fruitvliegjes ellende
maandag 12 augustus 2013 om 15:17
Hoi ik heb via google en het forum al wat tips gevonden en geprobeerd. Maar de fruitvliegjes blijven maar in de keuken zitten ( bij de senseo en prullenbak ). Ik maak alles netjes elke dag schoon en leeg elke dag de prullenbak . Gooi de etensresten buiten in de container...maar nog zijn er heel veel van die vieze fruitvliegjes. Dus mijn vraag wie heeft de tip?
maandag 12 augustus 2013 om 15:25
Echt een mini druppeltje van iets kan al genoeg zijn om ze te houden. Snachts de ramen goed open, ze houden niet van toch en kou. En desnoods een fles met smalle hals neerzetten met bv siroop. Daar gaan ze in, hand er op en even schudden. Gewoon ieder half uur ofzo even doen. En echt goed schrobben. Ook de naadjes /kitrandjes van je aanrecht, onder de ijskast ed.
maandag 12 augustus 2013 om 15:34
Hier zitten ze in de potgrond van een plant, denk ik. Als ik die water heb gegeven, ligt een dag later de hele vensterbank vol met dode fruitvliegjes. Maar je ziet ze niet vliegen/zitten.
Nu heb ik die plant buitenstaan. Hopelijk vinden die beestjes het daar leuker en kan ik de plant weer rustig binnenzetten.
Nu heb ik die plant buitenstaan. Hopelijk vinden die beestjes het daar leuker en kan ik de plant weer rustig binnenzetten.
maandag 12 augustus 2013 om 15:35
Azijn met afwasmiddel helpt bij mij niet. Wat bij mij op het moment wel redelijk helpt: potjes met wijn, plastic erover heen gespannen en daar een paar gaatjes in geprikt. Zo kunnen ze er wel in, maar niet meer eruit.
Ik ben verder heel schoon, ik was altijd direct alles af, verwissel mijn vuilniszak elke dag, etensresten doe ik in een plastic zakje voor ik ze weg gooi etc.. Maar mijn huisgenoten zijn minder hygiënisch dus die fruitvliegjes blijven terug komen.
Ik ben verder heel schoon, ik was altijd direct alles af, verwissel mijn vuilniszak elke dag, etensresten doe ik in een plastic zakje voor ik ze weg gooi etc.. Maar mijn huisgenoten zijn minder hygiënisch dus die fruitvliegjes blijven terug komen.
maandag 12 augustus 2013 om 15:38
Wij hebben ook vreselijk last van fruitvliegjes gehad ( ik denk door de koffieautomaat). De tip azijn en afwasmiddel werkte hier niet. Toen we op vakantie gingen heb ik de koffieautomaat helemaal gereinigd en bij terugkomst waren de vliegjes verdwenen. Misschien een aantal dagen zonder senseo proberen?
maandag 12 augustus 2013 om 15:39
Ik zet een groot glas neer met een klein laagje sinaasappelsap. Hier leg ik een cd bovenop zodat ze er niet meer uit vliegen en dit laat ik een paar dagen staan.
Na een paar dagen zit hij vol met fruitvliegjes en vervang ik hem weer met nieuwe sinaasappelsap. Hoe meer dode fruitvliegjes erin zitten hoe meer erop af komen en dus hoe minder en bij het fruit zit.
Fruit past bij ons niet in de koelkast anders het ik het er daar wel bij gezet. Verder proberen we alles zo schoon mogelijk te houden, schillenbakje steeds leeg en anders buiten zetten en de prollenbak regelmatig legen en heel goed schoonmaken.
Het ziet er heel ranzig uit maar ik heb ze liever in dat glas dan bij het fruit.
Na een paar dagen zit hij vol met fruitvliegjes en vervang ik hem weer met nieuwe sinaasappelsap. Hoe meer dode fruitvliegjes erin zitten hoe meer erop af komen en dus hoe minder en bij het fruit zit.
Fruit past bij ons niet in de koelkast anders het ik het er daar wel bij gezet. Verder proberen we alles zo schoon mogelijk te houden, schillenbakje steeds leeg en anders buiten zetten en de prollenbak regelmatig legen en heel goed schoonmaken.
Het ziet er heel ranzig uit maar ik heb ze liever in dat glas dan bij het fruit.
maandag 12 augustus 2013 om 15:40
Beetje fruitafval of overgebleven stukjes in een bakje doen. Daar overheen huishoudfolie, goed vastmaken. Een paar gaatjes erin prikken. Ze kunnen er wel in, maar niet meer uit. Hetzelfde principe als een wespen al dus.
Zet het bakje ergens neer in een hoekje of zo. En als de vangst groot genoeg is gooi je het bakje weg en maak je een nieuwe val.
Zet het bakje ergens neer in een hoekje of zo. En als de vangst groot genoeg is gooi je het bakje weg en maak je een nieuwe val.
maandag 12 augustus 2013 om 15:40
Beetje fruitafval of overgebleven stukjes in een bakje doen. Daar overheen huishoudfolie, goed vastmaken. Een paar gaatjes erin prikken. Ze kunnen er wel in, maar niet meer uit. Hetzelfde principe als een wespen al dus.
maandag 12 augustus 2013 om 16:25
maandag 12 augustus 2013 om 16:33
Het afwasmiddel is bedoeld om de oppervlaktespanning van de azijn te breken, waardoor de vliegjes niet op het oppervlak kunnen blijven zitten, maar er doorheen zakken en verdrinken.
Bij mij werkt balsamicoazijn het beste, met maar een drupje afwasmiddel. voor gewone azijn halen mijn decadente/verwende fruitvliegjes hun bevallige neusjes op.
Wijn en bierrestjes vinden de meeste fruitvliegjes ook erg lekker.
Bij mij werkt balsamicoazijn het beste, met maar een drupje afwasmiddel. voor gewone azijn halen mijn decadente/verwende fruitvliegjes hun bevallige neusjes op.
Wijn en bierrestjes vinden de meeste fruitvliegjes ook erg lekker.
maandag 12 augustus 2013 om 16:34
quote:pop1980 schreef op 12 augustus 2013 @ 16:33:
Het afwasmiddel is bedoeld om de oppervlaktespanning van de azijn te breken, waardoor de vliegjes niet op het oppervlak kunnen blijven zitten, maar er doorheen zakken en verdrinken.
Wijn en bierrestjes vinden de meeste fruitvliegjes ook erg lekker.Ik heb er hier geen afwasmiddel in gedaan. Ze blijven gewoon drijven en komen niet meer uit de azijn als ze er eenmaal in liggen.
Wijn en bierrestjes vinden de meeste fruitvliegjes ook erg lekker.Ik heb er hier geen afwasmiddel in gedaan. Ze blijven gewoon drijven en komen niet meer uit de azijn als ze er eenmaal in liggen.
maandag 12 augustus 2013 om 16:35
maandag 12 augustus 2013 om 16:38
maandag 12 augustus 2013 om 16:56
Ik heb in de keuken schaaltjes met wijnazijn en afwasmiddel staan, daar kwamen ze wel op af. In de zitkamer werkte het niet, maar daar doet een schaaltje met bier en afwasmiddel het weer goed. Gewoon wat verschillende dingen proberen dus. Zilverfolie of afdekfolie er overheen met wat gaatjes er in. Binnen een dag moet je zeker wel 20 vliegjes gevangen hebben.