Wensenlijstje huis

18-08-2013 12:43 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn op zoek naar een koophuis, hebben alle tijd (huren nu) en kunnen dus rustig oriënteren en hopelijk wat afdingen

Ik weet alleen niet goed waar ik op moet letten. Wat was jullie wensen/eisenlijstje bij het zoeken naar een huis?

We zitten nu op:

-onderhoudsvriendelijke tuin

-bijkeuken

-flinke twee-onder-een-kap of vrijstaand (wonen niet in randstad, in n durp. Dorp staat al vast)

-woonkeuken

...

ik ben benieuwd!
Isolatiewaarde van de woning? Buurt? Toekomstplannen van de gemeente in die buurt? Je eigen toekomstplannen?

Veel plezier met zoeken!
Ik wil een huis met grote ramen, liefst over de hele achtergevel ook. Graag ook een grote tuin en open keuken. En een zolder (geen plat dak).

Maar voorlopig verkopen we ons huidige huis nog even niet, dat is niet handig.
O sorry, het gaat om wensenlijstje. Die van ons was: goed geïsoleerd huis, rustige buurt, scholen op fietsafstand, winkel in de buurt, ruimte, schuur, oprit.
Energielabel (A het liefst)

Openslaande tuindeuren.

Een bad.
Locatie, prijs, gevoel(!) en goede fundering ( dus buitenonderhoud niet te groots) waren absolute eisen, de rest was meegenomen.

Qua deze 3 eisen was ik heel erg streng trouwens en er was eigenlijk niks dat naar mijn smaak was qua de eerste 3 eisen, dus ik ben nu erg blij met het huis dat toen gevonden heb.
Ons wensenlijstje was :

- mooie keuken en badkamer, geen zin om te verbouwen

- goed gevoel

- 4 kamers

Verder eigenlijk niet echt veel wensen. Vooral dat gevoel moet goed zijn en wij wisten het meteen toen we hier binnen stapten. Dat gevoel was er, dus de rest was bijzaak voor ons.
Tuin op het westen.
Rustig gelegen , ruime tuin en garage ..
Die tuin heb je zelf in de hand!

Voor ons:

-4 slaapkamers

-leuke buurt

-goede verbinding met auto en OV naar Utrecht

-tuin die 's avonds ook nog zon heeft

-relatief nieuwe woning

-genoeg licht binnen (dus grote ramen)

-mooie keuken en badkamer want ook geen zin in grote verbouwingen.

Gelukkig hebben we geen haast met kopen.
Ik ben trouwens wel heel erg kritisch als we naar huizen kijken, maar ik wil er dan ook minstens de komende dertig jaar wonen.
- zo onderhoudsvrij mogelijk

- energielabel A

- nette buurt

- beetje tuin

- bad

- openslaande tuindeuren

We wonen dus in een Vinexwijk. Had ik het nog eens over kunnen doen, dan had ik toch die opknapper gekocht (prachtig jaren '30 huis met twee erkers). Maar misschien romantiseer ik dat wel een beetje zittend in de nieuwbouwmeuk .
Ons wensenlijstje was:

- open keuken

- 5 slaapkamers, of de optie tot het creëeren van 5

- in ieder geval iets van een tuin. Hoefde niet groot te zijn.

- dichtbij voorzieningen.

- in 'mijn' dorp. Is niet een heel klein dorp, maar voor ons budget niet heel veel leuks te krijgen.

- keuken en badkamer naar tevredenheid (hoefde niet design of hip te zijn, maar leefbaar).

- genoeg parkeerplaats voor de deur (waar we vandaan kwamen was parkeren een hel).

- en idd het 'gevoel'. Wat ik eigenlijk bij dit huis niet had, maat uiteindelijk ben ik zooo blij dat we het gekocht hebben!!

Alle wensen in principe vervuld, behalve dat het en halfopen keuken is geworden, maar dat is ook prima.
Wensen hier waren

-niet te oud

-4 slaapkamers of meer

-tuin

-behalve schilderen geen groot onderhoud dat direct moet
quote:bootje_op_de_golven schreef op 18 augustus 2013 @ 13:05:

Ik ben trouwens wel heel erg kritisch als we naar huizen kijken, maar ik wil er dan ook minstens de komende dertig jaar wonen.Oh ja, ik ook, daarom moesten locatie en gevoel absoluut kloppen. De rest kon ik wel naar mijn hand zetten. ( alleen jammer dat de prijs ook een grote rol mee moest spelen)
Raampjes die open kunnen in de keuken en woonkamer.

Vaak kan dat niet als er grote openslaande deuren zijn, en ik vind het lastig om die deuren dan open te moeten zetten.
Onderhoud, fundering, isolatie komt er ook bij. Maar daar moet ik m'n vader voor inschakelen denk ik

Ik vind een jaren '30 woning ook prachtig (staat er hier één te koop, echt schitterend), maar daar moet je zo veel aan doen (en blijven doen). Wij zijn niet handig (en niet de ambitie om handig te worden), dus wat dat betreft is het gewoon realistischer om voor een relatief nieuwe woning te gaan. Nieuwbouw van een jaar of 10 geleden zou ideaal zijn.

Verder: openslaande deuren lijkt me heerlijk, maar is geen voorwaarde. Realiseerbaar zou wel voorwaarde zijn.

-Leefbare keuken en badkamer, liefst hip natuurlijk.

-Zolder.

-Geen schuine wanden op de eerste verdieping (het schuine dak zeg maar alleen op zolder, niet doorlopend naar de slaapkamers).

-Nette, jonge buurt.

-Liever geen bad

-Onderhoudsvrij

-Houten kozijnen (geen kunststof)

-Min. 4 slaapkamers

En 'het gevoel', daar heb ik nog geen idee bij
quote:Lonkaa schreef op 18 augustus 2013 @ 13:36:

Onderhoud, fundering, isolatie komt er ook bij. Maar daar moet ik m'n vader voor inschakelen denk ik

Ik vind een jaren '30 woning ook prachtig (staat er hier één te koop, echt schitterend), maar daar moet je zo veel aan doen (en blijven doen). Wij zijn niet handig (en niet de ambitie om handig te worden), dus wat dat betreft is het gewoon realistischer om voor een relatief nieuwe woning te gaan. Nieuwbouw van een jaar of 10 geleden zou ideaal zijn.

Verder: openslaande deuren lijkt me heerlijk, maar is geen voorwaarde. Realiseerbaar zou wel voorwaarde zijn.

-Leefbare keuken en badkamer, liefst hip natuurlijk.

-Zolder.

-Geen schuine wanden op de eerste verdieping (het schuine dak zeg maar alleen op zolder, niet doorlopend naar de slaapkamers).

-Nette, jonge buurt.

-Liever geen bad

-Onderhoudsvrij

-Houten kozijnen (geen kunststof)

-Min. 4 slaapkamers

En 'het gevoel', daar heb ik nog geen idee bij

Dat gevoel komt op het moment dat je de straat in stapt, in het huis rondloopt etc. Bij mij was het in ieder geval bij een paar huizen 'wel ok', of juist ' nah nee' maar bij dit huis echt gewoon goed!

Hoewel ik wel dingen wilde veranderen ( best groots, keuken en slaapkamer omdraaien bv), maar ik vond dat niet zo erg, wel leuk eigenlijk.
Betaalbaar op 1 (ruim) salaris, sfeervol ouder huis, minimaal 3 slaapkamers, grote tuin, aparte keuken (dus niet in woonkamer), klussen mag maar geen meerdere-jaren-project, prettige buurt, een warm en blij gevoel.
Minimaal 180m2 woonoppervlak. Grote ruimtes (geen hoekjes, nisjes, kleine kamertjes. Liever drie enorme slaapkamers dan 5 hokjes van 3x4. Geen bad. Niet aan doorgaande weg. Keuken en badkamer nieuw en strak. Achterkant vrij uitzicht (geen achterburen ). Garage.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 18 augustus 2013 @ 13:55:

Minimaal 180m2 woonoppervlak. Grote ruimtes (geen hoekjes, nisjes, kleine kamertjes. Liever drie enorme slaapkamers dan 5 hokjes van 3x4. Geen bad. Niet aan doorgaande weg. Keuken en badkamer nieuw en strak. Achterkant vrij uitzicht (geen achterburen ). Garage.Da's een fikse wensenlijst, heb je je huis al gevonden?
quote:Moondancer schreef op 18 augustus 2013 @ 13:55:

Betaalbaar op 1 (ruim) salaris, sfeervol ouder huis, minimaal 3 slaapkamers, grote tuin, aparte keuken (dus niet in woonkamer), klussen mag maar geen meerdere-jaren-project, prettige buurt, een warm en blij gevoel.

Oh ja, en vriendlief wil graag een bad of mogelijkheid dit te creëren. En een flinke schuur of garage waar we motoren en gereedschap in kunnen stallen.

Een huis aan het water zou een bonus zijn.
quote:Lonkaa schreef op 18 augustus 2013 @ 13:56:

[...]

Da's een fikse wensenlijst, heb je je huis al gevonden?Duurde even, maar wel gevonden uiteindelijk. Was ook het eerste huis waar we beiden al op de drempel voelden 'dit is hem!!!' Wil er ook niet meer weg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 18 augustus 2013 @ 14:03:

[...]

Duurde even, maar wel gevonden uiteindelijk. Was ook het eerste huis waar we beiden al op de drempel voelden 'dit is hem!!!' Wil er ook niet meer weg.Klinkt goed! Daar gaan we ook voor
quote:matroesjka_ schreef op 18 augustus 2013 @ 13:02:

Die tuin heb je zelf in de hand!

Voor ons:

-4 slaapkamers

-leuke buurt

-goede verbinding met auto en OV naar Utrecht

-tuin die 's avonds ook nog zon heeft

-relatief nieuwe woning

-genoeg licht binnen (dus grote ramen)

-mooie keuken en badkamer want ook geen zin in grote verbouwingen.

Gelukkig hebben we geen haast met kopen.In IJsselstein (dorpje vlak bij Utrecht) staat vrij veel te koop atm... Misschien daar eens rondkijken? Er gaat ieder kwartier een tram naar Utrecht, en met de auto is het ongeveer een kwartiertje rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven