Werk & Studie alle pijlers

Teveel stress vanwege scriptieverdediging

20-08-2013 21:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Zoals de titel al beschrijft: ik maak mij zo’n zorgen om mijn verdediging!!

Mijn afstudeertraject is ietwat anders verlopen dan volgens de boekjes. Dit kwam met name omdat de opleiding onder accreditatie is gekomen en de eisen zijn verzwaard. Hierdoor ben ik tot 2x toe op afstudeergesprek uitgenodigd maar tot 2x toe niet behaald.

En mag ik donderdag weer maar ik zit zo in de stress, zo bang dat ik het weer niet ga halen….

Heeft er iemand tips voor mij?
In ieder geval stoppen met de nadruk te leggen op negativiteit en stress. Alles wat je aandacht geeft groeit. Geef dus liever aandacht aan positieve zaken. Als je mbt afstuderen alleen maar aan stressvolle zaken kan denken, is het misschien handig om even totaal wat anders te gaan doen. Koop een kastje bij de kringloop en verf het knalroze, ik verzin maar wat.

Zet m op!
Weet je ook waarom het de vorige keer onvoldoende was?
Jee wat vervelend zeg! Dus je scriptie is voldoende, maar je mondelinge verdediging lukt alsmaar niet? Is je ook verteld waar het aan ligt? Heb je al geprobeerd aan die punten te werken?
Geen tips, maar wil je wel heel veel succes wensen!
Dankjwel voor de tips. Inderdaad, moet ik het niet zo'n negatieve belading geven....

Ik heb officieel 2x een 'go' gekregen. Dan moet het minimaal een 5,5 zijn. Ivm verzwaarde eisen heb ik opnieuw kwantiatief onderzoek gedaan (diepte interviews gevolgd met enquete op 3 verschillende groepen en uitgewerkt met SPSS).

Bij 2 andere studiegenoten loopt het al meer dan 1,5 jaar....

Op zich ben ik communicatief goed onderlegd maar ik word hier zo onzeker van. Nu gaf de ene examinator aan dat hij advocaat van de duivel zal spelen tijdens dit 2,5 uren (!) durende gesprek.

Hebben jullie misschien nog meer tips zodat ik daar iets zekerder sta?
Jij zit er tig keer beter in, in de materie als zij! Heb je dat al bedacht? En aangeven dat je iets niet hebt onderzocht waar zij wel naar vragen is echt geen doodzonde. Terugverwijzen naar de onderzoeksvraag en beschrijven waarop jouw of de keuzes gebaseerd zijn.

Succes!
Thanks Caatje!

Dus, wanneer ik iets iet weet moet ik juist nie gaan zeggen dat ik dat niet heb onderzocht maar dat het niet in de lijn ligt van mijn onderzoeksvraag (bijvoorbeeld).

Hoe reageer ik het beste als ik het niet weet?
quote:qwerdy123 schreef op 21 augustus 2013 @ 09:10:

Thanks Caatje!

Dus, wanneer ik iets iet weet moet ik juist nie gaan zeggen dat ik dat niet heb onderzocht maar dat het niet in de lijn ligt van mijn onderzoeksvraag (bijvoorbeeld).

Hoe reageer ik het beste als ik het niet weet?

Precies. Bijv: dat is een interessante vraag, maar in mijn onderzoe lag de nadruk meer op bla die bla. Als je bla die bla vanuit dit en dag oogpunt bekijkt, dan..

Ik vind het trouwens schandalig dat je het nu al voor de 3e keer opnieuw moet doen en dat een 2,5 uur durend gesprek onderdeel is van je afstuderen. En dan zo'n vent die ook nog doodleuk zegt dat hij advocaat van de duivel gaat spelen. Verscherpte eisen betekent níet het je studenten zo moeilijk mogelijk maken. Het betekent wél dat je kritischer kijkt naar de punten waarop je oordeelt. Maar blijkbaar snapt jouw opleidingsinstelling dat niet helemaal

SUCCESSS!
Succes morgen!!

Kick some ass qwerdy123!!

Thnxxxx

Ga er nu heen...
Heel veel succes! Hoor graag hoe het ging!
Ik hoop dat het goed gaat! Het klinkt wel extreem zwaar en streng, zelfs een proefschrift verdedigen duurt maar 45 min!

Is je scriptie zelf wel goedgekeurd? Meestal is de verdediging alleen een formaliteit.
En je hoeft niet alles te weten, gewoon aangeven waarom je op een vraag geen antwoord kunt geven en zeggen wat je wel kunt concluderen op basis van jouw onderzoek.

Bepaalde keuzes voor dataverzameling en analyses verdedigen door te zeggen dat je altijd keuzes moet maken en vertellen wat het voordeel is van jouw keuze.
Yesssss, ik ben geslaagd!!

Wat een bevalling maar nu zoooo blij

Het was pittig maar gelukkig wel te doen, maar man-oh-man wat een zeuwen!!

Nu: FEEST!!!
Gefeliciteerd!!
Ooooo wat fijn! Daar mag op gedronken worden! GEFELICITEERD!

Super, gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven