Bepaalde mensen reageren erg bot

16-08-2013 18:46 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg jammer dat er hier bepaalde mensen zijn die erg bot reageren in topics zoals: woorden spellen, sorry hoor we zitten hier niet op een spellingscurus forum en nog veel meer dingen zoals: Als iemand zijn verhaal verteld dat je eigenlijk hier nooit serieus genomen wordt, je wordt meteen erg bot afgekraakt en of ze maken er een grapje over. Erg jammer hoor voor zo'n forum, want ik weet zeker dat dit de gezelligste kletspraat forum is en dat er veel mensen zijn die wel wat dingen kunnen leren van andere mensen of advies kunnen krijgen!
quote:Chartreuse schreef op 16 augustus 2013 @ 19:34:

[...]

Nee, dan is het wiezebeurt. Je hebt helemaal gelijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:kaneelkoekje schreef op 16 augustus 2013 @ 18:50:

Probeer er maar een beetje overheen te lezen. Bedenk ook dat de grootste monden hier op het forum in het dagelijkse leven buiten het internet veelal minder assertief en gevat zijn.

Een beetje alertheid met betrekking tot spelling is soms ook niet overbodig, als je wil dat mensen de moeite nemen je verhaal te lezen, neem dan zelf ook de moeite het (naar eigen kunnen) netjes op te schrijven.

Ja want we zijn allemaal bleue mutsjes, daarom forummen we.

Ik ken een boel forummers IRL en geloof me, die nemen daar net zo goed geen blad voor de mond.
quote:aliva schreef op 16 augustus 2013 @ 19:32:

[...]

ik wel.

dat doe je in het echte leven toch ook niet?

stel, je staat te praten in een groep, en iemand stelt een vraag, of vertelt een verhaal.

zeg je dan ook: "nou, wat heb jij een afgrijselijk accent, zeg, kan je daar eens niets aan doen?" om dan prompt weg te wandelen?In het echte leven spreek ik mensen ook aan op taalfouten. Niet op accenten want daar kunnen ze niks aan doen. En tegen iemand die Nederlands als tweede taal heeft zal ik echt niet continu zeggen dat het het hoedje is in plaats van de hoedje, maar ik zou zeker de verkleinregel wel uitleggen. Als iemand die Nederlands als moedertaal heeft een grammaticaal incorrecte zin maakt wijs ik hem daar wel op ja. Je komt zo ontzettend dom over als je niet eens je moedertaal beheerst. Ik wil ook graag dat mensen mij daarop wijzen. Ik leer graag bij.
Zal ik dan het goede voorbeeld geven

Sorry TO we zullen het nooooooooit meer down en het spijt ons verschrikkelijk

Etc etc
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Scamp schreef op 16 augustus 2013 @ 19:36:

[...]

Toen ik 14 was had ik een vriendin die mij constant verbeterde. Ik werd er gek van Er moet een komma tussen 'was' en 'had'.
quote:aliva schreef op 16 augustus 2013 @ 19:32:

[...]

ik wel.

dat doe je in het echte leven toch ook niet?

stel, je staat te praten in een groep, en iemand stelt een vraag, of vertelt een verhaal.

zeg je dan ook: "nou, wat heb jij een afgrijselijk accent, zeg, kan je daar eens niets aan doen?" om dan prompt weg te wandelen?Nee inderdaad, want spelfouten corrigeren als je met iemand praat is dan ook knap lastig.
Watskebeurt, wiezebeurt? I'm missing something, maar hier maak ik mijn handen niet aan vuil
Some flies are too awesome for the wall
quote:gioia82 schreef op 16 augustus 2013 @ 19:25:

Maar je bent wel gewoon serieus genomen (no pun intended),

@ Aliva, dat is niet met elkaar te vergelijken. En spreektaal en schrijftaal zijn twee verschillende dingen. Als je precies zo zou schrijven als je kletst met een vriendin, dan werd de tekst waarschijnlijk ook een stuk onleesbaarder

En sorry hoor, maar ook in deze OP lijkt het niet alsof de TO ook maar een beetje haar best heeft gedaan aan interpunctie te denken. Als ze het echt niet weet, oké dan. Maar als je te lui bent om een leesbaar verhaal te schrijven, moet je ook nier verwachten dat anderen heel veel moeite in hun antwoord gaan stoppen. Geven en nemen en zo.
quote:Louise70 schreef op 16 augustus 2013 @ 19:34:

Een accent is wat anders dan schrijffouten

ik zie niet goed in waarom, dat kan je ook afleren hoor.

mij stoort een lelijk accent véél meer dan schrijffouten, en toch heb ik er nog nooit iemand op aangesproken.

dat doe je toch gewoon niet.
quote:aliva schreef op 16 augustus 2013 @ 19:41:

[...]

mij stoort een lelijk accent véél meer dan schrijffouten, en toch heb ik er nog nooit iemand op aangesproken.

Het woord zegt het al, schrijffouten. Een accent is niet fout.

Wat Louise zegt, als haar baas 'jou brief' schrijft, is het niet meer dan normaal dat te verbeteren.
quote:lostintranslation schreef op 16 augustus 2013 @ 19:41:

@ Aliva, dat is niet met elkaar te vergelijken.

waarom niet?

in beide gevallen gaat het toch om 'uiterlijkheden', de 'vorm'?

in het ene geval van de schrijftaal, in het andere geval van de spreektaal.
Eens met Star.
quote:aliva schreef op 16 augustus 2013 @ 19:44:

[...]

waarom niet?

in het ene geval van de schrijftaal, in het andere geval van de spreektaal.Voor spreektaal is geen vastgestelde norm, voor schrijftaal wel.
quote:aliva schreef op 16 augustus 2013 @ 19:44:

[...]

waarom niet?

in het ene geval van de schrijftaal, in het andere geval van de spreektaal.

Wat Star zegt, dus.

Een accent kan niet 'fout' zijn. Irritant, zeker. Maar fout? Nee. Er iets iets dat we ABN noemen en daar kun je vanaf wijken.

Maar 'me vriend' schrijven is geen afwijken, dat is gewoon fout, klaar.
Op Marktplaats is het vaak ook tenenkrommend, al die spelfouten. Ik koop niks bij iemand, die een advertentie vol met luie spelfouten plaatst... Laat het dan even corrigeren door iemand anders... denk ik dan.
quote:aliva schreef op 16 augustus 2013 @ 19:41:

[...]

Nou, ik vind het echt niet te pruimen hoor, al die accenten hier op het forum! Spreek toch eens gewoon ABN!

Verder ben ik het roerend eens met Chartreuse.
Het ergste wat ik op facebook las: gecontroleerd met het verlies! Arghhhhhhhhhhhhhh...
TO, als je eens open zou staan voor de prachtige dingen die hier al jarenlang dagelijks op dit forum gebeuren, dan zou je je echt niet druk maken om een paar botte reacties. Kortom, ik vind je een zeur. Ga lekker weg als je het niet bevalt.
.
Zie het forum als een schoolplein: daar heb je ook juffen/meesters die je op spellingsfouten wijzen, pesters en jongetjes die hun piemeltje laten zien.
Probeer het eens op Fok zou ik zeggen.
Prachtige vergelijking Wishful!
"Me" schijnt trouwens Brabants te zijn, vernam ik van de week. Hier in een topic ergens.
quote:WishfulThinking schreef op 16 augustus 2013 @ 19:51:

Zie het forum als een schoolplein: daar heb je ook juffen/meesters die je op spellingsfouten wijzen, pesters en jongetjes die hun piemeltje laten zien. om die jongetjes vooral.
quote:lostintranslation schreef op 16 augustus 2013 @ 19:47:

[...]

Een accent kan niet 'fout' zijn. Irritant, zeker. Maar fout? Nee. Er iets iets dat we ABN noemen en daar kun je vanaf wijken.

Maar 'me vriend' schrijven is geen afwijken, dat is gewoon fout, klaar.waarom is afwijken van de correcte uitspraak niet 'fout' en afwijken van de correcte spelling wel?
Als je onnozele topics opent, dan kun je je borst hier maar beter natmaken. Sommige OP's zijn zo dom, dat je echt geen softe reacties meer kunt verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven