Ovenadvies
woensdag 7 augustus 2013 om 10:47
Het ligt er aan wat je ermee wil, ben je een heel-holland-bakt- bakster, dan zou ik een uitgebreidere uitzoeken.
maar ook je budget. Wat kan en mag en wil je eraan uitgeven.
Wij hebben een whirlpool, een simpele en voldoet prima.
Enige minpunt is de plek, hij hangt hoog wat op zich prettig is met kleine kinderen, maar hij blaast in mijn nek als ik achter het fornuis sta. Dus dat zou ik sowieso nooit meer willen.
maar ook je budget. Wat kan en mag en wil je eraan uitgeven.
Wij hebben een whirlpool, een simpele en voldoet prima.
Enige minpunt is de plek, hij hangt hoog wat op zich prettig is met kleine kinderen, maar hij blaast in mijn nek als ik achter het fornuis sta. Dus dat zou ik sowieso nooit meer willen.
woensdag 7 augustus 2013 om 11:08
woensdag 7 augustus 2013 om 13:24
woensdag 7 augustus 2013 om 14:09
woensdag 7 augustus 2013 om 14:16
Ik zou gaan voor een hele ruime oven!
Liefst (als het past, tenminste) een smalle en een brede naast elkaar die je dus afzonderlijk kunt gebruiken
Ik gebruik mijn oven zó vaak! Zeker wel 5x in de week. Nu hebben we wel vaak mensen over de vloer, en een bbq ofzo is geregeld bij ons
Ik houd ook van ovenschotels
Je kunt je brood afbakken in de ene, en je schotel in de andere
Echt; ik gebruik mijn oven volop
Heb ook geen magnetron (en die wil ik ook niet, denk altijd dat die microgolven nooit gezond kunnen zijn, omdat alles zo supersonisch snel gaat)
En natuurlijk een kwalitatief goede oven.
Zelf heb ik een Bosch
Liefst (als het past, tenminste) een smalle en een brede naast elkaar die je dus afzonderlijk kunt gebruiken
Ik gebruik mijn oven zó vaak! Zeker wel 5x in de week. Nu hebben we wel vaak mensen over de vloer, en een bbq ofzo is geregeld bij ons
Ik houd ook van ovenschotels
Je kunt je brood afbakken in de ene, en je schotel in de andere
Echt; ik gebruik mijn oven volop
Heb ook geen magnetron (en die wil ik ook niet, denk altijd dat die microgolven nooit gezond kunnen zijn, omdat alles zo supersonisch snel gaat)
En natuurlijk een kwalitatief goede oven.
Zelf heb ik een Bosch
woensdag 7 augustus 2013 om 15:18
quote:tjoek schreef op 07 augustus 2013 @ 10:43:
Gas kan sowieso niet. Had het liefst een aga, maar dan kan ik niet meer bij het aanrecht
Een aga ?
Wij zijn van elektra naar gas gegaan scheelt echt een hoop energiekosten zeker als je hem vaak gebruikt (ruim 150 euro per jaar)
En vermogen is veel groter vaker bij gasoven merken we ook aan de temperatuur stijging zelfs in de winter is het zo 3/4 graden warmer in huis met oven aan
Gas kan sowieso niet. Had het liefst een aga, maar dan kan ik niet meer bij het aanrecht
Een aga ?
Wij zijn van elektra naar gas gegaan scheelt echt een hoop energiekosten zeker als je hem vaak gebruikt (ruim 150 euro per jaar)
En vermogen is veel groter vaker bij gasoven merken we ook aan de temperatuur stijging zelfs in de winter is het zo 3/4 graden warmer in huis met oven aan
woensdag 7 augustus 2013 om 16:28
woensdag 7 augustus 2013 om 18:02
Wat ik wilde is dat de bakplaten niet eruit vallen als ik ze een stukje naar buiten schuif. Verder zo groot mogelijke inhoud en ik heb gekozen voor een hetelucht met magnetron functie. Dat is wat anders dan een magnetron met oven functie. Eerste heeft ook een draaispit en reinigingsfunctie(aanrader!). Stoomoven heb ik ook en daar kun je ook gewoon in bakken, evt. met wat stoom zodat de croissants mooi rijzen , maar stoomovens zijn best prijzig en hebben vaak een kleine inhoud vanwege het waterreservoir.