Gezondheid alle pijlers

Tips tegen het krijgen blaren ?

19-08-2013 17:30 11 berichten
Hoi iedereen

Al zolang ik me kan herinneren krijg ik heel snel blaren op mn voeten en hakken. Niet alleen bij nieuwe schoenen, maar ook bij sneakers die ik al een jaar heb, of laarzen en nettere schoenen.

De enige schoenen waar ik tot nu toe nog geen blaren mee heb gekregen zijn Nikes en Uggs, maar ik zou graag ook nettere schoenen langer dan ongeveer een halfuur aankunnen.

Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
Passende schoenen kopen.

Blaren ontstaan door wrijving en daar heb je alleen last van als je schoenen (of sokken) niet passen.

Als je vochtige voeten hebt dan heb je eerder last van blaren dus als je zweetvoeten hebt dan moet je daar ook wat aan doen.
preventief sporttape plakken op de plekken waar je vaak blaren krijgt. niet zo charmant, helpt wel!
Ik heb ook altijd en eeuwig blaren, 'passende schoenen' zijn erg moeilijk te vinden, als je (zoals ik) weinig eelt creëert.

Wat ik doe:

1. Leren schoenen inlopen met natte sokken. Dus: s avonds sokken natmaken, paar uurtjes meelopen, schoenen laten drogen en ze passen al veel beter.

2. Blaar-plekken afplakken met pleisters, tape (sporttape idd) of blaarpleisters.

3. Sprayen met silk-spray, daarvan krijg je een glad laagje over je voeten, waardoor je voeten meer langs de schoen glijden en je veel minder blaren hebt. Google maar eens op 'bama silky comfort'.

4. In dichte schoenen wandelstokken dragen, die passen vaak wat beter om je voeten en zorgen voor weinig wrijving.

5. Accepteren dat je pijn aan je voeten krijgt, want tip 1 tm 4 zijn wel goed, maar helpen niet volledig....
sporttape helpt maar om dat nou iedere dag te doen. Wat vervelend!
Compeed heeft zo'n pritstift (anti blarenstick) en dat werkt top! Even pritten voor je je schoenen aandoet en geen last meer van wrijving!

En als je ze al hebt werken die pleisters ook echt fantastisch!
quote:snaksel schreef op 19 augustus 2013 @ 19:31:

sporttape helpt maar om dat nou iedere dag te doen. Wat vervelend!

Dat doe ik bij schoenen die nog naar mijn voeten moeten vormen. Of mijn voeten naar de schoenen, dus als ik schoenen een seizoen niet heb aangehad en ze dan opeens weer aandoe. Na een paar dagen heb je die tape echt niet meer nodig.

En ik krijg ook altijd blaren als ik met bloten voeten in schoenen ga, niet meer doen dus.
Vervelend zeg, ik heb er ook last van, soms in schoenen die ik al een eeuwigheid heb. -_-' Laatst zelfs blaren ónder m'n voeten van Birkenstocks.

Ik heb laast ook walk-away spray gekocht, dat rekt je (leren) schoenen iets op, da's wel fijn spul voor bijv. pumps. Het geeft je net wat meer ruimte bij je tenen.
Tip als je blaren op je hiel krijgt van t bovenste'hak'randje van de schoen. Vaak zit daar een naar, te stevig, uitstekend stiksel. Pak een hamer en leg de schoen met de achterkant op de werkbank, klop het vervolgens soepel.....toen ik dit een keer wist kon ik alle 'instappertjes' aan!!
Ahh wat fijn al zoveel tips! Ik heb nu inderdaad ook weer mn halve voeten onder de sporttape zitten nadat ik weer een paar pijnlijke grote blaren had gelopen. Ik ga zeker even op zoek naar die spray en stick !

Bedankt iedereen
Gebruik geen sporttape, dit is niet geschikt om preventief te plakken. Leukoplast is wel geschikt, dit rekt mee met de voet.

Zelf vind ik de Silky spray prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven