ophangrail

13-08-2013 12:55 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Goed, nu zie ik dus in de folder van de Karwei staan een ophangrail voor fotolijsten om op te hangen, ik zocht dit al een lange tijd, (ik wil namelijk geen spijkers door m'n gestucte muur heen) haha.

Mijn vraag nu dus; iemand ervaring met een ophangrail en staat het wel mooi..?
Mijn schoonouders hebben dat en ik vind het persoonlijk niet mooi. Je ziet een draad hangen en die rail boven langs je plafond. Die moet je overigens ook in je gestucte muur spijkeren, dus je hebt hoe dan ook ergens een gat in je muur.
In het huis waar we kwamen wonen hing dat er al. We maken er dus ook driftig gebruik van. We kunnen eindeloos variëren qua hoogte en hoeveelheid haken zonder dat we steeds gaten moeten boren. De railsen hebben dezelfde kleuren als de muren en het plafond, dus je ziet ze echt niet, behalve als je heel goed kijkt.

Bij de Gamma kan je op de gordijnrailsen afdeling doorzichtige kabels kopen met haakjes. Ideaal.

Railzen.....railsen....Pfff, hoe schrijf je dat?.
1 rail, 2 rails toch?

Ik zit er over te denken om er een aan t plafond te schroeven. Die zijn er ook. Iemand daar ervaring mee? Hangen dan je schilderijen niet iets van de muur?
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:yoshe schreef op 13 augustus 2013 @ 13:08:

....

Railzen.....railsen....Pfff, hoe schrijf je dat?.

Rails

Ik vind het wel handig. Je kunt makkelijk variëren zonder gaten in de muur. Wij laten sommige dingen nu hangen op een plek die eigenlijk niet meer de beste is nu de kamer anders ingedeeld is.
Ik heb ze ook en vind ze erg handig. Vooral als je nogal iets op een andere plek wilt hangen of iets nieuws op wilt hangen is het handig. Je ziet het wel maar moet zeggen dat het mij echt helemaal niet meer opvalt.

Je hebt verschillende systemen. Let erop dat je een systeem hebt waar je de voorkant van vast klikt en niet er in schuift. Dat laatste is namelijk erg lastig als je de rails van muur tot muur doet. Ophangen van de rails viel trouwens sowieso wel tegen omdat het lastig boren is als je de rails netjes tegen het plafond wil hebben!
@mooiedromen

idd!! Vind het makkelijk, maar goed monteren was lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven