Argh!!!

18-08-2013 19:39 51 berichten
Er liep echt een gi-gan-tische spin door m'n huis. Echt niet normaal groot. Met gevaar voor eigen leven heb ik mijn stofzuiger gegrepen en het beest gevangen. Stofzuiger staat tot nader order aan.

Is ie nu...dood?
Ik zuig ze ook altijd op. Ben er doodsbang voor. Maar heb een dochter van 1,5 dus ik hou me voortaan groot. Wil niet dat ze denkt dat het iets engs is en er dus ook bang voor word. Tot op heden lukt dat wel. Laatst stond ze in haar speelhuisje buiten en liep er een spin over haar hand
quote:itsme26 schreef op 18 augustus 2013 @ 20:00:

Je kunt ze beter vangen met een beker en stukje karton en dan buiten zetten

Als het een huisspin is heeft dat geen zin, behalve als je hem 3 straten verderop parkeert. Ik sla ze altijd dood als ze te groot zijn naar mijn zin. Krijg er ook de kriebels van.

(en dat is strafbaar is mij hier op het forum verteld)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een spinnenvanger gekocht. Echt de uitvinding van de eeuw!! En je kan de spin levend buiten zetten, ben dan ook wel weer zo'n muts dat ik het zielig vind om hem dood te maken....
zaphod wijzigde dit bericht op 18-08-2013 21:00
Reden: Plaatje ipv link
% gewijzigd
quote:Jalisa schreef op 18 augustus 2013 @ 19:47:

Jij hebt lef. Vorige week zat er een reuzespin in mijn slaapkamer. Ik heb mijn vriend gebeld dat hij onmiddellijk thuis moest komen omdat er een vogelspin in de slaapkamer zat en ik ben met dochter en baby op een kleedje in de kinderkamer gaan zitten wachten.

Echt niet dat ik zo'n beest zelf te lijf ga. En al helemaal niet met de stofzuiger want daar kruipt hij gewoon weer uit.

Oei ik snap je helemaal, durfde dochter de spin niet te pakken?

Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik ben bang geworden door spinnen omdat mijn moeder doodsbang is. Zij begon vroeger altijd te gillen als ze een spin zag en ik dacht dus dat ik dat ook moest doen. Nu ben ik helaas echt bang..
quote:itsme26 schreef op 18 augustus 2013 @ 20:00:

Je kunt ze beter vangen met een beker en stukje karton en dan buiten zetten

Maar ik ben niet bang voor spinnen. De man des huizes wel dus ik ben hier de held

Hahaha, hier gaat het net zo!

Ik zet ze daarbij ook levend buiten.........met gevaar voor eigen leven! ;)
quote:Ivetje schreef op 18 augustus 2013 @ 20:12:

Ik zuig ze ook altijd op. Ben er doodsbang voor. Maar heb een dochter van 1,5 dus ik hou me voortaan groot. Wil niet dat ze denkt dat het iets engs is en er dus ook bang voor word. Tot op heden lukt dat wel. Laatst stond ze in haar speelhuisje buiten en liep er een spin over haar hand Hier kan Jalisa een voorbeeld aan nemen ;)
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 augustus 2013 @ 19:46:

Of de stofzuigerzak vervangen.

Ik maak spinnen trouwens nooit dood. Meestal laat ik ze zelfs gewoon zitten zodat ze zich lekker tegoed kunnen doen aan de ongewenste insecten die hier helaas nogal eens binnen vliegen.

En als er per ongeluk zo'n enorme zwarte wolfsspin mijn witte muurtje komt ontsieren vang ik die met een glas en en stukje karton en dan geef ik hem buiten de vrijheid.

Ik heb een aantal jaren geleden, na een afschuwelijke docu over martelkampen in WOII, ineens besloten dat het (voor mij) krankzinnig was om bang te zijn voor spinnen. Het heeft super gewerkt.
Oei, herkenbaar. Spinnen brrrrrr. Ooit oudere buurman spin uit slaapkamer laten verwijderen (mijn vaste spinnenverwijderaar had nachtdienst). Ook wel eens nachtje op de bank doorgebracht ivm spin op slaapkamer. (Weer die nachtdienst). Toppunt ooit op het werk enorme spin onder mijn bureau, ik vlucht kantoor uit en haal hulp bij grote, brede, gespierde collega...... Die helaas ten overstaande van diverse dames moest toegeven dat hij bang voor spinnen was.
Doe ik niet aan....
quote:Zaphod schreef op 18 augustus 2013 @ 20:45:

[afbeelding]Dat is nog steeds eng!
quote:S0LEIL schreef op 18 augustus 2013 @ 21:05:

[...]

Dat is nog steeds eng! Ik heb er 1 met een stok van 70cm zodat ik niet te dichtbij hoef te komen
Ik had een paar jaar geleden een klein roofspinnetje in huis, van zo'n 3 centimeter groot. Hij rende door de kamer, schoot een draad tegen het dressoir en klom er met grote snelheid tegenop. Aan de andere kant van het dressoir maakte hij een draadje en sprong er langs naar beneden en kwam in een pluisje hondenhaar terecht. Hij raakte verward in het haar en worstelde. Toen besloot ik hem te helpen om uit dat haar te komen en toen ik daarmee bezig was, was hij helemaal in paniek. Die ogen op steeltjes flitsten alle kanten op. Dat was het moment dat ik was bevrijd van mijn spinnenfobie. Ik had echt een beetje met hem te doen. Later op het balkon gezet. Nooit meer wat van vernomen.
quote:Zaphod schreef op 18 augustus 2013 @ 21:07:

[...]

Ik heb er 1 met een stok van 70cm zodat ik niet te dichtbij hoef te komen Dat vind ik nog best dichtbij Zeker om hem weer los te laten, straks loopt hij alsnog richting mij
quote:Cateautje schreef op 18 augustus 2013 @ 21:08:

Ik had een paar jaar geleden een klein roofspinnetje in huis, van zo'n 3 centimeter groot. Hij rende door de kamer, schoot een draad tegen het dressoir en klom er met grote snelheid tegenop. Aan de andere kant van het dressoir maakte hij een draadje en sprong er langs naar beneden en kwam in een pluisje hondenhaar terecht. Hij raakte verward in het haar en worstelde. Toen besloot ik hem te helpen om uit dat haar te komen en toen ik daarmee bezig was, was hij helemaal in paniek. Die ogen op steeltjes flitsten alle kanten op. Dat was het moment dat ik was bevrijd van mijn spinnenfobie. Ik had echt een beetje met hem te doen. Later op het balkon gezet. Nooit meer wat van vernomen.
quote:onipaa schreef op 18 augustus 2013 @ 19:39:

Is ie nu...dood?Nee.
quote:sri schreef op 18 augustus 2013 @ 21:11:

[...]

Hij was maar 3 centimeter hoor.
Die spinnenvangers? Zijn die er ook met een stok van 2 meter? Dichter kan ik echt niet bij een spin in de buurt komen!
Haha de man des huizes hier was bang voor spinnen.. Tot hij met mij samen ging wonen! Aangezien ik nogal panisch kan reageren op spinnen had hij weinig keus dan zijn angst te overwinnen
Mijn moeder zei dat ze altijd met zijn tweetjes zijn........
Help iedereen een handje
In de badkamer zat er eentje die kan springen, elke keer als ik hem met een papiertje wilde pakken sprong hij weg.........brrrr.
Help iedereen een handje
Ik begrijp het echt niet dat je zo'n onschuldig beest dood moet maken omdat je er bang voor bent.

Niet dat ik alle spinnen nou zo leuk vind maar dood hoeven ze niet. Dus idd met glaasje en papiertje en naar buiten. Sommigen laat ik lekker zitten, ben ik weer van die irritante vliegen af.
quote:krullenbol1966 schreef op 18 augustus 2013 @ 22:20:

In de badkamer zat er eentje die kan springen, elke keer als ik hem met een papiertje wilde pakken sprong hij weg.........brrrr.Oh die vind ik dan wel weer leuk! Als ze niet te groot zijn dan.
quote:krullenbol1966 schreef op 18 augustus 2013 @ 22:17:

Mijn moeder zei dat ze altijd met zijn tweetjes zijn........Ja, de mijne ook Nu kan ik dus niet slapen als ik één spin gevangen heb in mijn slaapkamer. Moet ik eerst nummer twee gaan zoeken
@jalisa maar wat nou als je vriend (eindelijk!) komt en hij kan de spin niet vinden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven