Gerechten bij het kampvuur

12-08-2013 20:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over een aantal dagen ga ik met wat vrienden een avondje kamperen. Kletsen en biertjes drinken rondom een kampvuur.

Nu ben ik nog op zoek naar lekkere en makkelijk te maken gerechten. (Die maak ik natuurlijk van te voren en niet ter plekke )

En geen gerechten die na bereiding in de koeling moeten.

Heeft iemand leuke ideeen of inspiratie?

Liefs,

Sophie
Uiteraard worstjes en marshmallows aan een stok en roosteren.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gebakken banaan.
Brooddeeg aan het einde van een stok boven het vuur houden totdat het gaar is en dan een stuk rookworst er in.

Pan soep?
Stokbrood!, en dus echt letterlijk brood op een stok bakken boven het vuur.. Grill daarbij dunnen worstjes, zelf gemaakt.. dun genoeg om daarna in het broodje te doen met saus..
Speenvarken aan het spit. Met een appel in zijn bek natuurlijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Er is helemaal niets mis met de diepvries spare ribs van de Lidl. In een stukje aluminiumfolie en warm laten worden. Wel zo makkelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Aardappelen in alu folie
Als je googled (ja, ja) dan heb je op scouting sites veel ideeën.

http://www.scoutingbentel ... en/kampvuurgerechten.html
Brooddeeg aan een stok. Voor vers gebakken brood vullen met worstjes.

Allerlei pakketjes in alufolie, zoals zalm met mosterd en bruine suiker lekker op bruin brood met raketsla.

Banaan in schil ingesneden, plakjes mars erin. Helemaal inpakken in alufolie op de kooltjes
quote:Sensual_D schreef op 12 augustus 2013 @ 20:59:

Aardappelen in alu folie

En maiskolven.

En kastanjes in het vuur.

Toetje;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wauw! Dankjewel voor de reacties, daar kan ik wel wat mee.

Natuurlijk veel leuker om ter plekke iets te bereiden.
Koude pastasalade met dressing, cherrietomaatjes, ham of spek, paprika, klein beetje gedroogde tomaten, lente ui. (en wat je er nog meer lekker in vindt natuurlijk)

of

Koude harricot verts salade met dressing, gekookte eieren, tomaten, ham of spekjes, sjalotje of lente ui.

En lekker komkommer/tomaat/ui salade (als je hebt wat verse kruiden erbij). Lekker fris. Of lekker heet met een klein beetje rode peper erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Stokbrood of ovenstokbrood inkepingen in maken en dan knoflook/kruidenboter tussen doen. In folie nog even verwarmen op het kampvuur. (ovenstokbrood zou ik wel eerst thuis afbakken, maar omdat het goedkoper is dacht ik, is ook nog een oplossing)
Allerlei dingen in zilverfolie in de kolen van het vuur, heel erg lekker. Wel een paar laagjes aluminiumfolie gebruiken. Broodjes op stokken, al dan niet met vulling. Of simpelweg frikandel/spekjes.

Als toetje sinaasappelcakejes, super lekker! Snij een kapje van de sinaasappel af, en hol 'm uit (zorg dat je de schil niet kapot maakt). Doe er daarna 1/2 scheppen (kruid)cake deeg in en doe het kapje er weer op. In zilverfolie wikkelen en een tijdje in de kolen, en je hebt een heel lekker cakeje.

Verzin het en je kunt het op/in een vuur maken.
En handig is een koeltas of een koelbox mee te nemen.

En ik weet niet of jullie ook een tafeltje hebben maar dan kan je ook een pot augurken/amsterdamse uien, potje olijven, potje zoete pepertjes met roomkaas, potje fetakaas en dat soort dingen meenemen.

Gewoon wat potten waar iedereen wat uit kan pakken.
indische gehaktballetjes, quiche, chips
Pitabroodjes met (pizza) tosti quick saus en:

-salami

-ham

-kaas

-ui

-paprika

-alles wat ook lekker is op zo'n broodje

in alufolie wikkelen en warm laten worden.
Zo lekker allemaal!en idd maïskolven ff koken insmeren met roomboter vuurtje eronder en dan beetje zout erop doen
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Ik heb genoeg inspiratie, dankjewel voor het meedenken!

De gerechten worden brood on a stick met worstjes, maiskolven en als nagerecht marshmallows.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven