Wonen in Amersfoort Vathorst
donderdag 15 augustus 2013 om 16:42
Mijn gezin is aan het overwegen om een huis te kopen in Amersfoort Vathorst. Ondanks dat we er vaker doorheen gereden zijn, proef je de sfeer pas echt als je er langere tijd zit.
Dus ik vroeg mij af: hoe is het om in Vathorst te wonen?
Het valt mij op dat er veel huizen te koop staan ondanks het feit dat de wijk vrij nieuw is. Bevalt het mensen dan toch niet? Of komt het puur door de crisis en het verlies van een baan etc?
Ik ben in ieder geval benieuwd naar ervaringen en de +/- punten!
Dus ik vroeg mij af: hoe is het om in Vathorst te wonen?
Het valt mij op dat er veel huizen te koop staan ondanks het feit dat de wijk vrij nieuw is. Bevalt het mensen dan toch niet? Of komt het puur door de crisis en het verlies van een baan etc?
Ik ben in ieder geval benieuwd naar ervaringen en de +/- punten!
donderdag 15 augustus 2013 om 17:05
Mijn opa en oma wonen daar sinds een jaar of 5... ik moet wel zeggen dat het er nu een stuk beter vertoeven is dan in het begin (toen waren er nog geen winkels etc.)
Zelf ben ik erg te spreken over de omgeving, veel bos en natuur.. leuke motorrijweggetjes.
Toch lekker dicht bij uitvalswegen en bij steden als amersfoort, utrecht, zwolle, almere etc..
Het ligt er maar net aan wat voor jullie belangrijk is.
Er is wel gewoon minder sfeer in zo'n nieuwe wijk, maar persoonlijk vind ik de huizen over het algemeen wel heel leuk qua stijl.
oja, en er is een Ikea!
vind ik altijd wel erg leuk
Zelf ben ik erg te spreken over de omgeving, veel bos en natuur.. leuke motorrijweggetjes.
Toch lekker dicht bij uitvalswegen en bij steden als amersfoort, utrecht, zwolle, almere etc..
Het ligt er maar net aan wat voor jullie belangrijk is.
Er is wel gewoon minder sfeer in zo'n nieuwe wijk, maar persoonlijk vind ik de huizen over het algemeen wel heel leuk qua stijl.
oja, en er is een Ikea!
donderdag 15 augustus 2013 om 17:56
Wij hebben er gewoond, vond het er afschuwelijk , geen sfeer, je hebt geen meter grond en ik voelde me er totaal niet thuis.Wij hadden geluk, binnen 3 maanden ons huis verkocht, dat was echt een hele opluchting!!!We rijden er nu -voor de gein- nog wel eens rondje en dan ben ik zooooooooo blij dat ik weg ben uit die wijk.
(Maar, ik ben dan ook echt een liefhebber van platteland en een dorp, mensen die uit de stad komen denken er misschien heel anders over)
Ik zou even verder kijken als ik jullie was
(Maar, ik ben dan ook echt een liefhebber van platteland en een dorp, mensen die uit de stad komen denken er misschien heel anders over)
Ik zou even verder kijken als ik jullie was
donderdag 15 augustus 2013 om 18:20
Mijn nicht woont in Vathorst, mooi groot huis met mega tuin. Dus dat je geen meter grond zou kunnen hebben is onzin.
Als je kleine kinderen hebt is Vathorst ideaal denk ik. Zou er zelf niet willen wonen, ben meer van de stad. Maar kinderen kunnen er veilig spelen op de woonerven, zeer autoluw allemaal.
Er komen ook steeds meer voorzieningen bij in de buurt.
Als je kleine kinderen hebt is Vathorst ideaal denk ik. Zou er zelf niet willen wonen, ben meer van de stad. Maar kinderen kunnen er veilig spelen op de woonerven, zeer autoluw allemaal.
donderdag 15 augustus 2013 om 18:43
quote:arpeggio schreef op 15 augustus 2013 @ 18:20:
Mijn nicht woont in Vathorst, mooi groot huis met mega tuin. Dus dat je geen meter grond zou kunnen hebben is onzin.
Die huizen met megatuinen liggen nou niet echt voor het oprapen in Vathorst (of wij hebben allebei een ander idee bij een megatuin ) En dan heb je dus een mooi huis mét grote tuin en dan woon je midden in zo'n lelijke wijk.Maar goed smaken verschillen, wij hebben er 5 jaar gewoond, dat was 5 jaar te lang zeg maar
.Ik ken de wijk dus echt goed, heb er met mijn kinderwagen uuuuuren doorheen lopen wandelen....En dat was nu net het grootste argument om daar heel snel weg te willen; Ik vind het daar dus echt niet ideaal voor kinderen.
De meeste mensen die ik ken uit de wijk,zijn in de loop der jaren voor een groot deel ook weer weggegaan, en dat is denk ik voor TO wel echt iets om over na te denken;Stel dat het nu niet bevalt; je verkoopt je huis daar op het moment denk ik niet echt makkelijk (is nergens makkelijk op het moment natuurlijk, maar er staat daar echt veel en lang te koop!!)
En Suze;
Die huizen met megatuinen liggen nou niet echt voor het oprapen in Vathorst (of wij hebben allebei een ander idee bij een megatuin ) En dan heb je dus een mooi huis mét grote tuin en dan woon je midden in zo'n lelijke wijk.Maar goed smaken verschillen, wij hebben er 5 jaar gewoond, dat was 5 jaar te lang zeg maar
De meeste mensen die ik ken uit de wijk,zijn in de loop der jaren voor een groot deel ook weer weggegaan, en dat is denk ik voor TO wel echt iets om over na te denken;Stel dat het nu niet bevalt; je verkoopt je huis daar op het moment denk ik niet echt makkelijk (is nergens makkelijk op het moment natuurlijk, maar er staat daar echt veel en lang te koop!!)
En Suze;
donderdag 15 augustus 2013 om 19:23
gadver, echt een dooie saaie sfeerloze bedoeling, zou er nog niet begraven willen liggen, ik zou het echt niet doen met deze huizenmarkt, binnen een jaar wil je vluchten en dan raak jij je huis niet kwijt.
er zijn wel meer plaatsen waar kinderen kunnen spelen, daar zou ik het echt niet voor doen, al kreeg ik het gratis;-)
zoek dan iets in hoogland ofzo
er zijn wel meer plaatsen waar kinderen kunnen spelen, daar zou ik het echt niet voor doen, al kreeg ik het gratis;-)
zoek dan iets in hoogland ofzo
donderdag 15 augustus 2013 om 19:43