salofalk bijwerking

donderdag 8 augustus 2013 om 06:26
Sinds twee dagen neem ik nu Salofalk zetpillen en ik heb nu echt extreme diarre met buikkrampen. Ik ben er vannacht al twee keer uitgeweest en lig nu alweer bijn een uur klaar wakker. Overdag is het ook een drama. Ik durf geeneens meer naar de winkel. Ik voel me zo rot . Ik heb twee kleine kinderen en ik zit ook nog midden in een emigratie en dan dit. Rotcolitis.
Ik zal straks gelijk naar de MDL bellen maar ik wilde het even van me afschrijven. Kan wel janken.
Ik zal straks gelijk naar de MDL bellen maar ik wilde het even van me afschrijven. Kan wel janken.

donderdag 8 augustus 2013 om 08:28
Sinds de coloscopie van afgelopen vrijdag heb ik bijna 4kg verloren. Ik heb een tijdje het granulaat genomen maar ik heb niet de indruk gehad dat dat hielp. Ik neem normaal altijd sulfasalazine maar nu is de ontsteking zo hardnekkig dat het daarmee niet weggaat. Hoewel de coloscopie maar een kleine ontsteking liet zien.

donderdag 8 augustus 2013 om 09:11
donderdag 8 augustus 2013 om 09:17
Ik had van Salofalk ook bijwerkingen (inmiddels jaren geleden). Daarna zelf gestopt om te kijken hoe dat ging. Ik voelde me daarna wel beter zonder medicatie.
Ik gebruikte overigens de klysma's.
Als hier een Crohn-topic komt: ik ben al jaren (op enkele weken na) klachtenvrij. Maar nu dringt mijn huisarts toch vaker op een darmonderzoek aan. Ik zie hier zo enorm tegenop. Hoe vaak laten jullie je contoleren?
Ik gebruikte overigens de klysma's.
Als hier een Crohn-topic komt: ik ben al jaren (op enkele weken na) klachtenvrij. Maar nu dringt mijn huisarts toch vaker op een darmonderzoek aan. Ik zie hier zo enorm tegenop. Hoe vaak laten jullie je contoleren?