Beugel en volwassen deel 4
donderdag 22 december 2011 om 19:26
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!
Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.
Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!
Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3
En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!
Foto's plaatsen doe je zo:
1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)
2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen
3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'
4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat
5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')
6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)
7. En daar is je foto!
(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.
Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!
Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3
En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!
Foto's plaatsen doe je zo:
1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)
2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen
3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'
4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat
5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')
6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)
7. En daar is je foto!
(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
woensdag 14 augustus 2013 om 15:30
Ik heb vorig jaar een gesprek gehad bij de orthodontist en we hebben besproken wat er moet gebeuren.
Mijn tanden staan niet heel erg schuin, maar ik kan mijn ondergebit steeds minder goed schoonhouden en ze gaan steeds tegen mijn boven voortanden aan.
Nu had ik vorig jaar niet genoeg tijd om uit te zoeken welke verzekering ik het beste kan nemen die een beugel voor volwassenen (gedeeltelijk) vergoedt.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten?
Ik krijg waarschijnlijk slotjes boven en onder.
Mijn tanden staan niet heel erg schuin, maar ik kan mijn ondergebit steeds minder goed schoonhouden en ze gaan steeds tegen mijn boven voortanden aan.
Nu had ik vorig jaar niet genoeg tijd om uit te zoeken welke verzekering ik het beste kan nemen die een beugel voor volwassenen (gedeeltelijk) vergoedt.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten?
Ik krijg waarschijnlijk slotjes boven en onder.
woensdag 14 augustus 2013 om 22:39
Helaas moet je bij zo'n verzekering bijna altijd een jaar wachten voor je met de behandeling mag beginnen. Dus al die tijd betaal je de dure premie. En dan nog valt de vergoeding erg tegen. Kijk maar eens op wat verzekeringssites. Ik heb er zelf voor gekozen om het zelf te gaan betalen van mijn spaargeld. Het gaat bij mij in totaal zo'n ¤2200 kosten. Ik heb nu een keramische bovenbeugel, maar krijg nog wen metale onderbeugel en een soort plaatje om ruimte te maken voor de onderbeugel..
donderdag 15 augustus 2013 om 11:56
Ik was me daar zelfs bewust van in mijn slaap
En maar schrik hebben dat er intussen iets fout is gaan staan, oeh! Vandaag is het hier een feestdag dus alles is dicht. Ik heb al verschillende keren met flosdraad tussen mijn hoektanden en snijtanden gezeten, die plaatsen verdenk ik steeds van spleetjes.
En maar schrik hebben dat er intussen iets fout is gaan staan, oeh! Vandaag is het hier een feestdag dus alles is dicht. Ik heb al verschillende keren met flosdraad tussen mijn hoektanden en snijtanden gezeten, die plaatsen verdenk ik steeds van spleetjes.
donderdag 15 augustus 2013 om 12:51
Lien, wat spannend! Nog 1 uitgebreid avondpoetsritueel te gaan. Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn zeg, na ruim drie jaar die hele handel eruit. En wat heb jij veel technische snufjes in je mond gehad in die tijd. Veel plezier voor de spiegel morgen
Hier gaat het zijn gangetje. Deze maand alweer 2,5 jaar beugelbekkie. En nog een aantal maanden te gaan. Beneden zit de operatieboog er nog altijd in, mogelijk wordt die volgende maand vervangen. En dan kan ook mijn achterste kies weer meedoen. Daar is tijdens de operatie het blokje afgebroken, dus hij is al sinds april draadloos. Ben wel nog steeds heel blij met het resultaat van de operatie!
Hier gaat het zijn gangetje. Deze maand alweer 2,5 jaar beugelbekkie. En nog een aantal maanden te gaan. Beneden zit de operatieboog er nog altijd in, mogelijk wordt die volgende maand vervangen. En dan kan ook mijn achterste kies weer meedoen. Daar is tijdens de operatie het blokje afgebroken, dus hij is al sinds april draadloos. Ben wel nog steeds heel blij met het resultaat van de operatie!
donderdag 15 augustus 2013 om 15:06
@manmar, kijk hier eens:
https://www.independer.nl ... dontie-vanaf-18-jaar.aspx
Dit is wel het overzicht is wel van 2013, maar zo eind november begin december komen de prijzen voor 2014 erop.
Ik ben nu bij IZA en die vergoeden 750 euro, maar mijn beugel mag er volgende maand uit. Ik was eerst bij DSW en daar heb je een jaar wachttijd. Je moet gewoon even uitrekenen wat je meer aan premie betaald en wat je ervoor teug krijgt!
Het kan wel, maar dat kost even tijd.
Je kunt pas aan het eind van het jaar overstappen.
https://www.independer.nl ... dontie-vanaf-18-jaar.aspx
Dit is wel het overzicht is wel van 2013, maar zo eind november begin december komen de prijzen voor 2014 erop.
Ik ben nu bij IZA en die vergoeden 750 euro, maar mijn beugel mag er volgende maand uit. Ik was eerst bij DSW en daar heb je een jaar wachttijd. Je moet gewoon even uitrekenen wat je meer aan premie betaald en wat je ervoor teug krijgt!
Het kan wel, maar dat kost even tijd.
Je kunt pas aan het eind van het jaar overstappen.
donderdag 15 augustus 2013 om 15:37
Hou er ook rekening mee dat een behandeling korter of langer kan duren.. Bij mij durfden ze er niet echt een termijn op plakken, maar ik moest maar uitgaan van de gemiddelde duur van 2 jaar. Het is 3,5 jaar geworden. En als ik nu naar de foto's kijk, begrijp ik eigenlijk niet helemaal waarom (ja, mijn kiezen schoven maar niet). Als ik kijk naar het vooraanzicht na 1 jaar beugel lijkt er nauwelijks iets veranderd.
Rebelsmeisje, hoe lang zou het nog duren bij jou? Jij bent ook al over de termijn aan het gaan he? (Over datum )
Goed dat je blij bent met het operatieresultaat, omgekeerd zou toch ontzettend jammer zijn.
Rebelsmeisje, hoe lang zou het nog duren bij jou? Jij bent ook al over de termijn aan het gaan he? (Over datum )
Goed dat je blij bent met het operatieresultaat, omgekeerd zou toch ontzettend jammer zijn.
donderdag 15 augustus 2013 om 21:52
Ach Lien, over datum ben ik al lang hihi. Planning was oorspronkelijk twee jaar voor het hele traject inclusief operatie. Maar die operatie kwam pas na ruim twee jaar. En nu duurt het natraject ook nog iets langer. Mijn middenlijn moet nog wat schuiven, dus nu met elastieken bezig. En daarna mijn kiezen nog wat verder op elkaar trekken, maar dat kan pas als die achterste kies ook weer in de draad zit. Dus ik denk eerlijk gezegd dat ik 2014 inga met beugel. Nou ja, liever nu helemaal goed natuurlijk, als we dan toch al zo ver zijn doen die paar maanden extra er ook niet meer toe.
Nogmaals: veel plezier morgen, ik ben heel benieuwd hoe je het resultaat vindt!
Nogmaals: veel plezier morgen, ik ben heel benieuwd hoe je het resultaat vindt!
vrijdag 16 augustus 2013 om 17:58
Lien, wat een fantastisch resultaaaaaat!!!
Wat zul je genieten zeg!
Mijn beugel is er sinds 8 augustus uit (heb nog geen tijd gehad om iets te posten hier) en wat is het een verademing!
Het allerfijnste vind ik dat ik gewoon weer normaal kan eten zonder dat alles blijft zitten! 6 september laat ik dat spleetje wat ik nog steeds heb dicht maken en wordt mijn ene tand gevijld. Volgende week mijn nachtbeugel ophalen. Ben momenteel op vakantie en geen mogelijkheid om foto's te plaatsen, die komen nog!
Wat zul je genieten zeg!
Mijn beugel is er sinds 8 augustus uit (heb nog geen tijd gehad om iets te posten hier) en wat is het een verademing!
Het allerfijnste vind ik dat ik gewoon weer normaal kan eten zonder dat alles blijft zitten! 6 september laat ik dat spleetje wat ik nog steeds heb dicht maken en wordt mijn ene tand gevijld. Volgende week mijn nachtbeugel ophalen. Ben momenteel op vakantie en geen mogelijkheid om foto's te plaatsen, die komen nog!
zaterdag 17 augustus 2013 om 23:47
Het begint intussen een klein beetje te wennen
Mijn eerste reactie was zoals ik verwacht had niet meteen 'wow', eerder: mijn tanden zijn GROOT en LANG! Best gek, ik dacht zelfs even 'wat heb ik gedaan?' (vreemd, ik weet het, maar misschien ook een beetje logisch)
Het gevoel dat ik een kunstgebit heb (en die tanden niet van mij zijn) begint al te minderen, al kwam (komt) dat ook wel omdat mijn tandvlees nog wat gezwollen was.
Ik merk nu toch extra goed hoe ingrijpend dat is op je uiterlijk, tanden..
Hoe was dat bij jou, Phalissa?
En tanden poetsen is heeeeerlijk!!! Ik stond na 1 minuut werkloos met die tandenborstel in mijn handen, zo van 'en nu?'. Zo weinig weerstand! Zo geluidloos! Geen gepruts met ragers! Ahhhh.
@Lotte: ja, ik kan me er iets bij voorstellen.. Ik kende vroeger iemand met een beugel, en ik geloof dat hij maar zelden (goed) poetste, ik herinner me nog zijn beugel met boven en onder de blokjes hele lagen witte plak, yukkk.. Hij moet er nu met heel veel witte plekken op z'n tanden wel de prijs voor betalen.
Mijn eerste reactie was zoals ik verwacht had niet meteen 'wow', eerder: mijn tanden zijn GROOT en LANG! Best gek, ik dacht zelfs even 'wat heb ik gedaan?' (vreemd, ik weet het, maar misschien ook een beetje logisch)
Het gevoel dat ik een kunstgebit heb (en die tanden niet van mij zijn) begint al te minderen, al kwam (komt) dat ook wel omdat mijn tandvlees nog wat gezwollen was.
Ik merk nu toch extra goed hoe ingrijpend dat is op je uiterlijk, tanden..
Hoe was dat bij jou, Phalissa?
En tanden poetsen is heeeeerlijk!!! Ik stond na 1 minuut werkloos met die tandenborstel in mijn handen, zo van 'en nu?'. Zo weinig weerstand! Zo geluidloos! Geen gepruts met ragers! Ahhhh.
@Lotte: ja, ik kan me er iets bij voorstellen.. Ik kende vroeger iemand met een beugel, en ik geloof dat hij maar zelden (goed) poetste, ik herinner me nog zijn beugel met boven en onder de blokjes hele lagen witte plak, yukkk.. Hij moet er nu met heel veel witte plekken op z'n tanden wel de prijs voor betalen.
zondag 18 augustus 2013 om 19:33
Lien, ik had echt precies hetzelfde! Heel gek maar ik eerst zoiets van vind ik dit wel mooi? Onwijs grote tanden voor mijn gevoel! Ik heb nog een heel klein beetje een afstand tussen mijn voortanden met mijn ondergebit als ik mijn kiezen op elkaar zet maar dit komt door de vorm van mijn tanden en merkte dat meteen op. Ik ben nu echt super tevreden met het resultaat en eigenlijk valt die afstand hartstikke mee.
Heb vandaag weer voor het eerst een appel afgebeten maar wel heel voorzichtig aangezien ik als de dood ben dat het spalkje afbreekt!
Heb vandaag weer voor het eerst een appel afgebeten maar wel heel voorzichtig aangezien ik als de dood ben dat het spalkje afbreekt!
zondag 18 augustus 2013 om 20:57
Haha ja inderdaad, 'vind ik dit wel mooi?' Nu twee dagen later vind ik toch van wel
En afbijten (behalve zachtjes) durf ik ook niet, inderdaad zo'n schrik dat het draadje zou afbreken of mijn tanden weer scheef zouden gaan staan. Aan een appel durf ik nog even niet te denken.
Ik krijg woensdag mijn nachtbeugel, dat wordt al een opluchting. Wat ik wel minder vind, is dat die nachtbeugel enkel voor boven is. Ik dacht dat het boven + onder zou zijn. Toen ik mijn twijfels benoemde, zei ze dat ik geen schrik moest hebben, aangezien de onderkaak de bovenkaak volgt. Ja maar, wat als nu die spalk afbreekt he.. (liefst vrijdagavond voor het pinksterweekend natuurlijk, ken je het^^)
Zou ik nog eens uitdrukkelijk om een nachtbeugel voor onder vragen? Hoe zit dat bij jullie?
En afbijten (behalve zachtjes) durf ik ook niet, inderdaad zo'n schrik dat het draadje zou afbreken of mijn tanden weer scheef zouden gaan staan. Aan een appel durf ik nog even niet te denken.
Ik krijg woensdag mijn nachtbeugel, dat wordt al een opluchting. Wat ik wel minder vind, is dat die nachtbeugel enkel voor boven is. Ik dacht dat het boven + onder zou zijn. Toen ik mijn twijfels benoemde, zei ze dat ik geen schrik moest hebben, aangezien de onderkaak de bovenkaak volgt. Ja maar, wat als nu die spalk afbreekt he.. (liefst vrijdagavond voor het pinksterweekend natuurlijk, ken je het^^)
Zou ik nog eens uitdrukkelijk om een nachtbeugel voor onder vragen? Hoe zit dat bij jullie?