Lekkere sladressing

06-06-2008 20:13 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al...

Wie o wie heeft een recept van een lekkere, makkelijke sladressing?

Alvast bedankt
Wie o wie heeft een makkelijk en lekker recept voor sladressing.

Alvast bedankt
1 topic over hetzelfde onderwerp is wel genoeg hoor en ook wel zo overzichtelijk. Hij past goed op de pijler eten.
sorry Ambrosia, ik heb viva angel gevraagd om deze te verwijderen.

Ik had dus de verkeerde catergorie.....
Maakt niet uit toch!
Ik dacht dat er een topic over was bij de pijler eten. Of weet wel zeker dat het er was.

Ik vind mosterd/honing vinaigrette/dressing bij heel veel dingen echt super lekker.

Een andere variatie die lekker is (ik doe het dan vaak met gorgonzola);

Vinaigrette met Roquefort

2 eetlepels azijn

peper en zout

8 eelepels olijfolie

50 gr Roquefort (of gorgonzola kaas)

1 eetlepels fijngehakt bieslook

Schenk de azijn in een schaaltje en voeg er wat peper en zout aan toe. Voeg onder voortdurend roeren met een garde of de mixer de olie beetje bij beetje toe tot een enigszins gebonden saus is ontstaan. Verkruimel de roquefort of gorgonzola en roer deze samen met het bieslook door de vinaigrette.

Hangt van het gerecht af maar soms is het lekker een fijn gesnipperd sjalotje of een teentje knoflook erbij te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Olijfolie

Azijn (In de verhouding 2:1)

Peper

Zout

Zoetstof

Mosterd (een mespunt)

Verse kruiden: Peterselie, bieslook

En een fijn gesnipperd uitje

Met Balsamico azijn is ook erg lekker

Of een dressing met kerrie.

Gewoon wat door elkaar gooien en proeven of het te eten is!

Eet smakelijk!
Zoetstof?! Brrr....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Olijfolie

Mosterd

Honing

Dille

en naar smaak peper en zout
olijfolie, flinke hoeveelheid aromat (soort maggi in poedervorm), geraspte parmezaanse kaas en een beetje azijn.

Is erg lekker over ijsbergsla met plakken tomaat en komkommer.
Olie

Azijn

wat mosterd

wat suiker

knoflookteentje in stukjes

Mmmmmmmm....

Olie

Balsamicoazijn

peper

zout

Ik hou van simpel maar lekker

Heb ook eens een salade gegeten met gebakken spekjes en geraspte kaas en een simpele olie/azijn dressing en die was ook errug lekker!
4 eetlepels citroenolie

1 eetlepel citroenazijn

2 eetlepels honing

Of die van madamemicmac, maar dan met een fijn gesnipperd uitje in plaats van knoflook.
Staat dit op lijf omdat je een slanke dressing wilt?

Probeer het eens zonder dressing. Als je een hap van de rest van je eten neem, schuif er dan ook wat sla bij (zoals je een broodje gezond bv ook eet met sla zonder dressing).

Als je tomaten in kleine blokjes snijdt (ipv plakken) wordt het door het tomatenvocht ook al lekkerder.

En anders:

olie, witte wijnazijn, mosterd, paprikapoeder, klein beetje gedroogde basilicum.
.
He mijn posting is weg. Nou ja, ik vind honing/mosterd dressing het lekkerst. Maar die is ook kant en klaar te krijgen.

Deze dressing vind ik ook lekker (wel met gorgonzola ipv roquefort en ik ben gek op ui dus een fijngesnippert sjalotje is er heerlijk in);

Vinaigrette met Roquefort

2 eetlepels azijn

peper en zout

8 eelepels olijfolie

50 gr Roquefort (of gorgonzola kaas)

1 eetlepels fijngehakt bieslook

Schenk de azijn in een schaaltje en voeg er wat peper en zout aan toe. Voeg onder voortdurend roeren met een garde of de mixer de olie beetje bij beetje toe tot een enigszins gebonden saus is ontstaan. Verkruimel de roquefort of gorgonzola en roer deze samen met het bieslook door de vinaigrette.

Hangt van het gerecht af maar soms is het lekker een fijn gesnipperd sjalotje of een teentje knoflook erbij te doen.
Ik ben erg gecharmeerd van de ceasarsalad-dressing, maar die koop ik kant en klaar. Honing/mosterd vind ik ook een goede, die maak ik wel zelf. Ook altijd lekker is griekse olijfolie met balsamico azijn. Of de klassieke vinaigrette:

8 delen olie, 3 delen wijnazijn

gesnippert uitje

teentje knof geperst

peper, zout

likje mosterd

schepje suiker

verse gehakte groene kruiden (peterselie, bieslook)

Ook heel lekker over ijsbergsla: dressing met verse sinaasappelsap!
Ik gebruik ook heel vaak yoghurt als basis voor de dressing en dan erbij waar ik op dat moment zin in heb,verse peterselie,knoflook of met een beetje pesto erdoor
Ook heel lekker: Een lik zure room door je ijsbergsla met mais roeren.
Wat voor vinaigrette ik lekker vind bij komkommer. Gewone vinaigrette en dan een klein scheutje zoete chilisaus. Ik heb zoete chilisaus van een indische toko, die is lekkerder dan uit de supermarkt. Mmm.
thxxx allemaal, klinkt goed. Ik ga ze allemaal proberen! We eten veel sla dus dat zal niet lang duren.

Prettig weekend allemaal
Ook heel lekker en makkelijk: een sinaasappel uitpersen, theelepel honing door het sap roeren, eventueel wat tijm toevoegen.
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Thxx. Deze topic heb ik idd later op de avond bij ETEN neer gezet. Gelukkig hoef ik niet aan mijn lijn te denken Impala. Gewoon eens een andere dressing dan augurkennat
quote:Poezewoes schreef op 07 juni 2008 @ 12:05:

Ook heel lekker: Een lik zure room door je ijsbergsla met mais roeren. Dit klinkt heel erg lekker. Ik ben gek op zure room en op mais. Ga ik een keer proberen.
Ik heb de twee topics samengevoegd, dus het kan zijn dat de reacties nu in een wat rare volgorde staan.
lepel mosterd en lepel honing mengen

kleine scheut balsamicoazijn erbij

grote scheut olijfolie erbij

zout en peper

kleur is niet zo, maar lekker!!!!!
Hebben jullie misschien ook een tip voor welke "lekkere"neutraal smakende azijn ik zou kunnen gebruiken (anders dan bv een wijnazijn?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven