Griep.
donderdag 8 augustus 2013 om 09:58
Ik had het in juli, snotverkouden, koorts, keelontsteking, hoofdpijn, hoesten (ik blaf nu nog steeds als een zeehondje) En ik stak mijn partner aan, dus samen hebben we 2 weken hartstikke ziek op bed gelegen. Vooral heel veel slapen en in de 2e week heb ik wat filmpjes op de laptop kunnen zien. De eerste week waren we gewoon ff van de wereld. Gaat vanzelf wel weer over, je moet je er nu gewoon even aan toe geven...
donderdag 8 augustus 2013 om 10:00
Ja! Ik! Ik heb vrijwel nooit griep, maar heb gisteren de hele dag niezend en snotterend in bed doorgebracht... Ik ben vorige week vrijdag van vakantie terug gekomen, dacht dat de airco in het vliegtuig misschien de boosdoener was...
Ik ben nu wel weer aardig opgeknapt, ik hoop dat jij er ook niet te lang last van hebt!
Ik ben nu wel weer aardig opgeknapt, ik hoop dat jij er ook niet te lang last van hebt!
donderdag 8 augustus 2013 om 10:02
quote:beugelfles schreef op 08 augustus 2013 @ 10:00:
Ja! Ik! Ik heb vrijwel nooit griep, maar heb gisteren de hele dag niezend en snotterend in bed doorgebracht... Ik ben vorige week vrijdag van vakantie terug gekomen, dacht dat de airco in het vliegtuig misschien de boosdoener was...
Ik ben nu wel weer aardig opgeknapt, ik hoop dat jij er ook niet te lang last van hebt!Dat heet een verkoudheid, geen griep ; -)
Ik ben nu wel weer aardig opgeknapt, ik hoop dat jij er ook niet te lang last van hebt!Dat heet een verkoudheid, geen griep ; -)
donderdag 8 augustus 2013 om 10:07
Wow yoshe, 2 weken! Jullie hadden het flink te pakken zeg. Ik zit nu op dag 4 maar ik hoop niet dat het zo lang gaat duren, ik val af als een malle want ik eet niks (maagpijn en misselijk - plus dat ik niks meer in huis heb uberhaupt om te eten, ook heel slim). Zelfs thee met honing valt me enorm zwaar. Hoop niet dat ik straks uitgedroogd ben De koorts lijkt ook nog niet echt te zakken, ben flink aan het zweten de hele dag.

donderdag 8 augustus 2013 om 10:14
Ik heb absoluut geen verkoudheid, heb geen keelpijn, geen last van snot o.i.d., geen verstopte holtes.
Wel al 4 dagen spierpijn, koorts, koude rillingen, uitgeput, misselijk, zwak. Typische griep dus.
Houston, wat verschrikkelijk inderdaad tijdens die hitte! ik denk dat ik dan van m'n stokje was gegaan. Rot ook altijd dat je er nog zo'n nasleep aan over houdt.. hopelijk voel je je snel beter!
Wel al 4 dagen spierpijn, koorts, koude rillingen, uitgeput, misselijk, zwak. Typische griep dus.
Houston, wat verschrikkelijk inderdaad tijdens die hitte! ik denk dat ik dan van m'n stokje was gegaan. Rot ook altijd dat je er nog zo'n nasleep aan over houdt.. hopelijk voel je je snel beter!

donderdag 8 augustus 2013 om 10:36
Ik had er vorige week last van. Begon met een beetje oorpijn, maar aan het einde van de dag was het uitgebreid naar keelpijn, hoofdpijn en snot verkouden zijn. Met die hitte geen pretje. Na 3 dagen thuis wel weer gaan werken, maar het is nog niet helemaal over. Ik hoest nog flink en mijn neus zit nog dicht. Gelukkig is de hoofdpijn over.
Beterschap!
Beterschap!
donderdag 8 augustus 2013 om 10:40
quote:RionyRiony schreef op 08 augustus 2013 @ 10:23:
vroegah moest je gewoon op het land werken als je ziek was, met acht stuks kroost om je heen.Ja, en vroeger speelden we met luciferdoosjes, want ander speelgoed was er niet. En het vocht droop van de muren in de winter en het behang schimmelde. Maar vroeger waren we zoooo gelukkig en was alles beter. O ja, en de mensen gingen dood met 65.3 jaar, maar dat is maar een detail
vroegah moest je gewoon op het land werken als je ziek was, met acht stuks kroost om je heen.Ja, en vroeger speelden we met luciferdoosjes, want ander speelgoed was er niet. En het vocht droop van de muren in de winter en het behang schimmelde. Maar vroeger waren we zoooo gelukkig en was alles beter. O ja, en de mensen gingen dood met 65.3 jaar, maar dat is maar een detail

donderdag 8 augustus 2013 om 10:58
Mijn broer is vorige week ziek geweest. Tropische temperaturen en hij lag te snotteren in bed.
Ik hang er nu tegenaan. Ga al drie dagen naar bed met tijgerbalsem op mijn voorhoofd,onder mijn ogen, op mijn borst en een muts op (zodat het lekker kan broeien). Op zich gaat het redelijk en ik hoop dat het er bij blijft en niet verder door zet.
Sterkte!
Ik hang er nu tegenaan. Ga al drie dagen naar bed met tijgerbalsem op mijn voorhoofd,onder mijn ogen, op mijn borst en een muts op (zodat het lekker kan broeien). Op zich gaat het redelijk en ik hoop dat het er bij blijft en niet verder door zet.
Sterkte!

donderdag 8 augustus 2013 om 11:31
donderdag 8 augustus 2013 om 13:11
De meest voorkomende symptomen van griep zijn:
• Minimaal 38,5 ºC koorts
• Luchtwegklachten
• Hoesten / droge hoest
• Keelpijn
• Verstopte / loop neus
• Soms braak- en diarreeverschijnselen
• Vermoeidheid
• Koude rillingen
• Hoofdpijn
• Spierpijn
• ‘Lamlendig’ gevoel
Vaak zijn mensen verkouden en denken dat ze griep hebben.
• Minimaal 38,5 ºC koorts
• Luchtwegklachten
• Hoesten / droge hoest
• Keelpijn
• Verstopte / loop neus
• Soms braak- en diarreeverschijnselen
• Vermoeidheid
• Koude rillingen
• Hoofdpijn
• Spierpijn
• ‘Lamlendig’ gevoel
Vaak zijn mensen verkouden en denken dat ze griep hebben.
donderdag 8 augustus 2013 om 14:07
Klopt, veel mensen weten het verschil niet. Al snap ik dat niet, want ik merk zelf zeer goed het verschil tussen een verkoudheid of griep.
Bij verkoudheid heb ik 1 dagje wat verhoging en voel ik me niet lekker, daarna nog een week snotteren niezen hoesten je kent het wel, maar je kunt nog prima (oke, of met moeite) je dagelijkse dingen uitvoeren.
Bij griep ben ik hondsberoerd en alleen maar bedlegerig. Veel slapen, amper eten naar binnen krijgen, dat soort. En natuurlijk koorts.
Bij verkoudheid heb ik 1 dagje wat verhoging en voel ik me niet lekker, daarna nog een week snotteren niezen hoesten je kent het wel, maar je kunt nog prima (oke, of met moeite) je dagelijkse dingen uitvoeren.
Bij griep ben ik hondsberoerd en alleen maar bedlegerig. Veel slapen, amper eten naar binnen krijgen, dat soort. En natuurlijk koorts.

donderdag 8 augustus 2013 om 17:35
Ik heb in maart de griep gehad. De echte. Man wat was ik beroerd. Kon echt helemaal niks. Heeft anderhalve week geduurd voor ik me redelijk voelde daarna nog zeker 2 weken voor ik echt weer fit was. Alles deed pijn, koorts, koud, snot, misselijk, keelpijn. Heb zitten huilen van ellende. Zelfs het water van de douche deed pijn.
Heb voor het eerst niet getwijfeld of ik me ziek moest melden. Ik kon gewoon niks meer.
Heb de afgelopen dagen wel een loopneus gehad, hoest een beetje, wat draaierig en misselijk. Dus denk dat er wel iets heerst.
Heb voor het eerst niet getwijfeld of ik me ziek moest melden. Ik kon gewoon niks meer.
Heb de afgelopen dagen wel een loopneus gehad, hoest een beetje, wat draaierig en misselijk. Dus denk dat er wel iets heerst.