beterschap nog! Lekker uitzieken (hoewel dat met dit weer geen pretje is denk ik).
sooo hey, krijg ik daar toch ff mijn sollicitatie brief terug met alleen maar rooie tekst. Oepsie, naja 3de taal he,blijft lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven