Rommelmarkt / Vlooienmarkt
dinsdag 13 augustus 2013 om 12:24
Ga er vroeg heen en met meer mensen om de kraam op te zetten.
Pak je spullen handig in, zodat je het er zo uit kan halen en neer kan leggen.
De handelaren zwermen om je kraam heen, te azen op mooi spul voor een prikje, laat ze niet zonder jou toestemming in je dozen en bakken graaien. Blijf aardig maar standvastig.
Als je kraam hebt opgezet, loop dan naar de voorkant en kijk of het aanlokt. Zet je pronkstukken als blikvanger in het midden van de kraam en verder alles bij elkaar op onderwerp.
Als er mensen langskomen, groet even kort. Als mensen langer naar een voorwerp staan kijken, begin er over te vertellen. Eindig met: ik vraag er zoveel voor.
En vooral: heb veel plezier! In de ochtend verkoop je veel, in de middag is het veel kijk volk. Succes!
Pak je spullen handig in, zodat je het er zo uit kan halen en neer kan leggen.
De handelaren zwermen om je kraam heen, te azen op mooi spul voor een prikje, laat ze niet zonder jou toestemming in je dozen en bakken graaien. Blijf aardig maar standvastig.
Als je kraam hebt opgezet, loop dan naar de voorkant en kijk of het aanlokt. Zet je pronkstukken als blikvanger in het midden van de kraam en verder alles bij elkaar op onderwerp.
Als er mensen langskomen, groet even kort. Als mensen langer naar een voorwerp staan kijken, begin er over te vertellen. Eindig met: ik vraag er zoveel voor.
En vooral: heb veel plezier! In de ochtend verkoop je veel, in de middag is het veel kijk volk. Succes!
dinsdag 13 augustus 2013 om 12:50
Bedankt Doreia, aan deze informatie en tips heb ik zeker iets.
Ik heb alles ook al zo'n beetje geprijsd eigenlijk, maar niet te opzichtig erop geplakt. (meer aan de onderkant oid)
Alles staat klaar in dozen, kratten of tassen.
Wat ik heb begrepen is dat ik de auto bij de kraam kan houden, dat is helemaal goed natuurlijk
Heb er in ieder geval super veel zin in!
Ik heb alles ook al zo'n beetje geprijsd eigenlijk, maar niet te opzichtig erop geplakt. (meer aan de onderkant oid)
Alles staat klaar in dozen, kratten of tassen.
Wat ik heb begrepen is dat ik de auto bij de kraam kan houden, dat is helemaal goed natuurlijk
Heb er in ieder geval super veel zin in!
dinsdag 13 augustus 2013 om 13:00
Mijn ervaring is vaak dat als je komt en alles uit pakt, dat dan de handelaren langskomen of de mensen die ergens oog op hebben. Als je dan druk bezig bent en ze vragen wat iets kost, zeg dan vooral niet een té lage prijs. Zo ben ik al 3x iets kwijt geraakt wat ik achteraf gezien voor een veel betere prijs had kunnen verkopen. Maar omdat ik me overrompeld voelde een laag prijsje noemde. Bedenkt thuis dus ook alvast wat je voor bepaalde items wilt hebben en niet ter plekke iets verzinnen.
dinsdag 13 augustus 2013 om 13:50
Heb het nog nooit gedaan ivm. MP, maar heb denk ik wel wat tips.
- Zorg dat je voldoende kleingeld als wissel geld bij je hebt.
-Neem wat oude draagtasje mee, voor als mensen meerdere spulletjes van je kopen.
-Koop uit voorzorg van dat doorzichtige plastik (action, bouwmarkt) voor het geval het gaat regenen.
-Je brengt alles waarschijnlijk in grote stevige dozen, zet die op de kop en maak een breedde 3 treeds trap als het ware, gooi daar een kleed overheen en je waar kan op verschillende hoogtes gestalt worden, wat leuk oogt.
-Stoeltje mee voor als er niemand bij je kraam is.
-Hapje en drankje mee.
-Neem wat oude draagtasje mee, voor als mensen meerdere spulletjes van je kopen.
-Koop uit voorzorg van dat doorzichtige plastik (action, bouwmarkt) voor het geval het gaat regenen.
-Je brengt alles waarschijnlijk in grote stevige dozen, zet die op de kop en maak een breedde 3 treeds trap als het ware, gooi daar een kleed overheen en je waar kan op verschillende hoogtes gestalt worden, wat leuk oogt.
-Hapje en drankje mee.
dinsdag 13 augustus 2013 om 13:56
dinsdag 13 augustus 2013 om 14:28
Kijk, dat zijn nog eens handige bruikbare tips!
Inderdaad leuk idee van het trapgewijs neerzetten van de spullen.
(en dat is dan mooi op ooghoogte)
Ik heb alles afgerond op hele euro's of achter de komma met 50 cent.
Heb ook alle producten die we willen verkopen in een lijst gezet.. Ach ik kom "maar" op 300 stuks
Meer tips zijn nog welkom hoor...
Inderdaad leuk idee van het trapgewijs neerzetten van de spullen.
(en dat is dan mooi op ooghoogte)
Ik heb alles afgerond op hele euro's of achter de komma met 50 cent.
Heb ook alle producten die we willen verkopen in een lijst gezet.. Ach ik kom "maar" op 300 stuks
Meer tips zijn nog welkom hoor...
dinsdag 13 augustus 2013 om 14:30
dinsdag 13 augustus 2013 om 14:33
quote:limelight schreef op 13 augustus 2013 @ 13:50:
-Hapje en drankje mee.
Ik sta ook wel eens, van die 3 treeds trap, wat een goed idee!!
Die hou ik er in, dankjewel.
-Hapje en drankje mee.
Ik sta ook wel eens, van die 3 treeds trap, wat een goed idee!!
Die hou ik er in, dankjewel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 13 augustus 2013 om 14:46
quote:Nouschi schreef op 13 augustus 2013 @ 13:56:
[...]
Op een rommelmarkt toch niet? Gewoon 2 euro natuurlijk.
Inderdaad. Wat is het nut om 1,99 euro te vragen? Iedereen weet dan toch dat je 2 euro moet afrekenen.
En maak het ''gezellig'' door bijvoorbeeld een kleurig tafelzeil neer te leggen (goedkoop bij de Zeeman). Ik merk dat ik altijd naar dit soort kraampjes wordt getrokken.
Succes met de verkoop. Ik ga ook vaak en graag naar rommelmarkten. .
[...]
Op een rommelmarkt toch niet? Gewoon 2 euro natuurlijk.
Inderdaad. Wat is het nut om 1,99 euro te vragen? Iedereen weet dan toch dat je 2 euro moet afrekenen.
En maak het ''gezellig'' door bijvoorbeeld een kleurig tafelzeil neer te leggen (goedkoop bij de Zeeman). Ik merk dat ik altijd naar dit soort kraampjes wordt getrokken.
Succes met de verkoop. Ik ga ook vaak en graag naar rommelmarkten. .
dinsdag 13 augustus 2013 om 17:29
Dat van die trap treden heb ik bedacht, omdat ik dat ook enigszins doe voor het maken van de MP foto's, als ik meerdere onderdelen
te koop heb die bij elkaar horen en zo ook op de foto moeten. Zo kan je dan het geheel duidelijk laten zien. Daarnaast maak ik dan een foto per onderdeel voor de duidelijkheid.
Ik gebruik dan enkele kleinere supermarkt dozen en als achtergrond een hele grote en dan heb ik een simpel effen beige/ ecru achtig tafelkleed (action) wat ik er helemaal over doe.
Zo op de foto lijkt het heel wat qua tafel opzet.
Je ziet dan ook niets van de omgeving en het geheel komt heel rustig en duidelijk over. De koopwaar die erop staat springt eruit.
* ben benieuwd wanneer ik een mail via MP krijg met de vraag, "ben jij limelight?" *
-Als je keuze qua plaats hebt, zorg dan dat jij qua zonnestand tussen de middag tegen de zon inkijkt en niet de bezoekers van de markt.
-Zonnebril af doen als je met de klanten praat (dan blijf je misschien bezig, maar is wel zo fatsoenlijk)
-Partytent
-Maak een duidelijk bord waarop staat dat "na ......(tijd) alles wat er nog is voor de 1/2 van de prijs is/ of met 25%korting". (voor die tijd, misschien bepaalde hele dure spullen weg halen)
*vraagt zich af waarom ze zelf nog nooit op de rommelmarkt heeft gestaan*
te koop heb die bij elkaar horen en zo ook op de foto moeten. Zo kan je dan het geheel duidelijk laten zien. Daarnaast maak ik dan een foto per onderdeel voor de duidelijkheid.
Ik gebruik dan enkele kleinere supermarkt dozen en als achtergrond een hele grote en dan heb ik een simpel effen beige/ ecru achtig tafelkleed (action) wat ik er helemaal over doe.
Zo op de foto lijkt het heel wat qua tafel opzet.
Je ziet dan ook niets van de omgeving en het geheel komt heel rustig en duidelijk over. De koopwaar die erop staat springt eruit.
* ben benieuwd wanneer ik een mail via MP krijg met de vraag, "ben jij limelight?" *
-Als je keuze qua plaats hebt, zorg dan dat jij qua zonnestand tussen de middag tegen de zon inkijkt en niet de bezoekers van de markt.
-Zonnebril af doen als je met de klanten praat (dan blijf je misschien bezig, maar is wel zo fatsoenlijk)
-Partytent
-Maak een duidelijk bord waarop staat dat "na ......(tijd) alles wat er nog is voor de 1/2 van de prijs is/ of met 25%korting". (voor die tijd, misschien bepaalde hele dure spullen weg halen)
*vraagt zich af waarom ze zelf nog nooit op de rommelmarkt heeft gestaan*
dinsdag 13 augustus 2013 om 23:30
woensdag 14 augustus 2013 om 08:45
woensdag 14 augustus 2013 om 10:26
woensdag 14 augustus 2013 om 10:33
Leuk om te doen hoor (rommel) markten draaien. Ik lees al veel nuttige tips dus denk dat je ver komt.
Ik heb nog als tip, voor als er iemand mee gaat, in de ochtend een rondje te lopen zodat je een beetje ziet wat de concurrentie heeft en daar evt. je vraagprijs op aan te passen.
Ikzelf ben als klant wel bij ahoy geweest maar vond het eerlijk gezegd tegen vallen. Je moet er entree voor betalen en dat in mijn achterhoofd hebbende vond ik dat er relatief weinig kramen stonden en dat ze wat duur waren.
Jammer dat ik het weekend niet kan anders was ik ff komen kijken en aan iedere kraamhouder gevraagd (die in aanmerking komen) of je toevallig neelram bent haha.
Geniet ervan, het is echt leuk om te doen
Ik heb nog als tip, voor als er iemand mee gaat, in de ochtend een rondje te lopen zodat je een beetje ziet wat de concurrentie heeft en daar evt. je vraagprijs op aan te passen.
Ikzelf ben als klant wel bij ahoy geweest maar vond het eerlijk gezegd tegen vallen. Je moet er entree voor betalen en dat in mijn achterhoofd hebbende vond ik dat er relatief weinig kramen stonden en dat ze wat duur waren.
Jammer dat ik het weekend niet kan anders was ik ff komen kijken en aan iedere kraamhouder gevraagd (die in aanmerking komen) of je toevallig neelram bent haha.
Geniet ervan, het is echt leuk om te doen
woensdag 14 augustus 2013 om 10:40
Kijk ook even kritisch naar je prijzen. Ik houd erg van rommelmarkten en kom er regelmatig, maar ik ben dan meer op zoek naar échte "rommel", oude spullen die van zolders en uit kelders komen. Je ziet inderdaad ook steeds meer mensen die gewoon nieuwe spullen (of vrijwel nieuwe spullen) verkopen die ze over hadden in het huishouden, of die ze niet meer gebruiken, enz.
Vaak zie je dan bijv. plastic schalen of borden staan, die ze voor (ik noem maar wat) 1 euro per stuk verkopen, terwijl je ze bij de Xenos splinternieuw voor 75 cent kunt krijgen. Tja, dat trekt dan ook niet veel kopers, lijkt me.
Vaak zie je dan bijv. plastic schalen of borden staan, die ze voor (ik noem maar wat) 1 euro per stuk verkopen, terwijl je ze bij de Xenos splinternieuw voor 75 cent kunt krijgen. Tja, dat trekt dan ook niet veel kopers, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!