Vergeven maakt het lichaam gezond
woensdag 21 augustus 2013 om 15:01
Al eens gedacht om na een stevige ruzie de plooien meteen glad te strijken? Probeer het want u bewijst er niet alleen de andere, maar ook uw lichaam een dienst mee. Iemand vergeven is namelijk heel gezond: stress, rugpijn en andere chronische klachten verminderen vrijwel meteen. Wie koppig blijft rondlopen met wrok- en haatgevoelens werkt een heleboel kwaaltjes in de hand. Een hoge bloeddruk, snellere hartslag, verkrampte spieren… Kwaad blijven is even ongezond als extreme stress.
Bron van CCN
http://edition.cnn.com/20 ... r.resentful.ep/index.html
Bron van CCN
http://edition.cnn.com/20 ... r.resentful.ep/index.html

woensdag 21 augustus 2013 om 17:45
quote:Cateautje schreef op 21 augustus 2013 @ 17:41:
Ik kan op zich wel vergeven, ik sta alleen niet meer open voor herhaling, dus ik laat de persoon wel helemaal los en achter me.Oh nee, ik ben ook nog wel geneigd mensen een tweede kans te geven. Mochten ze dan in herhaling vallen houdt het wel op natuurlijk.
Ik kan op zich wel vergeven, ik sta alleen niet meer open voor herhaling, dus ik laat de persoon wel helemaal los en achter me.Oh nee, ik ben ook nog wel geneigd mensen een tweede kans te geven. Mochten ze dan in herhaling vallen houdt het wel op natuurlijk.
woensdag 21 augustus 2013 om 17:46

woensdag 21 augustus 2013 om 17:47
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 augustus 2013 @ 17:45:
[...]
Oh nee, ik ben ook nog wel geneigd mensen een tweede kans te geven. Mochten ze dan in herhaling vallen houdt het wel op natuurlijk.
Dat vind ik knap. Ik ben dan mijn vertrouwen verloren en kan het niet meer opbrengen.
Het ligt er ook een beetje aan wat er is voorgevallen natuurlijk.
[...]
Oh nee, ik ben ook nog wel geneigd mensen een tweede kans te geven. Mochten ze dan in herhaling vallen houdt het wel op natuurlijk.
Dat vind ik knap. Ik ben dan mijn vertrouwen verloren en kan het niet meer opbrengen.
Het ligt er ook een beetje aan wat er is voorgevallen natuurlijk.