De buurman...

07-06-2008 17:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_67824 wijzigde dit bericht op 12-06-2008 11:38
Reden: geen reacties meer.
% gewijzigd
Misschien komt dit heel bot over, maar als ik in die situatie zou zitten en niet 123 kon verhuizen...zou ik dat 456 wel doen!

Je wilt verder met je leven en dat lukt zo niet. Het lijkt me dan de enige oplossing. Nu houdt jij hem in de gaten en dat belemmert je om je leven verder te leven en ontwikkelen. Heel veel succes.
anoniem_62047 wijzigde dit bericht op 07-06-2008 17:46
Reden: te snel gepost.
% gewijzigd
ja, het lijkt mij duidelijk dat JIJ eigenlijk niet wil...

Maar dat hij je in de weg zit!!!

Ga hem uit de weg zou ik zeggen?

Of zeg dat je er een eind aan wil maken..
Kom op zeg, wat een verhaal............... Pffffffffff, 3,5 jaar zo leven en nog steeds geen paal en perk kunnen stellen? Dan is er maar een oplossing en dat is een bord te koop in de tuin zetten en wegwezen!

Er is maar een voordeel aan daar blijven wonen en dat is dat er nooit ongemerkt ingebroken bij je zal worden. Nu is de kans op inbraak relatief klein, dus niet echt een argument om daar te blijven wonen.

Je bent 26, de wereld ligt aan je voeten en jij zit achter de geraniums te kijken naar het wel en wee van de buurman.
lastige situatie... maar waarom kom je hier pas na 3.5 jaar mee ??

Je had al veel eerder stappen kunnen ondernemen als het je zo dwars zit.
quote:happywennie schreef op 07 juni 2008 @ 17:30:

ik kan hem zelfs ruiken!

...Hier krijg ik toch rare associaties bij
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik kom hier nu pas mee, omdat ik nu pas inzie dat het tussen ons niet gaat werken...

Dat klinkt heel stom maar misschien was het beter geweest als we af en toe gewoon knallende ruzie hadden gehad of als we totaal geen bhoefte hadden gehad om elke keer naar elkaar toe te trekken...

Het is in principe een relatie geweest van 3,5 jaar, alleen gaven we het woordje er niet aan..

Nu is het echt over en vind ik het moeilijk dat ik naast hem zit.

Verhuizen is geen optie omdat ik in de randstad woon waar het heel erg moeilijk is om woonruimte te vinden.

Ik heb al ontzettend veel geluk gehad dat ik dit toen in m'n eentje heb kunnen bekostigen, omdat het helemaal kaal was en ik het zelf helemaal heb opgeknapt.

Ik wil ook helemaal niet verhuizen, ik zit hier verder heerlijk!

Ik moet alleen m'n gedachtengang omdraaien, omdat buitenstaanders het meestal anders kunnen zien heb ik hier m'n verhaal op gezet...
Met ruiken bedoel ik; z'n luchtje of als ie gedouched heeft of als ie iets lekkers aan het koken is...

In ieder geval luchten die ik toen erg lekker vond.....
quote:happywennie schreef op 07 juni 2008 @ 19:01:

Met ruiken bedoel ik; z'n luchtje of als ie gedouched heeft of als ie iets lekkers aan het koken is...

In ieder geval luchten die ik toen erg lekker vond.....Aha .....ik had namelijk visioenen dat jij ergens een gaatje in de muur van jullie aangrenzende toiletten had geboord..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja en Happywennie, wat vind je van de reacties?

Ik denk dat niemand hier gaat zeggen 'gaan voor die vent".

Hier krijg je alleen maar reacties, het echte werk zul je echt zelf moeten doen.

Hup die knop om, andere gordijnen, extra schutting in voor- en achtertuin en je eigen leven gaan leiden. Dat kan alleen jij zelf doen.
hoi happywennie,

Ik kan me de moeilijkheid voorstellen, aangezien ik in dezelfde situatie heb gezeten met mijn buurman. Wat ik heb gedaan is, het hem eerlijk zeggen dat ik ermee wil stoppen en dit ook daadwerkelijk gedaan. Geen gekus of geseks meer. Tuurlijk is het heel erg wennen aan de situatie en lijkt het me ook moeilijk om op een gegeven moment iemand anders mee naar huis te nemen, maar aan de andere kant denk ik ook ; het is mijn leven. Miscshien helpt het om elkaar even helemaal niet meer te zien, voor zover dat kan.

heel veel sterkte!
get a life.... ga lekker daten met andere mannen, en ga voorlopig niet meer 'kopjes koffie' drinken... zo blijf je er mee bezig. Kap het gewoon even helemaal af! Zeg dit ook tegen hem, zodat ook hij geen contact meer zoekt. Mocht je een buurman nodig hebben voor een klusje, wonen er vast nog genoeg andere in je omgeving ;)
Dat is het m nou juist!

We willen ook niet meer voor elkaar gaan!

M'n leven is verder hartstikke leuk ben zoals m'n naam al zegt erg happy met alles en met mezelf.

Heb ook zin in het vrijgezelle leven maar krijg hem niet uit m'n kop omdat ik hem nog zie...

Ik weet dat ik hier alleen reacties krijg, verwacht niet dat er ineens iemand met de kant en klare oplossing komt.

Maar erover praten is al heel fijn!

We wonen in een flat met een binnengallerij, als ik m'n deur uitloop, loop ik direct tegen zijn deur aan om maar zo te zeggen...

Als er een tuin tussen had gezeten was ik allang blij geweest!

Ik leid nu m'n eigen leven mar een klein steuntje in de rug is nooit weg...
Maar wat wil je hier nu horen dan?

Medeleven.. begrip.. advies.. of gewoon kletsen?
Ik weet niet wat ik wil horen, zoals ik helemaal niks weet met deze situatie behalve dat ik verder moet dan...dat is wel duidelijk!

Gewoon kletsen denk ik, dat lucht op...

Zoals ik al zei, buitenstaanders komen toch weer met nieuwe dingen.

Ik vind mezelf niet zielig ofzo en ik hoef geen medelijden, ik weet wat ik hierin verkeerd doe maar soms willen mensen gewoon hun verhaal kwijt.

En naar mijn idee is zo'n forum op internet daar juist voor bestemd...
jahoor, tuurlijk mag je hier je verhaal kwijt

Dat kan al een heleboel schelen!

Ik heb geen tips voor je, ook geen ervaringen o.i.d. Je zult dit toch echt zelf moeten doen...
Ik weet niet of je wel eens van plan was om een lange reis te gaan maken. Maar misschien is het daar dan nu het juiste moment voor. Even drie/vier/vijf weken ver van de buurman vandaan.
Happywennie, in je OP zeg je duidelijk dat je een probleem (al 3,5 jaar) hebt waar je niet uit komt en vraagt dus om advies.

Dat krijg je hier, op zich niet eens iets onoplosbaars, maar wel iets waar je echt meer voor zal moeten doen dan je hart luchten.

Dus geen kopjes koffie meer samen, geen suiker meer leven, geen luchten meer snuiven, snap je?
Dit is ook niet het enige dat ik doe.

Het is een van de vele dingen die ik doe om het te verwerken....
Hoi ik reageer bijna nooit maar nu dus wel. Heb precies het zelfde meegemaakt en ik heb de stap genomen vorig jaar om te verhuizen!!Heb er geen moment spijt van gehad alleen maar rust door gekregen!! Hij woonde bij mij aan de overkant zijn moeder en zussen bij mij om de hoek. Onze relatie was aan uit aan uit.De liefde zat en zit er nog steeds maar ik weet dat het nooit echt wat kan worden. Gek werd ik van het in de gaten houden alles zien en horen zeker met dit mooie weer. Vrienden blijven kon ik niet dus heb uiteindelijk de stap genomen on weg te gaan, de beste beslissing die ik had kunnen nemen. Je blijft anders hangen doordat je iedere keer mekaar ziet en spreekt. Nu heb ik verder gekunt met mn leven, al blijft het even goed af en toe moeilijk het moet slijten. Succes en denk goed na wat je doet!!! Groetjes Zonnetje.
Als je niet wil verhuizen.

En je wil niet met hem verder.

Dan heb je verder weinig te kiezen toch? Ik denk dat je dat zelf ook wel weet, maar je hoopt dat iemand je hier een tip geeft hoe het makkelijker kan. Het is gewoon wennen. Uit elkaar gaan is bijna nooit leuk, en dat jullie naast elkaar wonen maakt het alleen maar moeilijker. Maar je komt er wel overheen. Je moet wel even doorzetten. Het begin is altijd moeilijk.
Ik breek ook even in,

Je schrijft dat je dit niet meer wil, dat je wilt loskomen van deze meneer.

Dan vraag je toch gewoon niet meer als je hem tegenkomt, hey meneer ff bakkie doen?

En als hij het vraagt zeg je gewoon nee!

Of is dat nou weer iets te simpel gedacht van mij?

Kijk dat je hem hoort daar is weinig aan te doen, maar het tegenkomen kan je goed plannen hoor.

Als je zijn deur hoort, ff wachten voordat je zelf weggaat.

Klinkt wel vervelend maar denk wel dat dat de beste oplossing is.

En dat ruiken...tsja...een wasknijper op je neus?

Succes in elk geval
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Misschien kun je woningruil doen? er zijn vast meer mensen in de randstad die willen verhuizen maar die het lastig vinden omdat de woningmarkt zo onhandig is.

En anders zit er niks anders op dan gewoonweg geen kopjes koffie meer doen. Eigenlijk wel makkelijk, de oplossing.
Had je hier een berichtje geplaatst met 'ik heb zo'n liefdesverdriet' dan had je van iedereen het advies gekregen om je zinnen te verzetten door lekker uit te gaan, je huis opnieuw in te richten (of iets dergelijks) maar vooral om afstand van hem te nemen. Nu zijn dat inderdaad ook de beste ingredienten om los van iemand te komen maar dat is wel lastig als je steeds met hem wordt geconfronteerd.

Mijn ex woont om de hoek. Komt in dezelfde kroeg, kent dezelfde mensen en doet bij dezelfde supermarkt boodschappen. Ik wil door met mijn leven en daarvoor is het nodig om cold turkey af te kicken (lees: geen contact/confrontatie). Heb ook niet de behoefte om vrienden te blijven (teveel gebeurd). Zelf doe ik voorlopig ergens anders mijn boodschappen of op tijden dat ik hem zeker niet tegen zal komen. Een biertje drinken doe ik tijdelijk in een andere kroeg. Mensen met wie hij veel contact heeft (en die dus steeds over hem beginnen) vermijd ik voorlopig.

Zeg tegen hem dat je -al dan niet tijdelijk- afstand nodig hebt om hem los te kunnen laten. Vraag hem voorlopig niet meer langs te komen en zet je muziek op een dusdanig volume dat je niet steeds alles hoort. Ga veel de deur uit. Als hij daadwerkelijk een vriend voor je wil zijn, houdt hij rekening met je door je even met rust te laten. Afhankelijk van hoe jullie verstandhouding is, kunnen jullie wellicht afspreken om de komende 3 maanden geen dates mee naar huis te nemen. Maar spreek wel af dat na die 'rustperiode' het leven verder gaat en gun elkaar dat dan ook.

Wat volgens mij meespeelt, is de behoefte van vrouwen om met iedereen een goede verstandhouding te behouden. Ongeacht wat er tussen 2 mensen allemaal is gebeurd. Laat dat los want het belemmert jou om door te gaan met je leven. Ja, het is raar om na zo'n intense relatie terug te gaan naar slechts elkaar groeten in de straat maar het is in jouw belang. Groet hem vriendelijk maar loop door. En GA door met je leven.

Sterkte!
Super bedankt voor de reacties!

Het heeft me wel degelijk geholpen om het eens door de ogen van anderen te zien...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven