Mode & Beauty alle pijlers

M.A.C Foundations

07-08-2013 16:23 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een vraagje of er ook meiden hier zijn die MAC foundations gebruiken... Ik heb op google gezocht naar reviews maar de meningen over de foundations zijn erg variërend. En daarnaast ik heb een gemengde/vette huid, ik vind het ook belangrijk dat een foundation lang blijft zitten..welke foundation zouden jullie me aanraden?

Alvast bedankt.
Ik werk met mac, en gebruikte het zelf ook.

Velen zijn er hysterisch over, ik niet.

Het jeukt, kan er niet tegen.

En ik zie bij sommige klanten dat het een allergische reactie geeft.

Volgens Mac zou dat niet kunnen, en ligt het ineens aan de dagcreme.

Ik gebruik nu sleek en superlooks, ook prima spul.

En goedkoper.

Maar het is ook een kwestie van uitproberen.
Superlooks ken ik ook als goed spul, maar dat kan je even in de winkel om de hoek kopen. Nou goed, MAC ook niet.

Ik gebruik zelf Yves Rocher Pure Light Foundation, maar dat is meer omdat het de perfecte kleur is voor mijn huid en het ook niet heel erg dekkend is, waardoor ik er niet dicht geplamuurd uit zie.

Ik heb vaak met foundations dat als ik het opsmeer het er wel okay uitziet, maar het dan opdroogt of zo, en het dan lijkt alsof ik uit Jersey Shore kom. -_-'
quote:jilzz schreef op 07 augustus 2013 @ 16:34:

Ik werk met mac, en gebruikte het zelf ook.

Velen zijn er hysterisch over, ik niet.

Het jeukt, kan er niet tegen.

En ik zie bij sommige klanten dat het een allergische reactie geeft.

Volgens Mac zou dat niet kunnen, en ligt het ineens aan de dagcreme.

Ik gebruik nu sleek en superlooks, ook prima spul.

En goedkoper.

Maar het is ook een kwestie van uitproberen.

Hmm jammer... Ik hoorde ook dat het op gel basis is en dan het ook kan zorgen voor puistjes/acne..

Maar waar kan ik sleek/superlooks kopen?
Ik ben gek op MAC, de oogschaduw is geweldig maar de foundations vind ik niks. Double wear light van Estee Lauder is heel fijn voor een vette huid als je kleur ertussen zit of de welbekende Revlon foundation in een flesje.
quote:amby schreef op 07 augustus 2013 @ 16:43:

Superlooks ken ik ook als goed spul, maar dat kan je even in de winkel om de hoek kopen. Nou goed, MAC ook niet.

Ik gebruik zelf Yves Rocher Pure Light Foundation, maar dat is meer omdat het de perfecte kleur is voor mijn huid en het ook niet heel erg dekkend is, waardoor ik er niet dicht geplamuurd uit zie.

Ik heb vaak met foundations dat als ik het opsmeer het er wel okay uitziet, maar het dan opdroogt of zo, en het dan lijkt alsof ik uit Jersey Shore kom. -_-'Haha ik ken 't.. Ik heb veel drogisterij foundations gebruikt en geen van een match mijn huidskleur En later heb ik zo iets van.. '' verspild geld '' Ach ja.. Ik heb liever een goede foundation waar ik tevreden over ben i.p.v geld uitgeven aan cosmetica waar ik achteraf niks aan heb, helaas.
quote:chocolatechip schreef op 07 augustus 2013 @ 16:48:

Ik ben gek op MAC, de oogschaduw is geweldig maar de foundations vind ik niks. Double wear light van Estee Lauder is heel fijn voor een vette huid als je kleur ertussen zit of de welbekende Revlon foundation in een flesje.Dankjewel! Ja, ik hoorde dat je Revlon colorstay kan vergelijken met die ene foundation van MaC.. ik geloof de studio fix fluid,
Ik zweer bij MAC. Heb een slechte huid, goede dekking nodig. Gebruik eerst de conceiler voor wat plekjes te dekken, daarna foundation met bronzer erin op oliebasis. Heb het even niet bij de hand dus weet even niet zo snel welke. Ik zou niet meer zonder kunnen, heb nog nooit zulke natuurlijke en dekkende make up gehad zonder compleet dicht gekit te lijken. Mijn mannelijke vrienden denken zelfs dat ik geen make-up gebruik (zegt misschien ook wel iets over hun).
quote:Lotjes86 schreef op 07 augustus 2013 @ 16:58:

Ik zweer bij MAC. Heb een slechte huid, goede dekking nodig. Gebruik eerst de conceiler voor wat plekjes te dekken, daarna foundation met bronzer erin op oliebasis. Heb het even niet bij de hand dus weet even niet zo snel welke. Ik zou niet meer zonder kunnen, heb nog nooit zulke natuurlijke en dekkende make up gehad zonder compleet dicht gekit te lijken. Mijn mannelijke vrienden denken zelfs dat ik geen make-up gebruik (zegt misschien ook wel iets over hun).Oh wow! Klinkt erg positief.. en wat voor huidtype heb je als ik mag vragen & blijft het lang zitten?
Ik heb het laatst eens uitgeprobeerd, een foundation van MAC. Heb me laten adviseren door een jongen van de MAC-counter wbt kleur en type foundation. Moet eerlijk zeggen dat hij in het dagelijks gebruik wat tegenvalt. Moet hem echt afpoederen voor een mooi effect, maar dan zie je er echt zo opgemaakt uit en daar heb ik niet elke dag zin in. Dus ik bewaar hem voor dagen/gelegenheden dat ik alles uit de kast ga trekken.

Ga nu voorlopig weer terug naar mijn oude liefde clinique, haha. Die hebben een hele fijne olievrije foundation (van foundations op oliebasis krijg ik vaak pukkeltjes) die ik z'n prijs echt waard vind.

Ik heb trouwens een ook een gemengde huid en altijd wel wat rode vlekjes en pukkeltjes. Dat camoufleer ik het liefste met een goede concealer (oa een groene concealer) dan een hele dekkende foundation. Voor een foundation vind ik het fijn als die een beetje een egaliserend effect heeft zodat de aanblik wat verzacht, ipv dat alles er onder weggewerkt wordt.
quote:buaya schreef op 07 augustus 2013 @ 17:12:

Ik heb het laatst eens uitgeprobeerd, een foundation van MAC. Heb me laten adviseren door een jongen van de MAC-counter wbt kleur en type foundation. Moet eerlijk zeggen dat hij in het dagelijks gebruik wat tegenvalt. Moet hem echt afpoederen voor een mooi effect, maar dan zie je er echt zo opgemaakt uit en daar heb ik niet elke dag zin in. Dus ik bewaar hem voor dagen/gelegenheden dat ik alles uit de kast ga trekken.

Ga nu voorlopig weer terug naar mijn oude liefde clinique, haha. Die hebben een hele fijne olievrije foundation (van foundations op oliebasis krijg ik vaak pukkeltjes) die ik z'n prijs echt waard vind.

Ik heb trouwens een ook een gemengde huid en altijd wel wat rode vlekjes en pukkeltjes. Dat camoufleer ik het liefste met een goede concealer (oa een groene concealer) dan een hele dekkende foundation. Voor een foundation vind ik het fijn als die een beetje een egaliserend effect heeft zodat de aanblik wat verzacht, ipv dat alles er onder weggewerkt wordt.Jammer dat het tegenvalt voor dagelijkse gebruik :( .. Welke can Clinique gebruik je & Blijft het redelijk lang zitten?
De Stay-Matte Oil Free.

Ik deel de dag vaak in tweeën wat betreft make-up gebruik, overdag en 's avonds. Soms draag ik een van die twee delen make-up en de andere helft niet. Als ik echt de hele dag make-up wil dragen werk ik het op de helft (dus ergens rond het avondeten) bij. En deze ging bij mij prima zo'n halve dag mee. Ben nog nooit een foundation tegen gekomen die echt een hele dag mee gaat.

Die van MAC die ik gebruikte was overigens de Pro Longwear SPF10.
Ik zweerde altijd bij MAC foundation, maar omdat het waar ik woon niet te krijgen is, ben ik op zoek gegaan maar een alternatief. Gebruik nu foundation van de Bodyshop. Bevalt ook goed, maar niet zo goed als die van MAC. Heb trouwens een gemengde huid.
Dat is het nadeel van sleek en superlooks.

Kun je alleen online bestellen.

O nee, in amsterdam zit een superlooks store.

Ik heb trouwens de foundation en BB creme van catrice en essence vd kruidvat eens gebruikt.

Niet slecht eigenlijk.

Zou het zo kunnen gebruiken voor bruidjes.

Inglot gebruik ik ook.
quote:buaya schreef op 07 augustus 2013 @ 17:38:

De Stay-Matte Oil Free.

Ik deel de dag vaak in tweeën wat betreft make-up gebruik, overdag en 's avonds. Soms draag ik een van die twee delen make-up en de andere helft niet. Als ik echt de hele dag make-up wil dragen werk ik het op de helft (dus ergens rond het avondeten) bij. En deze ging bij mij prima zo'n halve dag mee. Ben nog nooit een foundation tegen gekomen die echt een hele dag mee gaat.

Die van MAC die ik gebruikte was overigens de Pro Longwear SPF10.Dankjewel! Ik zal er naar kijken..
quote:jilzz schreef op 07 augustus 2013 @ 17:49:

Dat is het nadeel van sleek en superlooks.

Kun je alleen online bestellen.

O nee, in amsterdam zit een superlooks store.

Ik heb trouwens de foundation en BB creme van catrice en essence vd kruidvat eens gebruikt.

Niet slecht eigenlijk.

Zou het zo kunnen gebruiken voor bruidjes.

Inglot gebruik ik ook.Jammer.. want als ik van internet zou bestellen dan zou ik sowieso een andere kleur binnen krijgen..Hmm ik zal er naar kijken!
Ik vond mijn MAC foundation tegenvallen. Ik kan nu helaas niet kijken welke ik precies heb.

Ik had deze ook laten testen door medewerkster, maar vond de kleur tegenvallen achteraf. Iets te roze van kleur. En ook wat droog, ik heb ook gemengde huid. Maar gaf niet een mooi egaal resultaat en niet fijn uitsmeerde.

Nu draag ik het liefst clinique foundation.
quote:muffin80 schreef op 07 augustus 2013 @ 18:06:

Ik vond mijn MAC foundation tegenvallen. Ik kan nu helaas niet kijken welke ik precies heb.

Ik had deze ook laten testen door medewerkster, maar vond de kleur tegenvallen achteraf. Iets te roze van kleur. En ook wat droog, ik heb ook gemengde huid. Maar gaf niet een mooi egaal resultaat en niet fijn uitsmeerde.

Nu draag ik het liefst clinique foundation.Hmm.. Ik denk dat ik maar toch geen MAC foundation ga proberen..Misschien van Estee Lauder of eentje van Clinique.. Welke van Clinique?
quote:chocolatechip schreef op 07 augustus 2013 @ 16:48:

Double wear light van Estee Lauder is heel fijn voor een vette huid als je kleur ertussen zit of de welbekende Revlon foundation in een flesje.

Ik lees veel goede verhalen over de Revlon color stay (google maar eens)

Double Wear light schijnt ook goed te zijn maar de lichtste kleur past niet mooi bij mijn huid.

Zelf gebruik ik nu de Vitalumiere Aqua van Chanel. Duur maar wel goed. Geeft echt een heel natuurlijk effect. Hij is erg zuinig in gebruik.

Kleur is voor mij precies goed. De drogisterij foundations zijn het qua kleur vaak net niet.

Met de foundation van MAC heb ik geen ervaring.
quote:Blusher schreef op 07 augustus 2013 @ 19:01:

[...]

Ik lees veel goede verhalen over de Revlon color stay (google maar eens)

Double Wear light schijnt ook goed te zijn maar de lichtste kleur past niet mooi bij mijn huid.

Zelf gebruik ik nu de Vitalumiere Aqua van Chanel. Duur maar wel goed. Geeft echt een heel natuurlijk effect. Hij is erg zuinig in gebruik.

Kleur is voor mij precies goed. De drogisterij foundations zijn het qua kleur vaak net niet.

Met de foundation van MAC heb ik geen ervaring.Dankjewel! Ik zal er naar kijken
De oogschaduws en lipgloss vind ik goed van Mac . Van hun foundations kreeg ik uitslag onderhuidse bultjes en puistjes.

Een erg fijne foundation is die van Shiseido de perfect refining foundation zitten ook geen irriterende stoffen in, Net zoals Clinique het verschil met Shiseido is dat de foundation dun is maar wel goed dekt en in verschillende tinten verkrijgbaar.
Ik gebruik de foundation van mac bijna elke dag, vind het superfijn spul! Droeg eerder nooit foundation omdat het niet goed bleef zitten, vettig werd of gewoon geen goede kleur. Deze is echt perfect voor me! Een van mn vriendinnen is er ook heel enthousiast over.
quote:Superhuisvrouw schreef op 07 augustus 2013 @ 21:09:

De oogschaduws en lipgloss vind ik goed van Mac . Van hun foundations kreeg ik uitslag onderhuidse bultjes en puistjes.

Een erg fijne foundation is die van Shiseido de perfect refining foundation zitten ook geen irriterende stoffen in, Net zoals Clinique het verschil met Shiseido is dat de foundation dun is maar wel goed dekt en in verschillende tinten verkrijgbaar.Jammer dat je er uitslag van kreeg & voor je tip!
quote:sourpuss schreef op 07 augustus 2013 @ 23:19:

Ik gebruik de foundation van mac bijna elke dag, vind het superfijn spul! Droeg eerder nooit foundation omdat het niet goed bleef zitten, vettig werd of gewoon geen goede kleur. Deze is echt perfect voor me! Een van mn vriendinnen is er ook heel enthousiast over.Oeh klinkt fijn! Wat voor huidtype heb je & welke van MAC gebruik je?
Ik heb de matchmaster, heb een gemengde huid, niet vet niet droog normaal.

Maar ik krijg wel snel bultjes/puistjes als ik een verkeerde foundation gebruik. Deze totaal niet en blijft perfect zitten. Heel natuurlijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven