Argh!!!

18-08-2013 19:39 51 berichten
Er liep echt een gi-gan-tische spin door m'n huis. Echt niet normaal groot. Met gevaar voor eigen leven heb ik mijn stofzuiger gegrepen en het beest gevangen. Stofzuiger staat tot nader order aan.

Is ie nu...dood?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je hem dood hebben?

Hij vreet je niet op hoor.

Hoop dat ze geen eitjes bij had en nu je stofzuiger vol zit.
Eh, nee. Ik zou even een boterhamzakje over het uiteinde van de stang doen met een elastiekje
Hm..ik denk dat ik de zak er maar uithaal! Jammer, zat net een nieuwe in.
Het huis stofzuigen, dan wordt het arme dier gebombardeerd.
Waar er een is, lopen er meer...
Ja en?
Of de stofzuigerzak vervangen.

Ik maak spinnen trouwens nooit dood. Meestal laat ik ze zelfs gewoon zitten zodat ze zich lekker tegoed kunnen doen aan de ongewenste insecten die hier helaas nogal eens binnen vliegen.

En als er per ongeluk zo'n enorme zwarte wolfsspin mijn witte muurtje komt ontsieren vang ik die met een glas en en stukje karton en dan geef ik hem buiten de vrijheid.
Jij hebt lef. Vorige week zat er een reuzespin in mijn slaapkamer. Ik heb mijn vriend gebeld dat hij onmiddellijk thuis moest komen omdat er een vogelspin in de slaapkamer zat en ik ben met dochter en baby op een kleedje in de kinderkamer gaan zitten wachten.

Echt niet dat ik zo'n beest zelf te lijf ga. En al helemaal niet met de stofzuiger want daar kruipt hij gewoon weer uit.
quote:onipaa schreef op 18 augustus 2013 @ 19:44:

Hm..ik denk dat ik de zak er maar uithaal! Jammer, zat net een nieuwe in.Je kunt hem ook boven de container leeg gooien en opnieuw gebruiken. Dat doe ik altijd, stofzuigerzakken zijn al duur genoeg. En ook nog eens heel zeldzaam, met dat ouwe beestje dat ik er op na hou.
Kijk je uit dat hij niet uit de zak loopt als je die gaat vervangen? Hij zal nu nog niet dood zijn.

Prop wc papier of aluminiumfolie in de slang is ook een tijdelijke oplossing.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Scamp schreef op 18 augustus 2013 @ 19:40:

Waarom wil je hem dood hebben?

Hij vreet je niet op hoor.

Hoop dat ze geen eitjes bij had en nu je stofzuiger vol zit.Ja, lekker dan. Brrrrrr. Dit is meestal de enige manier dat ik een spin durf te verwijderen hoor. Anders moet de buurman me redden.
quote:Jalisa schreef op 18 augustus 2013 @ 19:47:

Jij hebt lef. Vorige week zat er een reuzespin in mijn slaapkamer. Ik heb mijn vriend gebeld dat hij onmiddellijk thuis moest komen omdat er een vogelspin in de slaapkamer zat en ik ben met dochter en baby op een kleedje in de kinderkamer gaan zitten wachten.

Echt niet dat ik zo'n beest zelf te lijf ga. En al helemaal niet met de stofzuiger want daar kruipt hij gewoon weer uit.Oh, ik was vroeger ook doodsbang voor spinnen, dus ik snap je wel hoor. Maar ik heb ook een tijdje alleen gewoond en toen zat er nou eenmaal weinig anders op dan mijn vrees helemaal zelf het hoofd te bieden. En gaandeweg heb ik ontdekt dat die beestjes me niet opvraten .
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 augustus 2013 @ 19:48:

[...]

Je kunt hem ook boven de container leeg gooien en opnieuw gebruiken. Dat doe ik altijd, stofzuigerzakken zijn al duur genoeg. En ook nog eens heel zeldzaam, met dat ouwe beestje dat ik er op na hou.Ze kan hem ook een tijdje in de tuin leggen, zodat de spin eruit kan klimmen.
Ahh! Dikke spieders zijn eng en moeten echt dood! Ik weet het, ze zijn nuttig. Het schijnt te helpen als je een prop papier in je stofzuiger doet. Brrrrr....

Oh lees net MV haar post. Helpt dat niet???
quote:Cateautje schreef op 18 augustus 2013 @ 19:50:

[...]

Ze kan hem ook een tijdje in de tuin leggen, zodat de spin eruit kan klimmen.Jakkes, nu lig ik vannacht wakker!
Overdag lijkt Cateuatje een normale vrouw, maar 'savonds is zij een ware Nemisis.....
quote:flakes schreef op 18 augustus 2013 @ 19:52:

[...]

Jakkes, nu lig ik vannacht wakker!Je bent op de macht van zoveel, groter dan dat beesie. Als je nou zo moeilijk zo doen over een tijger in huis, dan had je mijn volle respect.
quote:flakes schreef op 18 augustus 2013 @ 19:54:

Overdag lijkt Cateuatje een normale vrouw, maar 'savonds is zij een ware Nemisis.....

Boe!

quote:Cateautje schreef op 18 augustus 2013 @ 19:45:

Het huis stofzuigen, dan wordt het arme dier gebombardeerd.Na het opzuigen van de spin er kattenbakkorrels achteraan stofzuigen. Dat deed ik altijd.
Je kunt ze beter vangen met een beker en stukje karton en dan buiten zetten

Maar ik ben niet bang voor spinnen. De man des huizes wel dus ik ben hier de held
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:rosings schreef op 18 augustus 2013 @ 19:58:

[...]

Na het opzuigen van de spin er kattenbakkorrels achteraan stofzuigen. Dat deed ik altijd.

Kan. Ik vang ze ook onder een glas en laat ze weer vrij.

Is ook een zieltje.
Nou, ik heb maar gelijk de woonkamer helemaal gedaan. Reuzenspin (eigenlijk verdient hij/zij een voor- en een achternaam) was onderweg naar vriendje (met acceptabele grootte) die hier in de hoek zat, dus die heb ik ook maar gelijk meegenomen.

Ik woon alleen, en om nou buurman te gaan vragen voor zo'n non-probleem vind ik ook een beetje lullig. Over het algemeen kan ik ze wel aan, de wat grotere zuig ik wel weg als ze op een plek zitten waar ik veel langsloop (of slaap), maar dit was echt een heule grote.

Heb de tip van het zakje opgevolgd, zit nu met postelastiek om de stang. Maar na de stofstorm zal t wel redelijk gedaan zijn.
quote:Cateautje schreef op 18 augustus 2013 @ 20:00:

[...]

Kan. Ik vang ze ook onder een glas en laat ze weer vrij.

Is ook een zieltje.Pcies.
quote:Cateautje schreef op 18 augustus 2013 @ 19:55:

[...]

Boe!

[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 8Slt_cOOA0[/img]

Genade! Genade!

Ik ben echt heel bang voor spieders! Ik ga ook hier niet meer kijken. Kan dat plaatje aub weg?
Ander plaatje Flakes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven