Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Leuk hiltje en marjolein. Zou zo graag foto s willen zien maar ja dat is zo lastig op het forum he!
Hier al een aantal huizen bezichtigd. Ik ben verliefd geworden op een van die huizen, maar toen ik van mijn makelaar hoorde wat ik er allemaal nog aan moest doen, bekoelde het flink. En toen gingen de verkopers de druk ook nog opbouwen. Omdat ze zelf een ander huis wilden kopen waar heel veel geïnteresseerden voor waren, moest ik binnen een dag beslissen of ik het huis wilde. Dat wilde ik niet, dus op naar de volgende bezichtigingen.

Ik begin steeds meer een idee te krijgen van wat ik echt wil en ik neig steeds meer naar een benedenwoning. Dat lijkt me ook leuker voor mijn hond en ik wil er eigenlijk ook een tweede hond bijnemen. Daarnaast hou ik ook van tuinieren, dus een tuin zou wel heel fijn zijn. Daar kan ik overigens genoeg van vinden in mijn omgeving met mijn budget.

En ik ben het met iedereen eens dat ik niet verwacht om 10% van de prijs af te krijgen.
Semper ubi sub ubi
Vandaag mijn eerste bod gedaan. Onder voorbehoud van financiering, bouwkundig onderzoek en een gezonde vve.

Nu heb ik iets van fok als zij het accepteren dan heb ik een huis gekocht. Zo spannend!
quote:rtie schreef op 31 juli 2013 @ 14:50:

Vandaag mijn eerste bod gedaan. Onder voorbehoud van financiering, bouwkundig onderzoek en een gezonde vve.

Nu heb ik iets van fok als zij het accepteren dan heb ik een huis gekocht. Zo spannend!Kan me voorstellen dat het spannend is! Hopelijk krijg je snel een reactie.
Semper ubi sub ubi
quote:lizzvz schreef op 30 juli 2013 @ 08:07:

Johand wat jij zegt is erg kort door de bocht, het is echt niet waar wat je zegt. De ene vraagprijs is de andere niet; soms worden ze al scherp geprijsd, dus dan gaat er echt geen 10% vanaf. Ik heb bijv zelf ook net een huis gekocht waar maar 2% van de prijs af is gegaan, maat ondanks dat is het nog steeds goedkoper dan andere woningen in de straat hebben gedaan in het afgelopen jaar EN 4% lager dan de getaxeerde waarde! Deze woning stond overigens nog maar 2 dagen te koop, wat ook veel scheelt van hoeveel er af kan.

Het hangt inderdaad van heel veel factoren af. De meeste huizen zijn niet scherp geprijsd als ze voor de eerste keer in de markt komen. Als jij 2 of 3 maanden had gewacht en de woning was nog niet verkocht had je er zeer gemakkelijk 10 tot 15% vanaf kunnen krijgen. Huizen kopen is koehandel in deze tijd.

Het belangrijkste is dat jij als koper er een goed gevoel bij hebt. Veel plezier met je nieuwe woning.
rtie al iets gehoord? Spannend!

Hier druk bezig met aannemers vinden..
Ik heb het huis gezien dat ik waarschijnlijk wil kopen!!!! Woensdag een tweede bezichtiging en dan ga ik beslissen of ik een bod ga doen.
Semper ubi sub ubi
idreamofgenie, duurt dan nog lang he, tot woensdag? Spannend allemaal..

Wij hebben gister de sleutels aan de nieuwe kopers gegeven en zijn aan het kamperen in ons nieuwe huis. wel al een paar aannemers langs gehad voor offerte voor de badkamer.
quote:marjolein852 schreef op 01 augustus 2013 @ 21:20:

rtie al iets gehoord? Spannend!

[...]Niks gehoord.
Vandaag de makelaar gesproken. Verkoper(s) vond(en) mijn bod echt te laag. Zij hebben ook geen tegenbod gedaan.

Ik parkeer deze even en ga andere huizen bezichtigen.
rtie, jammer...Succes met verder zoeken.
Hier weer een update.....

Is inmiddels spannender dan gtst hahaha!

Twee maanden terug ons eerste bod gedaan. Bank kwam met tegenbod, verkopers hebben veel schulden... Wij maar weinig omhoog gegaan. Bank akkoord, maar verkopers moesten ook akkoord gaan.

Inmiddels mevrouw akkoord, daarna meneer ook maar meneer wil al zijn schulden kwijtgescholden door de bank anders doet hij het niet. En dit alles was niet in een week bekend maar duurde maar liefst 2 maanden.... En nu is de man in onderhandeling met de bank over het kwijtschelden van de schulden... Pffffff geduld raakt langzaam aan op!!!!
Sunny, bij jullie is het echt een soap! (of thriller)
Ik ben benieuwd of de bank hierin meegaat en hoeverre. Geef jij ons dan een update, Sunny?
quote:marjolein852 schreef op 06 augustus 2013 @ 08:49:

rtie, jammer...Succes met verder zoeken.

Dank je wel.

Hoe gaat het met het selecteren van een aannemer?
quote:johand schreef op 23 juli 2013 @ 16:25:

[...]

Een vriend van mij is makelaar en die stelt dat makelaars veelal niet te vertrouwen zijn. Jouw aankoopmakelaar heeft er ook baat bij om zo snel mogelijk een deal te sluiten. Afhankelijk waar je woon moet hij toch minimaal 10% van de vraagprijs af kunnen krijgen en als hij zijn best doet wel 20%. Je moet ook geen huis kopen wat nog maar even te koop staat, na een paar maanden zie je dan snel de prijs met tienduizenden Euro's naar beneden gaan. Er is keuze genoeg.Met dat laatste zo niet eens. mijn zwager en schoonzus zijn aan het kijken voor een huis en het huis wat zij het mooist vonden, stond nog maar heel even te koop en was dus na een paar dagen al verkocht aan een ander. Sommige huizen hebben dat. En als je je oog steeds op dat soort huizen laat vallen, vis je steeds achter het net met jouw theorie.
Ja ik hou jullie op de hoogte....we vertrekken vrijdagavond op vakantie en dat heb ik de makelaar ook verteld... hij zou gaan proberen om voor die tijd duidelijkheid te krijgen.... HOPEN!!!!

*wacht, wacht, wacht*
Ik heb vandaag een openingsbod op een huis gedaan! Vind het nog heel eng allemaal. Hopelijk kan ik het huis krijgen voor de prijs die ik in gedachten heb. (openingsbod ligt daar uiteraard onder)
Semper ubi sub ubi
Spannend!
Succes. Ik ben benieuwd of de verkopers accepteren of nog met een tegenbod komen.
Ik heb heel goed nieuws! Vanmiddag deden de verkopers een tegenbod, waarop ik weer een tegenbod deed. Zij kwamen nog met een nieuw bod. Ik heb toen mijn eindbod gedaan en ze hebben het geaccepteerd!

Het is natuurlijk nog onder voorbehoud, maar ik heb mijn eerste huis gekocht! Als het goed gaat krijg ik op 15 oktober de sleutels.

Ik heb trouwens nog redelijk wat van de vraagprijs af weten te krijgen. Mijn makelaar heeft zitten rekenen (weet voor welk bedrag de verkopers het huis gekocht hebben) en vermoedt dat ze met een kleine restschuld zitten.

Uiteindelijk heb ik 5% van de huidige vraagprijs afgekregen, maar in vergelijking met de oorspronkelijke prijs zit ik bijna 20% lager (huis heeft meer dan een jaar op de markt gestaan)
Semper ubi sub ubi
@ dream: wat leuk!!!! Heerlijk en wat is het snel gegaan!!!!

Ik zou willen dat het bij ons ook zo snel ging...
Idreanofgenie: Gefeliciteerd! (onder voorbehoud, hahahaha)

Sunny, blijf duimen voor jullie!
Ik ben ook superblij! Het huis is zo mooi

@sunny weet je intussen al iets meer? en alvast veel plezier met je vakantie!
Semper ubi sub ubi
Spannend! Ik ga zo naar de notaris voor de overdracht.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven