Gezondheid alle pijlers

Aft

17-08-2013 00:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 8 heeft een enorme aft in zijn mond, zeer pijnlijk en hij kan amper eten door de pijn. Heb al gegoogled, enige tip is zendium? Toevallig in huis en paar dagen geprobeerd, maar helpt niet.. Iemand toevallig DE tip?
Spoelen met zuivere teatree olie, paar druppels in een beker water en goed uitspugen.

Met een dag of 2 is hij er waarschijnlijk vanaf.
Ik wilde Zendium adviseren . Maar even langs de drogist. Daar hebben ze meerdere middeltjes
Dat doet ook zeer een aft, ik ken het. Wat bij mij goed helpt is Evisense dat is een soort gel die je op de aft smeert waardoor je een laagje krijgt over de aft en eten e.d. niet meer zo'n pijn doet. Kun je gewoon bij een drogist halen, kruidvat etc
Bij mij helpt Pyralvex in zo verre dat, als ik de beginnende plek meerdere keren per dag met Pyralvex aanstip, de aft heel klein blijft en snel verdwijnt (max paar dagen). Doe ik dat niet, komt er altijd een reuze-aft die ruim een week huis houdt!

Op vakantie had ik Pyralvex niet bij mij, met als gevolg dat ik nu, 2 weken verder eindelijk vandaag echt geen last meer had van de aft die daar was begonnen.

Op zich een goed middel dus, maar wel voor in het beginstadium. Als ze er eenmaal zitten helpt het volgens mij wat minder, maar ik blijf toch altijd aanstippen. Al scheelt het maar een dag...
Aanstip flesje halen bij de apotheek. Ben de naam kwijt, maar als je zegt voor aften en aanstippen dan snappen zij je vast. Doet twee tellen zeer bij aanstippen, je mag half uur niet eten of drinken maar het helpt. Minder pijnlijk en het is met een dag weg.
No one can make you feel inferior without your consent. - Eleanor Roosevelt
Zendium op de aft smeren. Doet even pijn maar t duurt korter
Hugsy bedoelt ook pyralvex, en ik zweer er ook bij. Het verdooft ook voor korte duur ook, dus gebruik t vaak n half uur voor t eten...

Daarnaast poets ik heeeeeel trouw met Zendium.
Pyralvex helpt bij mij niet echt. D.w.z. het blijft zeer doen en de aft blijft evenlang zitten als ik niets zou doen. Mijn huisarts heeft zelf ook aften en weet hoe vervelend het is. Ik krijg nu altijd een flesje lidocaine. Dit verdooft en dan smeer ik er dan bijvoorbeeld voor het eten op, zodat ik normaal kan eten. Ik weet alleen niet of ze dat voor kinderen willen voorschrijven.
Is het wel een aft? Het kan ook een ontsteking zijn.. en dan moet hij echt naar de tandarts.
Aften kunnen komen door vitamine te kort. Dus evt vitamine pillen en of veel fruit eten. En idd met zendium poetsen.
Bedankt voor de reacties!

Zendium helpt dus niet, daar poetsen we altijd al mee en extra erop smeren haalt niks uit.

T is wel duidelijk een aft ja, ik ken die krengen. Hij zit onder zn ondertanden daar helemaal beneden. Zo even naar de drogist dus!
Via de huisarts heb ik heel vaak een smeerseltje gehad, dat kun je op de aft smeren en dat verdooft het tijdelijk zodat je zonder pijn iets kan eten. Ideaal, want ik heb er helaas regelmatig last van en dan heb ik er gelijk meerdere.

lidocaïne heet dat spul geloof ik!
Komt wel goed, schatje!
Inderdaad iets met lidocaine, net als dat spul wat je op doorkomende tandjes bij baby's smeert.
Lidocaine! Vooral aanstippen voor het eten.
Met het poetsen van Zendium voorkom je vaak aften. Als je al aften hebt en dan begint met Zendium heeft dat veel minder zin.

Of poets je al heel lang dagelijks met Zendium? Alternatief hiervoor is Paradontax of Sensodyne.
spoelen met een spoeldrankje met chlorhexidine erin. ik heb zeer veel last van aften (gehad). Dit is het enige wat bij mij helpt en ook verdoofd.
Vroegah had je daar boraxglycerine voor, verkrijgbaar bij de apotheek. Geen idee of dat nog steeds te krijgen is, maar het hielp als een tiet. Binnen twee dagen was ik van mijn aft af.
Tip van mijn oma: aanstippen met zout water! Flinke schep zout oplossen in water, wattenstokje erin dopen en de aft ermee aanstippen. Prikt even maar de aft is binnen een paar dagen verdwenen!
Hij heeft inderdaad iets minder gezond gegeten (vakantie) dus ben hem nu flink fruit aan het voeren en weer normaal avondeten. Pyralvex gehaald en hoera hij zegt net dat zijn aft bijna weg is. Top! Dank voor de tips!
Ik heb ook vaak (veel!) aften gehad, ik was eigenlijk nooit 'aften-vrij', ik had er altijd wel een (of twee, of drie...) En heb ook van alles geprobeerd: aanstippen met Pyralvex, spoelen met kamillethee en andere mondwatertjes, poetsen met Zendium, andere gels enz. Niets hielp echt, althans: soms werd het wat verdoofd, maar ze bleven maar terugkomen.

Voor nu heb je er niet zo veel aan, maar mijn tandartsassistente gaf me de tip om druiven (en kiwi) te laten staan. Ik weet niet of jouw zoon regelmatig druiven eet? Sinds ik druiven en kiwi vermijd, heb ik zelden tot nooit meer een aft. En als ik al iets heb is het mini en met twee dagen weer weg (waar ze eerst rustig een cm in doorsnede konden zijn en ik er 1-2 weken last van had...) Maar dan niet alleen het echte fruit: ook sapjes met druif of kiwi laten staan, geen fruitsalade eten waar het in heeft gezeten (alleen druif / kiwi eruit halen is niet genoeg, het heeft het dan al aangeraakt zeg maar). Ik laat ook kiwi staan, maar ik heb zelf het vermoeden dat het vooral door de druiven komt, maar durf het niet goed te testen, het gaat nu zo goed zonder aften

Ik heb dit aan een aantal vrienden en familieleden verteld die ook veel last hebben (hadden) van aften: sinds zij geen druiven meer eten (of sapjes met druif drinken) hebben zij ook vrijwel geen aften meer. Kan toeval zijn, maar wellicht toch de moeite om eens te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven