Welke naam past bij....
maandag 9 augustus 2010 om 14:32
donderdag 15 augustus 2013 om 10:49
quote:inkie1974 schreef op 14 augustus 2013 @ 23:10:
Hallo allemaal,
Ik ben 35 weken zwanger, en we hebben nog geen klik...dus wie helpt ons aan een lieve meisjesnaam die past bij onze dochter Jessie en zoon Sil?
Tot nu toe hebben we:
Lennie, Wies en Emmi
Maar zoals gezegd, nog niet dé klik.
We zoeken een lieve korte naam die niet veel voorkomt, zonder -ke, -je of tje op het einde.
Welke van de drie vinden jullie het leukst? En welke andere suggesties hebben jullie nog?
Ik zou kiezen voor Emmi, maar dan liever geschreven als Emmy.
Verder nog:
Meggie
Lien
Ise
Mirre
Jonne
Elvi
Manèl
Lila
Alies
Tessie
Hallo allemaal,
Ik ben 35 weken zwanger, en we hebben nog geen klik...dus wie helpt ons aan een lieve meisjesnaam die past bij onze dochter Jessie en zoon Sil?
Tot nu toe hebben we:
Lennie, Wies en Emmi
We zoeken een lieve korte naam die niet veel voorkomt, zonder -ke, -je of tje op het einde.
Welke van de drie vinden jullie het leukst? En welke andere suggesties hebben jullie nog?
Ik zou kiezen voor Emmi, maar dan liever geschreven als Emmy.
Verder nog:
Meggie
Lien
Ise
Mirre
Jonne
Elvi
Manèl
Lila
Alies
Tessie
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 15 augustus 2013 om 13:57
Hallo allemaal,
Ik ben nu 33 weken zwanger van ons 2e kindje, een jongen, maar we blijven het moeilijk vinden om een bijpassende naam te vinden bij ons zoontje Freek. Het liefst hebben we weer een naam bestaande uit 1 lettergreep en eindigent op een 'k'...die ook nederlands klinkt..maar niet al te vaak voorkomt..Heeft iemand ideeen?
Ik ben nu 33 weken zwanger van ons 2e kindje, een jongen, maar we blijven het moeilijk vinden om een bijpassende naam te vinden bij ons zoontje Freek. Het liefst hebben we weer een naam bestaande uit 1 lettergreep en eindigent op een 'k'...die ook nederlands klinkt..maar niet al te vaak voorkomt..Heeft iemand ideeen?
donderdag 15 augustus 2013 om 14:23
@ Inkie74; ik ben verliefd op Wies Vind ik zo'n mooie naam, daar kan bij mij niks aan tippen. Onze tweede zou zo geheten hebben maar werd een jongetje en daarvoor vond ik het niet mooi. Hij heeft een stoere-jongensnaam.
@ oorbel31; Freek, ook al zo leuk. Voor erbij:
Bob
Gijs
Mart
Bram
Stijn
Pim
Tom
Huub
Joep
Jur
@ oorbel31; Freek, ook al zo leuk. Voor erbij:
Bob
Gijs
Mart
Bram
Stijn
Pim
Tom
Huub
Joep
Jur
donderdag 15 augustus 2013 om 14:33
Oh wat zijn jullie goed allemaal!
We willen inderdaad niet nog een naam die begint met een 'F' nee...de naam Loek vind ik persoonlijk erg leuk maar zo heet een neefje van mijn man..doen we maar niet. Daarna dachten we aan de naam Luuk maar die komt al zoveel voor..
Mmmm tja en de naam Jur is ook leuk..eindigt dan wel niet op een 'k' maar klinkt wel leuk bij Freek..
Mmmm lastig lastig!
We willen inderdaad niet nog een naam die begint met een 'F' nee...de naam Loek vind ik persoonlijk erg leuk maar zo heet een neefje van mijn man..doen we maar niet. Daarna dachten we aan de naam Luuk maar die komt al zoveel voor..
Mmmm tja en de naam Jur is ook leuk..eindigt dan wel niet op een 'k' maar klinkt wel leuk bij Freek..
Mmmm lastig lastig!
donderdag 15 augustus 2013 om 14:34
quote:inkie1974 schreef op 14 augustus 2013 @ 23:10:
Hallo allemaal,
Tot nu toe hebben we:
Lennie, Wies en Emmi
Welke van de drie vinden jullie het leukst? En welke andere suggesties hebben jullie nog?Ik vind Fien of Fiene wel een leuke meisjes naam die bij Jessie en Sil past.
Hallo allemaal,
Tot nu toe hebben we:
Lennie, Wies en Emmi
Welke van de drie vinden jullie het leukst? En welke andere suggesties hebben jullie nog?Ik vind Fien of Fiene wel een leuke meisjes naam die bij Jessie en Sil past.
donderdag 15 augustus 2013 om 14:37
quote:oorbel31 schreef op 15 augustus 2013 @ 14:33:
Mmmm lastig lastig!Als je ook naar opties gaat kijken die niet met een K eindigen. Ik vind Lars ook leuk bij Freek staan.
Mmmm lastig lastig!Als je ook naar opties gaat kijken die niet met een K eindigen. Ik vind Lars ook leuk bij Freek staan.
donderdag 15 augustus 2013 om 21:01
Hallo allemaal,
Lief jullie reacties! Grappig is dat ik tot gisteren nog nooit van Elvi/Elvie gehoord had. Vannacht kon ik niet slapen en ben om vier uur gaan surfen. Toen kwam ik Elvie tegen in de lijst 2012 van de svb (voor wie het niet weet, dat is een lijst van de sociale verzekeringsbank, zij houden elk jaar precies bij welke namen er gegeven worden in Nederland, daar kun je ook veel inspiratie uit halen
). Maar goed, dus nog nooit van Elvi/Elvie gehoord tot vannacht. Toen dacht ik ook, wat een leuke naam. Heb hem vanmorgen vroeg dus al voorgelegd aan manlief. En nu hebben 2 van jullie hem als tip. Haha.
Ik moet zeggen, jullie voelen allemaal goed aan wat voor soort naam we zoeken. Veel leuke namen erbij, maar vaak al vergeven bij ons in de kennissenkring of familiekring. We gaan ons er weer eens over buigen.
In ieder geval bedankt voor de reacties, en als jullie nog meer ideeen hebben, we houden ons aanbevolen!
Liefs,
Inkie
Lief jullie reacties! Grappig is dat ik tot gisteren nog nooit van Elvi/Elvie gehoord had. Vannacht kon ik niet slapen en ben om vier uur gaan surfen. Toen kwam ik Elvie tegen in de lijst 2012 van de svb (voor wie het niet weet, dat is een lijst van de sociale verzekeringsbank, zij houden elk jaar precies bij welke namen er gegeven worden in Nederland, daar kun je ook veel inspiratie uit halen
Ik moet zeggen, jullie voelen allemaal goed aan wat voor soort naam we zoeken. Veel leuke namen erbij, maar vaak al vergeven bij ons in de kennissenkring of familiekring. We gaan ons er weer eens over buigen.
In ieder geval bedankt voor de reacties, en als jullie nog meer ideeen hebben, we houden ons aanbevolen!
Liefs,
Inkie
donderdag 15 augustus 2013 om 22:25
@ Inkie wat grappig zeg...is vast een teken hahaha.
Vind Elvi erg leuk passen bij de namen van de andere 2.
@ sterrensteen
Boas is leuk bij Seth! of Joas,klinkt net iets "zachter".
Esmee kan ook prima bij Seth,vind het alleen jammer dat die naam zo populair is..staat in de top 20 volgens mij.
misschien zit hier nog iets voor je bij
Esra
Danée
Madée
Rodée
Jolein
Britte
Jinte
Minte
Élea
Vind Elvi erg leuk passen bij de namen van de andere 2.
@ sterrensteen
Boas is leuk bij Seth! of Joas,klinkt net iets "zachter".
Esmee kan ook prima bij Seth,vind het alleen jammer dat die naam zo populair is..staat in de top 20 volgens mij.
misschien zit hier nog iets voor je bij
Esra
Danée
Madée
Rodée
Jolein
Britte
Jinte
Minte
Élea
donderdag 15 augustus 2013 om 22:59
quote:oorbel31 schreef op 15 augustus 2013 @ 20:20:
Hoi allemaal,
We zijn nu aan het twijfelen tussen Luuk en Jur....
Welke naam vinden jullie het beste bij Freek passen?
Alvast bedankt!!Luuk vind ik niet passen omdat het een super populaire naam en ik Freek juist een ouderwetse naam vind. Jur vind ik echter geen naam, dus ok niet passen...Jurre of Jurriën vind ik wel een naam, die er ook allebei goed bij passen vind ik.
Hoi allemaal,
We zijn nu aan het twijfelen tussen Luuk en Jur....
Welke naam vinden jullie het beste bij Freek passen?
Alvast bedankt!!Luuk vind ik niet passen omdat het een super populaire naam en ik Freek juist een ouderwetse naam vind. Jur vind ik echter geen naam, dus ok niet passen...Jurre of Jurriën vind ik wel een naam, die er ook allebei goed bij passen vind ik.
donderdag 15 augustus 2013 om 23:10
quote:sterrensteen schreef op 15 augustus 2013 @ 20:25:
Boas is leuk! Kijken of manlief het iets vindt.....
Is Esmee en Seth iets?
Je zoekt dus jongens- en meisjesnamen?
Ik vind Esmee er wel bij kunnen, maar niet op. Wat vind je van Stella of Estee?
En voor een jongen: Ties, Mees, Siem, Simme, Mas (vind ik er zelf erg leuk bij), Mart, Mick, Marnik, Jarmo, Onno, Youri, Rich, Brent, Joas.
Boas is leuk! Kijken of manlief het iets vindt.....
Is Esmee en Seth iets?
Je zoekt dus jongens- en meisjesnamen?
Ik vind Esmee er wel bij kunnen, maar niet op. Wat vind je van Stella of Estee?
En voor een jongen: Ties, Mees, Siem, Simme, Mas (vind ik er zelf erg leuk bij), Mart, Mick, Marnik, Jarmo, Onno, Youri, Rich, Brent, Joas.
donderdag 15 augustus 2013 om 23:12
quote:inkie1974 schreef op 15 augustus 2013 @ 21:01:
Hallo allemaal,
). Maar goed, dus nog nooit van Elvi/Elvie gehoord tot vannacht. Toen dacht ik ook, wat een leuke naam. Heb hem vanmorgen vroeg dus al voorgelegd aan manlief. En nu hebben 2 van jullie hem als tip. Haha.
Liefs,
InkieDuidelijk, Elvi it is!!
Hallo allemaal,
Liefs,
InkieDuidelijk, Elvi it is!!
vrijdag 16 augustus 2013 om 15:54
quote:sterrensteen schreef op 14 augustus 2013 @ 16:03:
Hoi!
Ik ben vast aan het brainstormen.... mijn zoontje heet Seth en ik ben benieuwd wat jullie van de combinaties vinden:
Seth en Mirte
Seth en Elin
Seth en Maud
Seth en Maud vind ik het mooist bij elkaar passen.
Seth en Cas
Seth en Lenn
Seth en Luuk
Bij deze vind ik Lenn of Luuk het mooist passen.
Alvast bedankt!
Hoi!
Ik ben vast aan het brainstormen.... mijn zoontje heet Seth en ik ben benieuwd wat jullie van de combinaties vinden:
Seth en Mirte
Seth en Elin
Seth en Maud
Seth en Maud vind ik het mooist bij elkaar passen.
Seth en Cas
Seth en Lenn
Seth en Luuk
Bij deze vind ik Lenn of Luuk het mooist passen.
Alvast bedankt!