***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Jullie moeten even op msn kijken wat een mooi mannetje ik toch heb... gna...gna...gna..
Heel flauw, ik weet het... arme Ole..

Hij beet trouwens niet van zijn ijsje, maar ging meteen likken. Nu had hij ook wel eerder likjes van ons gehad...
Fachat! Creabea! Leuk, zo'n geimplodeerde Ole!

Swissie, ik haal de luiers bij de Landi. Ken je die winkel? Dat is eigenlijk een winkel van en voor de boeren. Je hebt er erg veel goedkope dingen, wij hebben ook ons tuinhek (om Robbie tegen de aantrekkelijke beek te beschermen) gehaald. Er zit een Landi in Küssnacht, en dat is 5 minuten hier vandaan.

Ik ben ziek. Bah!! Voelde me al 3 dagen steeds erger, maar sinds gistermiddag is het definitief. Enorm dikke keel, volle neus, hoofdpijn, pijn aan armen en benen. Klassiek! Top, nu het net zaterdag is.
Goedemorgen!

Bah ziek Xalo, das niet fijn! Beterschap! Hoe is het weer bij jullie? Hier schijnt de zon nu al, dat belooft veel goeds!
Ik ben nog ongesteld ook. Ben ik nou zielig? Volgens mij wel!

Even wat anders. Wij gaan eind juli (25 juli-2 aug) een weekje weg alwaar wij de hond niet mee mogen nemen. Heeft een van jullie nog een weekje vakantie over en wil op ons huis&kinderlieve hond passen?Maar nu echt :-]! Babyvriendelijk huis, kinderveilig (zonder trappen en tuin met hek) volle koelkast en een prachtige omgeving. Alleen de reis moet je zelf betalen (100 Euro pp met de Deutsche Bahn). Wie o wie?
Het regent nog steeds. Maar het zou ophouden vanmiddag. Het is nogal nieuws want ze willen natuurlijk niet dat de voetbalwedstrijden verregenen. In Wenen schijnt het zelfs zo erg te zijn dat ze al over uitstel praten. Wat te doen als het echt heel hard regent? Het kan hier zo erg regenen dat je echt niet kan voetballen. Maar goed, hier is dat niet nodig, het wordt vanmiddag definitief beter.
Klinkt goed Xaloy, helaas gaan we precies de andere kant op (Denemarken), maar klinkt wel goed!

Iemand nog interesse om hier als vissen/katten-oppas te fungeren. We zijn ergens in juli 2weken weg..
Robbie heeft vandaag rood-witte kleertjes aan :-) Hup Zwitserland! Onze zoon is al goed geintegreerd :-)
Fachatman heeft trouwens ons traphekje Ole-proof gemaakt. Het hekje heeft nu een vloersteuntje, een sluiting boven én onder en de pijltje zijn allemaal stevig vastgelijmd, ben beniewd... knappe Ole als hij hem nu nog open weet te krijgen. (hij had wel meteen door hoe hij de onderste sluiting moest openen)
Goeiemorgen!

Oeh Xaloy..dat klinkt wel erg leuk! Wij kunnen niet weg dit jaar, maar als jullie nou volgend jaar weer gaan houd ik me aanbevolen hoor.

Fachat..leuk die foto's! wij hebben ook een keer zo'n soort programma op de computer gehad, was altijd erg grappig iemand even fijn 'toe te takelen'.

Daan heeft vanmorgen voor het eerst muesli op. Er is nieuwe peutermuesli van Bambix en die wilde ik weleens proberen (nou ja, voor Daan dan he)...hij vond het maar zozo, de eerste happen gingen in sneltreinvaart, de rest wat minder makkelijk.

Ik heb het ook nog even geproefd, maar het is echt heel zoet...ik denk dat dit een eenmalige aankoop was.

Oja..Xaloy, beterschap!
Ah gossie Fachat, die zielige Ole, als hij dit eens wist! Wat een vreemd gezicht krijg je dan he!

Xaloy, dat zijn zeker geen pampers he!

Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Gaan jullie nog ergens kijken? Wij gaan naar vrienden, combinatie verjaardagsfeestje voetbal.

Maandag ben ik uitgenodigd om in een public viewing lounge te kijken, nu moeten we alleen een oppas regelen. Het vervelende is alleen dat de oppas Finn van de creche zou moeten halen, dat vind ik niet echt fijn. Maar eens kijken of we iets kunnen regelen.

Ik ben weer een beetje opgeknapt. Heb goed geslapen.

Wie van jullie heeft ook een wheelz bug? Finn heeft het nu net door, alleen gaat het nog niet echt makkelijk. Hij zit wel enorm trots te kijken.
Xaloy, beterschap! En helaas, we hebben niet genoeg vrije dagen (en geen oppas voor onze 2 katten) anders had het me wel leuk gelegen, ik heb ooit 3 maanden in Weggis gewerkt, dat is toch vlakbij jou? (als Küssnacht vlakbij is moet het wel)

Swissie, Zahra heeft ook een wheelybug, maar durft er nog niet op te gaan zitten, ze duwt hem nu heen en weer en probeert erachter te gaan lopen, maar die wieltjes gaan nog te snel voor haar, dus eerst maar oefenen met de babyrollator. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat ze eerst goed moet kunnen lopen voordat ze erop kan, dus dat kan wel kloppen.

Ik ga snel even wat opruimen hier, Zahra ligt even te slapen dus daar moet ik van profiteren.
Xaloy, wij waren eigenlijk niet van plan om weg te gaan (in verband met De Kiek), maar ik zal het straks toch even aan A. gaan vragen!

Iemand van jullie een goede tip? Steijn en Hugo zijn allebei niet te harden! Moe, humeurig, nergens zin in hebben en alleen maar bij pappa of mamma willen hangen, dat is het credo vandaag. Laat ik daar eigenlijk helemaal geen zin in hebben! Ik denk dat ze zo uit hun doen zijn door de volgende opties:

- Er komen tandjes aan. Steijn heeft een pukkelkontje en Huugs billetjes zijn tot bloedens toe stuk, dus het zou kunnen zijn dat ze daar sjacherijnig door zijn. Wat er niet aan klopt is dat Steijn nooit last heeft van tanden en ik het ook nooit aan hem merk! (op bepukkelde billetjes en een hoop kwijlerij na.)

- Ze hebben last van de prikjes van anderhalve week terug. Volgens de wijkverpleegkundige zouden ze er pas last van krijgen na 5 tot 10 dagen, dus dat is een optie. Ik weet alleen niet wat ik er aan kan doen! Het is mijns inziens wel de enige logische optie, aangezien ze beiden sinds gister niet te genieten zijn. Doorgaans gaan ze namelijk niet zo gelijk op.

- Ze hebben een sprongetje. Ik zou niet weten waar ze nu weer naar toe springen, maar het zou kunnen. Toch?

Het gekke is dat Hugo prima aan een hand kan lopen, maar sinds drie dagen vertikt hij het om ook maar een stap te zetten. Dit is toch niet normaal? Eerst deed Kruimel niets anders dan lopen en boekjes lezen, nu doet hij niets anders dan weigeren om te lopen en jammert hij heel de dag door.

Anyone?

A. is een nieuwe fiets voor me aan het kopen! Een lelijke! Het is de marineblauwe Gazelle Bloom en ik vind het echt een spuuglelijk ding. Maar blij dat ik er mee ben! (er is echt niets over gebleven van mijn voornemen om een jonge, hippe moeder te zijn. Sterker nog, ik ben mijn eigen grootste nachtmerrie geworden en ik voel me er goed bij!)
Gut, vergeet ik Swis helemaal!

Wij hebben ook een Wheely Bug, maar ze kunnen er nog niet zo veel mee. Ze vinden het wel leuk om hem door de kamer te duwen, maar het is nog te breed om op te kunnen zitten. Steijn glijdt er elke keer vanaf met zijn dikke billen en Hugo kukelt elke keer voorover. De loopkoe is een groter succes!
Muis, ik zet in op de prikken (dit met grote vrees want Finn krijgt ze volgende week). Bij een kind had ik denk ik tandjes gezegd, maar allebei op hetzelfde moment zo vervelend kan bijna niet anders.

Finn kan wel enorme last hebben van tandjes, volgens mij kwam zijn koorts van laatst ook daarvan.

Trouwens, gekke vraag maar waarom bieden jullie niet gewoon EUR 80'000 minder op dat huis? Je geeft gewoon aan dat er mindstens voor een ton verbouwd moet worden, totale waarde dus te hoog (voor jullie). Nee heb je, ja kun je krijgen.

Waarschijnlijk wordt het niks, maar nooit geschoten altijd mis toch?
ff en zeggen tegen swissie (die hard fan!) en Xaloy dat je vanaf nu bij HEMA online wereld wijd kan bestellen! Dacht meteen aan jullie!

framboos gaat weer verder met de kids en huishouding!
Swis, wij hebben tegen de verkopend makelaar gezegd dat we het huis best wilden kopen, maar dan voor inderdaad 80K minder dan de vraagprijs. (dit in overleg met onze makelaar) We werden nog net niet uitgelachen, maar hij zei meteen dat de verkopers hier nooit mee akkoord zouden gaan en dat het zeer ongebruikelijk is om zo'n laag bod uit te brengen. Helaas pindakaas voor de verkopers, want ik denk dat ze op deze manier nooit hun huis zullen verkopen! (ik ben er eigenlijk prima mee dat we het niet gekocht hebben. Maandag en dinsdag ga ik weer bij andere huizen kijken. Jaja, het houdt me bezig!)
Muis, dat hebben wij dus ook al twee keer gehad. We hadden toen toch tegen de makelaar gezegd dat dit ons bod was, en uiteindelijk zijn ze beide aangenomen! Zonder verdere onderhandelingen!

Wow, framboos, super! Dank je wel voor de info.

Alles goed met Livia? En hoe vind Tommy het nu?
Klinkt als sprongetje muis, vooral dat eerst kunnen lopen en nu niet meer willen.

Robbie is ook niet geheel happy maar bij hem komt het door die Zwitserse outfit, denken wij :-)) Nee, geen idee, maar beetje gemekker is vandaag ook een regelmatige klank hier in huis.

Framboos, ik wist het al, van de Hema! Had het van de volkskrant online al gelezen. Desalniettemin bedankt, ennuh, vertel es wat meer over hoe het bij Frambozenfamilie gaat??
Fachatje ja het is vaderdag morgen, vriend krijgt van Xander een kadertje in hout dat Xander 'beschildert' heeft. En daarin een foto van Xander en zijn papa.

Waw wat worden de kleintjes al groot als ik het zo lees, ole die al een ijsje eet. Knap hoor !!

Framboosje hoe gaat het daar met je kroost?

Sollicitatie viel wel mee, gaat normaal in drie stappen, dus twee die ik hopelijk nog mag doorlopen.
Hm, muis , kan idd best door die prikjes komen denk ik. Ik heb ook gehoord dat het best even kan duren voordat ze er last van kunnen krijgen. Daan is vrijdag aan de beurt, ik hoop echt dat hij er zonder veel last vanaf komt hoor.

Oja en die fiets..ze zijn idd lelijk, maar ze lijken me ook wel heeel makkelijk. Ik heb zelf een gewone fiets, vorig jaar voor moederdag gekregen en daan gaat soms mee ahcterop, maar eigenlijk vind ik het fietsen met hem doodeng!

Als we straks richting stad willen verhuizen zal het toch moeten, want we hebben maar 1 auto, dus eigenlijk wil ik mijn gloedjenieuwe fietsje verkopen en ook zo'n enorme moederfiets gaan halen...kweetniet, ik heb het idee dat dan echt minder snel uit evenwicht zal raken (jaja, ik ben een echte durfal als het op fietsen met kind aankomt!)

Ik heb net met Daan zijn vaderdagkado in elkaar geknutseld en het is erg leuk geworden. Ik heb een canvasfoto besteld en aan de rand daarvan heb ik met verschillende kleuren vingerverf handafdrukjes van Daan gezet en dan onderaan met zijn vingertje 'voor papa' erop geverfd...ziet er erg artistiekerig uit =)
Mijn o zo lelijke Moederfiets is binnen en ik heb hem al ingewijd! Eerlijk? Hij fietst heerlijk! Serieus, ik zou echt niet meer zonder willen (en dat na een ritje). Hij is groot, log, maar rijdt licht, heeft een boel versnellingen, het stuur klapt niet om en zowel het voor- als achterzitje past prima. Ik pas ook nog prima met dikke buik tussen voorzitje en zadel, dus ik ben meer dan tevreden.

Ik kan mijn kidcar nu niet gebruiken, de bakfiets staat bij mijn ouders, autorijden vind ik niet leuk en ik moet maandag naar een vriendin die aan de andere kant van de stad woont. Dat is de reden dat ik vanochtend overstag ben gegaan en twee fietszitjes heb gekocht! Ik vind het nog best eng, maar morgen ga ik even oefenen en hopelijk kom ik maandag zonder ongelukken heelhuids met jongens bij mijn vriendin!

Voorheen deed ik alles lopend, vandaar dat ik zo enthousiast ben!
Ben een beetje nerveus. Gisteravond legde ik Robbie in bed en voelde zijn halsje per ongeluk. Heel warm. Alarmbellen in mijn hoofd, maar Robbie sliep al bijna, dus ik heb hem in bed gelegd en heb 2 uur later nog een keer gevoeld. Hij zweette een beetje, maar niet erg warm. Dus ik ging slapen. Compli 2uur later weer gecheckt, en kennelijk had hij toen een erg warm hoofd, Compli heeft hem uit bed gehaald en getempt. 38,7 koorts. OK, dat is niet erg hoog, maar Robbie mag niet meer koorts krijgen dan 38,5 van de neuroloog. Para erin, 2 uur later was hij alweer flink koeler. (dat was dus om 2 uur vanmorgen) Toen is Compli gaan slapen (ik sliep al want ook ziek). En nu ben ik wakker, vind dat briefje met die resultaten en zit op hete kolen. Dit is de eerste keer na de meningitis dat Robbie weer koorts heeft en ik word er bloednerveus van!

Gelukkig heeft Robbel wel goed geslapen want heb hem niet gehoord. Het zal wel meevallen, maar ik word er tóch nerveus van.
37,2

Nog een probleempje. Robbie is bang als ik hoest! Hij kijkt heel angstig en wil dan weg bij mij. Hoe los je zoiets op? Zal nog wel even moeten hoesten vrees ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven