Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ik zit alweer rond te gluren op internet, alhoewel wij pas in febr. gaan.

Is er iemand op Koh Ngai geweest? Als ik dat zo zie dan lijkt het me wel wat.

Wij houden van totale rust na de heerlijke hectiek van BKK en willen dan erg relaxen.

Vorige keer zijn we na 1 dag weggerend van Phi Phi, gevlucht naar Koh Lanta, wat wel relaxed was.

Ik had Phi Phi nog in gedachten van voor de tsunami, is niets meer van over.
quote:mayou schreef op zondag 18 augustus 2013 11:44 Gigi, je kunt je koffer achterlaten bij het hotel in Kao Sok wanneer je naar de drijvende hutjes gaat.Daarna kom je toch weer terug in Kao Sok. Je neemt dan alleen iets mee voor 1 overnachting. En ja er zitten muggen in Thailand en nog meer dingen die prikken. Ze verkopen daar Deet (Sketolene, gele fles), dan hoef je geen lange mouwen aan 's avonds. Prima spul!

Boomberg, wij zijn toen iets van 3 nachten in Kao Sok geweest, was voor ons genoeg.

Bedankt voor je snelle en heldere reactie!

Daar kan ik zeker wat mee.

Een klamboe zullen ze ook vast hebben in hotels tegen alle prikbeesten?
Kao sok met een klein kind? Ik raad af...
quote:spectral schreef op 18 augustus 2013 @ 12:36:

Kao sok met een klein kind? Ik raad af...+ 1
Ai, bij mij begint het ook weer te kriebelen. Anderhalf jaar geleden voor het eerst geweest (eind dec/begin jan) en nu denk ik over nog een keertje in dezelfde periode.

Vorige keer rondje BKK - Kanchanaburi - Elephants World - Koh Payam - BKK gedaan. Denk nu aan het noorden (wellicht gecombineerd met Laos), maar zou ook zomaar weer een eiland en wellicht Kao Sok ofzo kunnen worden.

Ik reis alleen en heb dat vorige keer wat ongelukkig aangepakt. Ik zat steeds op plekken met vrijwel alleen maar stelletjes en gezinnen. Weinig aanspraak gehad. Iemand nog tips wat dat betreft voor een vrouw van 40 die niet zo'n zin heeft in de typische backpackershostels?
Poeh ik zou alleen op een raft slapen met je kind als het 2 zwemdiploma's heeft. Dan is het heel leuk. Anders niet!
Ik ben niet van plan om in een tree house of op zo'n raft ding te gaan slapen, dat lijkt me inderdaad niet handig met een actieve 1 jarige...

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft iemand ervaring met Ko Yao Noi of Ko Yao Yai?
Wij zijn op ko Yao noi geweest, prima eiland maar niets bijzonders. Er is weinig te beleven, weinig mooie resorts en de stranden zijn mwah.

Wij hebben daar 3 dagen heel primitief geslapen, en daarna 3 dagen heel primitief op Ko siboya, wat wij veel bijzonderder vonden.

Ko lanta is helemaal fijn met kinderen.
Koh Lanta vond ik ook erg fijn.
Koh Lanta klinkt inderdaad wel erg fijn. Misschien dan toch nog wat minder duiken nu.

Deze week gaan we de knoop doorhakken wat betreft de precieze periode en dan eens gaan kijken waar welke accomodatie beschikbaar is. Ik hoop dat ik de week van 11-17 november nog akkoord krijg om vrij te nemen, dan kunnen we 2 en een halve week gaan van 11 tot 28 november.
Waar op Koh Lanta hebben jullie gezeten en hoe is dat bevallen? Ben aan het orienteren via booking en tripadvisor, maar kan geen kwaad het hier ook nog eens te vragen.
Wij zaten eerst op het Klong Dao Beach... erg relaxt. Zit daar genoeg wat echt heel leuk is.

Later in een duur resort als afsluiter van onze trip, Rawi Warin Resort, maar dat was echt een verschrikking.
Klong Dao beach is denk ik wel het meest relaxte om met een klein kind te zitten, het strand loopt erg geleidelijk af. Op het strand ook een aantal leuke restaurantjes. Long beach (&Pra Ae) is direct diep en dus minder geschikt met kinderen. Wel aantal goede restaurantjes op het strand! Klong Kong beach heeft erg veel rotsen, blij laag water kun je nauwelijks zwemmen. Deze baai heeft ook erg veel alternatievere barretjes in de rasta sfeer met bijbehorende wiet. Klong Nin heeft een aantal leuke hotels, maar volgens mij loopt de zee er wel snel af. Kantiang Bay is echt wat cerder naar het zuiden op het eiland, ook echt een leuk dorp. Daar zit ook de duikschool die qua tijdsduur met duken wat kortere trips heeft tov de anderen die meestal vanaf de andere punt (Saladan) vertrekken. Via Scubafish kun je ook even accomodatie vragen, Saffron is de eigenaresse en helpt graag. De zee loopt in Kantiang ook geleidelijk af, en net als bij Klong Dao is het echt een poederstrand. Hoop dat dit al wat helpt?

Ik zit zelf meestal op Long beach, bij Somewhere Else. Leuke bungalowtjes met fan en koud water, wellicht wil jij wel wat meer luxe met kind (en ouders)? Kijk dan eens op Mook Lanta, wel ook op Long beach, maar ook erg goede verhalen over gehoord! Niet overdreven luxe, wel met airco en warm water. Hotel heeft nieuwe eigenaren en is nu tijdens low season de huisjes aan het opknappen. Succes met uitzoeken!
Dat lijkt me balen, heb je je lekker verheugd op een luxe afsluiter, blijkt het niks te zijn!

Ook voor Bangkok en Khao Sok ben ik aan het kijken, in Khao Sok worden het in elk geval niet de treehouses of die raft dingen, het zal een resort iets buiten het echte NP worden als dat kan.

Ik zie dat daar ook Elephant Hills zit voor zover ik kan teruglezen is dit er 1 waar je geen ritjes op de Olifanten mag maken, maar als ik plaatjes kijk zie ik toch (Thai) mensen erop zitten... Iemand ervaring hiermee?
Super Kris33! Ik ga je tips allemaal in google gooien... maar als ik verstanding ben niet vandaag meer...

Dank je!
Kijk je ook even op de site van Travelfish.org? Daar wordt ook veel accomodatie beschreven, wellicht heb je daar de gouden tip in staan?
Wij hebben bij Art's gezeten in Kao Sok. Niet in Treehouses maar gewone bungalows, wel op palen trouwens. Was pal aan de rivier op een punt waar je ook kunt zwemmen. Erg leuk.

Kris, da's toch niet het zelfde als Where Else? Daar heb ik een keer gezeten, erg leuk alleen slecht strand voor de deur.
Hi Mayou, Where Else is van zijn broer en zit op Klong Kong! Heb er vaak gegeten, erg lekker en leuk! Idd jammer van dat strand.
Werkte toen een hele leuk vrouw, volgens mij heette ze Jeaow of zo iets. Wij hadden een hele maffe hut toen, met een uitkijktoren er boven op
quote:boomberg81 schreef op 19 augustus 2013 @ 22:56:

Dat lijkt me balen, heb je je lekker verheugd op een luxe afsluiter, blijkt het niks te zijn!

Ook voor Bangkok en Khao Sok ben ik aan het kijken, in Khao Sok worden het in elk geval niet de treehouses of die raft dingen, het zal een resort iets buiten het echte NP worden als dat kan.

Ik zie dat daar ook Elephant Hills zit voor zover ik kan teruglezen is dit er 1 waar je geen ritjes op de Olifanten mag maken, maar als ik plaatjes kijk zie ik toch (Thai) mensen erop zitten... Iemand ervaring hiermee?

Maar wat willen jullie in Kao Sok doen?

Ach luxe en niets is overdreven.... maar luxe resorts zijn vaak synoniem voor vervelende mensen.
Hmm ik had daar graag veel gewandeld en misschien ook een stuk op dat meer gevaren (mijn ouders gaan mee, dus eventueel afwisselen), maar vraag me nu toch af of Khao Sok wel een goede keus is...
Hmmm ik heb inmiddels toch wel veel dingen en fora gelezen die Khao Sok afraden voor kleine kinderen... Ik las elders de tip om naar Kanchanaburi te gaan en dan het Erawan National park te bezoeken, is dat misschien beter?

Wat ik heel graag naast stad (BKK) en strand (Koh Lanta denk ik) is een stukje meekrijgen van de natuur (jungle) van Thailand. Een plek waar we een paar goede wandelingen kunnen maken (kleine op de rug).

Ik weet in elk geval nu al zeker dat als het ons ook maar een beetje bevalt daar ik zeker nog eens terug wil als zoonlief wat ouder is. Want ik zie heel veel dingen die volgens mij geweldig zijn met oudere kinderen (nachttrein, Treehouses, raften etc).
Erawan is ook mooi, wij zijn helaas niet tot de hoogste waterval geklommen omdat we van de gids verder moesten.

Wel lekker gezwommen daar.
quote:boomberg81 schreef op 19 augustus 2013 @ 17:31:

Waar op Koh Lanta hebben jullie gezeten en hoe is dat bevallen? Ben aan het orienteren via booking en tripadvisor, maar kan geen kwaad het hier ook nog eens te vragen.www.relaxbay.com

We hadden er 3 dagen gepland, is een week geworden.

Is ook erg kindvriendelijk. Niet dat ik dat zoek, maar het viel me op.
O ja, Erawan met een peuter zou ik niet doen.

Hoge klim!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven