Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik vrees dat ik een vaginale infectie heb, de symptomen zijn er in ieder geval.

Weet iemand wat ik dan kan verwachten bij de HA? Hoe bepaalt hij of zij dat dat echt zo is?

Denk dat t namelijk verstandig is om n afspraak te maken.
Gewoon via de doktersassistente zalf gekregen. Hoefde niet langs te komen.

Volgens mij zijn deze sinds dit jaar ook receptvrij bij de apotheek te halen.

Succes! Erg vervelend.
BN: Vervelend!!!

Is het in of uitwendig??

Mocht het inwendig zijn is en miconazol creme 2 maal per dag goed. (¤ c.a 5,95)

Mocht het inwendig zijn en je herkent de klachten (doordat je het eerder gehad hebt) Dan kan je die Canesten Gyno (die van de reclame) Gebruiken. (c.a ¤12,95) de creme variant van deze kan in en uitwendig.

Beide is zonder recept te verkrijgen bij je apo.

Maar evt kan je ook je HA voor een receptje vragen. (er zijn meer geneesmiddelen dan deze 2 alleen die kan je niet zo kopen)

Weet niet of je al door je eigen risico heen bent. Anders betaal je het alsnog zelf (c.a 20 euro)
Visje hoe is het verder?? Bijna 10 week! Heb je het al wat mensen verteld???

Hebben er binnenkort nog dames echo's of andere afspraken staan??

Ik volgende week maandag weer hartje luisteren

En de 29e de 20 weken echo! :D eindelijk!!! We zijn eruuug benieuwd!

Voel nu dagelijks ook als ik bezig ben brobbels van het kindje.

Schopjes voel ik soms als ik in bed lig.
Thanks voor jullie tips!

Kroes, leuk zeg dat je nog een x controle hebt voor je 20 weken echo.

Hebben wij helaas niet. Over 4 weken hebben we de 20 (of eigenlijk 21) weken echo.

Heb besloten het apparaatje om t hart mee te luisteren 1 x per 2 weken te gebruiken en gister lukte het.

Leuk hoor! Ben helemaal ontspannen nu over mn zwangerschap dus kan dat ding nu prima aan de kant leggen en over 2 weken weer proberen.

Wens iedereen weer een goede week toe!
Das niet duur kroes!

Volgende reguliere echo is hier de 20-weken echo begin oktober. Maar denk dat we tussendoor wel een 2D pretecho doen en dan na de 20 weken nog een keer voor 3D.

Eten was vandaag weer een drama. Ik krijg het gewoon zo slecht weg. En eenmaal toch iets gegeten heb ik er uren last van.

Vanmorgen/-middag met pijn en moeite 3 boterhammen, een kopje kippensoep en halve liter drink yoghurt. Vanavond half hapje kipfilet, yeghhhh! Beetje appelmoes, lepel sperziebonen, lepel aardappelpuree en een perenijsje, jummmmm!
@Druppel wat fijn dat de echo en de nekplooimeeting goed was, ik hoop de bloeduitslagen ook

@bn wat fijn dat het hartje luisteren gelukt is

@Kroes leuk man 20 weken echo

Hier gaat verder alles prima, misselijkheid wordt wel steeds erger vooral 's ochtends. Gelukkig nog niet moeten spugen, tot nu toe helpt het als ik iets eet. Ik moet zeggen mijn eetlust is 's avonds echt heel slecht. Vanochtend en vanmiddag in totaal 5 boterhammen op en 2 uur geleden een stukje taart maar van dat laatste heb ik nu nog last. Ik heb echt nu totaal geen honger maar moet van mezelf wel eten. Is wel echt tegen heug en meug. Nog iets meer dan een week wachten en dan eindelijk die spannende eerste echo. Gaan er gewoon vanuit dat het goed is

Dikke kus
Hoi meiden,

Tabel aangepast. Hoop dat ie klopt voor iedereen. Wil iedereen even controleren?

Groetjes Sproetje
Hoi meiden, even een berichtje vanaf mijn vakantiebestemming!

@nena volgende week je echo! Komt nu echt dichtbij! Spannend, ik hoop zo voor je dat het goed is!

@kroes je kunt al echt aftellen tot de 20 weken echo! Is wel weer een mijlpaal vind ik, vind je niet? Leuk dat je de baby nu steeds beter voelt. Bijzonder he?!

@bn wat leuk dat je het hartje hebt gevonden! Kon je het goed horen? Vervelend die infectie! Heb je inmiddels er wat voor?

@druppel vervelend zeg, dat je nog zo misselijk bent! Bij mij werd het met 14 weken minder, hoop bij jou ook! Weet je nog hoe het bij je dochter was?

Gefeliciteerd trouwens met de goede combinatietest!

Hier: vakantie doet me goed, maar merk dat ik het erg lastig vind de controle hier los te laten. Voor mijn gevoel, voel ik de baby minder dan eerst. Waarschijnlijk is dit niet zo, maar het feit dat ik nu in het buitenland ben en niet zomaar naar de verloskundige kan als er iets is vind ik eng.

Zucht... Waarschijnlijk word ik zo'n overbezorgde moeder...

Verder enorm zere borsten en ze groeien enorm. Had gehoopt dat ze een aardig formaat bleven houden, maar ze zijn de laatste twee weken minstens een cupmaat gegroeid en ik was al gezegend met aardig wat (d-cup).

Nou ik ga even aan mijn (alcoholvrije) cocktail! Tot gauw!
@nena

De misselijkheid begon bij mij in week 9 echt vervelend te worden, nu nog alleen als ik gegeten heb.

@sproetje

Zolang ik niet, of echt maar heel klein beetje eet gaat het goed. Maar na lunch en diner wordt ik vaak zo beroerd. Met dochter had ik het veel minder. Alleen de geur van gebakken vlees verdroeg ik niet, vind ik nu ook niet prettig.

Hier ook flink last van borsten, ik overweeg zelfs een bh zonder beugels te gaan kopen voor de nacht. Ik wordt gewoon wakker met omdraaien omdat ze zo gevoelig zijn. De dames zijn van DD al bijna uit de E cup gegroeid. En dat terwijl ik al 5 kg ben afgevallen.... Waar gaat dat heen!?
Borsten: Laatst begon ik ze weer te voelen maar is rustig gebleven volgens mij.

Pas de meeste bh's nog wel dus heb en had een C. Zullen nu wel wat steviger zijn als eerst.

Misselijkheid: Balen Druppel en Nena dat jullie er zo'n last van hebben.

Mocht het heel erg zijn Druppel, er zijn medicijnen voor.

Nena: Fijn dat je echo bijna in zicht is!!

Tabel: Sproet, klopt helemaal! Wil het de komende 2 week wel overnemen. (daarna ben ik weg) Of lukt het wel zo?

Sproet: Misschien heb je nu meer afleiding als thuis. Dat je daarom de baby minder voelt? Zolang je het maar af en toe voelt (dus elke dag wel een keer) lijkt mij dat er niet zo veel mis is!

Probeer van je vakantie te genieten!!!

Bn: Hoe is het met je ongemak van onder? Heb je wat gehaald?

Ja, bijna 20 weken echo! Tussen de 12 en 20w zit wel veel tussen hoor!! Maar nu ik het vaker voel is dat ook wel prettig teken.

Maar om nu te bedenken dat ik nog es 20 week moet wachten.... tot dat het geboren wordt... kan ik eigenlijk niet bij. Duurt voor mijn gevoel nog heel lang!!! (al gaan de laatste weken nu wel sneller als de eerste weken)

Opvang: Moppie je vroeg daar wat over.

Hier passen opa en oma's 2 dagen op en wij elk nog een dag. Dus evt voor 1 a 2 dagen nog iets van gastouder (maar dat moeten we nog regelen... hehe)

Tot zover...
Het was van korte duur! Merk er niks meer van, had er nog niks voor gehaald.

Dus mocht t weer opkomen ga ik meteen wat halen maar voor nu lijkt t weg!

Ik heb morgen vrij gekregen (collega's merkte dat ik er doorheen zat)

Dus ik heb vakantie!! Heerlijk. Over een week vertrekken we voor 12 dagen
Bn fijn dat het weer over is, hopen dat 't zo blijft!

Kroes Spannend weer bijna echo! Vind ook dat er inderdaad wel heel lang tussen 12 en 20 weken echo zit...pfff

Maar ben je misschien al wat voorbereid op de lange 20 weken wachten erna ;)

Fijn dat opa's en oma's op kunnen passen!

Sproetje ik hoop dat je het onzekere gevoel wat los hebt kunnen laten en lekker aan het relaxen bent!

Hier gaat alles z'n gangetje. Volgende week weer controle bij verloskundige. Ben wel benieuwd hoe alleen een controle gaat. Vind het toch ook wel erg lang duren tot de 20 weken...

Zou iemand voor mij de tabel nog aan kunnen passen? Uitgerekende datum is nu 25 februari en wisseldag is dinsdag. (afgelopen dinsdag 13 weken) Thanks!
Wegens flinke buikpijn en lichte bloeding net echo gehad. Alles goed! Ukkie was enorm gegroeid en had al lange benen en armen. Ben een dikke week vooruit gezet. Nu 11+4 wk. Ik loop dus weer op schema. Nu 9 maart uitgerekend. Placenta ligt voor baarmoedermond dus waarschijnlijk daarom bloeding.

Deze week erg veel stress gehad door de kinderen die totaal ontspoord zijn door de emigratie, dat verklaart ook wel de buikpijn vannacht. Pff opgelucht!
BN: Fijn dat de klachten over zijn! :D En nu dus heerlijk vakantie! Geniet eraf meid!!!

Moppie: pas het zo voor je aan.

Controle afspraak ging hier als volgt. Gesprekje, hartje luisteren, bloeddruk meten, gesprekje, volgende afspraak maken en klaar!

Visje: Das wel even schrikken. Balen van de ligging van je placenta. Ligt hij laag/ gedeeltelijk of geheel voor de baarmoedermond?

Je hebt dus een grotere kans om tussendoor een bloeding te krijgen.

Fijn dat alles goed ging met jullie Ukkie!

Hoop dat je je rust weer wat kan pakken (en dit kan overbrengen over je kids! ) Sterkte!
@kroes zou jij de tabel willen doen? Kom volgende week zondag weer terug. Nu nog een dikke week dus...

Fijn dat je controle goed was! Nu op naar de 20 weken echo!

@visje wat schrikken zeg die bloeding! Gelukkig was alles goed en is jullie kindje goed gegroeid! Hopelijk verdwijnt je buikpijn nu ook snel!

@bn geniet van je vakantie!

@ opvang ik ga 24 uur werken en werk onregelmatig, wat ongeveer uit zou komen op 2 à 3 halve dagen per week. Vriend blijft 5 dagen werken vanwege zijn verantwoordelijke functie waarbij hij waarschijnlijk in 4 dagen net zoveel zou moeten doen als in 5...

We hebben geen opa of oma in de buurt die kan oppassen. Ons kind gaat naar een kinderdagverblijf waar ik het kind onregelmatig heen kan brengen. Ik had het beste gevoel bij een kinderdagverblijf vanwege de organisatie die wellicht wat meer controle uitoefent.

@ik voel ons kindje nu weer iedere dag volop. Ik denk dat ik hem soms wat minder voel door hoe hij ligt. Nu dus relaxen. Ben nog steeds flink moe S avonds! Hoe is dat bij jullie?
Sproet:

Ik ga mijn best doen met het tabel! (komt goed!)

*voor de dames, houden jullie het ook in de gaten of ik je niet vergeet verder te zetten!!*

a.s Maandag hier controle hoor. Legde Moppie alleen uit hoe de controle er hier uit zag. Maar geeft niet!

Fijn dat je het nu weer regelmatig voelt!

Vermoeidheid verschilt per dag. Hier eind van de middag ook even op de bank geslapen :D Ondanks dat ik vandaag vrij was.

Buik groeit nu ook onder m'n borsten tot navel. Gaf de laatste week al een soort buikspierpijn 's morgens.

Hierdoor heb ik het gevoel dat ik minder eten kan. Vooral 's avonds. Heb 's avonds ook niet meer z'n trek. (opzich dus wel goed!)
Hee meiden, ik kom me voorzichtig vanuit t 'wij proberen door' topic aanmelden hier.....afgelopen zondag n knal positieve test!!!!

Net terug v vakantie, nog geen enkel kwaaltje en ENORM nerveus voor n 3e MK... Zou nu 5+1wkn zijn, dus nog wel even te gaan voordat er meer zekerheid komt.

Hoe gaat t hier?

Ga morgen dit topic bijlezen, nu lekker slapen

Voor Jamaz!!!! Van harte welkom meid! Ik duim voor 3 maal scheepsrecht en een prachtig plakkertje.

@opvang

Hier gaat mini voor 3 dagen naar KDV. Ik blijf 27 uur werken. Voor de overige uren heb ik (gedeeltelijk betaald) ouderschapsverlof. Dit zal bijna een jaar zo kunnen. Dan heb ik nog onbetaald ouderschapsverlof uit de WAZ en zullen Drupman en ik zien hoe we het dan verdelen. Mini is dan stuk 'hanteerbaarder' en wellicht durft ie dan een pappadag aan

Gisteren ook mijn eerste bolle-buiken-broek gekocht. Het was nogal een gedoe omdat Miss Etam en C&A alleen nog in grote filialen of via internet positiemode verkopen.

Uiteindelijk ben ik tegen alle verwachting in bij H&M geslaagd! (Met mijn 1.86 m en goed gevuld achterste is broeken kopen meestal een uitdaging.) en Deze zitten alsof ze voor me gemaakt zijn!
@jamaz heeel erg welkom hier! Wat super! Ik kan je angst voor een nieuwe miskraam zo goed begrijpen! Bij mij begonnen de echte klachten pas met 8 weken terwijl ik ze bij mijn beide miskramen meteen heel erg had. Iedere kee kan het anders zijn. Spannend zeg!
@ Jamaz: Welkom! en Gefeliciteerd!!!! Ik duim net al de anderen dat deze mag blijven plakken!!!!

Zeg je wanneer je bij ons in het tabel wil!

@Druppel: Geen papa dag durven hebben... vind ik wat raar!

Heb je dan ook een man die geen luier verschoont??.....

(Het is toch van jullie samen?!)

Hopelijk ligt het anders dan dat ik nu denk..
Het ligt zeker anders dan je denkt kroes

Drupman vind babietjes als ze nog klein en hulpbehoevend zijn een beetje eng (dat zal gauw genoeg over gaan hoor). Als ze eenmaal wat mobieler zijn is het meer zijn ding.

Ik zie dat bij ons neefje van bijna 2.

Ik denk dat het nog een laatste restje koudwatervrees is, moet wel bedenken dat hij 38 jaar niet gedacht/gewild had pappa te worden (en dat niet willen geloof ik niet helemaal, anders was ie nooit zo eenvoudig in 'het project' mee gegaan!)

En..... Luiers verschonen zal ie!
Oké dan snap ik het beter.
Mijn zus kwam vanmiddag vertellen dat ze vandaag 6 weken zwanger is!

Niet gepland, wel gewenst. Andere zus, die al een paar jaar zonder succes in de medische molen zit, was net gewend aan mijn zwangerschap en krijgt er nog even 1 om haar oren..

Wel erg blij voor mn zus, erg leuk dat ons kindje meteen een neefje of nichtje krijgt, had gedacht dat dat nog wel eens een tijdje zou kunnen duren.

Hoe is t verder hier?
Even snel mobiel reageren...

Jamaz gefeliciteerd! Wat fijn!

Thanks voor t aanpassen Kroes!

Bn Wat leuk een neefje/nichtje! maar ook wel heftig voor je zus zeg!Hopelijk volgt ze snel!

Groetjes voor de anderen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven