Schouw
woensdag 7 augustus 2013 om 21:43
Lieve viva dames,
Ik heb hulp nodig. Ik heb een schouw in huis (overbodig maar geeft wel een leuke uitstraling) maar ik heb geen idee wat ik ermee aan moet zodat het er een beetje leuk uitziet. Het is ook geen "traditionele schouw" maar een stuk muur naar beneden en schuin rechts ervoor de schouw zelf (sorry, kan geen foto plaatsen. Geen idee hoe dan moet) Wie heeft er een leuk idee?
Ik heb hulp nodig. Ik heb een schouw in huis (overbodig maar geeft wel een leuke uitstraling) maar ik heb geen idee wat ik ermee aan moet zodat het er een beetje leuk uitziet. Het is ook geen "traditionele schouw" maar een stuk muur naar beneden en schuin rechts ervoor de schouw zelf (sorry, kan geen foto plaatsen. Geen idee hoe dan moet) Wie heeft er een leuk idee?
donderdag 8 augustus 2013 om 00:14
donderdag 8 augustus 2013 om 01:10
Ik vind die klok juist leuk en karakteristiek! En voordat je de afdekplaat eraf sloopt, zou ik even kijken of het geen mooi authentiek zwart marmer is. Zou toch jammer zijn om dat te vervangen door iets moderns, juist die oude details geven een huis karakter. Stucen van het muurtje lijkt me dan weer wél een mooi plan, maar verder vind ik het altijd jammer om een huis met een eigen (oud) karakter te veranderen in een standaard modieus Vinex/VT Wonen-pand.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 8 augustus 2013 om 01:23
quote:nina1966 schreef op 08 augustus 2013 @ 01:14:
Ik zou de ombouw wegslopen en een nieuwe plattere schouw plaatsen.Deze zijn helemaal niet zo duur. En dan een gelhaard er in.[afbeelding]
Ja mooi.
En ik zag een keer bij Koffietijd? op de achtergrond een nepvuur, maar lijkt wel echt. Is dat een gelhaard?
Even kijken of ik een plaatje kan vinden.
Nou van die electrische afvoerloze openhaarden die echt lijken, hier zag ik wat; http://www.deschouwhaarde ... lectie/afvoerloze-haarden
De klok vind ik zelf niet zo mooi, heb je er anders geen leuke plek voor in de gang? Of het toilet.
Ik zou de ombouw wegslopen en een nieuwe plattere schouw plaatsen.Deze zijn helemaal niet zo duur. En dan een gelhaard er in.[afbeelding]
Ja mooi.
En ik zag een keer bij Koffietijd? op de achtergrond een nepvuur, maar lijkt wel echt. Is dat een gelhaard?
Even kijken of ik een plaatje kan vinden.
Nou van die electrische afvoerloze openhaarden die echt lijken, hier zag ik wat; http://www.deschouwhaarde ... lectie/afvoerloze-haarden
De klok vind ik zelf niet zo mooi, heb je er anders geen leuke plek voor in de gang? Of het toilet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 8 augustus 2013 om 20:12
Sorry voor de late reactie maar was weer schilderen en klussen vandaag haha. Ik heb de plakfolie van de schouw een stukje los gehaalt. Zitten donkergrijze tegeltjes. Niet zo mooi dus. Ik ga de schouw laten stucen en dan een mooie potkachel ervoor. En ja, de klok verdwijnt ;P ik ga hem op de computer kamer hangen. Zit toch met de laptop op de bank in me nieuwe ingerichte huisje