Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 12 augustus 2013 om 14:18
Houston: ik hoop zo voor je dat het deze keer lukt!
Zuster: hele fijne vakantie!
Over dat dingen kopen: ik heb nu 1 mini Noorse truitje en koop nog niks, maar ik denk al wel steeds aan namen . Als ik een naam hoor zet ik gelijk mijn achternaam er achter om te horen hoe het klinkt. Ik wil in principe een naam met 2 lettergrepen en een naam die in het buitenland ook uit te spreken valt.
Moet eigenlijk maar vast een lijstje aan gaan leggen.
Zuster: hele fijne vakantie!
Over dat dingen kopen: ik heb nu 1 mini Noorse truitje en koop nog niks, maar ik denk al wel steeds aan namen . Als ik een naam hoor zet ik gelijk mijn achternaam er achter om te horen hoe het klinkt. Ik wil in principe een naam met 2 lettergrepen en een naam die in het buitenland ook uit te spreken valt.
Moet eigenlijk maar vast een lijstje aan gaan leggen.
WTF?
maandag 12 augustus 2013 om 16:01
maandag 12 augustus 2013 om 17:15
Ik duim heel hard mee voor de bankzitters.
En voor Liz en CF die op het punt van bevallen staan. Spannend zeg!
Mila, wanneer krijg jij de echo? Deze week?
Hier heb ik mijn eerste harde buiken gehad. Weet ik ook hoe dat voelt. Was heel normaal zei de verloskundige. Vandaag controle gehad, alles was goed.
En aanstaande zaterdag krijg ik de geslachtsecho. Zo spannend!! Ik vertel het jullie daarna. Eerst nog even doorrijden naar de babydump.
En voor Liz en CF die op het punt van bevallen staan. Spannend zeg!
Mila, wanneer krijg jij de echo? Deze week?
Hier heb ik mijn eerste harde buiken gehad. Weet ik ook hoe dat voelt. Was heel normaal zei de verloskundige. Vandaag controle gehad, alles was goed.
En aanstaande zaterdag krijg ik de geslachtsecho. Zo spannend!! Ik vertel het jullie daarna. Eerst nog even doorrijden naar de babydump.
maandag 12 augustus 2013 om 22:46
hoiii allemaal, ik lees nog lekker mee hoor, maar ik heb gewoon niks te melden. Ik ben na de miskraam nog niet opnieuw begonnen ik denk dat ik pas in oktober ofzo weer begin. Ik ben er nu echt nog niet aan toe, raar hè, dat terwijl ik zo graag moeder wil worden.
Wel leuk om alle nieuwe starters te zien en natuurlijk de verhalen van alle zwangeren en bijna zwangeren.
euh ook ik heb al wat spulletjes in huis, sommige dingen zijn al 13 jaar oud kan je nagaan. Ik zal eens kijken of er nog geen gaten in vallen haha.
Ook heb ik een namen lijstje waar telkens wat bij komt of afvalt.
Emma spannend die echo, heb je een idee wat het gaat worden? Ik zeg een meisje hihi.
Liz & CF, hoe is het bij jullie?
Zoo ik ga weer terug in m'n hok en lees vanaf hier weer even stilletjes mee.
Wel leuk om alle nieuwe starters te zien en natuurlijk de verhalen van alle zwangeren en bijna zwangeren.
euh ook ik heb al wat spulletjes in huis, sommige dingen zijn al 13 jaar oud kan je nagaan. Ik zal eens kijken of er nog geen gaten in vallen haha.
Ook heb ik een namen lijstje waar telkens wat bij komt of afvalt.
Emma spannend die echo, heb je een idee wat het gaat worden? Ik zeg een meisje hihi.
Liz & CF, hoe is het bij jullie?
Zoo ik ga weer terug in m'n hok en lees vanaf hier weer even stilletjes mee.

maandag 12 augustus 2013 om 23:08
Ik heb ook nog niet het gevoel dat ik veel te vertellen heb,
Ik ben bezig met lijntjes uit zetten voor een vader/vaders, maar dat is nog niet zo makkelijk.
zit nog diep in m'n liefdesverdriet nu hij echt uit huis is, ik huil me de blubber.
Ik overweeg me aan te melden bij het centrum in Arnhem voor als de roze-ouderschap optie niet lukt. De wachttijden lijken me niet te lang, en misschien heb ik daar een beter gevoel bij dan bij Geertgen.
En ik heb al vanaf m'n 18e de eerste babykleertjes in huis. Gebreid door oma, inclusief speelkleed. T lieve mens is al 10 jaar overleden dus ze zal ze nooit gebruikt zien worden, ik hoop toch dat het wel gaat gebeuren!
Verder las ik over moeilijke bevallingen met wolken van babies, hoogzwangeren die het zat zijn, en wachtbankwachters die het spannend vinden! Ik leef met iedereen mee!.
Ik ben bezig met lijntjes uit zetten voor een vader/vaders, maar dat is nog niet zo makkelijk.
zit nog diep in m'n liefdesverdriet nu hij echt uit huis is, ik huil me de blubber.
Ik overweeg me aan te melden bij het centrum in Arnhem voor als de roze-ouderschap optie niet lukt. De wachttijden lijken me niet te lang, en misschien heb ik daar een beter gevoel bij dan bij Geertgen.
En ik heb al vanaf m'n 18e de eerste babykleertjes in huis. Gebreid door oma, inclusief speelkleed. T lieve mens is al 10 jaar overleden dus ze zal ze nooit gebruikt zien worden, ik hoop toch dat het wel gaat gebeuren!
Verder las ik over moeilijke bevallingen met wolken van babies, hoogzwangeren die het zat zijn, en wachtbankwachters die het spannend vinden! Ik leef met iedereen mee!.
maandag 12 augustus 2013 om 23:50
ach rosings liefdesverdriet is ook zo pijnlijk. Bahhh zo naar. Veel sterkte en een dikke knuffel.
En ja ik zou ook graag willen dat mijn moeder mijn kindje had meegemaakt, ohh wat zou ze gelukkig zijn, ze weet hoe graag ik dit wil en oh wat had ik dit graag met haar gedeeld of had ze mijn toekomstige uk alleen maar kunnen zien...pffff...tijd om te gaan slapen.
En ja ik zou ook graag willen dat mijn moeder mijn kindje had meegemaakt, ohh wat zou ze gelukkig zijn, ze weet hoe graag ik dit wil en oh wat had ik dit graag met haar gedeeld of had ze mijn toekomstige uk alleen maar kunnen zien...pffff...tijd om te gaan slapen.
dinsdag 13 augustus 2013 om 22:52
Jaaa Mila!!!! Van harte!!! Wat een opluchting he??!!
Nu lekker gaan genieten!!!
Hier heeft de verloskundige mij geprobeerd te strippen vandaag (vliezen losmaken van de baarmoederwand, daardoor komen er hormonen vrij en zou de bevalling op gang geholpen kunnen worden). Echter... daar heb je ietsjes ontsluiting voor nodig, maar bij mij zat de boel potdicht... dus nu vrijdag weer een poging en anders, als er tussentijds niks gebeurd, wordt ik volgende week ingeleid.. spannend!!
Nu lekker gaan genieten!!!
Hier heeft de verloskundige mij geprobeerd te strippen vandaag (vliezen losmaken van de baarmoederwand, daardoor komen er hormonen vrij en zou de bevalling op gang geholpen kunnen worden). Echter... daar heb je ietsjes ontsluiting voor nodig, maar bij mij zat de boel potdicht... dus nu vrijdag weer een poging en anders, als er tussentijds niks gebeurd, wordt ik volgende week ingeleid.. spannend!!
woensdag 14 augustus 2013 om 11:51
@Veronique.
Ik heb ook net een kostenplaatje gemaakt en ik kom op 2500 euro totaal voor de eerste IUI. Daarna komt er elke keer weer 658 euro per IUI bij.
Het bestellen van de rietjes alleen is 200 euro per stuk en je moet minimaal 6 bestellen (totaal dus 1200 euro). Het telt lekker op zo. De verzekering vergoedt 80% van het wettelijk tarief in Nederland (helaas hebben ze er niet bij gezet hoeveel dat dan is).
Ik lees trouwens ook vaak dat sommigen bij meerdere ziekenhuizen een intake hebben om te kijken welke het beste bevalt. Ik denk niet dat ik dat ga doen want de intake kost bij NB 568 euro!
Ik heb ook net een kostenplaatje gemaakt en ik kom op 2500 euro totaal voor de eerste IUI. Daarna komt er elke keer weer 658 euro per IUI bij.
Het bestellen van de rietjes alleen is 200 euro per stuk en je moet minimaal 6 bestellen (totaal dus 1200 euro). Het telt lekker op zo. De verzekering vergoedt 80% van het wettelijk tarief in Nederland (helaas hebben ze er niet bij gezet hoeveel dat dan is).
Ik lees trouwens ook vaak dat sommigen bij meerdere ziekenhuizen een intake hebben om te kijken welke het beste bevalt. Ik denk niet dat ik dat ga doen want de intake kost bij NB 568 euro!