Geluk misgunnen

03-08-2013 12:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Gewoon even wat liever zijn voor jezelf. Hoe oud ben je?

Wie weet brengt deze nieuwe relatie je wel weer contacten, bekijk het positief.
Grief is just love with nowhere to go
Zelf op zoek gaan naar een vriend?
Kun je het niet omdraaien en juist blij voor haar zijn terwijl je jezelf op allerhande dating sites zet?
.
Zorgen dat je zelf gelukkig wordt, en dat is niet afhankelijk van een vriend of vriendin.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Rot dat je dat zo voelt, goed dat je het erkent! Pluim waardig!

En inderdaad, zoek wat je eigenlijk zo jaloers maakt. Tijd voor bezinning! :-) Kan heel leuk zijn!
Waarom kan je niet gewoon blij voor haar zijn?

Waarom maakt haar geluk jou ongelukkig? Zorgt haar geluk en relatie er voor dat jij nooit meer een relatie en geluk zult kennen? Natuurlijk niet.

Wat heb je straks aan een vriend als je vriendinnen niet eens oprecht blij voor je kunnen zijn.
Jaloers zijn hoeft nog niet te betekenen dat je het een ander niet gunt. Je gunt het alleen jezelf ook zo! Het is toch niet zo dat je liever hebt dat je vriendin niet gelukkig is?

Bedenk dat jaloezie en iemand iets misgunnen, jezelf ongelukkiger maken. Het is een rot gevoel. Terwijl blij zijn voor een ander, ook iets goeds doet voor je eigen gevoel.

En wat iemand hier al zei: heeft dat nieuwe vriendje van je vriendin niet een paar leuke vrijgezellen vrienden? Denk in kansen en mogelijkheden
Mss kun je dit zeggen:

"Ik ben heel blij voor je, maar vind het wel even moeilijk dat ik nog single ben"

Dan hoef je haar niet zo te ontwijken. Jaloers zijn betekent namelijk niet automatisch dat je het haar niet gunt. Alleen maar dat jij ook graag wil wat zij heeft.

Probeer dat wel te relativeren, wat als het andersom was? En wie weet ben jij volgende week ineens niet meer single. Je weet gewoon nooit hoe het gaat. Tot die tijd: probeer te genieten van single zijn, onderneem dingen. Mannen vinden een zelfstandige, ondernemende, zelfverzekerde vrouw erg aantrekkelijk. Als jij blij bent met jezelf/jouw leven dan straal je dat uit. En dan volgt die man echt wel vanzelf hoor.
Ik denk dat geforceerd tegen je gevoel ingaan niet werkt; dan krijgt het iets onechts, maar je zou kunnen proberen om andere positieve dingen in je leven te benadrukken en daar actief naar op zoek te gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
.
Eens met Patchouli en Ianfir

Ik begrijp goed dat je je even zo voelt hoor, zoals Ianfir al zegt; spreek het uit. Dat lucht vast op, het is dan niet meer 'zo'n ding' wat tussen jullie in hangt en zij weet dan ook wat er bij jou speelt.
Idd, gewoon tegen haar zeggen, en haar vragen om jou aan een leuke date te helpen! Mss heeft haar vriend nog een leuke single vriend voor je?
Eenmaal gezegd blijft altijd gezegd natuurlijk. Dan kan je het niet meer terugnemen. Mensen blijven dan altijd wat voorzichtig om je te informeren over de gebeurtenissen in hun leven waar jij jaloers op zou kunnen zijn, terwijl anderen dit juist gaan uitlokken.

Ikzelf zou het nooit zeggen als ik jaloers ben, wat maar zelden voorkomt trouwens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat je de manier zoals je het hier neerzet TO, dat je vriendin dat prima zal begrijpen. In jouw hoofd spookt het horror scenario.

En toegeven dat je jaloers bent vanwege jouw angst, MAAR ook zegt dat je voor haar blij bent. Dat kan dus prima tegelijk.

Singlesreis is een prima idee! Zie je wel, je bent al aan het aanpakken. We hebben allemaal eens zo'n moment van " oh jee, wat als...".

Gewoon niet groter maken dan het is. Komt wel goed, schatje ( zoals mijn neefje vaak de reclame imiteert ;))
Een man moet een aanvulling zijn geen invulling. Ga op zaterdag naar de supermarkt of Ikea en zie die kijvende stellen.

Ben je dan nog steeds jaloers? Denk het niet!!

Gelukkig zit 'm niet in een man maar in jezelf. Als je vriendin minder tijd voor je hebt,ga iets doen om weer nieuwe vrienden erbij te krijgen. Zoek een hobby erbij zodat je andere mensen leert kennen. Duik de natuur in en geniet van die merel die daar fluit. Honden die met elkaar aan het ravotten zijn of kinderen. Een heerlijke fietstocht in de natuur. Een prachtige film of een mooi liedje op de radio Dat zijn dingen die je gelukkig kunnen maken, maar niet afhankelijk van een man toch? Wees gelukkig dat je vriendin haar vriend heeft gevonden. Vraag je af waarom ben ik jaloers. Denk dan terug aan de supermarkt met die ruzie makende mensen. Heb jij in ieder geval niet.

Maak wat van je leven waar jij het naar je zin hebt in het leven. En niet afhankelijk bent van een relatie. Zoek mensen die je positieve energie geven en laat die gene die teveel van je energie afpakken los.

Misschien een tip. Schrijf de meeste ideale man op. Wat moet hij hebben en wat niet. Kijk dan vooral wat hij innerlijk moet hebben.Mag hij huilen of wil je liever dat iemand dat niet doet.

Heb ik ooit gedaan na bijna 10 jaar alleen. En heb nu de grote liefde van mijn leven gevonden. Maar ik ben bewust dat het ook over kan gaan. Maar hij heeft bijna alle eigenschappen die ik heb opgeschreven. Is geen acracadaba maar je leert de man herkennen die al die eigenschappen heeft.

Succes
Ik zou niet gaan zeggen dat ik jaloers ben op haar vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven