Vlooienpoep?

07-08-2013 17:04 35 berichten
Ik kam bij mijn kater kleine harde zwarte frummeltjes (1 mm) uit zijn vacht. Kan dat vlooienpoep zijn? Ik vind geen levende vlooien, en heb de katten vorige week gedruppeld. Poes heeft het volgens mij niet.

Edit: Oh potverdikkie, poes heeft het ook. Dan denk ik toch echt vlooienpoep. Kan ik ze nogmaals druppelen? Ze moeten volgende week naar het pension.

En moet ik nu mijn huis inspuiten?
Alle reacties Link kopieren
Stronghold zeg ik je!

Knip een stukje van een vlooienband af, doe dat in je stofzuiger. Dan ga je alles (alles! Van de kieren in het plafond tot de microscopisch kleine ruimtes achter de plinten) heel goed stofzuigen.

Pas daarna alles inspuiten, vraag voor het juiste middel advies aan je dierenarts.

Heel belangrijk: na het inspuiten een tijdje niet stofzuigen/schoonmaken! Anders krijgt het middel niet voldoende de kans om de vlooien om te leggen.
quote:labo125 schreef op 07 augustus 2013 @ 22:42:

Poeder is nog ouder als mijn schoonmoeder, dat is allang ingehaald door echte middelen.

.

Nou en dat het oud is. Het werkt.

En ze kan het laten liggen tot na de vakantie.

Snel én goedkoop.
quote:betjebig schreef op 07 augustus 2013 @ 22:55:

De dierenarts heeft het ook wel eens gehad over injecties met vlooienspul. Heeft iemand daar ervaring mee?Ja, ervaring mee. Het werkt als een soort anticonceptie voor de vlooien. Ze kunnen zich dan dus niet meer voortplanten. Eens in het half jaar een injectie, en verder geen omkijken meer naar. Ideaal.
Wat ik altijd deed als ik op vakantie ging en mijn katten naar een pension moesten

Alle kamers goed inspuiten en deuren en ramen dicht

Als je terug komt van je vakantie alles open gooien en dan stofzuigen. Je komt dan heel wat dode ongedierte tegen

Vlooienspray die ik goed vind is Hg X, ongeveer 12 euro kost die spray
Wat voor je katten werkt is ze wassen met afwasmiddel. De vlooien verdrinken en de vlooieneitjes verliezen hun omhulsel door het zuur in het afwasmiddel en gaan ook dood! Niet iets om wekelijks te doen ivm vacht en vetlaag, maar werkt direct! Goed uitspoelen! Succes
Even even een update. Ik heb de afgelopen twee dagen geen levende vlooien gevonden en ook beduidend minder vlooienpoep. Het lijkt er dus op dat de druppels gewerkt hebben!

Wat denken jullie? Zou ik veilig op vakantie kunnen als ik na het wegbrengen van de katten (een dag voor ik weg ga) het huis inspuit met vlooienspray, en daarna niet meer stofzuig? Ik moet er niet aan denken om bij thuiskomst (een week later) besprongen te worden.
quote:primrose schreef op 08 augustus 2013 @ 03:35:

Wat voor je katten werkt is ze wassen met afwasmiddel. De vlooien verdrinken en de vlooieneitjes verliezen hun omhulsel door het zuur in het afwasmiddel en gaan ook dood! Niet iets om wekelijks te doen ivm vacht en vetlaag, maar werkt direct! Goed uitspoelen! Succes

Een kat wassen?

Ik zag laatst inderdaad vlooienshampoo voor katten in de dierenwinkel

Dat lijkt me toch een verschrikkelijk karwei, zowel voor mezelf als voor de kat!
quote:diana_banana schreef op 13 augustus 2013 @ 19:46:

[...]

Een kat wassen?

Ik zag laatst inderdaad vlooienshampoo voor katten in de dierenwinkel

Dat lijkt me toch een verschrikkelijk karwei, zowel voor mezelf als voor de kat!

Ach nee joh.

Lekker warm water...niks aan de hand en weer een schone kat.

(dit is de mijne)

quote:betjebig schreef op 11 augustus 2013 @ 14:08:

Zou ik veilig op vakantie kunnen als ik na het wegbrengen van de katten (een dag voor ik weg ga) het huis inspuit met vlooienspray, en daarna niet meer stofzuig? Ik moet er niet aan denken om bij thuiskomst (een week later) besprongen te worden.

Zo zou ik het ook doen.

Royaal sprayen en/of poederen !
quote:Biebeliee schreef op 13 augustus 2013 @ 19:49:

[...]

Ach nee joh.

Lekker warm water...niks aan de hand en weer een schone kat.

(dit is de mijne)

[img]https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 8541_n.jpg[/img]

Ach, da's lief. Bof jij even!

Ik denk dat ik 10 nagels uit m'n armen mag peuteren na zo'n kattenbad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven