Werk & Studie alle pijlers

kopopleiding leraar

12-08-2013 11:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Na het behalen van HBO pedagogiek wil ik nog een kop opleiding omgangskunde doen. Je krijgt dan een extra jaar prestatiebeurs/studiefinanciering, dat is wel interessant. Ik werk nu fulltime maar ga wel minder werken om te studeren en stage te lopen. Nu vraag ik mij af word mijn inkomen en van mijn man meegeteld, want dan krijg ik dat extra jaar niet. Normaal is er een grens qua bijverdiensten als student, geldt dit ook voor de kop opleiding? Ik ga namelijk wel over die grens heen Ivm. vaste lasten. Ik heb duo al gebeld en ze zeggen verschillende antwoorden. Iemand een kop opleiding gevolgd en heeft hier antwoord op? Bedankt!
Ja, ook als je de lerarenopleiding doet geldt die grens.

Als je dat geld niet krijgt kun je volgens mij nog steeds Tegemoetkoming Leraren aanvragen, dan wordt de helft van je collegegeld en boeken vergoedt.

Als je al gaat werken in het onderwijs kan je baan als stage tellen, dan hoef je niet én te werken voor de centen én stage te lopen, maar is het in één.
Oh wacht even, is die kopopleiding wel iets met leraar? Omdat dat in je titel stond ging ik daar vanuit nl.
Ja het is de 1 jarige kopopleiding leraar omgangskunde. Helaas kom ik niet in aanmerking voor een tegemoetkoming want ik werk niet in het onderwijs. Aangezien ik minder moet gaan werken leek de kop opleiding ideaal aangezien je nog een jaar extra prestatiebeurs krijgt.
quote:shannaa84 schreef op 12 augustus 2013 @ 12:23:

Ja het is de 1 jarige kopopleiding leraar omgangskunde. Helaas kom ik niet in aanmerking voor een tegemoetkoming want ik werk niet in het onderwijs. Aangezien ik minder moet gaan werken leek de kop opleiding ideaal aangezien je nog een jaar extra prestatiebeurs krijgt.Maar je wil wel in het onderwijs werken en je zult toch stage moeten gaan lopen, dan kun je misschien toch proberen om een lesgeefbaan te vinden, hoewel de tijd van het jaar daarvoor natuurlijk heel erg ongunstig is.
Je inkomen telt gewoon mee tijdens het extra jaar maar dan alleen het inkomen dat je hebt gehad tijdens de maanden dat je ook financiering kreeg. Stel je hebt vanaf februari recht dan worden ook de inkomsten vanaf die maand meegeteld. Het inkomen van een partner telt niet mee tenzij dit bij de belastingdienst onder jouw verzamelinkomen vermeld staat. het extra jaar moet wel vallen binnen de 10 jaar vanaf het moment dat je voor het eerst studiefinanciering kreeg en je mag niet ouder zijn dan 30 jaar. Als je geen recht hebt op een extra jaar prestatiebeurs blijven er nog 2 financieringen over: de lerarenbeurs (hiervoor moet je inderdaad een baan hebben en betaalt je werkgever mee) en de tegemoetkoming leraren. Deze is inderdaad een tegemoetkoming in het collegegeld en boeken en de hoogte is afhankelijk van het inkomen van jou en een eventuele partner.
Waar geeft een leraar omgangskunde eigenlijk les? Ik ken het vak niet en bij mij op school bestaat het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven