Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
@ mayou en Kris33, bedankt voor de tips/waarschuwingen aangaande duiken. Wij zijn inderdaad niet op zoek naar een plek waar je met een duik de hele dag kwijt bent. Ik ga even naar de eilandjes die jullie noemen kijken. Kantduiken zou voor ons ideaal zijn, ik ga ook nog zoeken op het duikforum wat daar aangeraden wordt. Die Payam Lodge ziet er ook mooi uit, wel iets langer varen dan ik zou willen, maar toch maar even bij mijn favorieten gezet.

Ik ben ongeveer bij pagina 12 met bijlezen van het topic en inderdaad ben ik wat negatieve dingen over Ao Nang tegen gekomen. Ivm werk en andere dingen helaas niet veel tijd om rustig alles na te lezen.

Het liefst zit ik dus (als dat bestaat) op een plek die niet te ver varen is van het vasteland (of een vliegveld heeft), dat niet te volgebouwd is, maar waar je wel gewoon wat restaurantjes enzo hebt en waar je kan duiken zonder dat het een uur varen naar een stek is. Nu maar zoeken naar die plek!
Net even gekeken maar Koh Tao, maar helaas is het in November net geen goede tijd voor duiken. Ik ben nu vooral aan het kijken naar Koh Phi Phi en Koh Lipe, maar andere suggesties zijn nog erg welkom!
Misschien vind je hier wat:

http://www.aroundtheglobe ... uiken-thailand-si653.html
Ik ben op Tao geweest in november en je kunt er gewoon duiken, alleen niet aan de oostkant van het eiland. Dus het is wel wat beperkter ja, maar wel te doen. Vanaf november is het aan de Andaman kant beter, dat wel. Ik vond duiken op Phi Phi ook heel mooi, alleen was ik er wel voor de tsunami, geen idee hoe het nu is.
Sorry maar wàt is er nou zo fout aan Ao Nang? Je kunt van daaruit toch van alles ondernemen? Wij gaan daarheen en blijven zo'n 5 dagen. Hebben het Cliff Beach Resort gekozen via 333 travel.

Ik zal vast wel meer en echte Thaise cultuur ergens anders vinden. Maar ik verwacht toch geen hel aks ik zo om me heen lees.
Ik ben weer terug van vakantie. Ik ben van tevoren erg blij geweest met jullie tips, dus ik wil ook mijn ervaringen hier even posten!

Het was mijn eerste keer Thailand, en ik wil zeker nog wel eens terug, wat een mooi land!

Het regenseizoen pakte voor ons in Bangkok goed uit (fijn weer om ook nog wat te doen, 38 graden met zon was niet te harden geweest denk ik), in Chiang Mai wat minder want we hebben een dag echt alleen maar regen gehad en daardoor konden we ook een dag trekking niet doen. Ook op de eilanden (Ko Samui/Ko Pangang/Ko Toa) hebben we regen gehad, maar gelukkig ook wel veel zon.

Het fleecevest is uiteindelijk niet meegegaan, en geen moment gemist :-) En zoals Mayou al ergens zei: gewoon zo'n flodderbroek gekocht en die overal gedragen, ideaal! We hebben erg genoten van het eten, maar helaas was mijn vriendin ook een dag behoorlijk ziek.

Ik vond de combinatie van alle dingen die Thailand te bieden heeft, heerlijk, zoveel verschillende dingen gedaan! Ook dat je alles daar nog kunt regelen, maar met onze korte reisduur (2,5 week) kostte het ook nog wel veel tijd om dingen daar te regelen. Vooral dingen als ferry, trein, tickets. Of misschien zeg ik dat verkeerd; Het regelen kost niet veel tijd, maar het uitzoeken wel en wij hadden ook niet alles uitgezocht. Dat zou ik een volgende keer anders doen.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
O iets wat ik hier nog niet eerder gelezen had maar wat ons wel veel tijd en gedoe gekost heeft helaas:

Wij hadden beiden een ING-rekening. Pinnen, vanaf je betaalrekening, wordt dan ondersteund door Maestro. En hoewel er in Thailand op iedere straathoek een pinautomaat te vinden is (of 2), zijn er maar weinig die Maestro ondersteunen. Ook bleek nog dat Maestro vanwege veelvuldige fraude in Indonesië en Thailand bedacht heeft, dat je alleen bij automaten ín het bankgebouw kunt pinnen. Wij wisten dit niet en allebei onze pasjes bleven maar weigeren. Heel vervelend en op een gegeven moment ook ronduit spannend. Het heeft ons veel tijd en geld gekost om hier achter te komen, dus voor wie nog gaat: hier zou ik zeker even naar kijken.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Da's nou leuk, dat je nog even komt vertellen hoe het geweest is, komt niet vaak voor. Balen van die bankpassen, maar nuttige info voor die nog gaan. Hier in Maleisië worden ook vaak bankpassen geweigerd sinds kort, wellicht heeft het daar ook mee te maken.

Die regen is niet zo erg toch? Ik vind het altijd wel lekker want het koelt zo heerlijk af dan.

Cirrus, nee Ao Nang is niet de hel, maar ik vond het er gewoon niet leuk. Er hing geen goede sfeer. Maar smaken verschillen gelukkig, want Dolf vond het er wel leuk.
Leuk om jouw bevindingen te lezen sunny_mar. Fijn om te horen ook dat regen idd de vakantiepret niet zo drukt... Ik ga eind volgende week en ik ben stiekem best een beetje nerveus, maar kan aan de andere kant ook niet wachten!

Wel krijg ik af en toe mijn zenuwmomentjes, om het alleen reizen, budget (alhoewel ik veel mensen hoor zeggen dat je echt niet super veel geld kwijt bent in Thailand. Het ticket is het duurst...). Dus het is prettig om te lezen dat alles bevallen is. Maar wat bedoel je met de pasjes? Moet je daarvoor iets omzetten of goed zoeken naar een bank waar je binnen kunt pinnen?
Leuk dat je komt vertellen hoe het was Sunnymar. Ik ben ook benieuwd wat je bedoelt met die pasjes. Ik heb ook zo een maestrocard van de ING. Kun je niet bij alle automaten mee pinnen of moet je daarvoor iets in Nederland regelen?
Goed om te weten Sunnymar! Tot nu toe nooit problemen gehad, wellicht is het sinds kort? Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
Ik heb net 2 supergoedkope tickets naar BKK gescoord!

450 pp! Dus maar 900 samen!

Het geheim is dit:

Vertrek vanaf AMS naar BKK via Abu Dhabi, terug BKK-Abu Dhabi naar Dusseldorf.

Dat maakt voor ons geen bal uit want we wonen een uur van Dusseldorf in het oosten van NL.

En op heen- en terugweg 2 uur stop op Abu Dhabi.

Niet boeiend voor dat geld!

Ik ben erg in mijn nopjes. Je kon deze alleen in de maand augustus boeken bij Ethiad. Vorige keer 1400 betaald voor 2 tickets, zelfde periode.

.

Vertrek 25 febr, terug 20 maart 2014.
Gaaf zeg Yas! Dat is echt een goeie prijs!
Sowee, goeie prijs!! Ik ga ook even kijken!
1340 voor 3 personen... das echt geen geld... Ik ga vriend vanavond lief aankijken. Ook een superkorting voor kinderen trouwens!
Oh en naar Singapore scheelt dat ook een hoop, wel enorme lange overstap in AD maar dan zou ik daar mss nog een nachtje kunnen blijven en rondje lopen... Goeie tip dit!
Ik bedoel dat als je je er bewust van bent, dat je het pinnen misschien beter 'plant'. Wij wilden liever geen grote bedragen op zak, dus ik pinde een paar keer een klein bedrag, tot dat niet ging en dan heb je meteen een probleem. Toen we eenmaal wisten wat het probleem was, hebben we veel grotere bedragen gepind zodat we een tijd vooruit konden en dan is het prima. Ik heb bijvoorbeeld gezorgd dat ik op Ko Tao niet hoefde te pinnen, aangezien dat een klein eiland is en ik niet wist of het daar zou kunnen.

Maestro doet het bij Bangkok Bank (en die zit volgens mij in heel Thailand) en je moet dus zorgen dat je overdag pint, bij een bankgebouw. Ik denk niet dat je dit kunt aanpassen op je pasje (zoals werelddekking, dat wordt geregeld door ING, maar dit heeft echt met Maestro te maken). Ik zou er zeker voor zorgen dat je een creditcard meeneemt waar je ook mee kunt pinnen, dat is duurder (4,50 per transactie), maar dan kun je in elk geval altijd bij je geld komen.

Ik geloof dat ik, als ik nog eens die kant op zou gaan (en dat staat wel op mijn wensenlijstje), ook zou overwegen om een 'vakantierekening' te openen bij een andere bank, die wel Mastercard/VISA ondersteund is voor de betaalpas.

Maar google vooral zelf ook even, want misschien/hopelijk verandert er wel iets. Dat je maar bij een beperkt aantal banken kunt pinnen zal wel zo blijven, maar dat dat alleen bij de ATM ín het bankgebouw kan, verandert misschien wel weer. Was namelijk ook net pas ingevoerd.
en ja Mayou, in het regenseizoen kun je er inderdaad prima zijn. Ik baalde wel van een dag non-stop regen in Chiang Mai. Van vrienden die net wat later reisden hoorde ik dat zij hun trip naar Chiang Mai hebben gecanceld, omdat trekking niet echt meer kon door de regenval.

En toen we aankwamen bij de eilanden, heeft het een dag echt gehoosd! Op zich niet zo erg, maar ik had me toen wel verheugd op de laatste dagen zon, zee, strand van de vakantie, en toen kregen we dit. Met ook niet echt positieve vooruitzichten. Gelukkig bleek het twee eilanden verder veel beter weer, maar die domper kwam wel even aan
Ja goeie he?

Mijn man verdient alle credits, hij heeft het gevonden.
Ik zit te kijken bij die site van Etihad, maar snap er geen ruk van. Ik krijg alleen maar dure tickets. Zou dat komen omdat ik andersom kijk (Azie-Europa-Azie), of omdat ik een Aziatisch IP adres heb of zo?
Andersom kijken kan inderdaad een (groot) verschil maken. Etihad vliegt pas sinds kort op Amsterdam dus storten ze nu veel aanbiedingen op de NL markt.
quote:boomberg81 schreef op 15 augustus 2013 @ 17:22:

Andersom kijken kan inderdaad een (groot) verschil maken. Etihad vliegt pas sinds kort op Amsterdam dus storten ze nu veel aanbiedingen op de NL markt.

Kan best zo zijn inderdaad.

Kijk bij Ticketspy.nl, Mayou. Daar heeft mijn man het gevonden. Maar dan wel van west naar oost
@ Mimosa: Even over die overstay, check dit ook even met je luchtvaartmaatschappij. Die mogen je nl alleen meenemen als je de correcte reisdocumenten voor de duur van je reis kan overleggen bij vertrek, zo niet dan riskeren zij een boete.

Ik heb nog een keer gekeken naar Ao Nang, maar als ik kijk naar welke ketens er allemaal hotels hebben denk ik dat ik begrijp wat jullie bedoelen. Ik denk aan PhiPhi, maar omdat we er wel wat langer willen verblijven (ca een week) vraag ik me af of dat niet te saai is voor de niet duikers (mijn ouders). Wat zijn jullie ervaringen, kun je je daar wel een weekje vermaken of valt dat tegen? Het lijkt erop dat het misschien wel gaat lukken de

reis naar ongeveer 17 dagen uit te breiden, dat zou wel fijn zijn.
Een week Phi Phi voor niet duikers is ook lekker hoor. Op Long Beach kon je toen echt heel erg mooi snorkelen. Er was een rif voor het strand waar je echt je ogen uitkeek. En je kunt wandelingen maken over het eiland en tripjes boeken naar andere plekken. Maar nogmaals, mijn info is een tikkie gedateerd want ben er 9 jaar geleden voor het laatst geweest. En als je denkt dat het toch te lang is zou je zowel Lipe als Phi Phi kunnen doen.

Ik vind het juist lekker om ergens langer dan een paar dagen te zitten trouwens. Al dat gehaast om maar zo veel mogelijk van een land te zien vind ik veel te vermoeiend.

Thanks voor de tip Yas!
Joehoe ! Ik ben terug van weggeweest!

Wilde graag even mijn ervaringen delen!

Vliegreis is allen keren helemaal goed gegaan, zelfs nog een binnenlandse vlucht gedaan en mijn vliegangst heb ik dus nu wel overwonnen.

Om heel eerlijk te zijn heeft het land mij enerzijds wel anderszijds ook niet gegrepen.

Wel omdat; het mijn eerste verre reis was, de natuur erg mooi is, je overweldigd wordt door geuren, kleuren en smaken, er prachtige tempels zijn, het bijzonder is om overal monniken tegen te komen op straat en het reizen erg makkelijk te doen is.

Niet omdat; Ik het echt te toeristisch vind, op elke straathoek kwam ik nederlanders tegen. De natuur prachtig is, maar ik ook zie hoe er door de Thai mee omgegaan wordt. Ik het lastig vind authenticiteit terug te vinden van het land. Ik heb vaak het gevoel gehad dat alles, maar dan ook echt alles op het toerisme gericht is. Wat natuurlijk ook fijn is voor die mensen omdat het werkgelegenheid biedt, maar gelijkertijd ik het idee heb dat alles ' gemaakt' is.

( Hoewel ik natuurlijk ook wel bij de meest toeristsiche plekken ben geweest, en ik graag nog een keer terug wil om meer onbekende gedeeltes te ontdekken)

En een van de ergste dingen vind ik hoe er met de olifanten omgegaan wordt. Het land telde ooit 100.000 olifanten. Nu nog maar 3000 waarvan meer dan de helft in gevangenschap leeft en mishandeld en uitgebuit wordt door en voor het toerisme.

Olifantritjes maken leek mij ook heel leuk, totdat ik mij er in ging verdiepen en ik er achter kwam dat het heel erg slecht is voor deze dieren. Er mag fysiek gezien niet eens op een rug van een olifant gezeten worden omdat de rug dit niet kan dragen. De olifanten worden toegetakeld door hun mahout met scherpe haken en worden erg verwond. Verder leven ze vaak in barre omstandigheden en wordt alleen de mahout er rijk van door met hen te ' bedelen' door op toeristische plekken te staan en toeristen te laten betalen om de olifant een banaan te kunnen voeren.

Een mahout verdient vaak op een avond gemiddeld een Thais maandsalaris!

Wij zijn in het Elephant Nature park geweest wat ik echt iedereen kan aanraden. Daar worden de mishandelde dieren opgevangen en worden ze heel goed verzorgd waar ze niet geslagen worden door hun mahout met haken en mishandeld worden. Je mag ze daar eten geven, ze aanraken en knuffelen en ze wassen in de rivier. Je krijgt een documentaire te zien en het is heel leerzaam.

Ik weet dat de overheid al het e.e.a gedaan heeft, maar naar mijn inziens nog veel te weinig.

Sorry voor mijn ' preek' Maar ik heb huilend in een tuk tuk gezeten, omdat deze man ons afzette bij een olifantenkraal ( wat niet de bedoeling was, wij hadden enkel om een tempel gevraagd) en ik voor mijn ogen zag hoe een olifant helemaal toegetakeld werd met een haak.

Ik zou trouwens ook niet aanraden om naar de longnecks te gaan.

Deze mensen zijn uit myanmar gehaald en in Thailand als attractie neergezet voor de toeristen.

Sorry voor mijn overwegend negatieve bericht, ik heb een bijzondere reis gehad maar wilde wel een eerlijk beeld schetsen zoals het op mij is overgekomen.

Toch wil ik iedereen uitnodigen zelf ervaringen op te doen in Thailand omdat het natuurlijk voor iedereen anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven