Sigaretjes maken.

12-08-2013 10:35 91 berichten
Hallo ladies,

Op aanraden van een kennis ben ik nu dan eindelijk overgestapt op zelfgemaakte sigaretten. De stelling was dat ik het veel lekkerder zou vinden en dat ik geen kans had op bruine vingers (die ik nooit heb gehad, pfff)

Het is inderdaad waar, ik vind het lekkerder, de rook is zachter.

Maar nu dit. Elke keer als ik wil roken, dan maak ik een sigaretje en steek deze op. Nou schijn ik dat helemaal verkeerd te doen, want het is de bedoeling dat ik als een soort fabrieksslaaf tientallen sigaretten van te voren maak, zodat ik gedachteloos zo'n ding in m'n hoofd kan steken. (stomme ik) Maar is het niet zo dat als je dat doet dat je dan gedachteloos ineens drie keer zoveel gaat roken?

Jullie mening?

Oh ja, en voor de antirookbrigade? Ik puf lekker toch door.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er eigenlijk wel iets voor te zeggen om er een te maken als je wil roken... dan denk je er inderdaad bewuster over na.

Hoe doe je het als je weggaat dan?
Wat maakt onze mening nou uit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:gsleutel schreef op 12 augustus 2013 @ 10:41:

Ik vind er eigenlijk wel iets voor te zeggen om er een te maken als je wil roken... dan denk je er inderdaad bewuster over na.

Hoe doe je het als je weggaat dan?

Ik neem dat ding gewoon mee en maak er eentje als ik dat wil.

Het kan me eigenlijk niet zo schelen waar ik ben.
Ik rook sjekkies, en die draai ik ook één voor één. De doodenkele keer dat ik een pakje sigaretten koop is het altijd in no time leeg, inderdaad omdat ik die dingen dan gedachteloos in mijn bakkes stop. Ik denk dus dat je gelijk hebt en dat je je niets aan moet trekken van de mensen die elke dag een half uur eerder opstaan om hun dagvoorraad te produceren .
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 augustus 2013 @ 10:45:

Ik rook sjekkies, en die draai ik ook één voor één. De doodenkele keer dat ik een pakje sigaretten koop is het altijd in no time leeg, inderdaad omdat ik die dingen dan gedachteloos in mijn bakkes stop. Ik denk dus dat je gelijk hebt en dat je je niets aan moet trekken van de mensen die elke dag een half uur eerder opstaan om hun dagvoorraad te produceren .

Toch hè. Kijk, op jou kan ik rekenen.

Ik heb het ook hoor met een pakje sigaretten, daarvan vraag ik me aan het einde van de dag ook af waar ze gebleven zijn.
Toen de sigaretten van mijn man 7 euro per pakje werden, zijn wij ook eens gaan kijken of het wat was (een bus van precies hetzelfde merk tabak is 16 euro). Eerst had mijn man een beetje een tokkie gevoel, maar toen hij ging informeren bij de sigarenboer stond er een hele nette man in maatpak, en die zei dat hij het ook zo deed, want hij vond het zonde van zijn geld te grappig, maar goed, die ging hem vertellen welk machientje en welke hulzen etc. Toen was hij om. Het smaakt hetzelfde zegt hij. Hij heeft ook geen zin om elke keer hele pakjes te draaien en neemt het machientje en de rest mee naar zijn werk. Voordeel is inderdaad dat hij véél minder rookt, want de drempel is wat hoger (moet je toch tijd voor vrij hebben, en hij heeft een drukke baan). Als we gaan uit eten of dagje weg of vakantie koopt hij wel gewoon een pakje.

Het scheelt ons op jaarbasis wel 1500 euro. Man rookte een pakje per dag, dus reken maar uit.

Ik zou ook wel liever hebben dat hij stopt, maar ja, dat moet hij wel zelf doen.
Grief is just love with nowhere to go
Ik doe het ook zo. Alleen als ik weg ga draai ik wat voorraad maar dan rook ik inderdaad ook drie keer zo veel
Er zijn ook elektrische rollers momenteel toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Maleficent schreef op 12 augustus 2013 @ 10:49:

Toen de sigaretten van mijn man 7 euro per pakje werden, zijn wij ook eens gaan kijken of het wat was (een bus van precies hetzelfde merk tabak is 16 euro). Eerst had mijn man een beetje een tokkie gevoel, maar toen hij ging informeren bij de sigarenboer stond er een hele nette man in maatpak, en die zei dat hij het ook zo deed, want hij vond het zonde van zijn geld te grappig, maar goed, die ging hem vertellen welk machientje en welke hulzen etc. Toen was hij om. Het smaakt hetzelfde zegt hij. Hij heeft ook geen zin om elke keer hele pakjes te draaien en neemt het machientje en de rest mee naar zijn werk. Voordeel is inderdaad dat hij véél minder rookt, want de drempel is wat hoger (moet je toch tijd voor vrij hebben, en hij heeft een drukke baan). Als we gaan uit eten of dagje weg of vakantie koopt hij wel gewoon een pakje.

Het scheelt ons op jaarbasis wel 1500 euro. Man rookte een pakje per dag, dus reken maar uit.

Ik zou ook wel liever hebben dat hij stopt, maar ja, dat moet hij wel zelf doen.Waarom maakt hij niet een voorraadje dan als je een dagje weggaat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 12 augustus 2013 @ 10:51:

Er zijn ook elektrische rollers momenteel toch?

Ik zag er wel eentje op internet waarbij je aan een hendeltje moet draaien en dan spuugt het machientje sigaretten uit, maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten.

Het heeft wel wat, zo'n ding maken.
quote:Nouschi schreef op 12 augustus 2013 @ 10:52:

[...]

Waarom maakt hij niet een voorraadje dan als je een dagje weggaat?Heeft hij geen zin in.
quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2013 @ 10:35:

Hallo ladies,

Op aanraden van een kennis ben ik nu dan eindelijk overgestapt op zelfgemaakte sigaretten. De stelling was dat ik het veel lekkerder zou vinden en dat ik geen kans had op bruine vingers (die ik nooit heb gehad, pfff)

Het is inderdaad waar, ik vind het lekkerder, de rook is zachter.

Maar nu dit. Elke keer als ik wil roken, dan maak ik een sigaretje en steek deze op. Nou schijn ik dat helemaal verkeerd te doen, want het is de bedoeling dat ik als een soort fabrieksslaaf tientallen sigaretten van te voren maak, zodat ik gedachteloos zo'n ding in m'n hoofd kan steken. (stomme ik) Maar is het niet zo dat als je dat doet dat je dan gedachteloos ineens drie keer zoveel gaat roken?

Jullie mening?

Stoppen. Roken is zooo jaren '80. Roken staat niemand.

Groeten, de antirookbrigade.
quote:Maleficent schreef op 12 augustus 2013 @ 10:49:

Ik zou ook wel liever hebben dat hij stopt, maar ja, dat moet hij wel zelf doen.

Dat tokkie idee had ik ook, maar ja, ik heb altijd sjekkies gedraaid, dus ik stond al zo bekend.

Ik heb zo'n Mascotte apparaatje gekocht. Dat schijnen de beste te zijn.

Alleen mijn tabak is niet in blikken verkrijgbaar, dus ik ben nog wel even duur uit.
quote:Maleficent schreef op 12 augustus 2013 @ 10:57:

[...]

Heeft hij geen zin in. Snap ik
Hier staat het hele riedeltje (tabak, hulzen en machientje) op een dienblaadje. En wordt er ook per keer een sigaretje gerold. Behalve 's ochtends, dan moet er voordat we gaan werken een aantal gemaakt worden.

Om ze netjes te houden heb ik er speciale metalen houdertjes voor gekocht.

En ja, het scheelt veel geld! In België afgelopen vakantie een hele emmer van een halve kilo gekocht, maar is alweer op.
Ik maakte er in de ochtend 7 voor een hele dag. Waren ze op, dan had ik pech
Ik denk dat de accijns op de bussen tabak ook wel verhoogd gaat worden, ik ken zoveel mensen die overgestapt zijn.

De regering had toch een tegenvaller vanwege de accijns belasting die veel lager was dan verwacht? Denk dat het o.a. hierdoor komt, en omdat mensen stoppen met roken en minder drinken vanwege een lagere koopkracht.
Ik vraag me ook af hoe dat zit met de smaak van die tabak uit die blikken. Is dat nou wel te roken? Of maakt dat een hoop mensen niets uit, als er maar rook uit komt?
quote:Maleficent schreef op maandag 12 augustus 2013 11:06 Ik denk dat de accijns op de bussen tabak ook wel verhoogd gaat worden, ik ken zoveel mensen die overgestapt zijn.

De regering had toch een tegenvaller vanwege de accijns belasting die veel lager was dan verwacht? Denk dat het o.a. hierdoor komt, en omdat mensen stoppen met roken en minder drinken vanwege een lagere koopkracht.

De fabriekanten stoppen gewoon minder in zo'n bus tabak. Toen wij begonnen zat er 120 gram in een blik en nu 100. Is ondertussen ook 5 euro duurder geworden, helaas.

Vanwege de gezondheid en de kosten ook nog een tijdje een elektrische sigaret gerookt, maar sinds die zijn verboden op mijn werk weer mee gestopt. Hoewel ik mijn aardbeien tabaksmaak wel mis.
Ik draai ze met de hand in een vloeitje, zoals een bouwvakker maar goed, ik was gestopt en dat ga ik zeker weer doen.

Bussen kopen i.p.v. plastic zakjes met 40 gr. shag zou iedere roker moeten doen, goedkoper en beter voor het milieu.

quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2013 @ 11:06:

Ik vraag me ook af hoe dat zit met de smaak van die tabak uit die blikken. Is dat nou wel te roken? Of maakt dat een hoop mensen niets uit, als er maar rook uit komt?De Camel en Marlboro smaken hetzelfde, zegt mijn man dan.
quote:Maleficent schreef op 12 augustus 2013 @ 11:17:

[...]

De Camel en Marlboro smaken hetzelfde, zegt mijn man dan.Tja, ik kan een kilo tabak kopen voor 16 euro en dat komt van een bekende merkfabriek. Dat is natuurlijk spotgoedkoop, maar als ik het niet te roken vind, dan is het alsnog weggegooid geld.
quote:Cateautje schreef op 12 augustus 2013 @ 10:35:

Nou schijn ik dat helemaal verkeerd te doen, want het is de bedoeling dat ik als een soort fabrieksslaaf tientallen sigaretten van te voren maak,

van wie moet dat, en waarom luister je daar naar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven