welke stad?

06-08-2013 21:59 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zaterdag een dagje treinen, ik wil een leuke gezellige stad bezoeken

Ik ga echt voor gezelligheid, mooie stad, hoef niet allerlei hippe winkels te zien, leuke struinmarktjes wel

Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch vallen af, pas geweest.

Maastricht 2 jaar geleden geweest , maar zou weer een optie zijn

Iemand leuke ideetjes?
Ik wilde ook al Groningen zeggen, maar dat is volgens mij een rotend vanaf Middelburg. Maar wel erg leuk!

Ik vind zelf persoonlijk Amersfoort niet heel leuk, erg.. saai.. ofzo. Kan het niet goed uitleggen. Nijmegen vind ik ook erg leuk (maar volgens mij is dat vooral omdat het in mijn ogen qua sfeer op Groningen lijkt, haha!)
het is dik 4 uur... wel maar 1 keer overstappen (in rotterdam), dus het langste deel kun je dan gewoon relaxed zitten..

áls je evt naar groningen gaat... tips zijn:

Le souk (is een leuk smal winkeltje)

de markt is ook altijd gezellig (en ook best vaak per week)

op de markt staat dan een belgische frietkraam die hele lekkere kruiden op hun patatjes gooien..

soms is er ook een markt met allemaal tweedehands spullen.

Je kunt op internet wel vinden op welke dagen dit plaatsvindt.

oja.. en aan het centrum vast zit het noorderplantsoen, op drukke dagen erg geliefd om lekker in het gras te gaan liggen
Groninger museum

http://www.groningermuseum.nl/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Middelburg-Groningen v.v. ?

Je wilt dacht ik een gezellige stad bezoeken en niet alleen maar in de trein zitten..... ik zou Delft doen, heel mooi.
Groningen is top! Maar wel ver.

Amersfoort vind ik... Mwah, normaal. Zou eerder voor Utrecht gaan. Al moet ik zeggen dat ik verrast was door toen ik met mijn werk een rondvaart ging maken in Amersfoort, vanaf het water is het weer heel anders.
Toch groningen, ook een geweldige stad om te struinen, heel veel leuke kleine winkeltjes!
Ik zou naar t station gaan en kijken welke trein het eerst gaat naar 1 van je voorkeur steden. En dan daarheen gaan.
quote:bella85 schreef op 06 augustus 2013 @ 23:02:

Ik wilde ook al Groningen zeggen, maar dat is volgens mij een rotend vanaf Middelburg. Maar wel erg leuk!

Ik vind zelf persoonlijk Amersfoort niet heel leuk, erg.. saai.. ofzo. Kan het niet goed uitleggen. Nijmegen vind ik ook erg leuk (maar volgens mij is dat vooral omdat het in mijn ogen qua sfeer op Groningen lijkt, haha!)Ik vind Amersfoort een leuke stad, maar de winkels vind ik er heel erg standaard. Maar ik ken alleen het centrum van Amersfoort. Misschien heb ik de leuke straten van A'foort gemist.
quote:hanneke0805 schreef op 06 augustus 2013 @ 23:22:

Middelburg-Groningen v.v. ?

Je wilt dacht ik een gezellige stad bezoeken en niet alleen maar in de trein zitten..... [...]TO schrijft dat zij zaterdag een dagje gaat treinen. Dus dat komt aardig in de buurt.
Den Bosch, Dordrecht
Leiden, Utrecht, Alkmaar, Gouda, Dordrecht

Of daar ook markten zijn op zaterdag, geen idee.
In Dordrecht is op vrij- en zaterdag markt.
Antwerpen!
quote:nona_Acy schreef op 06 augustus 2013 @ 23:33:

Ik zou naar t station gaan en kijken welke trein het eerst gaat naar 1 van je voorkeur steden. En dan daarheen gaan.

Er gaat hier maar 1 trein, richting Roosendaal, eindpunt Amsterdam...

Beetje klein station hier
Bergen op Zoom?
quote:himalaya schreef op 06 augustus 2013 @ 22:02:

Haarlem?

Alkmaar?

Idd erg leuk.

Of Utrecht. Wilde Den Haag nog zeggen maar lees net dat die afvalt.

Vroeger wel eens in Arnhem geweest maar of dat tegenwoordig leuk is weet ik niet.

Ja en Maastricht blijf ik leuk vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou naar Brussel gaan, of nog beter: Lille! (Hoewel, ik zie net dat laatstgenoemde vanuit Middelburg 4 uur enkele reis is, jammer...).

In Nederland: Dordrecht, Amersfoort, Gouda, Nijmegen, Deventer, Zutphen. Juist die kleinere steden vind ik altijd erg gezellig.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 06 augustus 2013 @ 23:24:

Amersfoort vind ik... Mwah, normaal. he gelukkig, wilde niet zeuren, maar ik vind Amersfoort wel zo'n duffe stad
Amersfoort is gewoon net als Zwolle. Dat vind ik ook 'mwah... Normaal.'
Idd Zwolle zwingt niet
Amersfoort is een beetje de kleine versie van Utrecht. Met minder winkels en minder variatie. Maar desalniettemin wel een mooie stad. Als je Utrecht niet kent, zou ik eerder daar heen gaan.

Deventer en Nijmegen zijn ook leuke steden
heb besloten naar Deventer te gaan, bedankt voor alle tips
quote:lilalinda schreef op 07 augustus 2013 @ 09:57:

Idd Zwolle zwingt niet

Hoe kom je daar nou bij net de Blauwvingerdagen gehad ook totaal goed voor zo,n 100000 bezoekers nu de grote zomerkermis echt gezellig.

Ook bevrijdingsfestival is de grootste van het land en de gezelligste en ook op voetbalgebied doen we ook leuk mee en waar staat de mooiste boekhandel van het land en ziekenhuis ?

Ga dat zien in Zwolle
Smaken verschillen... Het ZH is toch niet mooi!?!

Maar goed, 'jullie' hebben wel De Librije. En dat Waanders (die voorheen niet mooi was) nu in een kerk zit is wel bijzonder.

Maar verder... Het blijft Zwolle!
quote:slobberbone schreef op 09 augustus 2013 @ 06:24:

[...]

Hoe kom je daar nou bij net de Blauwvingerdagen gehad ook totaal goed voor zo,n 100000 bezoekers nu de grote zomerkermis echt gezellig.

Ook bevrijdingsfestival is de grootste van het land en de gezelligste en ook op voetbalgebied doen we ook leuk mee en waar staat de mooiste boekhandel van het land en ziekenhuis ?

je hebt het over festivals,voetbal, kermis etc. het gaat over een dagje stadten. Dan heeft Zwolle geen meerwaarde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven