Ryanair: maximum afmeting 20kg koffer?
zondag 11 augustus 2013 om 17:55
Hoihoiiii,
Ik ga volgende week 2 maanden of langer naar Ierland om vrijwilligerswerk te doen bij een wildlife en zeehonden opvang, in wil een beetje meer kleding keus hebben dan toen ik ging backpacken en heel minimalistisch ingepakt heb, dus heb ik een koffer van 20 kg ingecheckt bij RyanAir.
Nu is mijn vraag of er een maximum afmeting is voor ingecheckte bagage? (ik moet de koffer nog kopen) Ik kan het niet op de site vinden.
Alvast bedankt!
Ik ga volgende week 2 maanden of langer naar Ierland om vrijwilligerswerk te doen bij een wildlife en zeehonden opvang, in wil een beetje meer kleding keus hebben dan toen ik ging backpacken en heel minimalistisch ingepakt heb, dus heb ik een koffer van 20 kg ingecheckt bij RyanAir.
Nu is mijn vraag of er een maximum afmeting is voor ingecheckte bagage? (ik moet de koffer nog kopen) Ik kan het niet op de site vinden.
Alvast bedankt!
Go with the flow, go your own way and there's no shame in being crazy!
zondag 11 augustus 2013 om 18:02
quote:Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair voor vervoer geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo of met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep.http://www.ryanair.com/nl ... egulations-checkedbaggage
woensdag 14 juni 2017 om 15:09
Is iedereens google kapot?
Een stuk handbagage per persoon met een gewicht tot 10kg en maximale afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus een klein tasje van maximaal 35cm x 20cm x 20cm.
(staat in de link die hierboven al gepost is)
Jouw koffertje is dus wat te breed.
Ik zou het wel gokken overigens want ik heb regelmatig met Ryanair gevlogen en nooit iemand gezien die de koffer in dat meetding moest doen. Zelfs al waren ze overduidelijk te groot.
Bij vliegen met Easyjey hoef je dat niet te proberen, daar moet je vet bijbetalen.