Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd druppel!

En jij ook sproetje, leuk hoor! Wij gaan het ook zo doen, maar wel alleen ouders mee naar t gemeente huis en s avonds taart met broers zussen en opa.

We doen het op de dag dat we 8 jaar samen zijn, in oktober

Doe het vooral omdat we een gezinnetje willen zijn, met zijn 3tjes dezelfde naam!
Hey meiden even een berichtje van mij. Bedankt voor jullie knuffels! Ik lees ze nu pas, want kon het niet eerder opbrengen om op dit forum in te loggen. Met mij gaat het wel weer redelijk nu, lichamelijk helemaal hersteld, wel nog regelmatig verdrietig natuurlijk. Maar onze kinderwens is groter dan ooit dus mijn vriend en ik hebben besloten er meteen weer voor te gaan. Hopen dat het deze keer geen 15 maanden duurt voor ik me hier weer mag melden.

Knuffel voor jullie allemaal en ik hoop tot snel!
Lieve dames,

ik kom mij bij jullie aanmelden. Ik kom via het "Verboden voor zwangeren" en het "Wij proberen door" topic naar jullie.

Ik ben Nena 34 jaar en weet het sinds vanochtend zeker dat ik zwanger ben. Dit is ons eerste kindje. In jan 2012 was ik ook zwanger maar dat heeft in maart 2012 geresulteerd in een miskraam en vervolgens was het steeds niet raak. Maar nu dus eindelijk wel. We zijn er echt zo blij mee. Ik vind het alleen wel ontzettend spannend omdat ik de vorige keer bij de eerste echo geheel onverwacht te horen kreeg dat het niet goed was. Geen tekenen voor gehad. Dus nu extra spannend maar we hebben er wel een goed gevoel over. Ik weet nog niet wat jullie met de wisseldag bedoelen maar ik ben vandaag precies 3 dagen over tijd. Mijn vermoedelijke uitgerekende datum is 7 april 2014. Maar dat is alleen via zo'n programmatje berekend.

@Sproetje gefeliciteerd met je huwelijk

@BN jij ook natuurlijk

@Druppel wat ontzettend fijn dat alles goed gaat.

Nou meiden ik ga weer snel verder met werken!
Hahaha Nena lekker crosspost

Ik heb je net gefeliciteerd bij 'verboden' en je hier uitgenodigd, maar je hebt ons al gevonden...

Nogmaals van harte meid!

De wisseldag is het moment dat je weer een week verder bent. Je wisselt van week dus. Ik ben nu 10 weken en 3 dagen en op dinsdag ga ik naar week 11, dus dinsdag is mijn wisseldag.
@Druppel ik zag het inderdaad zo voel ik me wel heel erg welkom. Nu begrijp ik het.
Nena: Welkom hier! En gefeliciteerd!!! Vast nog een onwerkelijk gevoel. Ik hoop dat je positief kan blijven en niet te veel angst hebt.

Ik zal je toevoegen in ons tabel.

Minni: Graag gedaan! Fijn weer wat van je te horen! We hopen je hier weer snel te zien. Maar geniet ook van andere mooie dingen!

Sproet: Gefeliciteerd! Weer iets om naar uit te kijken!

BN: Leuk dat jij ook gaat trouwen.

Hier wordt hoe wij er nu over denken niet getrouwd. Maar zeg nooit nooit haha
Chicka: Hoe was je 20 w echo???
Sproetje gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

En wat wordt jullie trouwdatum?

Mini ik hoop voor jullie dat het snel raak is en we je hier dus snel weer kunnen verwelkomen!

Nena gefeliciteerd en welkom hier! Spannend he die eerste weken! Weet je al wanneer je op echo mag?

@ hier alweer 3 jaar getrouwd volgende week! Ook aan het aftellen voor de komende echo! Merk dat ik iedere keer toch weer heel snel naar de volgende echo uitkijk om toch weer een beetje bevestiging te krijgen. Hoop dat ik na een goede 12 weken echo volledig enthousiast en zeker kan zijn hoewel ik me voor kan stellen dat dit wel een beetje blijft totdat het er gezond en wel is!

