Mode & Beauty alle pijlers

pluizig haar

19-08-2013 08:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb half lang haar en het pluist heel erg .

hebben jullie goede tips / producten die ik eens kan proberen .
Indola smooth serum
Ik heb zelf ook last gehad van pluizig haar. Heb vaak jaren diverse producten geprobeerd. Maar helaas geen resultaat. Laatst heb ik een flesje arganolie gekocht. En wat een wonder en wat een mooie resultaat. Heb nu prachtig glanzend haar zonder al dat pluizig haar. Op internet lees je ook echt goede reviews over de arganolie.
Ik heb een serum van het kruidvat huismerk gekocht. Werkt erg goed bij mij! Hair and repair heet het dacht ik, een roze flesje.

En over arganolie heb ik inderdaad ook goede verhalen gehoord maar zelf nooit gebruikt
wordt je haar van arganolie niet erg vet? en van die serums? bij de producten die ik tot nu toe gebruikte wel!
krullend dik pluizend haar, gebruik massage olie (ja echt waar) geen vettig haar, en heel veel minder pluis en zacht! (glad en anti pluis wordt het bij mij toch nooit en dat hoef ook niet)
andrelon oil & care met arganolie
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Hairmayonaise
Ik kreeg van een kapper de volgende tip: smeer je haar in met warme olijfolie, slaap daar een nacht mee en was je haar goed uit. Als je dit regelmatig (zeg 1 keer in de 1-2 weken) herhaalt wordt je haar vanzelf minder pluizig en een stuk gezonder.

Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, maar het zou een goedkoop middel zijn als het werkt.

Oh, en absoluut geen 'head & shoulders' en/of blonderende shampoo gebruiken. Die zijn echt heel slecht voor je haar!
En massage olie klopt ook.

Heb hier een flesje "ladies Glide massage fluid" van zo'n Ladiessnight party.

Te gebruiken als massageolie en glijmiddel. Maar ook om geschoren benen in te smeren, drupje in je haar tegen pluis etc
quote:jesju82 schreef op 19 augustus 2013 @ 10:32:

wordt je haar van arganolie niet erg vet? en van die serums? bij de producten die ik tot nu toe gebruikte wel!Ik heb heel snel last van vet haar door bepaalde shampoos en verzorgingsproducten maar van dat serum heb ik gelukkig nergens last van.
Slaolie vind ik ideaal voor mij. Babyolie vind ik te opzichtig glanzen.
Alleen het toplaagje en de einden doe ik; wordt meermalen herhaald want na enkele uren is het weer weg.
quote:tinkerbel86 schreef op 19 augustus 2013 @ 10:51:

Ik kreeg van een kapper de volgende tip: smeer je haar in met warme olijfolie, slaap daar een nacht mee en was je haar goed uit. Als je dit regelmatig (zeg 1 keer in de 1-2 weken) herhaalt wordt je haar vanzelf minder pluizig en een stuk gezonder.

Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, maar het zou een goedkoop middel zijn als het werkt.

Oppassen als je gekleurd haar hebt want het ontkleurt.
Heb je het al geprobeerd te "polijsten" met een ronde borstel van varkenshaar? Eerst met warm (zou wel de protectstand op je föhn aanhouden) en dan met koud. Dat werkte bij mij altijd goed.
van kerastase.. Film gel of zoiets heet t.

Alleen een mini beetje in de haarpunten
quote:jesju82 schreef op 19 augustus 2013 @ 10:32:

wordt je haar van arganolie niet erg vet? en van die serums? bij de producten die ik tot nu toe gebruikte wel!

Hangt er vanaf hoeveel je gebruikt. Bij arganolie is een paar druppels al genoeg. En van serums ook. Als je veel gebruikt dan is het logisch dat je haar vet wordt.

Ik gebruik een paar druppels (niet elke dag, want veel heb je niet nodig). En mijn haar wordt er niet vet van.
quote:woepsie schreef op 19 augustus 2013 @ 12:43:

van kerastase.. Film gel of zoiets heet t.

Alleen een mini beetje in de haarpuntenDat geelgoude (doorschijnende) flesje van Keratase is super goed! Wel prijzig.
kokosolie maskertje op youtube vind je filmpjes hoe je het moet doen of anders hier

kokosolie is de enige olie die heel diep in de haarcellen kan binnengaan
Ik heb ook halflang haar, krullen... Ik denk dat ik 10 jaar geleden mijn haar voor het laatst geborsteld heb. Tip die ik destijds kreeg van mijn kapper, zo min mogelijk kammen of borstelen. Wassen met shampoo en cremespoeling, daarna 'kammen' met je vingers. 1 keer per week een masker. Sinds ik niet meer kam of borstel heb ik een stuk minder pluis...
Vandaag is de mooiste dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven