Vlooienpoep?
woensdag 7 augustus 2013 om 17:04
Ik kam bij mijn kater kleine harde zwarte frummeltjes (1 mm) uit zijn vacht. Kan dat vlooienpoep zijn? Ik vind geen levende vlooien, en heb de katten vorige week gedruppeld. Poes heeft het volgens mij niet.
Edit: Oh potverdikkie, poes heeft het ook. Dan denk ik toch echt vlooienpoep. Kan ik ze nogmaals druppelen? Ze moeten volgende week naar het pension.
En moet ik nu mijn huis inspuiten?
Edit: Oh potverdikkie, poes heeft het ook. Dan denk ik toch echt vlooienpoep. Kan ik ze nogmaals druppelen? Ze moeten volgende week naar het pension.
En moet ik nu mijn huis inspuiten?
woensdag 7 augustus 2013 om 17:09
woensdag 7 augustus 2013 om 17:13
woensdag 7 augustus 2013 om 17:14
Welke volgorde moet ik doen? Ze zijn dus al gedruppeld, maar dat heeft niet gewerkt. Andere druppels bij de dierenarts halen, en dan op hetzelfde moment ook gif spuiten? Ik heb zo'n bus in huis staan, dat scheelt, maar ben nu wel soort van aan het paniekeren. De kinderen laten de katten ook steeds op hun bed, moet ik dan ook de bedden verschonen?
woensdag 7 augustus 2013 om 17:17
woensdag 7 augustus 2013 om 17:22
quote:roodpaars schreef op 07 augustus 2013 @ 17:19:
Helaas Biebeliee, Frontline doet het hier ook niet meer.
Das mooi shit.
Ik heb laatst zelfs de druppels van de Aldi gebruikt..geen vlo gehad nog dit jaar.
Nou druppel ik de poezen ook niet heel vaak. Ze komen niet echt in aanraking met andere katten (eentje van de buren en die wordt ook op tijd ontvlooid)
Misschien scheelt dat..? Niet zoveel katten en niet al te veel immuune vlooiebeesten.
Helaas Biebeliee, Frontline doet het hier ook niet meer.
Das mooi shit.
Ik heb laatst zelfs de druppels van de Aldi gebruikt..geen vlo gehad nog dit jaar.
Nou druppel ik de poezen ook niet heel vaak. Ze komen niet echt in aanraking met andere katten (eentje van de buren en die wordt ook op tijd ontvlooid)
Misschien scheelt dat..? Niet zoveel katten en niet al te veel immuune vlooiebeesten.
woensdag 7 augustus 2013 om 17:25
Bij de dierenarts even advies vragen m.b.t opnieuw druppelen van je katten. Ik weet niet in hoeverre het kwaad kan als je ze vaker dan aanbevolen druppelt. En bij de dierenarts een middeltje kopen waar de vlooien niet resistent tegen zijn, zoals vaak het geval is bij spul dat je bij de dierenwinkel/dierenspeciaalzaak kan kopen. Wel vaak vrij duur, maar alles beter dan die gore vlooien. Vraag om het nieuwste middel, i.v.m. minste kans op resistentie.
Volgorde:
- Naar dierenarts, overleggen, spul kopen, katten druppelen/op andere manier behandelen.
- Stofzuigen, alle stoffen plekken waar de katten komen wassen of goed stofzuigen, weer stofzuigen, vooral goed bij kieren/randjes/plinten/drempels/hoekjes/etc.
- Als je wil, dan sprayen, maar dit heb ik zelf nooit gedaan, omdat na de eerste twee maatregels de vlooien hier weg waren en niet meer terugkwamen.
- Katten vaak kammen, vlooien verdrinken in bakje water met afwasmiddel.
Succes, echt zo vies vlooien
Volgorde:
- Naar dierenarts, overleggen, spul kopen, katten druppelen/op andere manier behandelen.
- Stofzuigen, alle stoffen plekken waar de katten komen wassen of goed stofzuigen, weer stofzuigen, vooral goed bij kieren/randjes/plinten/drempels/hoekjes/etc.
- Als je wil, dan sprayen, maar dit heb ik zelf nooit gedaan, omdat na de eerste twee maatregels de vlooien hier weg waren en niet meer terugkwamen.
- Katten vaak kammen, vlooien verdrinken in bakje water met afwasmiddel.
Succes, echt zo vies vlooien
woensdag 7 augustus 2013 om 17:28
quote:Biebeliee schreef op 07 augustus 2013 @ 17:22:
[...]
Das mooi shit.
Misschien scheelt dat..? Niet zoveel katten en niet al te veel immuune vlooiebeesten.Hier komen de katten buiten en volgens mij scheelt dat enorm: toen ze nog niet buiten kwamen ook geen vlooien. Maar goed, ik ga maar weer langs de dierarts en van de week een uitgebreide anti-vlooiensessie houden. Zo vies dat sprayen.
[...]
Das mooi shit.
Misschien scheelt dat..? Niet zoveel katten en niet al te veel immuune vlooiebeesten.Hier komen de katten buiten en volgens mij scheelt dat enorm: toen ze nog niet buiten kwamen ook geen vlooien. Maar goed, ik ga maar weer langs de dierarts en van de week een uitgebreide anti-vlooiensessie houden. Zo vies dat sprayen.
woensdag 7 augustus 2013 om 18:05
5% van de vlooien zit maar op je dier, de andere 95% zit in je omgeving! Dus, naast het vierwekelijks behandelen van al je dieren, ook regelmatig je omgeving behandelen met een omgevingspray. Zeker zolang je last hebt, tweewekelijks spuiten! Overal waar je dieren komen, op ieder plaatsje, kiertje, plintje etc. Grote, vlakke dingen zoals wanden hoeven niet, richt je vooral op hoeken en kieren. Gebruik van Frontline de Combo variant, die pakt namelijk ook een gedeelte van de omgeving mee en druppel goed op de huid! En last but not least: niet te snel stofzuigen na het aanbrengen van de omgevingspray, anders beïnvloedt je de werkzaamheid. Sterkte!
woensdag 7 augustus 2013 om 19:08
Nou, ik word toch echt niet blij van al die aanvullingen. Over anderhalve week gaan we op vakantie en ik wil niet besprongen worden bij thuiskomst! De katten liggen bij voorkeur onder de trap, daar waar tapijt ligt en wat onze opslagplaats voor schoenen, tassen en overige zooi is. Als ik dat allemaal moet gaan opruimen, daar heb ik nu echt geen tijd voor. Plus dat je natuurlijk een paar uur het huis uit moet als je de boel inspuit, katten naar buiten enzo. Jeetje wat een gedoe
woensdag 7 augustus 2013 om 19:15
quote:betjebig schreef op 07 augustus 2013 @ 19:08:
De katten liggen bij voorkeur onder de trap, daar waar tapijt ligt en wat onze opslagplaats voor schoenen, tassen en overige zooi is. Als ik dat allemaal moet gaan opruimen, daar heb ik nu echt geen tijd voor. Plus dat je natuurlijk een paar uur het huis uit moet als je de boel inspuit, katten naar buiten enzo. Jeetje wat een gedoe
Strooi daar dan royaal poeder!
Kun je laten liggen en na je vakantie allemaal opzuigen enzo.
De katten liggen bij voorkeur onder de trap, daar waar tapijt ligt en wat onze opslagplaats voor schoenen, tassen en overige zooi is. Als ik dat allemaal moet gaan opruimen, daar heb ik nu echt geen tijd voor. Plus dat je natuurlijk een paar uur het huis uit moet als je de boel inspuit, katten naar buiten enzo. Jeetje wat een gedoe
Strooi daar dan royaal poeder!
Kun je laten liggen en na je vakantie allemaal opzuigen enzo.
woensdag 7 augustus 2013 om 22:42
Poeder is nog ouder als mijn schoonmoeder, dat is allang ingehaald door echte middelen. In de stofzuiger is helemaal een fout advies, net als een vlooien band erin. Je zet de stofzuiger aan en je blaast lekker een gifwolk van poeder in je neusgaten.
Je probleem zit in de omgeving, die moet je spuiten met een goede spuitbus. Let op, bijna alle spuitbussen zijn hetzelfde op een enkeling na. De meest hebben een spuitnaald aan de zijkant, die zijn leuk voor onderhoud. Voor een probleem heb je Fleegard nodig, dan mag je na een half uur ook weer je huis in. En natuurlijk alle dieren behandelen met een goede druppel. En ja, die zijn ook in de dierenspeciaalzaak te krijgen. (ook wel veel troep, dus let op).
Denk er aan dat de cocons tot wel meer als een jaar kunnen overleven in je huis, je bent er niet met slechts één keer spuiten.
Je probleem zit in de omgeving, die moet je spuiten met een goede spuitbus. Let op, bijna alle spuitbussen zijn hetzelfde op een enkeling na. De meest hebben een spuitnaald aan de zijkant, die zijn leuk voor onderhoud. Voor een probleem heb je Fleegard nodig, dan mag je na een half uur ook weer je huis in. En natuurlijk alle dieren behandelen met een goede druppel. En ja, die zijn ook in de dierenspeciaalzaak te krijgen. (ook wel veel troep, dus let op).
Denk er aan dat de cocons tot wel meer als een jaar kunnen overleven in je huis, je bent er niet met slechts één keer spuiten.
woensdag 7 augustus 2013 om 22:52
woensdag 7 augustus 2013 om 22:55
De dierenarts heeft het ook wel eens gehad over injecties met vlooienspul. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb nu overigens de katten nog een pipetje gegeven, want ik vond het zo'n vreselijk idee. Even aankijken hoe het gaat, en vrijdag heb ik tijd om het huis in te spuiten. Is het dan verstandig om dat ook voor de vakantie nog een keer te doen (dus over een week)?
Ik heb nu overigens de katten nog een pipetje gegeven, want ik vond het zo'n vreselijk idee. Even aankijken hoe het gaat, en vrijdag heb ik tijd om het huis in te spuiten. Is het dan verstandig om dat ook voor de vakantie nog een keer te doen (dus over een week)?
woensdag 7 augustus 2013 om 23:01
Je hebt er natuurlijk niks aan want je katten gaan naar een pension, maar als wij op vakantie gaan vraag ik altijd aan de buuf die voor mijn katten zorgt of ze ze elke dag even binnen wil laten lopen. Ze kunnen sowieso gewoon in de bijkeuken hoor, maar als ze elke dag even binnen lopen is de kans op een vlooienplaag vele malen kleiner. Eventuele vlooien springen dan op je katten i.p.v. dat ze zich in huis ontwikkelen en daar blijven.
Verder krijgen mijn katten iedere vier weken een pipet en kam ik ze dagelijks en wordt er zeer regelmatig stof gezogen maar meer doe ik niet aan preventie. Geen vlooienpoeder in huis of sprayen dus. En ja, nu in de vlooientijd hebben mijn twee katten gerust 1 tot 2 vlooien per kambeurt maar zolang ze op de katten zitten en niet op ons maak ik me er niet zo druk om.
Verder krijgen mijn katten iedere vier weken een pipet en kam ik ze dagelijks en wordt er zeer regelmatig stof gezogen maar meer doe ik niet aan preventie. Geen vlooienpoeder in huis of sprayen dus. En ja, nu in de vlooientijd hebben mijn twee katten gerust 1 tot 2 vlooien per kambeurt maar zolang ze op de katten zitten en niet op ons maak ik me er niet zo druk om.