Succes dames vandaag met dit warme weer!
Dank jullie dames voor het welkom. Ik heb er echt wel een goed gevoel over maar ik vind het gewoon echt heel spannend.

Ik ga na het weekend de gyn bellen en dan hoor ik wel wanneer ik mag komen en dan geef ik het natuurlijk door.

Voor nu heb ik de standaard klachtjes (ben zo blij dat ik ze heb) als gevoelige borsten, weeiig gevoel en wat vermoeider. En ik geniet er van (best vreemd om de genieten van ongemakken )

We willen het trouwens nog even ons geheimpje houden. Even samen van genieten
@nena wat super dat je zwanger bent! De eerste weken vond ik ook erg pittig! Hopelijk heb je wat afleiding..?!

@minnie wat dapper dat jullie er meteen weer voor gaan! Hopelijk is het snel weer raak en zien we je gauw terug!

@moppie onze trouwdagen wordt 10-10 (nu maar hopen dat er geen bekenden meelezen ivm herkenbaarheid).

Bn wat wordt jullie datum? Gefeliciteerd ook trouwens!

@druppel nog aan het genieten van het goede nieuws en dochter alweer thuis?!

@kroes Hoe is ie daar? Zijn jullie er inmiddels al uit of jullie willen weten wat het wordt?

@hier alles goed. Behalve nog steeds onwijs moe. Van de VK de opdracht gekregen om rustiger aan te doen, dus dat doe ik dan ook maar. Ondertussen voel ik het kindje steeds vaker 'kriebelen', dus het echte genieten is nu begonnen!

Fijn weekend allemaal en doe rustig aan met dit warme weer!
Druppel: Hoe was je intake gister? Beetje leuke VK??

Sproet: Ja we zijn er inmiddels over uit of we het willen weten ja nee.

Ik wou het wel maar vriend lief begon te twijfelen of hij het wel wou weten.

Maar hebben nu afgesproken dat we het wel willen weten en het (zolang het lukt) onder ons 2 houden.
Wij gaan voor 14-10 sproetje.. Das de dag dat we 8 jaar samen zijn!

Niet voor de maandag gekozen omdat t dan gratis is maar vooral omdat 14 oktober al jaren 'onze' dag is

Gaan met ouders naar t gemeente huis, dan lunchen en daarna naar huis waar ook broers, zussen en opa zullen zijn.

Tis voor ons vooral praktisch en daarbij wil ik graag dezelfde naam als mijn kindje.

Ander onderwerp: zwangerschapsdementie!

Iemand al last van? Ik wel hoor. Onthoud altijd alles, mij ontgaat nooit wat..

Nu wist ik vd week toen ik de douche uitdraaide niet meer of ik mijn haar wel had gewassen en gister moest t hele huis op zn kop want ik was iets kwijt.

Gevonden? Ja, in de afvalcontainer... Hoe t daar komt: geen idee!

Vind t soms echt vervelend, vergeet echt veel!
Ik vergeet wel een tikje meer als hiervoor volgens mij.

Maar zo erg is het bij mij (nog) niet!!!

Vervelend zeg!!!
Wat een mooie trouwdatums. Mijn vriend en ik zijn al meer dan 10 jaar samen maar trouwen denk ik niet dat we ooit zullen doen, en als dat wel zo is dan is vooral om het praktische.

Hier vandaag zo'n digitale test van CB gedaan en binnen een minuut zei deze zwanger en uiteindelijk 2-3 weken dus nu inderdaad 4- 5 weken zwanger. Ik moet zeggen dat ik nog steeds heel onzeker ben maar dat ik van mezelf vertrouwen moet hebben. Komt vast wel goed.

@Druppel hoe was je intake?

Even een hele andere vraag, sporten jullie nog? Ik wil namelijk wel blijven doorsporten maar weet niet zo goed of dat mag en wat verstandig is, I know sporten is gezond maar mijn onzekere ik komt even om de hoek kijken. Ik doe geen contactsport en geen sport waar je mee valt ofzo.

Nou dames fijn weekend
@bn Hier nog niks gemerkt van dementie... Of ik ben het weer vergeten!

@kroes Jullie zijn eruit. Wat fijn dat je het toch weet straks!

@nena ik sport vanaf het begin van mijn zwangerschap 2x per week (zelfs toen ik misselijk was). Aan het begin liep ik hard, maar inmiddels voelt mijn buik niet meer fijn dan dus nu zwem ik 1x per week en 1 keer in de sportschool wandelen op de loopband of fietsen en daarnaast gewichten.

Heb altijd veel gesport en voel me een stuk beter als ik dit doe. VK zei dat het geen probleem is zolang jij je goed voelt en is dit niet zo, gelijk stoppen.

Oh trouwend, wat fijn dat je hcg zo goed is gestegen! Super, ga zo door!
Ja, idd wel fijn dat ik het toch mag weten straks! Was er echt flauw van dat hij ineens zei dat hij het NIET wou weten.....

Dus aantal weken wat laten rusten en geprobeerd te denken of ik dat ook zou kunnen.

Maar ook met aanschaf van dingen, alles neutraal... voelt voor mij als niet echt welkom. En de naam. We komen er nu nog niet echt uit. Gaat dan vast beter.

En qua beeldvorming gewoon ook fijner.

(sorry voor diegene die er anders over denken!)

Sporten: Doe ik niet en moet ik dus ook nu niet gaan doen. Want wat ik weet is, wat jou lichaam gewent is kan je nu ook doen. (behalve risico volle sporten)

Misschien in een tandje lager als je deed.

Anders de VK van de week vragen als je die belt of op je sportschool (mocht je daar sporten)

Nena: Fijn dat je test het zo goed deed!!

En even een ego momentje: Vandaag 17 week! Jeej!!
@kroes: lief dat je het vraagt. De 20-weken echo was gelukkig prima en we krijgen een zoon!!! Nu wordt het ineens wel heel veel echter, spannend.

Hoe gaat het met jou?

@nena: gefeliciteerd en welkom!! Sporten kan prima hoor, als je dat voorheen ook deed. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je niet compleet buiten adem raakt, want dat is niet goed voor die kleine.

@zwangerschapsdementie: ik heb er niet heel veel last van, maar ik merk wel dat ik op m'n werk net wat minder scherp ben..
Chicka: Leuk een jongen! *had ik ook bij een meisje gezegd hoor:P *

Fijn dat de echo goed was. Kan je weer gerust verder!!!

Hier alles goed hoor!
@zwangerschaps dementie

Wat was dat ook al weer???

@sporten

Ik ben er helemaal mee gestopt omdat ik mijn energie echt te hard nodig heb voor normale dagelijkse dingen. Samen met wat kortademigheid maakt dat ik het gewoon niet kan opbrengen. Het is zelfs zo erg dat ik als het even kan een middagtukkie van een half uurtje nodig heb om op te laden.

De misselijkheid lijkt gelukkig minder te worden, maar eetlust heb ik nog steeds niet.

Intake was prima, maar omdat het in ziekenhuis is heb ik geen vaste vk. Er is gelijk bloed afgenomen voor standaard testen en ook combinatietest. In totaal wel 10! Buisjes....

We hebben het weekend ook een begin gemaakt met het kamertje, leegruimen, schoonmaken en schilderen. De ideeën beginnen te komen!

@willen weten

Ik ben bij ons de spelbreker! Ik wil het niet weten

Drupman lijkt zich erbij neer gelegd te hebben, al houdt ie vol dat het een jongen wordt... Schoonzus blijft beetje plagen en proberen, dat te toch veeeeel handiger is voor de kleertjes, de kamer en de cadeautjes. Hihi!
Hier wordt ook niet gesport...moet toegeven dat ik behalve af en toe wandelen ook niet aan sport deed..

Manlief wil wel heel graag weten wat het wordt. Ik twijfel nog heel erg maar merk wel dat ik steeds een beetje meer zijn richting op ga....

Hier vanochtend maar even urine ingeleverd omdat ik 't idee had misschien wel blaasontsteking te hebben. Maar is niets te vinden. Dus zal er dan wel bij horen ;)Herkennen jullie dat je aandrang hebt net alsof je heel nodig moet maar dan vaak maar een paar druppels plast?

Had ook hele zere liezen van de week met steken in mn onderbuik/schaamstreek.

Las misschien al wel bandenpijn...lijkt me zo vroeg...dus benieuwd of jullie dit ook herkennen!

Fijne dag allemaal weer!
Blaasontsteking: Heb ik normaal nog nooit gehad en tijdens een zwangerschap heb je dan andere klachten.

Zo wie zo is het belangrijk goed je blaas leeg te plassen.

Dus nog even te blijven zitten als je denkt klaar te zijn. En dan nog es even proberen.

Verder veel drinken en vitamine C.

Evt kan je preventief tabletten/capsules/drank van cranberry's innemen.

Dit werkt niet als je al klachten hebt!!! (trap niet in die nieuw cranberry tabletjes reclame)

Oh en een hele belangrijke! Plassen na de seks!!!

Bij twijfel gewoon vragen of je urine in mag leveren. Meestal een gewassen plas.
Ik heb vaak een blaasontsteking gehad, en op het moment heb ik er weer 1.

Merk qua symptomen geen verschil, doet net als altijd erg veel pijn.

Doe alle dingen al die gezegd worden, ben er gewoon gevoelig voor.

Ik heb pijn bij t plassen, denk een volle blaas te hebben en er komen dan 2 druppels en mn rug doet zeer.

Zit echt jankend op de wc als zoon ontsteking zich aandient. Kan heel plotseling zijn!
Ben bij de vk geweest, alles is goed!!!

Hartje gehoord, bijzonder hoor

Baarmoeder zat al aardig hoog. Ga zo maar eens mijn 1e zwangerschapskleding aanschaffen.

Mn broeken zitten echt niet meer lekker.
Blaasontstekingen zijn bij mij ook meer dan bekend. Nu gelukkig geen last van inderdaad uitplassen na de seks, vit C (meer dan de voorgeschreven dosis want dan wordt je urine zuur) en vooral veel water/groene thee drinken.

Hier gaat het verder prima. Heb voor de laatste week van aug een afspraak voor de eerste echo staan. Ik vind het nu al spannend. Verder gaat alles eigenlijk wel prima. Mijn borsten worden steeds gespanner en pijnlijker dus dat zie ik maar als een goed teken. Ik heb alleen niet echt veel honger.

Sporten probeer ik zo lang mogelijk te blijven doen en als backup als tennis niet meer gaat dan ga ik lekker zwemmen.
BN: Fijn dat je controle goed was!! Leuk he hartje luisteren (al is een echo leuker..)

En een positiebroek zit zo veel fijner!!!

Bij de H&M hebben ze zonder elastiek erin. Die die pas je of pas je niet. En kan je misschien niet tot het eind mee.

En broeken zoals het merk Mamalicious (en vast ook andere) hebben wel elastiek erin dat je tijdens de maanden weer wat losser kan doen.

Heb van vriendin en schoonzus kleding te leen. Zelf ook een broek gekocht (in de opruiming) En ook zelf wel leuke bij de kringloop voor een klein prijsje! Heb nu ook een 3kwart broek. Wel fijn met dit weer ipv een lange broek.

Nena: Goed om te horen dat het goed met je gaat! En dat je wat last van kwaaltjes hebt. Tenminste, dat geeft wel wat bevestiging ook voor jezelf. Hoop dat je niet misselijk wordt nu je minder eetlust hebt! Wel blijven eten hoor! anders wordt je extra moe doordat je niet genoeg energie binnen krijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven