Interieur: kleurenprobleem

13-08-2013 14:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht, maar ik open ook zo'n topic

Tot zondagochtend was er niets aan de hand, maar toen ging het faliekant mis We hebben een nieuwe salontafel gekocht bij Ikea en daar zagen we ook een leuke bank. We hadden toch geen geld voor die leuke bank, dus we namen alleen de salontafel mee. Tot zover ging alles goed. Toen de salontafel in elkaar gezet was bleek dat het niet stond met de opstelling van de meubels, dus gingen we schuiven met de banken. En toen bleek dat er eentje kapot was... We vonden al dat hij zo'n raar metalig geluid maakte.

We hadden dus twee rode banken

een groene muur

en een bruine muur

Verder is alles wit in huis, de vloer is parketmotief.

Nu is de bank die wij wel leuk vonden grijs en ik twijfel zo aan de kleuren! Want ik denk dat ik grijs/groen/bruin helemaal niet mooi vind bij elkaar! Ik ben erg blij met het grijs en groen, maar ik kom er verder niet uit. Heeelllp

Misschien is het handig om te zeggen dat het bruin 1 muur in de achterkamer is, waar onze nieuwe stoelen wel die grijze stof gaan krijgen. De groene muur zit in de woonkamer.
Dat groene vind ik wel mooi bij dat grijs, dat bruine te donker/somber.
Kun je die bruine muur niet verven ?
Bruine muur eruit!

Vind het nu nogal druk, maar met grijze stoelen en bank denk ik dat de groene muur wel tot haar recht komt.

Wat voor tafel en evt. kasten heb je eigenlijk (kleur?)
Grijs en groen gaan mooi samen. Ik zou me tot die kleuren beperken en accenten aanbrengen met bijvoorbeeld oranje. Accenten in lichte heldere kleuren. Denk aan kussens, een lamp, decoraties.
Met de muren ben ik erg blij, wil ze eigenlijk niet verven. In ieder geval niet de bruine.

Kasten en muren zijn verder allemaal wit.

Ik mis denk ik iets vrolijks als dat rood weg is, ik zei vorige week nog tegen man dat ik graag nieuwe rode hoezen wilde omdat het zo goed beviel. Eigenlijk ben ik gewoon heel tevreden met hoe de kamer er nu uitziet, maar moet ik noodgedwongen iets veranderen.
Oranje is een leuk idee! Ik vind dezelfde bank ook heel mooi in oranje, maar toen ik hem in het echt zag vond ik hem zó druk!

Als je de bruine muur wilt houden, waarom dan geen bruine bank en bruine stoelen, in hetzelfde motiefje als je voor de grijze bank had uitgezocht? Die heb je nl ook.

Hoef je de muren niet te verven en past het allemaal wel bij elkaar!
Ja, oranje zorgt voor energie. Als je haar in beperkte mate gebruikt (zoals een kussenhoes) vrolijk je er alles mee op.

Leuke print trouwens.
Rode kussens in de bank of groen/rood?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk dat die grijze bank er prima bijkan hoor. En als de eetkamerstoelen ook een grijze stof hebben, dan komt het weer terug.

Inderdaad misschien aankleden met een paar oranje accessoires.

Succes!
Accenten in een lichtere tint groen en wat gedempt aqua?

Dit zegmaar:

(niet qua stijl, puur op kleur)

Diep aubergine kan ook goed in die mix

quote:xlievex schreef op 13 augustus 2013 @ 14:21:

Als je de bruine muur wilt houden, waarom dan geen bruine bank en bruine stoelen, in hetzelfde motiefje als je voor de grijze bank had uitgezocht? Die heb je nl ook.

Hoef je de muren niet te verven en past het allemaal wel bij elkaar!Omdat ik niet van bruin hou Ik vind mijn muur mooi, maar zou geen bruine bank willen.
Mooi mevrouwdekees!

Maar ik hou dus zelf heel erg van rood/oranje/geel, zou dit iets te gedempt vinden.

Ik zou beide muren verven. Vreselijk die fel groene kleur als je daar continu tegen aan moet kijken, evenals dat poepbruin.
Ik bedoel zoiets:

bruin

En dan bij bermago de 3e.

Is maar een idee hoor!
Dan zou ik rood/oranje/gele kussentjes doen en verder wat gekleurde accessoires.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:xlievex schreef op 13 augustus 2013 @ 14:37:

Ik bedoel zoiets:

bruin

En dan bij bermago de 3e.

Is maar een idee hoor!Sorry, je linkje doet het niet.
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2013 @ 14:36:

Ik zou beide muren verven. Vreselijk die fel groene kleur als je daar continu tegen aan moet kijken, evenals dat poepbruin.Zoals altijd komt EN weer met de zinnigste bijdrage van de dag
Die onderste ben ik niet weg van, ik zou meer rust willen. N.a.v. de gebloemde gordijnen op je plaatje, misschien een heel groot stuk stof op frame zetten en als schilderij ophangen en daar de rest van de kleuren op baseren?

Overigens heb ik dit behang TO en een ander wandje in dezelfde tint groen geverfd, dus je bent niet de enige gek die wél graag tegen felgroen aankijkt.

quote:Mevrouwdekees schreef op 13 augustus 2013 @ 14:40:

Die onderste ben ik niet weg van, ik zou meer rust willen. N.a.v. de gebloemde gordijnen op je plaatje, misschien een heel groot stuk stof op frame zetten en als schilderij ophangen en daar de rest van de kleuren op baseren?

[afbeelding]Ja, of ook werkelijk gebloemde gordijnen ophangen, dat zou ook kunnen. Ik vind het vreselijk moeilijk. Misschien toch maar de grijze bank laten schieten en voor iets anders gaan. Maar wat...
Groen/ oranje/bruin met... blauw en roze!

quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 augustus 2013 @ 14:39:

[...]

Zoals altijd komt EN weer met de zinnigste bijdrage van de dag

Ik ben het met Nien eens. Ik word al somber bij het idee.

Dus hup, twee emmers latex en aan de slag.

Eén muur melkwit en de andere een mooie kleur blauw.

Zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven