Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
woensdag 7 augustus 2013 om 10:09
Veronique, je hoeft niet voor de Denen te gaan, je kunt ook (net als Abusu blijkbaar ) voor een NL donor gaan. Alleen dan moet je wachten. Ik denk dat het wel belangrijk is om die keus bewust te maken. Volgens mij zijn dit de verschillen:
NL donor:
- wachtlijst
- beperkte kosten
- weinig invloed op donorkeuze
- weinig bekend over donor voor inseminatie (alleen uiterlijke kenmerken)
- donor krijgt alleen reiskosten vergoed
- mogelijkheid tot contact vanaf 16 jaar
- donor is (over het algemeen) een Nederlander en spreekt dus NL, woont in NL
Deense donor:
- geen wachtlijst
- behoorlijke kosten
- keuze donor is geheel aan jou
- veel meer gegevens over donor bekend (naast uiterlijke kenmerken ook achtergrond en opleiding)
- donor krijgt behoorlijke vergoeding
- donor is (over het algemeen) een Deen en spreekt dus geen NL en woont hier ook niet
Als anderen met meer kennis misschien de lijst kunnen verbeteren en aanvullen? Wellicht ook iets om in de OP te zetten.
Ik heb zelf bewust gekozen voor een NL donor. Een van mijn belangrijkste overwegingen daarbij was dat als mijn kind op mij lijkt, het vrijwel zeker is dat hij op zoek gaat naar zijn donor (nieuwsgierig!). Het lijkt mij dan het fijnst voor het kind als die donor niet al te ver weg woont, en belangrijker: dezelfde taal spreekt. Natuurlijk kan een donor altijd verhuizen, maar de kans dat hij in de buurt/in het land woont is wel veel groter dan met een buitenlandse donor.
Maar dit is een heel persoonlijke overweging. Een ander zal er juist voor willen kiezen om veel meer invloed te hebben op de donorkenmerken, of vindt de wachtlijst een onoverkomelijk probleem.
NL donor:
- wachtlijst
- beperkte kosten
- weinig invloed op donorkeuze
- weinig bekend over donor voor inseminatie (alleen uiterlijke kenmerken)
- donor krijgt alleen reiskosten vergoed
- donor is (over het algemeen) een Nederlander en spreekt dus NL, woont in NL
Deense donor:
- geen wachtlijst
- behoorlijke kosten
- keuze donor is geheel aan jou
- veel meer gegevens over donor bekend (naast uiterlijke kenmerken ook achtergrond en opleiding)
- donor krijgt behoorlijke vergoeding
- donor is (over het algemeen) een Deen en spreekt dus geen NL en woont hier ook niet
Als anderen met meer kennis misschien de lijst kunnen verbeteren en aanvullen? Wellicht ook iets om in de OP te zetten.
Ik heb zelf bewust gekozen voor een NL donor. Een van mijn belangrijkste overwegingen daarbij was dat als mijn kind op mij lijkt, het vrijwel zeker is dat hij op zoek gaat naar zijn donor (nieuwsgierig!). Het lijkt mij dan het fijnst voor het kind als die donor niet al te ver weg woont, en belangrijker: dezelfde taal spreekt. Natuurlijk kan een donor altijd verhuizen, maar de kans dat hij in de buurt/in het land woont is wel veel groter dan met een buitenlandse donor.
Maar dit is een heel persoonlijke overweging. Een ander zal er juist voor willen kiezen om veel meer invloed te hebben op de donorkenmerken, of vindt de wachtlijst een onoverkomelijk probleem.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
woensdag 7 augustus 2013 om 13:16
Kan ik me voorstellen Veronique, 8 maanden wachten is best lang als je de keuze eenmaal hebt gemaakt.
Voor mij komt het toevallig mooi uit.
Als aanvulling op het lijstje van Claude was het voor mij nog een overweging dat een NLse donor het echt uit 'de goedheid van zijn hart' doet (slechts reiskostenvergeodinG) en dat de Deense donoren er een flinke (onkosten-)vergoeding voor krijgen en dus wellicht niet zo intrinsiek gemotiveerd zijn. Als dat dan doorklinkt in het contact met het kind later (die mogelijkheid is ook voor de Deense donoren verplicht vanf 16e verjaardag kind), dan komt dat heel hard aan bij het kind lijkt me.
Voor mij komt het toevallig mooi uit.
Als aanvulling op het lijstje van Claude was het voor mij nog een overweging dat een NLse donor het echt uit 'de goedheid van zijn hart' doet (slechts reiskostenvergeodinG) en dat de Deense donoren er een flinke (onkosten-)vergoeding voor krijgen en dus wellicht niet zo intrinsiek gemotiveerd zijn. Als dat dan doorklinkt in het contact met het kind later (die mogelijkheid is ook voor de Deense donoren verplicht vanf 16e verjaardag kind), dan komt dat heel hard aan bij het kind lijkt me.
WTF?
woensdag 7 augustus 2013 om 13:32
woensdag 7 augustus 2013 om 17:32
Ah, dankjewel Claudefiolle.
Over Deense donoren was bij mij nog niets bekend, maar jouw lijstje maakt het wat duidelijker.
Ik ben nu druk bezig met mijn verhuizing, maar ik ga zo snel mogelijk actie ondernemen.
Zoals het er nu uitziet dus Geertgen en MCK Leiderdorp.
Ik kwam zelf nog iets tegen in Voorburg. Kan ik daar ook terecht, weten jullie dat?
Over Deense donoren was bij mij nog niets bekend, maar jouw lijstje maakt het wat duidelijker.
Ik ben nu druk bezig met mijn verhuizing, maar ik ga zo snel mogelijk actie ondernemen.
Zoals het er nu uitziet dus Geertgen en MCK Leiderdorp.
Ik kwam zelf nog iets tegen in Voorburg. Kan ik daar ook terecht, weten jullie dat?
donderdag 8 augustus 2013 om 10:20
Bedankt CF, een mooie uitbreiding van de OP.
Ik heb ook voor een Nederlandse donor gekozen om dezelfde redenen die hier al eerder werden genoemd. Ik vind 8 maanden wachttijd nog meevallen. Maar ik kan me voorstellen dat als je wat ouder bent je dit ook meeneemt in je overweging. Ik had in feite nog genoeg tijd.
Overigens heeft Tammy juist voor een Deense donor gekozen.
@ Tessado, wat een rare actie van je ex. Achter een bosje staan kijken....
Weet je wat ik wel heb, als ik hier de topics lees over ouders die uit elkaar gaan, en alle ellende die daarbij komt, zie (hoeft niet, maar goed die openen geen topic hier) dan ben ik ook een soort van opgelucht. Natuurlijk kun je nooit precies weten wat zich achter de voordeur afspeelt, maar als je toch voor dat kind gaat, om welke reden dan ook en je gaat al snel uit elkaar, wat heb je dan? Dan heeft je kind misschien wel een biologische vader in de omgeving, maar ook een hoop ellende er omheen.
En te gelijkertijd snap ik je heel goed! Want zelfs toen ik zwanger was, dacht ik ineens: oh help, mijn kind heeft geen vader. Waarom heb ik dit gedaan???
@kinderwagens: Ik wil heel graag deze:
Maar praktisch gezien is deze handiger:
Compacter, dus past beter in mijn auto en huis...
Ik heb ook voor een Nederlandse donor gekozen om dezelfde redenen die hier al eerder werden genoemd. Ik vind 8 maanden wachttijd nog meevallen. Maar ik kan me voorstellen dat als je wat ouder bent je dit ook meeneemt in je overweging. Ik had in feite nog genoeg tijd.
Overigens heeft Tammy juist voor een Deense donor gekozen.
@ Tessado, wat een rare actie van je ex. Achter een bosje staan kijken....
Weet je wat ik wel heb, als ik hier de topics lees over ouders die uit elkaar gaan, en alle ellende die daarbij komt, zie (hoeft niet, maar goed die openen geen topic hier) dan ben ik ook een soort van opgelucht. Natuurlijk kun je nooit precies weten wat zich achter de voordeur afspeelt, maar als je toch voor dat kind gaat, om welke reden dan ook en je gaat al snel uit elkaar, wat heb je dan? Dan heeft je kind misschien wel een biologische vader in de omgeving, maar ook een hoop ellende er omheen.
En te gelijkertijd snap ik je heel goed! Want zelfs toen ik zwanger was, dacht ik ineens: oh help, mijn kind heeft geen vader. Waarom heb ik dit gedaan???
@kinderwagens: Ik wil heel graag deze:
Maar praktisch gezien is deze handiger:
Compacter, dus past beter in mijn auto en huis...
donderdag 8 augustus 2013 om 10:53
@abusu: je schrijft dat de NL donor het doet uit de goedheid van zijn hart, maar daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn hoor. Niet lang geleden was er een tv programma over een NL donor die inmiddels al 85 kinderen had verwekt. Ook als je op internet gaat zoeken naar donoren, kom je de raarste mensen tegen. Dus wees wel voorzichtig met het maken van de keuze en doe goed vooronderzoek (en wees gewoon kritisch, als ze dat niet begrijpen, dan moeten de alarmbellen al afgaan).
@123: Dank voor de succeswensen!! Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal zal verlopen. Morgen ben ik uitgerekend..dus.. w'll see!
Jij mag in november aan de slag?? Spannend he? Heb je de spullen al in huis?
Bij mij was het allemaal een beetje "laatste moment werk", heb gisteren pas de definitieve geboortekaartjes binnen gekregen, direct de enveloppen geschreven en op het laatste moment de voedingsbh's binnen gekregen (die weer retour konden omdat ze niet pasten..shit!!) Dus.. ik ben nog aan het uithijgen, maar ik ben d'r ook klaar voor!!
Nu de temperaturen weer wat normaal zijn, vind ik het ook niet zo zwaar meer. Het is eerder mentaal zwaar, dat je er klaar mee / voor bent en nieuwsgierig bent wie je al die maanden loopt te kietelen.
Succes allemaal!!
@123: Dank voor de succeswensen!! Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal zal verlopen. Morgen ben ik uitgerekend..dus.. w'll see!
Jij mag in november aan de slag?? Spannend he? Heb je de spullen al in huis?
Bij mij was het allemaal een beetje "laatste moment werk", heb gisteren pas de definitieve geboortekaartjes binnen gekregen, direct de enveloppen geschreven en op het laatste moment de voedingsbh's binnen gekregen (die weer retour konden omdat ze niet pasten..shit!!) Dus.. ik ben nog aan het uithijgen, maar ik ben d'r ook klaar voor!!
Nu de temperaturen weer wat normaal zijn, vind ik het ook niet zo zwaar meer. Het is eerder mentaal zwaar, dat je er klaar mee / voor bent en nieuwsgierig bent wie je al die maanden loopt te kietelen.
Succes allemaal!!
donderdag 8 augustus 2013 om 13:12
donderdag 8 augustus 2013 om 13:27
Het blijft natuurlijk mogelijk dat die donor van het MCK, of in mijn geval van het AMC, naast het doneren via het instituut dat ook bij alle andere instellingen doet, en dan ook nog eens via internet. Dus een garantie hebben we helaas nooit dat de donor een maximum aan het nageslacht heeft. Hij kan in principe doen wat hij wil.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
donderdag 8 augustus 2013 om 16:10
Dank je Veronique..was echt teleurgesteld..ook al wilde ik geen kids met deze man..Maar soms vliegt het je zo aan..Snap je heel goed Gavia! Mooie wagens..ja passen ze goed in de auto? Ik heb echt n kleine achterbak of de airbag voor moet uitgezet worden..
Maar @Veronique;lijkt mij leuk om af te spreken! Het "praat" toch anders dan met vriendinnen
Liz; je hebt t gered!!! Je bent er klaar voor! Ben wel heel erg benieuwd..wel support tijdens en na de bevalling?
Abusu;wat snel..bij mij werd gelijk gemeld dat ik een jaar op de wachtlijst moest bij het MCK..uiteindelijk mocht ik al in april ipv juni (erg lange cyclus toen..dus werd begin mei 1e iui). Dus dan valt het mee! Met wat ik nu weet..zou ik puur vd snelheid(ik ben37!!!) voor de denen gaan. Heb erg leuke deense vriendin plus zonen van mijn leeftijd dus dat zou ik echt zien zitten..
Maar CF heeft gelijk..welke garanties heb je..? Je weet niet of die ene deen het voor het geld doet en de nederlandse donor het niet doet om zoveel mogelijk nageslacht te verwekken..tja..Het blijft een grijs gebied als je realistisch bent..maar we zijn er toch afhankelijk van..in zekere zin..
Ik heb jarenlang mij in de homo-scene begeven..dus ben daar eerst rond gaan neuzen, 1 heel leuk stel wilde het absoluut niet..en mijn beste vriend..Wij gingen een aantal jaar geleden afscheid nemen van een terminale kennis, zei zijn vrouw heel kort door de bocht dat mijn beste vriend maar even een handje moest helpen (tegen hem) maar hij ziet kids echt niet zitten..Nou vrees ik dat een kind van ons echt een type zou worden..als ik naar ons kijk..Maar goed..ik ga niet aandringen verder..Gisteren voor iui 4 geweest..pijnlijk door hoger liggende baarmoeder en nu met de bekende bolletjes om de LF te verlengen..Fingers crossed
Maar @Veronique;lijkt mij leuk om af te spreken! Het "praat" toch anders dan met vriendinnen
Liz; je hebt t gered!!! Je bent er klaar voor! Ben wel heel erg benieuwd..wel support tijdens en na de bevalling?
Abusu;wat snel..bij mij werd gelijk gemeld dat ik een jaar op de wachtlijst moest bij het MCK..uiteindelijk mocht ik al in april ipv juni (erg lange cyclus toen..dus werd begin mei 1e iui). Dus dan valt het mee! Met wat ik nu weet..zou ik puur vd snelheid(ik ben37!!!) voor de denen gaan. Heb erg leuke deense vriendin plus zonen van mijn leeftijd dus dat zou ik echt zien zitten..
Maar CF heeft gelijk..welke garanties heb je..? Je weet niet of die ene deen het voor het geld doet en de nederlandse donor het niet doet om zoveel mogelijk nageslacht te verwekken..tja..Het blijft een grijs gebied als je realistisch bent..maar we zijn er toch afhankelijk van..in zekere zin..
Ik heb jarenlang mij in de homo-scene begeven..dus ben daar eerst rond gaan neuzen, 1 heel leuk stel wilde het absoluut niet..en mijn beste vriend..Wij gingen een aantal jaar geleden afscheid nemen van een terminale kennis, zei zijn vrouw heel kort door de bocht dat mijn beste vriend maar even een handje moest helpen (tegen hem) maar hij ziet kids echt niet zitten..Nou vrees ik dat een kind van ons echt een type zou worden..als ik naar ons kijk..Maar goed..ik ga niet aandringen verder..Gisteren voor iui 4 geweest..pijnlijk door hoger liggende baarmoeder en nu met de bekende bolletjes om de LF te verlengen..Fingers crossed
donderdag 8 augustus 2013 om 22:52
@claude, goed gedaan in de openingspost!!
@donor, wij doen me aan de wederkerigheid bij geertgen. Dus daar komt onze donor ook weg. Dat Deense lek mij opzich ook wel wat maar is wel prijzig!! Ik denk dat aan beide voor een nadelen zitten en je die per persoon ook weer anders ziet
@gavia wat een super mooie kinderwagen zeg! Ondanks dat het niet je eerste keus is!!
@veronique wat goed dat je het onderwerp ter sprake hebt gebracht maar wat jammer dat hij er zo instaat!! Had je de reactie verwacht?
@lizzy hoe voel je je? Rommelt het al wat? Spannend zeg!!
@de rest, hoe is het met jullie??
@hier, ik ben de laatste 2 dagen echt misselijk!! (heb bij mijn vorige zwangerschap hyperemesis gravidarum gehad, dat is extreme zwangerschaps misselijkheideen heb daardoor 3 ziekenhuis opnames gehad omdat ik uitgedroogd was, dus bij mijn zwangerschap hoort misselijkheid) ook ben ik zo labiel! Kan zelfs om berichtjes hier wel janken hahaha! Ik heb ook veel last van afscheiding(Sorry) en steekjes in mijn buik.
ik wilde me niet te druk maken maar hier kan ik echt niet omheen... Overal ruik ik luchtjes waar ik nog misselijker van word. Mijn vriendin zei vandaag dat ze echt dacht dat ik zwanger was omdat ze alles herkende van de vorige keer.. Ik wel mezelf niet blijmaken met een dood vogeltje...
@donor, wij doen me aan de wederkerigheid bij geertgen. Dus daar komt onze donor ook weg. Dat Deense lek mij opzich ook wel wat maar is wel prijzig!! Ik denk dat aan beide voor een nadelen zitten en je die per persoon ook weer anders ziet
@gavia wat een super mooie kinderwagen zeg! Ondanks dat het niet je eerste keus is!!
@veronique wat goed dat je het onderwerp ter sprake hebt gebracht maar wat jammer dat hij er zo instaat!! Had je de reactie verwacht?
@lizzy hoe voel je je? Rommelt het al wat? Spannend zeg!!
@de rest, hoe is het met jullie??
@hier, ik ben de laatste 2 dagen echt misselijk!! (heb bij mijn vorige zwangerschap hyperemesis gravidarum gehad, dat is extreme zwangerschaps misselijkheideen heb daardoor 3 ziekenhuis opnames gehad omdat ik uitgedroogd was, dus bij mijn zwangerschap hoort misselijkheid) ook ben ik zo labiel! Kan zelfs om berichtjes hier wel janken hahaha! Ik heb ook veel last van afscheiding(Sorry) en steekjes in mijn buik.
ik wilde me niet te druk maken maar hier kan ik echt niet omheen... Overal ruik ik luchtjes waar ik nog misselijker van word. Mijn vriendin zei vandaag dat ze echt dacht dat ik zwanger was omdat ze alles herkende van de vorige keer.. Ik wel mezelf niet blijmaken met een dood vogeltje...
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren
vrijdag 9 augustus 2013 om 10:21
Hi dames,
Allereerst, Fearless heel erg gefeliciteerd!
En Liz heel veel succes en hopelijk duurt het niet te lang meer.
Lonely en Tessado, balen zeg dat het niet gelukt is. Gelukkig Tessado ondernemen ze wel gelijk actie met de mutsenbollen. Bereid je maar vast voor op de bijwerkingen (die superveel lijken op zwangerschapsverschijnselen) Maar ze gaan zeker helpen je fase te verlengen. Succes allebei voor de volgende IUI!
@donorkeuze, Ik wilde heel graag zelf de donor kiezen en daar informatie over krijgen. Daar zou ik mijn kind misschien wel blij mee kunnen maken voordat deze 16 wordt en de donor kan ontmoeten. Voor die ontmoeting heeft de donor trouwens getekend. Dus dat is dan verplicht in ieder geval eenmalig vanuit de donor.
Verder heb ik ook een interview van de donor, opgenomen tijdens het gesprek met de psycholoog. Hier hoor je dat in ieder geval deze donor heel goed Engels spreekt en dat hij er heel goed over nagedacht heeft dat er over 16 jaar een tiener voor de deur kan staan. En trouwens ook de Deense bank houdt zich aan maximaal aantal verschillende donaties van een donor.
Ik heb trouwens ook heel bewust voor een wat oudere donor gekozen. Geen 18 of 19 jarige. Ik ben in ieder geval superblij met mijn keuze, nog steeds. En de medewerkers daar zijn super flexibel en erg aardig en meelevend. Ook weer fijn.
Het blijft een hele persoonlijke keuze en altijd de discussie tussen het een en het ander. Als je voor de keuze staat zou ik zeker alle voors en tegens van beide lezen, maar je moet altijd je eigen hart volgen waar jij je het fijnst bij voelt. Succes voor de meiden die ervoor staan!
Allereerst, Fearless heel erg gefeliciteerd!
En Liz heel veel succes en hopelijk duurt het niet te lang meer.
Lonely en Tessado, balen zeg dat het niet gelukt is. Gelukkig Tessado ondernemen ze wel gelijk actie met de mutsenbollen. Bereid je maar vast voor op de bijwerkingen (die superveel lijken op zwangerschapsverschijnselen) Maar ze gaan zeker helpen je fase te verlengen. Succes allebei voor de volgende IUI!
@donorkeuze, Ik wilde heel graag zelf de donor kiezen en daar informatie over krijgen. Daar zou ik mijn kind misschien wel blij mee kunnen maken voordat deze 16 wordt en de donor kan ontmoeten. Voor die ontmoeting heeft de donor trouwens getekend. Dus dat is dan verplicht in ieder geval eenmalig vanuit de donor.
Verder heb ik ook een interview van de donor, opgenomen tijdens het gesprek met de psycholoog. Hier hoor je dat in ieder geval deze donor heel goed Engels spreekt en dat hij er heel goed over nagedacht heeft dat er over 16 jaar een tiener voor de deur kan staan. En trouwens ook de Deense bank houdt zich aan maximaal aantal verschillende donaties van een donor.
Ik heb trouwens ook heel bewust voor een wat oudere donor gekozen. Geen 18 of 19 jarige. Ik ben in ieder geval superblij met mijn keuze, nog steeds. En de medewerkers daar zijn super flexibel en erg aardig en meelevend. Ook weer fijn.
Het blijft een hele persoonlijke keuze en altijd de discussie tussen het een en het ander. Als je voor de keuze staat zou ik zeker alle voors en tegens van beide lezen, maar je moet altijd je eigen hart volgen waar jij je het fijnst bij voelt. Succes voor de meiden die ervoor staan!
vrijdag 9 augustus 2013 om 10:29
Hier, ben ik een beetje een stille meelezer geworden. Er valt niet zoveel te melden. Ik moet een aantal maanden rust houden, geen TP's en ICSI's. Mijn lichaam moet tot rust komen, alles ligt overhoop van binnen. Wat mij niet is verteld voor de ICSI behandelingen dat je cyclus er zo'n opdonder van kan krijgen met alle bijbehorende ellende vandien. Daar ben ik best een beetje boos over, dat had ik graag van te voren willen weten.
En ik ga mijn bloed verder laten onderzoeken bij een nog meer gespecialiseerde arts en ik moet daar eerst de uitslagen van afwachten. Dus ik ga nu uit van nog weer twee maanden niets. Ja afvallen, sporten en leuke dingen doen met vriendinnen met en zonder kinderen.
En ik ga mijn bloed verder laten onderzoeken bij een nog meer gespecialiseerde arts en ik moet daar eerst de uitslagen van afwachten. Dus ik ga nu uit van nog weer twee maanden niets. Ja afvallen, sporten en leuke dingen doen met vriendinnen met en zonder kinderen.
vrijdag 9 augustus 2013 om 15:39
Fijn weer iets van je te horen Tammy en een om je sterkte te wensen en omdat ik het je gun dat het allemaal goed komt!
Mooi ook hoe je schrijft over de Deense donoren. Goed om de info te horen van iemand die zich er in verdiept heeft.
Butterfly, jammer dat de poging mislukt is.
Veronique, fijn da je een goed gevoel hebt bij het MCK. Dat is zo belangrijk!
@hier, de laatste dagen is de ochtendmisselijkheid zijn naam meer eer aan het aandoen en neemt het vanaf de lunch wat af. Dat is wel fijn, want ik kom ook weer aan wat dingen toe.
Het buikje begint een beetje te groeien, maar dat zie ik vooral zelf. Anderen zullen het nog niet zo 1,2,3 zien.
Mila, hoe is het met jouw misselijkheid? En weten al veel mensen het?
Mooi ook hoe je schrijft over de Deense donoren. Goed om de info te horen van iemand die zich er in verdiept heeft.
Butterfly, jammer dat de poging mislukt is.
Veronique, fijn da je een goed gevoel hebt bij het MCK. Dat is zo belangrijk!
@hier, de laatste dagen is de ochtendmisselijkheid zijn naam meer eer aan het aandoen en neemt het vanaf de lunch wat af. Dat is wel fijn, want ik kom ook weer aan wat dingen toe.
Het buikje begint een beetje te groeien, maar dat zie ik vooral zelf. Anderen zullen het nog niet zo 1,2,3 zien.
Mila, hoe is het met jouw misselijkheid? En weten al veel mensen het?
zaterdag 10 augustus 2013 om 18:46
lonely butterfly is t doorgebroken?
En vraagje;kun je al in de eerste 2 weken na de IUI al wat voelen?
Of herken jehet vdvorige keer?
Hoe is het met de zwangeren?
En ons..wachtbankers?
Tammy;wat n verhaal!! Jammer dat t MCK soms wat steekjes laat vallen (nu ook weer bij mij..vraagje over duur utrogestanbolletjes hadden ze geen antwoord op, verpleegkundig spreekuur>continue in de wacht..Antwoord via schoolvriendin die vandaag voor iui ging en ze ook heeft voorgeschreven gekregen..Tja..ik snap dat er fouten/jes gemaakt worden maar dat wil niet zeggen dat je er vrolijk van wordt..) Baaalen voor je nu maar idd richt je energie ergens anders op!! Suc6 meis
Veronique; volgens mij heeft niemand de hele mailadressenlijst dus zal ik mijn mailadres er dan maar opknallen Als jij een tijdstip aangeeft morgen dan..
Consternatie in het Leidsch Dagblad;hoogleraar denkt dat spermadonoren mbt bijstandmoeders alimentatieplicht hebben en waarschuwt daarvoor ...
En vraagje;kun je al in de eerste 2 weken na de IUI al wat voelen?
Of herken jehet vdvorige keer?
Hoe is het met de zwangeren?
En ons..wachtbankers?
Tammy;wat n verhaal!! Jammer dat t MCK soms wat steekjes laat vallen (nu ook weer bij mij..vraagje over duur utrogestanbolletjes hadden ze geen antwoord op, verpleegkundig spreekuur>continue in de wacht..Antwoord via schoolvriendin die vandaag voor iui ging en ze ook heeft voorgeschreven gekregen..Tja..ik snap dat er fouten/jes gemaakt worden maar dat wil niet zeggen dat je er vrolijk van wordt..) Baaalen voor je nu maar idd richt je energie ergens anders op!! Suc6 meis
Veronique; volgens mij heeft niemand de hele mailadressenlijst dus zal ik mijn mailadres er dan maar opknallen Als jij een tijdstip aangeeft morgen dan..
Consternatie in het Leidsch Dagblad;hoogleraar denkt dat spermadonoren mbt bijstandmoeders alimentatieplicht hebben en waarschuwt daarvoor ...
zaterdag 10 augustus 2013 om 23:00
quote:tessado schreef op 10 augustus 2013 @ 18:48:
NB;ik beken neutraal lief rompertje gekocht en t-shirtje..zou ik nooooit doen maar even vd positieve input en anders heb ik een leuk kraamcadeautje zucht..
Haha, je wil niet weten wat er bij mij al in de kast ligt. Neutraal en specifiek. Kan ik desnoods - als ik nooit zwanger meer word - weggeven aan vrouwen die het wel kunnen gebruiken. Voor nu geeft het me een fijn gevoel om ermee bezig te zijn. En nooit duur. Vandaag drie dingen gekocht bij V&D. Rompertje, wintersjawl en twee paar sokjes. Normaal 17 euro bij elkaar, nu 5.
Lizzy, mocht je dit nog lezen voor je bevalling: veel sterkte, succes en plezier. Zelfde geldt voor Claude. Zet m op beide
Een droge mond hebben is zeker geen zwangerschapssymptoom? Nee, dacht ik al. Ben verder nog helemaal niet hysterisch
NB;ik beken neutraal lief rompertje gekocht en t-shirtje..zou ik nooooit doen maar even vd positieve input en anders heb ik een leuk kraamcadeautje zucht..
Haha, je wil niet weten wat er bij mij al in de kast ligt. Neutraal en specifiek. Kan ik desnoods - als ik nooit zwanger meer word - weggeven aan vrouwen die het wel kunnen gebruiken. Voor nu geeft het me een fijn gevoel om ermee bezig te zijn. En nooit duur. Vandaag drie dingen gekocht bij V&D. Rompertje, wintersjawl en twee paar sokjes. Normaal 17 euro bij elkaar, nu 5.
Lizzy, mocht je dit nog lezen voor je bevalling: veel sterkte, succes en plezier. Zelfde geldt voor Claude. Zet m op beide
Een droge mond hebben is zeker geen zwangerschapssymptoom? Nee, dacht ik al. Ben verder nog helemaal niet hysterisch
Waar zit de any-key?
zondag 11 augustus 2013 om 19:05
Hallo!!
Ik lees trouw mee hoor, heel leuk jullie belevenissen, het maakt het wachten tot de eerste afspraak voor mij wat echter. Ik reageer weinig, heb gewoon nog niet veel te vertellen met betrekking tot het traject. Ook lees ik op mijn mobiel mee, en schrijven daarop is erg vervelend.
Nu heb ik heerlijk 3 weken vakantie, ga over een paar uurtjes ook lekker weg, 16 dagen naar de Griekse zon! Over 3 weken is ook mijn eerste afspraak, ik vind het spannend maar heb er ook veel zin in!
Dames op het wachtbankje, heel veel toi toi toi voor jullie!
Dat van spulletjes kopen omdat het een fijn gevoel geeft om er mee bezig te zijn herken ik, heel erg! Maaar koop alleen in uitverkoop wat dingetjes!
En dat bewaar ik op een plekje in mijn kast waar alleen ik het tegen kan komen
.
Ik ga de laatste spullen in mijn koffer doen, misschien wel voor het laatst zolang weg, wie weet hoe de zaken er volgend jaar voorstaan, ik zit dan iig midden in mijn opleiding haha.
Groetjes!
Ik lees trouw mee hoor, heel leuk jullie belevenissen, het maakt het wachten tot de eerste afspraak voor mij wat echter. Ik reageer weinig, heb gewoon nog niet veel te vertellen met betrekking tot het traject. Ook lees ik op mijn mobiel mee, en schrijven daarop is erg vervelend.
Nu heb ik heerlijk 3 weken vakantie, ga over een paar uurtjes ook lekker weg, 16 dagen naar de Griekse zon! Over 3 weken is ook mijn eerste afspraak, ik vind het spannend maar heb er ook veel zin in!
Dames op het wachtbankje, heel veel toi toi toi voor jullie!
Dat van spulletjes kopen omdat het een fijn gevoel geeft om er mee bezig te zijn herken ik, heel erg! Maaar koop alleen in uitverkoop wat dingetjes!
En dat bewaar ik op een plekje in mijn kast waar alleen ik het tegen kan komen

Ik ga de laatste spullen in mijn koffer doen, misschien wel voor het laatst zolang weg, wie weet hoe de zaken er volgend jaar voorstaan, ik zit dan iig midden in mijn opleiding haha.
Groetjes!