Sigaretjes maken.

12-08-2013 10:35 91 berichten
Hallo ladies,

Op aanraden van een kennis ben ik nu dan eindelijk overgestapt op zelfgemaakte sigaretten. De stelling was dat ik het veel lekkerder zou vinden en dat ik geen kans had op bruine vingers (die ik nooit heb gehad, pfff)

Het is inderdaad waar, ik vind het lekkerder, de rook is zachter.

Maar nu dit. Elke keer als ik wil roken, dan maak ik een sigaretje en steek deze op. Nou schijn ik dat helemaal verkeerd te doen, want het is de bedoeling dat ik als een soort fabrieksslaaf tientallen sigaretten van te voren maak, zodat ik gedachteloos zo'n ding in m'n hoofd kan steken. (stomme ik) Maar is het niet zo dat als je dat doet dat je dan gedachteloos ineens drie keer zoveel gaat roken?

Jullie mening?

Oh ja, en voor de antirookbrigade? Ik puf lekker toch door.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook zelf gaan maken, maar wat is een betaalbaar en goed machientje?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 12 augustus 2013 @ 13:01:

Ik wil ook zelf gaan maken, maar wat is een betaalbaar en goed machientje?

Mij is het Mascotte machientje aangeraden. Dat heb ik gekocht en was een tientje. De persoon die mij deze aan raadde, heeft hem zelf al 11 jaar, dus dat is dan goedkoop te noemen.

Er zijn goedkopere op de markt, maar die blijken vaak niet zo lang mee te gaan en het resultaat valt vaak tegen.
Nostalgie!

Ik moet bij het lezen van dit topic aan mijn Oma denken.

Kan het getik van het filter op tafel in gedachte horen.

Vond er niets tokkies aan als mijn Oma haar mooie cigaretten houdertje uit haar tas pakte. Vond het wel passen bij een dame als zij.

Nu rookt ze sloffen per week en rolt ze niet meer zelf. Vind het wel jammer. Zo'n pakje op tafel is en stuk minder des dames.
quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2013 @ 11:19:

[...]

Tja, ik kan een kilo tabak kopen voor 16 euro en dat komt van een bekende merkfabriek. Dat is natuurlijk spotgoedkoop, maar als ik het niet te roken vind, dan is het alsnog weggegooid geld.Waar koop je een kilo tabak voor 16 euro, tis bij mij als het maar dampt
Ik maak ze ook zelf!

Thuis inderdaad per stuk, en voor mn werk en als ik weg ga (visite oid) maak ik er een aantal vooruit. Even rekenen hoeveel je er denkt nodig te hebben. en op = op en dus pech

Vakantie koop ik gewoon pakjes sigaretten.

Ik heb overigens bij de action zon apparaatje gekocht waar je er 2 tegelijk mee kunt maken, scheelt weer tijd als ik ze vooruit zit te draaien ;) en hij werkt prima als je er niet zo hardhandig mee omgaat.
quote:mika65 schreef op 12 augustus 2013 @ 13:51:

[...]

Waar koop je een kilo tabak voor 16 euro, tis bij mij als het maar dampt

Ik kom ergens waar ik dat kan bestellen. Hoe dat verder in z'n werk gaat, dat weet ik niet.

Er staat op het net dat je emmertjes tabak kunt kopen vanuit België, misschien is dat wat voor jou
quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2013 @ 14:08:

[...]

Ik kom ergens waar ik dat kan bestellen. Hoe dat verder in z'n werk gaat, dat weet ik niet.

Er staat op het net dat je emmertjes tabak kunt kopen vanuit België, misschien is dat wat voor jouIk ga ff zoeken, thxx
quote:GiuliettaCapuletti, 3 uur geleden

Stoppen. Roken is zooo jaren '80. Roken staat niemand.

Groeten, de antirookbrigade.

+ 1

Ga toch elektrisch roken, krijg je helemaal geen gele stinkvingers meer.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik maak ze ook zelf. Met een mascottemasjientje, lidl-hulzen en een blik West-tabak. Gaat prima en scheelt echt enorm veel geld. Ben wel benieuwd trouwens naar de electrische sigaret. Als ik er daar eentje van zou moeten kopen, welke is dan het beste? Lekkerste?
South beach smoke. .

Nee, geen aandelen
Als ik wegga dan maak ik er een paar vooruit maar als ik thuis ben dan maak ik er ook gewoon een wanneer ik een sigaret wil roken. Een pakje sigaretten kopen doe ik nooit meer, dan vraag ik me aan het eind van de dag ook af waar ze allemaal zijn gebleven.
quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2013 @ 11:41:

Nu gebruik ik de hulzen van de Aldi en daar ben ik dik tevreden over.Die gebruik ik ook! Ideaal.
Ben ik de enige die bij de topic titel dacht dat het zou gaan om een boze moeder wiens schoonpa/ome harry/kennis aan haar dreumes aan het leren was hoe hij shaggies moet draaien??
Because it says so in the book!
Ik draai ze sinds kort ook zelf. In het begin voelde ik me ook een beetje een tokkie, maar daar ben ik inmiddels overheen.

Heb een machine van Mascotte, hulzen ook van Mascotte (nu met menthol smaak) en Marlboro tabak. Heb ook West geprobeerd, maar vond ik te scherp. Het scheelt me 20 euro per week ongeveer.

Als ik thuis ben draai ik ze per keer. Als ik wegga draai ik voor.
quote:HermioneGranger, 11 minuten geleden

Ben ik de enige die bij de topic titel dacht dat het zou gaan om een boze moeder wiens schoonpa/ome harry/kennis aan haar dreumes aan het leren was hoe hij shaggies moet draaien?? Nee, zo'n topic hadden we al gehad, mag volgend jaar pas weer.
Ik rook niet, weet niet wat ik smeriger vind om te zien: een shaggie draaien met vloei, of met zo'n machientje. Heb het te veel gezien in mijn jeugd, moeder die hele etui vol draaide voor een dag, aan het einde van de dag etui leeg en volgende ochtend opnieuw beginnen. "Gelukkig" stapte ze na een tijd over op sigaretten, dat stonk iets minder . . . . .
Wat een nuttige bijdrage aan dit topic!
Ik doe het sinds enkele dagen ook weer, wel trouw aan m'n merk.. Veel van te voren doe ik ook niet, m'n vriend wel... Geen zin in, te lui voor! maar ik vind het wel een leuk topic!
quote:meisje22 schreef op 12 augustus 2013 @ 23:49:

Wat een nuttige bijdrage aan dit topic!Tja, want roken is zoooo nuttig. Ik mijd rokers zoveel mogelijk. Ze stinken. Vind je zeker ook niet nuttig. Jammer joh!
En ik ga morgen naar België, inslaaaaan.
quote:Maleficent schreef op 12 augustus 2013 @ 10:57:

[...]

Heeft hij geen zin in.

Dit op daagjes weg.

Wij maken ze meestal zelf. Doen we dat een keer niet, uit pure luiheid, merk ik dat gelijk aan het gat in ons budget.

Als et om eenmalig gaat koop ik nog wel eens een pakje, maar meestal maak ik ( vrind niet, die beweert bij hoog en laag dat hij ze niet zelf kan maken ;) ) 2 pakjes vooruit en kunnen we er 2 of 3 dagen mee voort.

Ik neem dat ding + bus + filterhulzen niet mee op stap, is me teveel gesjouw. Dus moet ik ze van te voren zelf maken, of kopen.

Zelf maken is dan meestal wat ik doe. Voor een werkdag maak ik er 6, kom meestal weer met 4 thuis. Zeer weinig tijd om te roken op mijn werk Als we thuis zijn roken we er ongeveer 10 per persoon perdag. Dus 20 in totaal. Zo onwijs veel goedkoper dan pakjes kopen. Scheelt echt heel veel.

Dus.;
quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2013 @ 11:37:

Ik heb al een blik gevonden waar ik nu voor ga. L&M tabak. De sigaretten daarvan vind ik wel lekker.

Dacht dat het niet bestond.Wij roken John player special tabak meestal. En soms LM.
quote:meisje22, 6 minuten geleden

Wat een nuttige bijdrage aan dit topic!Ik heb nog zo'n nuttige bijdrage aan dit topic. Als ik dit zo allemaal lees, vind ik het klinken als junkenpraat. Kan er niks aan doen, herinnert me echt aan het gedrag en de gesprekken van junks die ik tijdens mijn werk in de horeca tegenkwam. Ik realiseer me dat roken echt niks anders is dan gebruiken. Maar goed, zoals ik al zei, nog zo'n nuttige bijdrage.
quote:lilaemme schreef op maandag 12 augustus 2013 23:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="meisje22 in "Sigaretjes maken."" class="messagelink">meisje22 schreef op 12 augustus 2013 @ 23:49</a>:</b>

Wat een nuttige bijdrage aan dit topic!</div></blockquote>Tja, want roken is zoooo nuttig. Ik mijd rokers zoveel mogelijk. Ze stinken. Vind je zeker ook niet nuttig. Jammer joh! Of roken nuttig is of niet staat helemaal ter discussie, en of roken smerig is of niet ook niet. Ik mijd mensen zoals jij. Mensen die altijd hun zegje moeten doen, of het nou over hun gaat of niet. Overigens was het geen reactie op jou, maar je hebt vast al heel lang op je handen gezeten tijdens deze draad? En nu moest he natuurlijk toch je zegje doen. Blijkbaar mijd je rokers dus niet zoveel mogelijk, want als je er iets over kan zeggen, laat je het niet na. :-)
quote:MrsStanleyWalker schreef op dinsdag 13 augustus 2013 00:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">meisje22, 6 minuten geleden

Wat een nuttige bijdrage aan dit topic!</div></blockquote>Ik heb nog zo'n nuttige bijdrage aan dit topic. Als ik dit zo allemaal lees, vind ik het klinken als junkenpraat. Kan er niks aan doen, herinnert me echt aan het gedrag en de gesprekken van junks die ik tijdens mijn werk in de horeca tegenkwam. Ik realiseer me dat roken echt niks anders is dan gebruiken. Maar goed, zoals ik al zei, nog zo'n nuttige bijdrage. Ja en? Je hoeft het niet te lezen. Bespaar je jezelf meteen een trip down memory lane.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven