Geld & Recht alle pijlers

Telefoonverzekering

10-08-2013 11:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn telefoon verzekeren tegen (val)schade en diefstal.

Er zijn ontzettend veel verzekeraars.

Wie heeft hier ervaring mee?
Je betaalt vaak meer aan premie en eigen risico dan dat het je zou kosten als het zou gebeuren. Zet gewoon het geld weg op een aparte rekening/potje en dan heb je het ook als je het

Nodig hebt.
27 mensen vinden dit leuk.
Je moet alleen kosten verzekeren die je zelf niet kunt dekken, of kunt overzien. Dat is de stelregel.
rapunzel83 wijzigde dit bericht op 10-08-2013 11:37
Reden: Mosterd, 100% overlap met Ster
% gewijzigd
Mosterd. Eens met Ster dus :-)
Ik zou voornamelijk een verzekering willen die uitbetaald als hij bijvoorbeeld gestolen word. Niet alle verzekeraars vergoeden diefstal / zakkenrollerij. Als ik elke maand geld op zij zet kan ik niet dezelfde telefoon terug kopen.......l
Ik ken een aantal mensen die hun telefoon verzekerd hebben (geen idee welke en of het tegen diefstal verzekerd is), maar die verliezen bakken met geld omdat er nooit iets met hun telefoon gebeurd. Waarom ga je ervan uit dat je een verzekering tegen diefstal nodig hebt? Zorg er gewoon voor dat het nooit gestolen kan worden!
anoniem_183570 wijzigde dit bericht op 10-08-2013 12:19
Reden: Foutje
% gewijzigd
quote:Flashy schreef op 10 augustus 2013 @ 11:35:

Ik zou voornamelijk een verzekering willen die uitbetaald als hij bijvoorbeeld gestolen word. Niet alle verzekeraars vergoeden diefstal / zakkenrollerij. Als ik elke maand geld op zij zet kan ik niet dezelfde telefoon terug kopen.......lNa hoeveel maanden ben je al van plan dat ie gestolen wordt dan?
Raar. Kan dat dan echt? Hoe ga je bewijzen dat hij is gestolen?
Ik heb neem een losse telefoon, dus niet gratis bij een abbo. Ik hoor om mij heen momenteel ontzettend veel mensen waarvan de telefoon gestolen is. Als ik elke maand 10 euro op zij zet kan ik deze niet terug kopen.
de meeste telefoonverzekeringen heb je geen moer aan bij diefstal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb ook een losse iPhone, al bijna vier jaar dezelfde. Met een verzekering had ik er nu dus 1 voor de prijs van 2 gehad.

En ja, veel verzekeringen vergoeden bij diefstal hoor.

Kom je veel in mensenmassa's en feesten? Ga je 's nachts in grote steden aangeschoten/dronken met je telefoon in je hand over straat? Dat zijn voornamelijk de situatues waarin je gerold/bestolen wordt.
Wat doen die mensen met hun telefoon dat ze allemaal bestolen worden? Misschien kun je daarvan leren dat je voorzichtig moet omgaan met je telefoon.
Ik ben altijd voorzichtig met mijn telefoon. Maar momenteel schijnt het roofgoed te zijn. Vooral de nieuwe modellen uiteraard.
Dus pas je er extra goed op. Niet in een tasje achter op je rug bungelend dus.
quote:Flashy schreef op 10 augustus 2013 @ 11:35:

Ik zou voornamelijk een verzekering willen die uitbetaald als hij bijvoorbeeld gestolen word. Niet alle verzekeraars vergoeden diefstal / zakkenrollerij. Als ik elke maand geld op zij zet kan ik niet dezelfde telefoon terug kopen.......l

Aan de andere kant, als je iedere maand betaalt en er gebeurt niets met je telefoon (en die kans is het grootste...), is je geld weg. Je spaargeld heb je dan nog.

Verzekeraars zijn het rijkst van allemaal, en niet voor niets
Zonder oorzaak geen gevolg
Wij hebben dat bij ons pakket aan verzekeringen inzitten, dat onze telefoon bij diefstal (en schade) verzekerd is. Bij de volgende telefoon verzeker ik hem dus niet extra, ook al heb ik er meestal goede ervaringen mee. (telefoon in roosvicee gedrenkt, nieuwe gekregen. Telefoon kapot laten vallen, nieuwe gekregen. Alleen de laatste keer moest ik een vrij riant bedrag betalen ondanks verzekering. Man had zijn oudje nog liggen, dus heb voor de 2 maanden die ik er nog mee moest doen zijn oude genomen)
Wat voor verzekering is dat stukje_cake?

Val schade zit geloof ik bij de inboedelverzekering in.

Dat ga ik nog even uitzoeken want ik mijn oude telefoon een paar weken geleden echt heel hard laten vallen. Sindsdien heeft hij kuren. Ik heb mijn handtas op drukke plekken altijd nog eens extra vast etc, let dus altijd erg goed op.
Schade rondom het huis zit waarschijnlijk bij je inboedelverzekering in. Soms kan je je inboedelverzekering ook aanvullen met een buitenhuisdekking. Geen idee of dat goedkoper is, maar dan zijn ook andere spullen verzekert, zoals laptop of camera.

Hou er ook rekening dat verzekeraars vaak ook alleen maar de nieuwwaarde vergoeden als de dagwaarde nog min. 40-50% van de nieuwwaarde is, daarna krijg je de dagwaarde. Nou moet dat met een dure telefoon op zich wel geruime tijd lukken.
Ik heb een verzekering bij Ace. Ja, is duur, maar heb al 2 x een nieuwe gekregen. Ik ga er zorgvuldig mee om maar laatste keer gleed hij zo uit mijn hoesje bij het oppakken. Bleek ondersteboven. Toen is die op de tuintegels in een keer kapot gevallen. Hij viel op de punt en de schade was over mijn hele telefoon. Ik weet dat het een Godsvermogen per jaar is, 180 euro, maar ja, gezien mijn inkomen heb ik het aangedurfd.
Wilde ook zo'n verzekering nemen. Totdat ik vernam dat een goede inboedelverzekering het vergoed als je tel in huis bijvoorbeeld van de trap af valt etc. Dus dan betaal je alleen maar voor diefstal zeg ¤10 per maand. Per 2 jaar is dat ¤240. Is dat het jou waard?
Ikh eb bij interpolis een inboedel en buiten de deur verzekering voor al mijn spullen. Toen mijn telefoon en fiets gestolen waren kreeg ik een nieuwe en laatst heb ik eigenhandig mijn telefoon gemold en toen kreeg ik de dagwaarde. Heb dus geen aparte verzekering, maar toch dekking. Misschien daar eens naar kijken?
Ik heb altijd gezegd dat ik zo'n verzekering onzin vind, maar toen mijn vriend twee weken geleden wilde proberen of hij zijn splinternieuwe smartphone ook op 40 graden kon wassen, was ik toch blij dat hij ondanks mijn gezeur dat het geldverspilling is, zijn verzekering niet opgezegd heeft
Ik heb ooit zo'n verzekering gehad. Telefoon is toen uit mijn tas gestolen. Kreeg niks vergoed, want geen sporen van braak...
Mij is het voorlopig nog waard ja. Ik heb verder geen verzekering gedoe, regelen mijn ouders nog allemaal. Dat is lief. Dit vind ik gewoon handig. Telefoon stuk, dan hup zo geregeld.
Sommige telefoondealers zijn aangesloten bij een verzekeringsmaatschappij. Dan kan je direct via hen een verzekering afsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven